Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Piet?

Welke Piet

Zwarte Piet
89
55%
Roetveeg Piet
74
45%
 
Aantal stemmen : 163
<<

Anoniem304

Bericht 11 Nov 2016 09:30

Piet?

Het forum is overduidelijk niet voor zwarte piet, aangezien m`n favoriete smiley niet toegevoegd is aan de Sinterklaas smileys, maar ik ben benieuwd voor welke piet jullie kiezen*.

*In een poll zijn de meningen toch vaak wat anders verdeeld dan in een topic
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 11 Nov 2016 09:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Nov 2016 09:32

Re: Piet?

Roetvegen vind ik prima. Zo lang het geen regenboog- of clownpieten worden, ben ik neutraal.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Nov 2016 09:34

Re: Piet?

Ik ben wel benieuwd of de pietendiscussie echt de reden is dat die zwarte pieten smiley er niet is trouwens. :P
<<

Anoniem315

Bericht 11 Nov 2016 09:36

Re: Piet?

Cotton schreef:
*In een poll zijn de meningen toch vaak wat anders verdeeld dan in een topic


Net als bij de Brexit en de Amerikaanse verkiezingen :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Nov 2016 09:37

Re: Piet?

Ik heb nu gekozen voor roetvegen. Persoonlijk heb ik geen problemen met zwarte piet, maar wel met de discussie en daarom kies ik voor een oplossing die mijns inziens iedereen tevreden zou moeten houden. Helaas werkt het in de praktijk niet zo geloof ik.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Nov 2016 09:38

Re: Piet?

Welke smiley bedoel je dan Cotton?

♥♥
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Nov 2016 09:38

Re: Piet?

Exogenesis schreef:Roetvegen vind ik prima. Zo lang het geen regenboog- of clownpieten worden, ben ik neutraal.


Dit inderdaad. Couldn't care less.

Ik ben meestal enorm van het mening hebben en standpunt vormen en argumenteren en achtergrond info zoeken. Maar dit.. vind ik gewoon niet belangrijk.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Nov 2016 09:38

Re: Piet?

Er is toch een smiley pietje? :sp:
<<

Anoniem315

Bericht 11 Nov 2016 09:42

Re: Piet?

Dat zijn Chinezen! ><
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 11 Nov 2016 09:46

Re: Piet?

Elliot schreef:Ik heb nu gekozen voor roetvegen. Persoonlijk heb ik geen problemen met zwarte piet, maar wel met de discussie en daarom kies ik voor een oplossing die mijns inziens iedereen tevreden zou moeten houden. Helaas werkt het in de praktijk niet zo geloof ik.

Nou ja, dit dus.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 11 Nov 2016 09:46

Re: Piet?

Elliot schreef:Welke smiley bedoel je dan Cotton?

De strooiende piet!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Nov 2016 09:47

Re: Piet?

Het zal mij werkelijk geen bal schelen. Het enige is dat ik wel een beetje moet wennen aan het Piet zeggen ipv zwarte Piet. Blijkbaar zit het er toch wel redelijk ingebakken.
L2014 & H2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Nov 2016 09:52

Re: Piet?

Het zal me echt een zorg zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 11 Nov 2016 10:04

Re: Piet?

Cotton schreef:
Elliot schreef:Welke smiley bedoel je dan Cotton?

De strooiende piet!


Nu je het zegt.. Dat is wel een van de leukste :(
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 11 Nov 2016 10:04

Re: Piet?

Exogenesis schreef:Roetvegen vind ik prima. Zo lang het geen regenboog- of clownpieten worden, ben ik neutraal.


Ja precies dit... en helemaal zonder schmink denk ik ook niet i.v.m. herkenbaarheid. Dat zou ik wel jammer vinden.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 11 Nov 2016 10:08

Re: Piet?

Femm schreef:
Exogenesis schreef:Roetvegen vind ik prima. Zo lang het geen regenboog- of clownpieten worden, ben ik neutraal.


Ja precies dit... en helemaal zonder schmink denk ik ook niet i.v.m. herkenbaarheid. Dat zou ik wel jammer vinden.


Ook dit inderdaad.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 11 Nov 2016 10:11

Re: Piet?

Ik heb gekozen voor piet met roetvegen.
Net als Elliot heb ik geen probleem met zwarte piet, maar wel met de hele hetze er omheen. Als een roetveeg piet een oplossing is waarmee iedereen tevreden is, prima toch?
Stroopwafel piet of pieten met kleuren van de regenboog vind ik niets aan.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 11 Nov 2016 10:11

Re: Piet?

Elliot schreef:Ik heb nu gekozen voor roetvegen. Persoonlijk heb ik geen problemen met zwarte piet, maar wel met de discussie en daarom kies ik voor een oplossing die mijns inziens iedereen tevreden zou moeten houden. Helaas werkt het in de praktijk niet zo geloof ik.

Precies dit.
<<

anoniem203

Bericht 11 Nov 2016 10:12

Re: Piet?

Ik ben echt een voorstander van Zwarte Piet. Geen rood, groen, regenboog of wit. Gewoon helemaal zwart van de roet. Mijn zoon van 6 keek gisteren naar het Sinterklaasjournaal en snapte er helemaal niks van. En dat vond ik gewoon echt niet leuk. Misschien als ik nu pas een kind van een paar maanden had of een kind van 8+ had ik er misschien wel anders over gedacht en een Piet met alleen maar vegen wel oke gevonden maar dit vind ik gewoon erg vervelend. Toen hij 4 was waren ze allemaal zwart, vorig jaar een aantal gekleurde en nu Pieten met vegen en witte Pieten. Nouja leg dat maar eens uit. Ik moet ook zeggen dat ik hierdoor het hele Sinterklaasfeest ieder jaar minder leuk vind worden.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Nov 2016 10:13

Re: Piet?

Grappig, het is bijna 50/50 maar er reageren alleen mensen die voor de roetveegpiet hebben gekozen of die het niks kan schelen.

Ik heb zelf overigens ook voor de roetveegpiet gekozen. Als de good old zwarte piet een grote groep mensen een vervelend gevoel geeft, dan is het een kleine moeite om daar wat aan te doen en het feest voor iedereen leuk te houden.

Edit: Ik had Ava's reactie nog niet gezien :)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Brooke

Bericht 11 Nov 2016 10:18

Re: Piet?

Mij maakt het niet uit, of het nou helemaal zwart of roetvegen zijn. Maar eerlijk gezegd vind ik die gekleurde gezichtpieten geen gezicht. :P Dat ziet er niet uit.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Nov 2016 10:19

Re: Piet?

Ik vind roetveegpiet een prima oplossing en eigenlijk past het ook beter bij het verhaal dat ze zwart worden door de schoorsteen. Daarvan word je niet egaal zwart met rode lippen.
❤ 7 juni 2018
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 11 Nov 2016 10:36

Re: Piet?

Ava schreef:Ik ben echt een voorstander van Zwarte Piet. Geen rood, groen, regenboog of wit. Gewoon helemaal zwart van de roet. Mijn zoon van 6 keek gisteren naar het Sinterklaasjournaal en snapte er helemaal niks van. En dat vond ik gewoon echt niet leuk. Misschien als ik nu pas een kind van een paar maanden had of een kind van 8+ had ik er misschien wel anders over gedacht en een Piet met alleen maar vegen wel oke gevonden maar dit vind ik gewoon erg vervelend. Toen hij 4 was waren ze allemaal zwart, vorig jaar een aantal gekleurde en nu Pieten met vegen en witte Pieten. Nouja leg dat maar eens uit. Ik moet ook zeggen dat ik hierdoor het hele Sinterklaasfeest ieder jaar minder leuk vind worden.


Nou nee hoor. Toen hij vier was was het verhaal met opa piet en de pietenschool waar die nieuwe pieten werden opgeleid door opa piet. Die pieten waren toen nog wit, met roetvegen, lichtbruin of donkerbruin. En die clownspieten zaten erbij. Dus dat de pieten ook andere kleuren hebben is niet echt iets nieuws. Het is alleen nieuw dat de witte piet nu opeens vol in beeld is en ook een hoofdrol speelt.
2010 2012
<<

Anoniem197

Bericht 11 Nov 2016 10:45

Re: Piet?

Ik stem niet. Ik kan mij niet druk maken om roetveeg piet of zwarte piet. Mijn zoon begrijpt het gelukkig nog niet dus die heeft dadelijk de verandering meteen te pakken.
Ik ben alleen anti gekleurde pieten en ook witte pieten vind ik maar raar. Dit ivm de herkenning.
Dus de poll had ik graag anders gezien.
Maar wel jammer van die leuke smiley!
<<

anoniem203

Bericht 11 Nov 2016 10:51

Re: Piet?

Het is iig steeds iets anders en dat is gewoon verwarrend voor de kinderen. Ik ben benieuwd hoe ze het morgen bij de intocht gaan doen. En ik hoop echt dat het ook allemaal goed verloopt.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers