Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


pop-poli

<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 01 Nov 2016 14:56

pop-poli

Morgen mag ik mij melden op de pop-poli. Wat kan ik daar allemaal (van) verwachten?
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 01 Nov 2016 15:26

Re: pop-poli

Afhankelijk van wat jij nodig hebt en waar je mee geholpen denkt te worden.
Er is van alles mogelijk. Begeleiding in vorm van gesprekken, extra controles kind, medicatiebegeleiding etc.
Dat ligt er echt aan wat in jou geval nodig is.
En dat kun je dus ook verwachten van het gesprek, dat jullie je daar op oriënteren.
Juli 2015
Maart 2017
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 01 Nov 2016 18:14

Re: pop-poli

Ah ok! ik zou een afspraak via de post krijgen met daarin alle boekjes etc, maar die is nooit aangekomen. Ik werd vanmorgen gebeld waar ik bleef, nou, ik zat thuis op de bank.
Of ik kon 4-6weken wachten of morgen alsnog komen omdat er iemand uit was gevallen, dus daar voor gekozen.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 01 Nov 2016 18:19

Re: pop-poli

O.C.C schreef:Ah ok! ik zou een afspraak via de post krijgen met daarin alle boekjes etc, maar die is nooit aangekomen. Ik werd vanmorgen gebeld waar ik bleef, nou, ik zat thuis op de bank.
Of ik kon 4-6weken wachten of morgen alsnog komen omdat er iemand uit was gevallen, dus daar voor gekozen.

Lekker dan! Goed van je dat je alsnog die afspraak gekozen hebt.

Ik heb tijdens mijn coschap pen meermaals pop polis bijgewoond. Bij ons (apeldoorn) was dat een poli spreekuur waarbij kinderarts, gynaecoloog en psychiater samen de moeder of aanstaande moeder zagen. En dan werd er in overleg met haar gekeken of en waar er extra ondersteuning nodig was en geboden kon worden. Supergoed dus en enorm afhankelijk van wat er speelde. Ik zou er gewoon lekker open in gaan!
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 01 Nov 2016 19:23

Re: pop-poli

Whatever schreef:
O.C.C schreef:Ah ok! ik zou een afspraak via de post krijgen met daarin alle boekjes etc, maar die is nooit aangekomen. Ik werd vanmorgen gebeld waar ik bleef, nou, ik zat thuis op de bank.
Of ik kon 4-6weken wachten of morgen alsnog komen omdat er iemand uit was gevallen, dus daar voor gekozen.

Lekker dan! Goed van je dat je alsnog die afspraak gekozen hebt.

Ik heb tijdens mijn coschap pen meermaals pop polis bijgewoond. Bij ons (apeldoorn) was dat een poli spreekuur waarbij kinderarts, gynaecoloog en psychiater samen de moeder of aanstaande moeder zagen. En dan werd er in overleg met haar gekeken of en waar er extra ondersteuning nodig was en geboden kon worden. Supergoed dus en enorm afhankelijk van wat er speelde. Ik zou er gewoon lekker open in gaan!


De psychiater belde en zei er verder niets van gelukkig. Ik baalde wel, want de afspraak zou eigenlijk pas over 8 weken zijn, maar mijn gynaecologe heeft er zelf 4 weken van gemaakt. (Zij vond de 4weken overigens al te lang hoor)..
De gynaecologie belde direct er na en maakte hun verontschuldigingen. Ze hadden de afspraak wel gemaakt maar de brief is idd nooit verzonden. Ik moet me melden bij R21 in het Gelre (Apeldoorn dus ook) ze had het over de kinderafdeling op de 1e etage? We zullen het morgen wel zien.
Ik krijg het, heb er zelf om gevraagd, omdat ik na de jongste een postnatale depressie heb gehad. Mijn man heeft pddnos en natuurlijk voor de 3e x cholestase hakt er wel in (daar sta ik voor onder goede behandeling etc) maar ze willen ook dat ik daar met de artsen over praat (had ik de vorige keren namelijk niet gedaan) dus het zal idd meer voor mij zijn waar ik mijn "ei" kwijt kan.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Nov 2016 20:36

Re: pop-poli

Ik was volledig onder controle in het ziekenhuis en heb vanaf 26 weken bij de pop gelopen. De controles waten bij een gyn en ik kreeg extra echo's. Ook stond ik onder behandeling bij de psychiater. Zij heeft mij voor rust in mijn lichaam naar de psychomotorisch therapeut gestuurd. Later ook nog maatschappelijk werk. Ik ben tot ruim een half jaar na de bevalling onder behandeling geweest. Door de korte lijntjes is het erg fijn om dasr onder behandeling te zijn. Verder had ik hele goede begeleiding qua medicatie en heb ik de medicatie 1,5 week voor de bevalling nog af kunnen bouwen. Mocht ik ooit weer een kindje krijgen dan vraag ik direct om een verwijzing naar de pop. De situatie zal dan heel anders zijn maar deze zwangerschap heeft er zo ingehakt dat ik dat graag wil.
2015 💙
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 01 Nov 2016 20:46

Re: pop-poli

Bij de tweede zwangerschap stond ik ook volledig onder controle bij het ziekenhuis ivm een ernstige depressie.

Ik heb ook in Apeldoorn gezeten. Het is inmiddels 1.5 jaar geleden dus weet het niet zo goed meer. Maar eerste gesprek was vooral om door te nemen waar de knelpunten zaten en op welk gebied ik hulp kon gebruiken.
Dit was met een verloskundige, psychiater en nog iemand, een verpleegkundige geloof ik.

Ik ben gedurende de zwangerschap onder controle gebleven van een psychiater en een psycholoog.
Tevens heb ik aan zo'n cursus meegedaan waarin je met meerdere zwangeren bent die allemaal een achtergrond of iets hebben. Ik zelf had daar niet zo veel aan omdat ik de onzekerheden die de meesten hadden helemaal niet herkende, maar de meesten vonden het heel fijn.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 01 Nov 2016 20:48

Re: pop-poli

Oh.. wat ik overigens wel heel fijn vond was het na traject. Vanuit die cursus kwamen ze 6 weken na de geboorte ook nog eens thuis langs. Als je wil kan dit ook eerder. Hoewel mijn depressie waarschijnlijk vooral hormonaal was, en direct na de geboorte de gevoelens verdwenen, vond ik het wel fijn nog een tijdje iets achter de hand te hebben.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Nov 2016 20:51

Re: pop-poli

Ja dat vond ik ook heel fijn. Ik merkte dat ik weer minder ging dus kon zo weer ff een afspraak maken. Het is nl niet zo dat ze je direct laten vallen zodra de baby er is.
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 01 Nov 2016 20:54

Re: pop-poli

Ik had er niet zoveel aan, ik was gewoon bang en snel ongerust omdat het zwanger worden niet zo soepel is verlopen en omdat ik getuige ben geweest van een hele nare gebeurtenis een paar maanden daarvoor. De gyn die ik had deed stelde echt nare vragen en had rare opmerkingen waardoor ik met een rot gevoel naar huis ging (daarna kreeg ik nog een flinke rekening m.b.t het eigen risico) Achteraf gezien had ik wat extra echo's en wat geruststellende woorden nodig gehad denk ik.

Ik denk dat ik niet thuis hoorde op die poli maar dat het voor ander situaties zéker wel heel goed kan zijn hoor! Heel veel succes!!
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 01 Nov 2016 20:55

Re: pop-poli

Dat klinkt heel fijn meiden! :hug:
Bedankt dat jullie reageerden.

Jammer SoGood, en dank je wel! Word vervolgd.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Nov 2016 21:41

Re: pop-poli

Jeetje sogood wat vreemd. Dat herken ik dus helemaal niet van de pop-poli's waar ik geweest ben. Door al het gezeik heb ik er 2 gezien. Echt niet ok dat ze zo reageren.
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Nov 2016 15:19

Re: pop-poli

Minx schreef:Jeetje sogood wat vreemd. Dat herken ik dus helemaal niet van de pop-poli's waar ik geweest ben. Door al het gezeik heb ik er 2 gezien. Echt niet ok dat ze zo reageren.


Ik kreeg vragen als 'stel je hebt jou en iemand die 38 wkn zwangerschap. Jij geniet niet en de ander wel. Stel nou dat die baby met 38 wkn overlijdt, wat had dat voor verschil gemaakt?

En waarom ik me nou toch zo druk maakte, ik zag er toch goed uit... :confused:

Las ook naderhand slechte ervaringen over hem op internet.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Nov 2016 23:31

Re: pop-poli

Holy shit, sogood die mag je bijna aanklagen. Dat zijn toch geen vragen om aan iemand te stellen. Had die persoon wel een diploma. Ben echt in shock.
2015 💙
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 16 Nov 2016 10:14

Re: pop-poli

Occ, je krijgt extra kraamuren als je aanheeft dat je bij de pop poli loopt. Misschien een tip ;)
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 16 Nov 2016 20:16

Re: pop-poli

Kwak schreef:Occ, je krijgt extra kraamuren als je aanheeft dat je bij de pop poli loopt. Misschien een tip ;)


Ja klopt! Word aangevraagd.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Wish

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 15 Mei 2016 09:36

Bericht 16 Nov 2016 20:32

Re: pop-poli

Enig idee hoeveel uren extra? Of is dat ook nog ergens afhankelijk van?
Babietje komt rond 24-6-17!!
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 16 Nov 2016 20:38

Re: pop-poli

Wish schreef:Enig idee hoeveel uren extra? Of is dat ook nog ergens afhankelijk van?


Standaard 8 dagen geloof ik en dan word het bij mij per 2 dagen verlengd mits nodig. Ik dacht tot 10-14dagen evt wat ik begreep, maar het kan ook zo zijn dat het dan weer word overgenomen door het CB met een ouder/kind programma. Het hangt wel volgens mij af welke indicatie je hebt. Bij mij word het op indicatie van medische zwangerschap/partner met pddnos/ass (autisme).
Je krijgt het in ieder geval niet zomaar, want wij werden/zijn ook gescreend of we er idd recht op hebben.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Nov 2016 20:07

Re: pop-poli

Wish schreef:Enig idee hoeveel uren extra? Of is dat ook nog ergens afhankelijk van?


Weet niet meer precies maar het is iig een standaard aantal uur. Geloof iets van 8 uur ofzo.
2015 💙
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 17 Nov 2016 20:45

Re: pop-poli

Minx schreef:
Wish schreef:Enig idee hoeveel uren extra? Of is dat ook nog ergens afhankelijk van?


Weet niet meer precies maar het is iig een standaard aantal uur. Geloof iets van 8 uur ofzo.


Dat kan ook en dan verdeeld over een paar dagen extra. Ligt ook aan de indicatie die je (ik) krijg en of het nodig is. Vanuit de pop-poli nemen ze zelf contact op met mijn kraamzorgbureau om alles door te spreken. En ipv een telefonisch consult hebben we de vraag gesteld of ze aan huis willen komen. (Vaak bij een 2e of meerdere zwangerschap krijg je een telefonische intake bij het kraamzorgbureau). Hebben we bij de jongste ook gehad, maar dit x willen we graag dat ze thuis komen. Toch wat fijner om alles via de telefoon te moeten vertellen.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers