Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

<<

caribbeanlover

Bericht 17 Okt 2013 13:20

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Jorja schreef:Grote kans dat je hier met een pakketreis geen last van hebt.
Transavia vraagt ook extra voor bagage, maar als je gewoon via een reisbureau je ticket en hotel boekt, dan zit er gewoon standaard 20 kg bagage bij. Het reisbureau neemt dat gewoon al in de pakketprijs mee.

Overigens vind ik het niet raar dat ze het doen, aangezien alle vliegtuigmaatschappijen het doen (alleen intercontinaal meestal niet). Ik zie het maar zo dat ik nu dus de keuze heb om goedkoper te vliegen. Als ik voor een kort tripje genoeg heb aan alleen handbagage, dan scheelt het mij dus een paar tientjes.


Die prijzen die ze dan per 1-4 gaan hanteren zullen er denk ik idd ook gelijk bij in zijn verwerkt als je een pakketreis boekt. Men zal dat niet gauw merken, maar ja je betaald toch iets meer uiteindelijk. Wij gaan altijd naar de caribbean dus ook intercontinaal doet dat, juist zij.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 17 Okt 2013 13:58

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

caribbeanlover schreef:
Jules schreef:En daarom vlieg ik liever intercontinentaal met de KLM. Die rekenen niets voor al die dingen waardoor je vaak goedkoper uit bent.


Dat gaat nou eenmaal niet als je een pakketreis boekt, dan heb je maar te dealen met wie je vliegt.


Dat is niet helemaal waar hoor, als je bijvoorbeeld via D Reizen boekt kan je ook aangeven dat je met KLM wil vliegen ipv Arke FLy. Ook als je on-line boekt, dan kan je dat via de chat regelen.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Okt 2013 14:07

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Ik vind het Arkefly's goed recht om hier kosten aan te verbinden.
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Okt 2013 14:40

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Jules schreef:
caribbeanlover schreef:
Jules schreef:En daarom vlieg ik liever intercontinentaal met de KLM. Die rekenen niets voor al die dingen waardoor je vaak goedkoper uit bent.


Dat gaat nou eenmaal niet als je een pakketreis boekt, dan heb je maar te dealen met wie je vliegt.


Dat is niet helemaal waar hoor, als je bijvoorbeeld via D Reizen boekt kan je ook aangeven dat je met KLM wil vliegen ipv Arke FLy. Ook als je on-line boekt, dan kan je dat via de chat regelen.


Dat is waar. Sinds Martinair niet meer vliegt hadden kan je als je een pakketreis boekt ook via allerlei omwegen vliegen. Je vliegt dan naar Frankfurt (als ik het uit me hoofd zeg), daar moet je overstappen op een ander vliegtuig die naar Atlanta vliegt (zonder weer over te stappen) en dan zouden we doorreizen naar Mexico of als je naar een ander caribisch land daar in de buurt zou gaan.
Nee, dan maar Arkefly want op die andere manier ben je nog langer onderweg, heb ik geen zin in.
<<

ChiQ

Bericht 18 Okt 2013 15:12

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Het is natuurlijk pp per enkele reis. Dus wel mooi 100,- of 40,- extra. Ik vind het wel meevallen maar ik snap de frustratie wel. Als je met zijn tweeen gaat zit je dus in het slechtste geval op 40,- extra maar als je met je kinderen gaat zit je dus wel op 80 of 200,- extra.
<<

Anoniem122

Bericht 18 Okt 2013 15:20

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Gelukkig mag ik bij Etihad 30 kilo gratis mee nemen! Komt wel goed uit met mijn stage
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Okt 2013 00:18

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

GRATIS?! :thumbup:
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 20 Okt 2013 08:56

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Ik vind het helemaal niet erg. Transavia gaat het ook doen. Wij vlogen dit jaar met Transavia (via een pakketreis) en ik kon geen extra bagage bijboeken. 20 kg vind ik nou niet bepaald veel voor 2 weken. Ik had liever iets bijbetaald en gewoon alles mee kunnen nemen wat ik wilde. Nu kon je inderdaad alleen overgewicht betalen op het vliegveld (€ 10,00 voor 1 kg :thumbdown: ). Ben niet gek, dus mijn vriend en ik hebben het gewicht over 2 koffers verdeeld en veel toiletartikelen op de plaats van bestemming gekocht.
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 20 Okt 2013 09:02

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

20 kg niet veel voor 2 weken? Wat heb je allemaal nodig dan? Met m'n complete koffer vol kom ik daar nog niet aan!
<<

Anoniem122

Bericht 20 Okt 2013 09:04

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Idd als je al niet eens genoeg hebt aan 20 kilo voor 2 weken.. Ik heb 6 maanden rondgereisd met maximaal 23 kilo in mijn rugzak.
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 20 Okt 2013 09:58

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Ik neem altijd voor iedere dag schone shirts en hemdjes mee. De hemdjes voor overdag en de shirts voor 's avonds. Verder heb ik maar iets van 7 korte broeken, 3 spijkerbroeken en 2 vestjes meegenomen. Daarnaast heb je uiteraard ondergoed, sokken en toiletartikelen/make-up. Ik had 2 paar sandalen mee (van Teva dus superlicht) en 1 paar slippers. En dan had ik nog 2 bikini's, zonnebrand, badhanddoek en een snorkelset.

Vind ik nou niet bepaald overdreven. Als je in een warm land bent vind ik het niet fris om meerdere dagen in dezelfde shirts rond te lopen, dat doe ik tenslotte thuis ook niet. En ik ben op vakantie, ga daar niet wassen.
Wij liggen ook niet hele dagen aan het strand dus meer dan mijn bikini heb ik wel nodig.
Heb niet alle shirts aan gehad en 1 vestje niet maar de rest wel allemaal.

Mijn vriend had trouwens 18 kg en ik 22 kg. Dus al met al goed te doen maar ik neem altijd liever iets extra's mee.
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 20 Okt 2013 10:01

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

7 korte broeken? jeminee ik neem er altijd 1 of 2 mee en loop gewoon de hele week in dezelfde korte broek, ik draag ze toch nooit een hele dag door het strand enzo.
Maar dan nog met jouw spullen zit je toch niet zo snel aan 20 kilo? Ik mis de leesboeken nog enzo ik neem altijd vergelijkbare spullen mee als ik 2 weken op strandvakantie ga en heb dan minimaal 4 leesboeken bij me. Maar echt niet zoveel kilo!
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 20 Okt 2013 10:09

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Wij gaan vaak hele dagen iets doen en een paar dagen naar het strand. Als je de hele dag in zo'n korte broek loopt in de hitte van 30 graden vind ik het wel fijn om om de paar dagen een schone aan te trekken.
Iedere keer pas ik het voor mijn gevoel af (anderen verklaren mij altijd voor gek dat ik zoveel meeneem) en elke keer schrik ik weer dat ik met een voor mij afgepaste hoeveelheid zo al aan de 20 kg zit. Naar Amerika mag je 23 kg, daar kom ik alweer veel beter mee uit (al waren we toen niet voor 2 weken).
Voor mijn boeken heb ik gelukkig een e-reader die in mijn handbagage gaat, scheelt ook weer veel kilo's :wink:

Mijn vriend kan normaal vaak met veel minder doen en dan neem ik gewoon wat meer mee. Maar dit jaar had hij ook redelijk veel (waren voor het eerst ook 2 weken op zonvakantie).

En daarbij komt, een koffer weegt al 4 kilo. Dan mag je dus nog maar 16 kilo. Dus met de koffer eraf had ik maar 18 kilo, vind ik toch netjes.

Edit: en uiteraard heb ik op een stedenstrip en naar een koelere bestemming veel minder mee.
Afbeelding
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 20 Okt 2013 10:37

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Haha ThinkPink dat vind ik inderdaad ook veel. Hoe zwaar is je handbagage dan? :)
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 20 Okt 2013 10:38

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Ik mocht 5 kg en ik had 4 kg :P
Afbeelding
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 20 Okt 2013 10:50

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Hahaha dat is dan wel weer netjes ;-). Maar ach aan de andere kant, zolang je net binnen de grens blijft en niet elk dag met je koffer hoeft te sjouwen is het prima toch?
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 20 Okt 2013 11:03

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Dat is zo. Als ik er eenmaal ben, ruim ik alles in de kast in en heb ik er geen last meer van.
Het is ook zo jammer dat er van die vloeistoffenregels zijn. Vroeger nam ik daar heel veel van mee in mijn handbagage, scheelt zoveel kilo's. Nu kochten we bijvoorbeeld douchegel van Dove voor € 4,00 en scheerschuim voor € 4,00 op plaats van bestemming. Dan betaal ik liever iets meer voor mijn kilo's en dan kan ik mijn eigen spullen meenemen plus nog wat kleding extra :laughcry:
Afbeelding
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 20 Okt 2013 11:39

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Maar dat soort spul kan je toch nog steeds in je ruimbagage doen? En dan iets uit je ruimbagage in je handbagage als het te zwaar wordt?
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Okt 2013 12:22

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Atelier Madame schreef:20 kg niet veel voor 2 weken? Wat heb je allemaal nodig dan? Met m'n complete koffer vol kom ik daar nog niet aan!


Ja idd dacht ik, 20 is echt genoeg hoor en je draagt toch niet alles. Dit jaar had ik zelfs minder qua kleding mee, we gaan altijd 2 wkn en nog had ik alles niet gedragen en sommigen dingen meerdere keren. Shampoo ed ga ik ter plaatse echt niet kopen. Zo heel veel is dat ook weer niet. Ik neem niet hele grote verpakkingen mee. Ik vind 4 euro voor 1 fles duur.
Ik snap dat men niet vaak hetzelfde aan wilt doen, maar ik doe dan wel eens een handwasje.
<<

Anoniem173

Bericht 20 Okt 2013 12:27

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Ik voel mezelf echt heel erg maar voor een week strandvakantie red ik het ook nog met handbagage alleen. En dan heb ik nog 2 leesboeken en een strandlaken bij me ook :P. Soms scheelt het gewoon zoveel geld als je bijv met ryanair vliegt om geen ruimbagage in te checken. Dan vul ik mijn koffertje liever en besteed mijn geld aan andere dingen!
<<

Anoniem29

Bericht 22 Okt 2013 08:52

Re: Arkefly gaat extra rekenen per 1-4-2014 :(.

Ik ook hoor AM. Ik haat sowieso sjouwen op vakantie. Dus zo min mogelijk mee.

Naar Barcelona dit jaar had ik op de heenweg iets van 15 kg en op de terug weg 22 :P (nieuwe kleding woog nogal wat). Maar dan vind ik het niet erg. Dan hoef ik alleen nog maar naar huis.

Maar als ik 2 weken op een strand ga liggen dan weegt mijn koffer niet meer dan 15 kg hoor. Mijn toilettas is meestal het zwaarst met 6 a 7 kg whahaha :D
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers