Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten/drinken en herinneringen

<<

Anoniem239

Bericht 10 Nov 2016 10:58

Eten/drinken en herinneringen

Welk gerecht of drankje roept bij jou een fijne herinnering aan vroeger op?

Ik dronk zojuist een glas chocomel en meteen kwam de herinnering aan toen ik klein was ik altijd samen met haar naar De Pauw(?) ging, een lunchroom in Hilversum, en daar dan een broodje kroket at met een chocomel daarbij Later werd dat een broodje warm vlees, ik proef het broodje bijna :D . Dat was altijd ons momentje waar ik al lang niet meer over na had gedacht, maar wat heel fijn voelt om er weer over na te denken.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 10 Nov 2016 11:03

Re: Eten/drinken en herinneringen

Ik heb dat met warme chocomel. We gingen vroeger eens per jaar met (bijna) alle kleinkinderen bij mijn oma logeren. Ze woonde op een boerderij en 's avonds maakte ze met verse melk en cacao heerlijke warme chocolademelk en daar aten we dan een beschuitje bij. Hele mooie herinneringen die vooral in deze tijd van het jaar vaak terugkomen :)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem315

Bericht 10 Nov 2016 11:09

Re: Eten/drinken en herinneringen

Patat en een kroket uit de frituurpan. Dat ruikt naar zaterdagen bij m'n ouders :)
En groentesoep ruikt naar zaterdagavonden bij m'n ouders.

Chocoladebloempjes en After Eights laten me aan mijn beppe denken en Hero Cassis aan mijn pake (beide overleden).
<<

Anoniem316

Bericht 10 Nov 2016 11:14

Re: Eten/drinken en herinneringen

Van die opklop chocoladepudding. Die kregen we op zondag tussen de middag na de soep en vlees. Vaak was er dan formule 1 op en moest ik dat verplicht mee kijken. Daarna gingen we pas naar opa en oma. Zo grappig om die link te hebben.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2016 11:59

Re: Eten/drinken en herinneringen

After eights en kersenbonbons doen me denken aan m`n beppe. Zo ook zachtgekookte eitjes en chocolademelk met een vel erop. Ze leeft nog steeds en ik krijg nog altijd een kersenbonbon als ik er ben :D
<<

Anoniem244

Bericht 10 Nov 2016 12:04

Re: Eten/drinken en herinneringen

Wiebertjes, dat kreeg ik vroeger altijd bij opa en oma voor het slapen gaan

peertjes en stroopwafel doet mij aan mijn oma denken, die kon dat echt het aller lekkerste maken

Hachee, doet denken aan mijn jeugd thuis... toen ik pas weekendje thuis was en er gevraagd werd wat ik wilde eten, was de keuze voor hachee snel gemaakt. En kreeg nog 2 bakjes mee naar huis voor in de vriezer :-D
<<

Anoniem202

Bericht 10 Nov 2016 12:45

Re: Eten/drinken en herinneringen

Beschuitjes met suiker, die aten m'n oma en ik bij logeerpartijtjes in bed.
Tompouce met een streep slagroom erop van maître Paul kreeg ik daar ook vaak.

Van m'n andere opa kreeg ik altijd koetjesrepen (die helaas niet meer zo smaken als vroeger) en van die kano''s met amandelspijs.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Nov 2016 13:28

Re: Eten/drinken en herinneringen

Ik kreeg van mijn moeder beschuitjes met suiker als ik ziek was. Bij mijn oma moet ik altijd denken aan de aardappelkroketjes van de Albert Heijn. Andere zijn dus ook niet lekker: alleen die zijn lekker. Net zoals de kaaskoekjes. Die zijn toch echt het lekkerst van het eigen merk van de AH.

Van mijn buurvrouw vroeger (die altijd een derde oma voor ons was) kregen we vaker Nesquick op een bordje om op te lepelen. Dat was echt hemels toen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 10 Nov 2016 16:16

Re: Eten/drinken en herinneringen

Tomatensoep van m'n oma! Elke zondag aten we daar tussen de middag tomatensoep en daarna gingen we naar de voetbal waar m'n vader en enkele ooms en neefjes speelden. Jammer genoeg leeft deze oma niet meer, want die soep mis ik wel. Die van mijn moeder is ook goed, maar die van oma was anders/beter.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem184

Bericht 10 Nov 2016 16:29

Re: Eten/drinken en herinneringen

Pepermunt: aan m'n opa
De geur van stoofpeertjes die gemaakt worden: aan Kerst bij m'n ouders thuis. Volgens mij heeft m'n moeder dat maar 1x gemaakt ofzo maar toch komt die herinnering steeds terug :)
Vers gemaakte groenten- en tomatensoep doen me aan m'n oma denken, net als bowl trouwens. En beschuit met hagelslag.
En bij sommige snackbars smaakt de patat net zoals vroeger, toen we m'n verjaardagspartijtje een keer afsloten bij de snackbar. Ik kan het niet precies uitleggen maar tegenwoordig smaakt de patat van de snackbar anders, vind ik. En heel soms is er dan ineens een snackbar waarvan de patat hetzelfde smaakt als vroeger.
Oh, en als ik in de buitenlucht een sterke chocolalucht ruik, dan moet ik altijd aan de gymles op de basisschool denken. De gymzaal zat bij een andere school, tegenover een chocoladefabriek.

Ohja, en koetjesrepen! Die kregen we vroeger altijd. En kindersurprise-eieren doen me aan m'n opa denken, m'n opa stopte ons daar altijd helemaal vol mee zo rond Pasen.
<<

Brooke

Bericht 12 Nov 2016 15:17

Re: Eten/drinken en herinneringen

Als vlees uren op het vuur staat te sudderen, denk ik aan kerst bij mijn ouders vroeger. Die stonden ook echt lang in de keuken altijd.

Bij een softijsje met discodip, milkyway, en slap bruinbrood doen mij aan mijn tante denken, waar ik vroeger veel tijd doorbracht (en die er niet meer is helaas).

Bij anijs denk ik aan anijsmelk, dat kreeg ik vroeger altijd als ik niet kon slapen (in de wintermaanden). Dan zie ik mezelf voor me in pyjama en ochtendjas op donkere lange avonden toen ik nog onbezorgd urenlang met mijn speelgoed kon spelen haha.

Als ik gebakken brood ruik/ tosti, denk ik ook aan mijn ouders, op zondag aten we geroosterd brood als ontbijt. Heerlijk! En dan lekker met boter en chocoladehagel.

Ook als ik frituur ruik, doet mij dat aan mijn ouders denken. Op zaterdagavond aten we vaak frietjes met snack en mijn vader moest ondertussen altijd eigen huis & tuin kijken met Rob en Nico. Kan zelfs dat deuntje nog herinneren als Nico op de fiets onderweg was om bij iemand te klussen.

Ojaaa, die opkloppudding maakte mijn moeder op zondag ook vaak als toetje. Banaan, aardbei etc.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 12 Nov 2016 18:41

Re: Eten/drinken en herinneringen

Hamka's chips, dan moet ik denken aan het zwembad. Mocht altijd een zakje chips uitzoeken na de zwemles. Ik nam echt altijd hamka's.
En bij chocoladepudding denk ik aan mijn opa. Die at dat echt altijd. Vroeger noemde ik dat altijd opa's toetje
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Nov 2016 20:21

Re: Eten/drinken en herinneringen

De potlood ijsjes (met zo'n chocolade puntje) en maantjes drop. Helaas volgens mij beide niet meer te krijgen..
Dit kregen we vroeger altijd bij mijn oma :love:
<<

Anoniem210

Bericht 12 Nov 2016 21:06

Re: Eten/drinken en herinneringen

Punica uit een glazen fles en sneeuwster. Dat kregen we elke zondag bij oma.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 12 Nov 2016 21:10

Re: Eten/drinken en herinneringen

Lejow schreef:De potlood ijsjes (met zo'n chocolade puntje) en maantjes drop. Helaas volgens mij beide niet meer te krijgen..
Dit kregen we vroeger altijd bij mijn oma :love:


Oeh ja, die oldschool ijsjes! Die waren heerlijk! :cheers:

Verse groentesoep ruikt naar mijn oma. En verder moet ik bij de geur van churros altijd aan vakantie denken.
<<

Brooke

Bericht 12 Nov 2016 23:49

Re: Eten/drinken en herinneringen

Ik heb sinds jaren vandaag wat Skittles op. Dat was lang geleden! Ik moest meteen aan mijn broer denken, we speelden vroeger wel eens winkeltje en toen gingen we dat aan elkaar verkopen. Was toen net nieuw ofzo (of we hadden er nooit eerder van gehoord, dat weet ik niet precies) en dat vonden we cool dus dat kopen van ons zakgeld en dan weer aan elkaar verkopen als we winkeltje speelden. :P
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 13 Nov 2016 18:46

Re: Eten/drinken en herinneringen

krentenbollen met kaas doen mij denken aan het zwembad. met een dagje zwemmen ging er altijd een zak krentenbollen met kaas mee.
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 14 Nov 2016 11:51

Re: Eten/drinken en herinneringen

Tum tum snoepjes, die had mijn oma altijd en als we weg gingen mochten we er 2!
⁠♡♡♡

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers