Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 08 Nov 2016 23:33

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Bij een arbo arts mag je zelf ook binnen lopen hoor. Vaak hebben ze een inloopspreekuur.
D. 💙14-01-2019💙
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Nov 2016 12:07

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Minx schreef:Ik snap dat je wat wil doen maar ik kan het helemaal verkeerd hebben. Ik krijg alleen af en toe het idee dat je het als smoes gebruikt. Ik geloof best dat een aantal dingen niet zo makkelijk gaat maar het komt vaak ook echt over als een smoesje



Wat bedoel je precies?
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Nov 2016 12:15

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Precies een week geleden had ik last van mijn rug en heb ik gevraagd of ik eerder weg kon. Nu ben ik sinds het weekend enorm verkouden, traanogen, een soort lichte griep ofzo. Ziek melden durf ik niet dus ik ga met veel tegenzin en vragen om eerder weg te mogen durf ik ook niet. De temperatuur bevordert het herstel ook niet bepaald aangezien het er binnen net zo koud is het enige ''voordeel'' is dat het binnen niet waait. Ik heb als eerste een thermoshirt aan met lange mouwen, dan een gewoon shirt met lange mouwen, daarover een shirt met lange mouwen met een kol van mijn man, daarover een fleecetrui, een legging onder mijn broek (had eerst een thermolegging, maar merk geen verschil), heb handschoenen aan waarvan ik de topjes heb afgeknipt en vandaag ga ik maar eens een sjaal erbij aan doen.
Dit is niet normaal dat ik mij zo kleed en het nog koud heb!
Vraag me af of dit wettelijk gezien wel mag? Het is letterlijk de werknemer in de kou laten staan.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 09 Nov 2016 12:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Nov 2016 12:18

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

He wat balen CBL! Ik zou zorgen dat je neusspray hebt en goed paracetamol nemen om je zo goed mogelijk te voelen! Succes!
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Nov 2016 12:21

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Whatever schreef:He wat balen CBL! Ik zou zorgen dat je neusspray hebt en goed paracetamol nemen om je zo goed mogelijk te voelen! Succes!


Beide heb ik gister en eergister meerdere keren genomen zonder succes dus vraag me af of het nog helpt als ik het nu weer neem. Het hoesten doet soms zelfs pijn.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Nov 2016 12:38

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

caribbeanlover schreef:
Whatever schreef:He wat balen CBL! Ik zou zorgen dat je neusspray hebt en goed paracetamol nemen om je zo goed mogelijk te voelen! Succes!


Beide heb ik gister en eergister meerdere keren genomen zonder succes dus vraag me af of het nog helpt als ik het nu weer neem. Het hoesten doet soms zelfs pijn.


Spiegel van opbouwen, 4x daags (dus om de 6h ongeveer) twee van 500mg nemen. En neussprayen. Het doet echt wel iets! Zonder voel je je alleen maar minder, zeker niet beter, dus niet eigenwijs zijn. ;)
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Nov 2016 13:00

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Ga zo wel weer wat nemen en in mijn kluisje ligt voor de zekerheid panadol. Word er gestoord van steeds niezen, traanogen, droge ogen arghhhhhhhhhh. Heb er net 2 van 500 mg ingenomen.
Ik geloof er niet zo in dat het wat doet aangezien het tot nu toe geen resultaat heeft.

Ben trouwens benieuwd of hij er nog op terug komt omdat ik vroeg om voortaan tot 0.00 te werken. Of hij een oplossing heeft. Hij zal wel niet naar mij toekomen dus zal ik er zelf wel WEER achteraan moeten gaan!
Ik ga dan zeggen als het even niet gaat of ik dan zittend werk kan doen en zal er wel bij vertellen dat ik niet altijd pijn, maar soms. Dat ik daarmee bedoel dat ik die ene dag wel tot laat wil blijven, maar dat er wellicht een oplossing is mocht het niet gaan.

Ik heb eigenlijk de neiging om hem uiteraard op een nette manier te zeggen dat ik het niet waardeer dat hij zei dat hij het not done vind dat ik 2 dgn korter werk. Dat hij zelf ermee in heeft gestemd en dat hij weet wat ik heb. Dat ik niet om heb gevraagd en dat hij niet kan weten ik mij voel.
<<

Anoniem184

Bericht 09 Nov 2016 20:04

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Maar zittend werk is doorgaans toch júíst funest voor rugklachten en veroorzaakt toch juist meer pijn?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Nov 2016 20:17

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Maple schreef:Maar zittend werk is doorgaans toch júíst funest voor rugklachten en veroorzaakt toch juist meer pijn?


Klopt
2015 💙
<<

Anoniem244

Bericht 10 Nov 2016 11:10

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

caribbeanlover schreef:
Whatever schreef:He wat balen CBL! Ik zou zorgen dat je neusspray hebt en goed paracetamol nemen om je zo goed mogelijk te voelen! Succes!


Beide heb ik gister en eergister meerdere keren genomen zonder succes dus vraag me af of het nog helpt als ik het nu weer neem. Het hoesten doet soms zelfs pijn.


Iets werkt niet altijd meteen gelijk he, heeft vaak even tijd nodig om te werken.

Je werkt toch niet met levensmiddelen dat het zo koud is daar?
Hebben je collega's daar ook last van, van die kou?
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Nov 2016 12:45

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Ik werk niet met levensmiddelen oftewel koelcel en/of vriezer, want dan weet je waar je aan begint. Anderen hebben het ook koud en lopen er ook bij alsof ze elk moment op wintersportvakantie gaan.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Nov 2016 12:47

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Maple schreef:Maar zittend werk is doorgaans toch júíst funest voor rugklachten en veroorzaakt toch juist meer pijn?



Hoeft toch niet zo te zijn dat verschilt per persoon denk ik. Zolang je het afwisselt door regelmatig even op te staan en/of te lopen hoef je niet perse last te hebben lijkt me.
<<

Anoniem244

Bericht 10 Nov 2016 12:49

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

caribbeanlover schreef:Ik werk niet met levensmiddelen oftewel koelcel en/of vriezer, want dan weet je waar je aan begint. Anderen hebben het ook koud en lopen er ook bij alsof ze elk moment op wintersportvakantie gaan.



Ja klopt en onder bepaalde graden krijg je extra vergoeding dan ook.
Maar vroeg dat meer omdat ik dan zou begrijpen waarom het zo koud is. Ik heb geen idee of het mag etc maar zo koud is niet normaal toch
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 10 Nov 2016 12:53

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Op mijn werk is het ook koud, maar niemand loopt erbij alsof ze bijna op wintersport gaan hoor. Kan ook niet, want we moeten er leuk/mooi bijlopen en zou een beetje gek staan. Het waait zelfs bij ons haha. Geen verwarming of blazers en aan 2 kanten van de ruimte openstaande deuren van een meter of 2 breed dus dat wil wel :nerd:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem184

Bericht 10 Nov 2016 12:58

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Werk je met papier, papieren documenten of post?
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Nov 2016 13:02

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Radler schreef:
caribbeanlover schreef:Ik werk niet met levensmiddelen oftewel koelcel en/of vriezer, want dan weet je waar je aan begint. Anderen hebben het ook koud en lopen er ook bij alsof ze elk moment op wintersportvakantie gaan.



Ja klopt en onder bepaalde graden krijg je extra vergoeding dan ook.
Maar vroeg dat meer omdat ik dan zou begrijpen waarom het zo koud is. Ik heb geen idee of het mag etc maar zo koud is niet normaal toch


Zij vinden dat blijkbaar wel normaal.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Nov 2016 13:03

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Reva schreef:Op mijn werk is het ook koud, maar niemand loopt erbij alsof ze bijna op wintersport gaan hoor. Kan ook niet, want we moeten er leuk/mooi bijlopen en zou een beetje gek staan. Het waait zelfs bij ons haha. Geen verwarming of blazers en aan 2 kanten van de ruimte openstaande deuren van een meter of 2 breed dus dat wil wel :nerd:


Ook voor jou balen zeg! Wat voor werk doe je?
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Nov 2016 13:04

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Maple schreef:Werk je met papier, papieren documenten of post?


Post, maar die anderen die je opnoemde kan ook post zijn en post is ook papier :razz: .
<<

Anoniem184

Bericht 10 Nov 2016 13:12

Re: Zo'n erge rugpijn, ik weet het niet meer!

Dan is het logisch dat de temperatuur zo laag is. Dat heeft te maken met de beste omstandigheden creëren voor de opslag van papier. 18 graden zal het waarschijnlijk zijn, met een luchtvochtigheid van 50-55%. Heb ooit een vakantiebaantje gehad bij een bedrijf die post voor andere instanties en bedrijven sorteerde.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers