Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naar Londen met zoon, hoe??

<<

Anoniem245

Bericht 19 Aug 2016 15:55

Naar Londen met zoon, hoe??

Ik wil met mijn zoon naar Londen :cheering: , maar ik ben echt een leek op resigebied. Heb zelfs nog nooit gevlogen.
Daarom heb ik een aantal vragen, hopelijk kunnen jullie me helpen :smile:

-Vlucht en hotel los boeken, of een pakketreis via bijvoorbeeld Expedia?
-Hoe kom je in je hotel? Met een pakketreis, wordt je dan bijvoorbeeld naar je hotel gebracht?
-De metro, zijn er kaartjes voor een aantal dagen? En kan ik die daar ter plekke kopen, of van te voren al?
-Cash geld meenemen/inwisselen, of pinnen?
-En vliegen, hoe werkt dat, wijst zich dat op zo'n vliegveld allemaal vanzelf wat je moet doen?
-Hoe zouden jullie het aanpakken als je met je kind naar Londen zou gaan?

Ik wilde gezellig simpel een paar dagen naar Londen maar ik vind het maar ingewikkeld allemaal, en wil niet met mijn zoon verdwalen :angel:

Het zijn misschien echt hele domme vragen, sorry daarvoor :nopompom:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Aug 2016 16:02

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Sowieso geen pakketreis doen, ik zou gewoon een goedkope vlucht zoeken en dan een verblijf apart. Denk ook aan Airbnb, daarmee ben ik nu al best vaak op vakantie geweest en het bevalt me super! Met een pakketreis word je denk ik wel gebracht, maar anders kun je heel makkelijk zelf met de metro overal komen (of met een taxi desnoods).
Geld zou ik daar gewoon pinnen, wel zo makkelijk. Op het vliegveld goed kijken bij welke gate/incheckbalie je moet zijn en desnoods vraag je het, er loopt genoeg personeel rond. Ook goed op de schermen kijken bij Departures.
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Aug 2016 16:14

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Ik ben in oktober met mijn dochter (en moeder, tante, nicht) naar Londen geweest. Wij hadden een kamer via AirBNB gewoon bij mensen thuis, in een wat rustigere wijk. Openbaar vervoer in Londen gaat tegenwoordig met Oystercard, een soort OV-chipkaart, die kregen we van de mensen waar we verbleven en hoefden we alleen zelf op te laden. Als ik met haar naar Engeland ga (ben later nog een keer geweest met man en dochter, en ga in oktober weer met mijn moeder en dochter, zij is gek op Engeland) zoek ik van tevoren precies uit wat er voor haar allemaal is en hoe ik daar kan komen, dat noteer ik allemaal in een klein schriftje dat ik in mijn tas heb. Het handigste is om dan de postcode te noteren, wij hebben al eens op het verkeerde adres gestaan omdat er twee straten met dezelfde naam waren in aangrenzende wijken en we dus niet in de goede wijk waren. Je kunt de postcode invoeren in Google Maps en voor taxichauffeurs is dat ook het handigste.

Verder zou ik gewoon daar pinnen, je kunt tegenwoordig ook gewoon in winkels pinnen.

Wat betreft het vliegveld, wij vliegen met EasyJet en dan kan je online inchecken en meteen door naar de bagagecheck en douane, dat wijst zichzelf wel. Ik denk dat dat met andere maatschappijen ook zo gaat.

Wat ik zelf handig vind is alleen vliegen met handbagage, dus trolleys, zodat we op het vliegveld niet hoeven te wachten. Yrsa heeft gewoon een grote trolley in plaats van een kleine kindertrolley. Voor die paar dagen hebben we dan ruim genoeg plek, ook voor eventuele spullen die we daar kopen.

Ik vind zelf wel kleinere plaatsjes nu nog leuker voor haar dan echt een grote stad. We zijn tijdens die dagen Londen ook maar één dag echt Londen in geweest, verder hebben we een dagje Brighton gedaan, een middagje Southend-on-Sea en een paar keer Romford (heel leuk historisch stadje/buitenwijk van Londen, zit heel veel leuks voor kinderen). De laatste keer zijn we helemaal niet in Londen geweest, komende keer ook niet. Maar als je wel naar Londen gaat zou ik me goed voorbereiden en kijken wat leuk is voor kinderen, dat is allemaal goed uit te zoeken online. Er is een heel handige site, ik zal die zo even posten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 19 Aug 2016 16:17

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Ik volg op Instagram een alleenstaande moeder die op dit moment met haar peuter in Londen is. Zij zijn met de trein gegaan, via Brussel. Misschien heb je iets aan haar posts, ze is te vinden onder de naam @travellingtoddler.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Aug 2016 16:19

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem245

Bericht 19 Aug 2016 16:29

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Oh bedankt voor jullie tips!

Wij willen graag vliegen, daar gaat het ook een beetje om. MIjn zoon vindt dat cool en ik stiekem ook wel.
Oystercard ga ik eens bekijken, en AirBnb ook. Vind dat wel een beetje gek, zo bij mensen thuis. Maar ik ga mij er eens in verdiepen.
Bedankt voor de linkjes ook, die ga ik ook bekijken.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 19 Aug 2016 16:41

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Ik zou het ook los boeken. Bij airbnb kun je ook wat voor jezelf alleen huren. Dan woon je wel in een 'huis' van iemand anders, maar die personen zijn er dan verder niet. Echter zijn het ook behoorlijk veel mensen wiens tweede/derde etc. huis ze verhuren. Hierdoor wonen ze er zelf verder nooit.

Ik vind het een ideaal concept. Eventueel kun je op je eerste reis nog wat korting krijgen. Je kunt mij eventueel een PM sturen als je interesse hebt.

Andere fijne optie (vind ik zelf altijd) is booking.com Daar vind je ook heel veel verschillende hotels/appartementen etc.

Ik denk dat je zoon het Natural History museum misschien ook wel leuk vindt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Aug 2016 17:26

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Ja ik heb nooit bij mensen in huis gezeten hoor, maar gewoon een eigen huisje of appartement gehad. Kun je zelf aanvinken op de site.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem245

Bericht 19 Aug 2016 17:34

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Hebben jullie de linkjes van de woningen waar jullie ingezeten hebben toevallig nog?
Ik denk dat ik wel iets via Airbnb ga boeken inderdaad. En dan de vlucht los, en dan even goed uitzoeken hoe ik dan met de metro bij mijn appartementje kom :D
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 19 Aug 2016 17:42

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Ik ben jaren geleden via booking naar Londen geweest. Dus heb helaas geen tips qua airbnb voor je.

Veel plezier alvast. Leuk dat je dit van plan bent!
<<

Anoniem245

Bericht 19 Aug 2016 18:11

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Booking heb ik inderdaad ook leuke hotels gezien. Als ik via airbnb niets goedkopers vind dan doe ik dat inderdaad.
<<

Anoniem177

Bericht 19 Aug 2016 18:46

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Mocht je willen vliegen en je woont in de buurt van het Noorden, via FLybe.com heb je hele goedkope vluchten.
<<

Anoniem245

Bericht 20 Aug 2016 09:40

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Dankjewel bambina! Ik kan gewoon vanaf Schiphol vliegen dus goede tip inderdaad!

Hebben jullie de heen en terug reis ook wel eens appart geboekt?
<<

Anoniem245

Bericht 20 Aug 2016 09:52

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Ik heb een fijne site gevonden, Londen voor beginnners. Met een hele hoop tips met antwoorden op zo ongeveer al mijn vragen.
Ik zag gisteren door de bomen het bos niet meer en na een nachtje slaap en jullie tips heb ik er nu weer heel veel zin in!
Even op zoek naar de goedkoopste vlucht en hotel/airbnb en dan kan het avontuur beginnen!
<<

Anoniem245

Bericht 12 Nov 2016 12:17

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Woehoe!!

Ik heb geboekt!! De vlucht welliswaar.
Ik vlieg naar Luton, waar we vlakbij het vliegveld en het treinstation een hotel hebben!
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 13 Nov 2016 22:01

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Wat gaaf Kira! Geniet van de voorpret en veel plezier ter plekke.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 14 Nov 2016 10:06

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Wat super leuk kira! Wanneer ga je?
<<

Anoniem245

Bericht 14 Nov 2016 10:10

Re: Naar Londen met zoon, hoe??

Dankjulliewel, 2 december gaan we, dat is een vrijdag. Zoon heeft dan studiedag en de zondag vliegen we dan weer terug. Hebben er super veel zin in!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers