Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie schildert er wel eens?

<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2016 12:46

Wie schildert er wel eens?

Dat dus. :) Ik ben heel benieuwd.
Ik wil graag leren schilderen, lijkt me zo leuk! Maar hoe begin je daar mee?
Mijn dochter houdt heel erg van tekenen, knutselen, verven. Zelf ben ik echt niet creatief, maar het lijkt me zo leuk om dat samen te doen. Zij kan er echt haar ei in kwijt en dat wil ik graag blijven stimuleren.
Ik hoor sowieso vaak van mensen die schilderen dat ze zich daar zo lekker in kunnen verliezen, lijkt me heel fijn.
Foto's van creaties zijn ook welkom!
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2016 12:47

Re: Wie schildert er wel eens?

Ik schilder niet, maar ik vind het wel heel leuk om te kleuren :D
<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2016 12:53

Re: Wie schildert er wel eens?

En wat kleur je dan? Van die kleurplaten voor volwassenen?
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2016 12:59

Re: Wie schildert er wel eens?

Ja inderdaad, ik heb wat kleurboeken en dan kleur ik die kleurplaten (voor volwassenen) . Maar ik vind het ook nog steeds wel leuk om Disney kleurplaten in te kleuren hoor.

Lekker even het hoofd leegmaken. Kop thee erbij, doos kleurpotloden en gaan met die banaan.

Maar ik heb ook hele mooie kleurboeken met winterprenten bijvoorbeeld. Die haal ik in december weer tevoorschijn.
Ik heb vroeger trouwens als kind op schilderles gezeten, dat dan weer wel.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Nov 2016 13:01

Re: Wie schildert er wel eens?

Misschien moet ik daar dan maar eens mee beginnen. Krijg ik wellicht m'n creamind een beetje open.
M'n moeder is super creatief, maar dat wist ze nooit van zichzelf tot ze dus met ons begon te knutselen en kleuren. Nu maakt ze echt de meest gave dingen.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Nov 2016 13:24

Re: Wie schildert er wel eens?

Ik zou inderdaad in je woonplaats kijken naar cursussen Jans! Ook omdat je voor schilderen best het een en ander nodig hebt, en anders zou je dat allemaal in een keer moeten aanschaffen. En wat basiskennis en techniek is waarschijnlijk ook wel handig.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 14 Nov 2016 15:19

Re: Wie schildert er wel eens?

Ik voel een maandag ochtend voor thee en kleuren aankomen :smile:
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 14 Nov 2016 16:56

Re: Wie schildert er wel eens?

Ik schilder af en toe. Ik kan het niet hoor, doe altijd maar wat haha. Maar vind het ontspannend om te doen. Tekenen vind ik ook heerlijk. Al heb ik ook daar geen talent voor hihi.
Vanmorgen toevallig een mooie nieuwe tekenkoffer grkocht. Was/ is in de aanbieding bij Lidl.

Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 14 Nov 2016 21:57

Re: Wie schildert er wel eens?

Jans schreef:Misschien moet ik daar dan maar eens mee beginnen. Krijg ik wellicht m'n creamind een beetje open.
M'n moeder is super creatief, maar dat wist ze nooit van zichzelf tot ze dus met ons begon te knutselen en kleuren. Nu maakt ze echt de meest gave dingen.
Cream....heh? Ooooooh crea-mind! :laughcry:
<<

anoniem203

Bericht 14 Nov 2016 22:12

Re: Wie schildert er wel eens?

Duchess schreef:Ik schilder af en toe. Ik kan het niet hoor, doe altijd maar wat haha. Maar vind het ontspannend om te doen. Tekenen vind ik ook heerlijk. Al heb ik ook daar geen talent voor hihi.
Vanmorgen toevallig een mooie nieuwe tekenkoffer grkocht. Was/ is in de aanbieding bij Lidl.

Afbeelding


Ohh wauw :love: hoe duur was die Duchess?

Ik schilder heel graag. Geen landschappen maar meer dingen met figuurtjes. Zo had ik op de babykamer van de oudste 2 schilderijtjes van Woezel en Pip gemaakt. En verder heb ik ooit een schilderij gemaakt van Doornroosje, Iejoor en Blond Amsterdam voor vriendinnen. En mijn volgende project wordt een schilderij van Paw Patrol voor mijn oudste zoon. Ik vind het echt heel ontspannend en leuk om te doen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 14 Nov 2016 23:58

Re: Wie schildert er wel eens?

Ik heb veel geschilderd, maar nu doe ik dat niet meer echt. Tenminste, niet zoals jij het waarschijnlijk bedoeld. Wel eens zoals Ava ook zegt, figuurtjes enzo, wat eenvoudigere vormen. Zo heb ik vorige week deze schilderijtjes gemaakt voor de babykamer:

Afbeelding

Een vriendin van me heeft een schildercursus gedaan. Ook gewoon uit het niks begonnen, omdat het haar leuk leek. Zij bleek er echt talent voor te hebben! Misschien moet je gewoon eens wat proberen, ik denk dat er op internet genoeg tips en trics te vinden zijn. Die koffer van de Lidl is dan wel een handige startersset (http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?act ... l&id=29931, kost 35 euro) heb je wel meteen allerlei verschillende materialen om mee te experimenteren.
december 2016
juli 2019
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Nov 2016 08:17

Re: Wie schildert er wel eens?

Ik heb laatst een keer geschilderd op nummer, maar ook wel eens iets uit de losse hand gemaakt:

Op nummer (gekocht bij de Lidl voor 5 euro oid):
Afbeelding

Zelf (moet ik nog steeds afmaken):
Afbeelding

en zelf:
[img]https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10153151_869238679768753_5309130720826073675_n.jpg?oh=2afc977a470f1363162dfe9e42292841&oe=58C290DC[/img

Ik had iets in mijn hoofd en ben gewoon begonnen te schilderen, soms kijkend naar een foto van hetgene wat ik wilde maken.
08/2018
05/2021
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 15 Nov 2016 08:55

Re: Wie schildert er wel eens?

Ava schreef:
Duchess schreef:Ik schilder af en toe. Ik kan het niet hoor, doe altijd maar wat haha. Maar vind het ontspannend om te doen. Tekenen vind ik ook heerlijk. Al heb ik ook daar geen talent voor hihi.
Vanmorgen toevallig een mooie nieuwe tekenkoffer grkocht. Was/ is in de aanbieding bij Lidl.


Ohh wauw :love: hoe duur was die Duchess


35 euro

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers