Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Nov 2016 14:38

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Katie schreef:Wat leuk dat je weer zwanger bent Minoes!


Dankjewel 7.5 week nu, dus ik zit nog wel in de spannende periode!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Nov 2016 14:43

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Wij hebben het bij F. met 8 weken verteld. Ik had toen een goede echo gehad. Mijn moeder wist het al omdat ik zo misselijk was dat ik aan alle kanten wit zag en weinig at met de kerstdagen.
⁠♡♡♡
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 07 Nov 2016 14:57

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Ooh La La! schreef:Wat leuk dat je weer zwanger bent Snirp. Gefeliciteerd!


Dankjewel :)
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 07 Nov 2016 16:29

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bij de eerste zwangerschap lag ik met 7 weken in het ziekenhuis wegens uitdroging, toen wisten familie het al snel. Bij de 2e zwangerschap hebben we gewacht met 13 weken. We wilden het eerst wel met 10-12 weken vertellen, maar per toeval zag de verloskundige een verdikte nekplooi. Toen hebben we besloten eerst de combinatietest te laten doen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 07 Nov 2016 16:48

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Gelijk. Maar ik Was zwanger dmv ivf en daar waren we heel open over. Iedereen wist wanneer ik een terugplaatsing had enzo dus vond ik dat ik dit ook gelijk moest vertellen omdat iedereen zo meeleefde
<<

Anoniem291

Bericht 07 Nov 2016 20:21

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Ouders en schoonouders met 5 weken. Mijn zus met 8 weken en de rest met 12 weken
<<

Anoniem181

Bericht 07 Nov 2016 21:57

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 14 Jan 2017 00:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem336

Bericht 07 Nov 2016 22:02

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Eerste pas na 12wkn echo
Tweede pas na 12wkn echo
Derde nog niet, al weten mijn ouders het per toeval "Euh, ik heb die plasflessen even binnen gezet". Juist. Denk rest pas bij 14 wkn, of later zelfs.

3x mk pas na een goede zwangerschap genoemd. Ging alle 3keren ook pril mis, voor de 6 weken.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Nov 2016 22:18

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Goh, ik weet het eigenlijk niet meer. Voor zoon heb ik 2x een miskraam gehad en werd ik voorzichtiger met delen.

Bij deze zwangerschap heb ik mijn mama whatsapp groep het eerst ingelicht (ik moest echt mijn ei kwijt). Na de eerste echo met 8+4 heb ik mijn beste vrienden ingelicht en met 9 weken mijn moeder en broer. Mijn zus en vader waren op vakantie. Mijn zus heb ik het met 10+5 verteld en ze kon meteen mee naar de termijnecho, mijn vader heb ik het met 12 verteld. Hier en daar heb ik ook wat vrienden ingelicht.
L2014 & H2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Nov 2016 08:52

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Ik heb het mijn moeder, zus en een paar vriendinnen dezelfde dag verteld. De naaste familie wist het het weekend na de positieve test. Verdere familie, vrienden en kennissen heb ik het verteld na de echo met 8,5 week. Collega's ook. Ik was ook zo enorm misselijk toen dat het bijna niet verborgen te houden was.

♥♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 08 Nov 2016 09:00

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Olijfje schreef:Wij zaten al jaren in de medische molen en een ivf poging gaat gepaard met zoveel lichamelijke ongemakken en controles/punctie/terugplaatsing/onzekerheid dat wij het erg fijn vonden om dat te kunnen delen. Met als gevolg dat iedereen er ook van op de hoogte is wanneer je ongeveer kunt testen. Dat vond ik dan wel weer een nadeel.


Dit was bij ons ook, gezinnen en twee goede vriendinnen wisten het daarom gelijk. Het was nog wel een klein beetje een verrassing, ik noemde altijd een testdatum een paar dagen later. Op het werk ook gelijk de eerste week verteld aan een aantal collega's die op de hoogte waren van ons traject. Met tien weken hebben we het met iedereen gedeeld, we hadden op dat moment vier goede echo's gehad, waaronder een uitgebreide termijnecho in het Erasmus.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 08 Nov 2016 09:59

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Mijn schoonouders wisten het meteen de dag datik getest heb, aangezien het voor ons heel onverwachts was. Mijn ouders waren op vakantie en wilde ik het pas vertellen als ze terug waren, maar heb ik de volgende dag toch maar gebeld. Mijn zusje ook die middag, die was met haar vriend ook weer ergens op vakantie.

De week daarna ben ik het mijn opa's en oma's gaan vertellen en op mijn werk heb ik het ook moeten vertellen omdat ik zo gigantisch misselijk was dat ik het niet kon verbergen.

Verder had ik het familie en vrienden pas rond de 12 weken willen vertellen maar ik werd met 8 weken opgenomen in het ziekenhuis dus kon het niet meer verborgen houden toen.
10.04.17
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 08 Nov 2016 11:02

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Ben je zwanger Elja? Leuk, gefeliciteerd!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 08 Nov 2016 11:26

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Iedere keer al vrij vroeg, familie al voor de eerste echo's. Als het mis gaat horen ze het toch dus waarom een geheim ervan maken dachten we.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 08 Nov 2016 11:50

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Taeda schreef:
Olijfje schreef:Wij zaten al jaren in de medische molen en een ivf poging gaat gepaard met zoveel lichamelijke ongemakken en controles/punctie/terugplaatsing/onzekerheid dat wij het erg fijn vonden om dat te kunnen delen. Met als gevolg dat iedereen er ook van op de hoogte is wanneer je ongeveer kunt testen. Dat vond ik dan wel weer een nadeel.


Dit was bij ons ook, gezinnen en twee goede vriendinnen wisten het daarom gelijk. Het was nog wel een klein beetje een verrassing, ik noemde altijd een testdatum een paar dagen later. Op het werk ook gelijk de eerste week verteld aan een aantal collega's die op de hoogte waren van ons traject. Met tien weken hebben we het met iedereen gedeeld, we hadden op dat moment vier goede echo's gehad, waaronder een uitgebreide termijnecho in het Erasmus.

Dit doen wij ook, ja. De mensen om ons heen hebben daar toch geen verstand van en mocht er negatief zijn, dan hebben we even de tijd om dat samen te verwerken en mocht het positief zijn ook, maar dan komt het ook nog een béetje als een verrassing. In dit traject doe je al helemaal niks meer alleen, dus ja...
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 08 Nov 2016 13:31

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bij de eerst met week of zes aan mijn ouders en zus/zwager. Broer en andere zus met week of 10/11 net voor de echo, want toen zagen we ze allebei die dag. Schoonouders en broer en zus van man na de eerste echo met 11 weken. Daarna zijn we het vrienden en collega's gaan vertellen. Alleen de roostermaker en leidinggevende wisten het met een week of 6/7 ivm het maken van het rooster en geen nachtdiensten meer draaien in het nieuwe rooster.

Deze zwangerschap mijn ouders het telefonisch verteld drie dagen na de test. Ze waren voor twee maanden op vakantie en net twee weken weg. Paar dagen later zus en zwager het verteld. Zouden ze daarna paar weken niet zien door overlappende vakanties. Schoonouders het dit keer met week of 8 verteld. Ook 1 stel vrienden wist het met een week of 5, zodat ik geen smoesjes hoefde te verzinnen en de rest het al zou opmerken. Na de goede echo met 11 weken zijn we het vrienden gaan vertellen door in het nieuwe huis de babykamer te laten zien tijdens het klussen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 08 Nov 2016 13:42

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Met 9,5 week aan mijn ouders verteld, omdat zij de volgende dag een aantal weken op vakantie gingen en we het wel graag persoonlijk wilden vertellen. We hadden toen net een 1e goede echo gehad. Na de 12 weken echo hebben we het aan mijn schoonouders verteld.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Anoniem250

Bericht 08 Nov 2016 14:34

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

minoessepoes schreef:
Katie schreef:Wat leuk dat je weer zwanger bent Minoes!


Dankjewel 7.5 week nu, dus ik zit nog wel in de spannende periode!



Hee wat leuk! Gefeliciteerd! Hoe voel je je nu? Ik kan me van de vorige keer nog herinneren dat je zo ziek was. Ik hoop dat dat nu aan je voorbij gaat. Ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap toe.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 08 Nov 2016 14:44

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

HollyGolightly schreef:
minoessepoes schreef:
Katie schreef:Wat leuk dat je weer zwanger bent Minoes!


Dankjewel 7.5 week nu, dus ik zit nog wel in de spannende periode!



Hee wat leuk! Gefeliciteerd! Hoe voel je je nu? Ik kan me van de vorige keer nog herinneren dat je zo ziek was. Ik hoop dat dat nu aan je voorbij gaat. Ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap toe.


Dankjewel, wat lief!
Het gaat beter als bij S, toen was ik nu volledig uitgeschakeld en nu functioneer ik nog, ik ben wel de hele dag misselijk en heb daar ook weer medicijnen voor, maar ik spuug nog niet en functioneer nog en werk nog gewoon. Wat dat betreft mag ik dus in mijn handen knijpen. Mijn man doet wel bijna alle zorg voor S op het moment want ik ben zo moe ook, wat dat betreft vind ik het echt zo knap dat jij het allemaal alleen doet met 3 kinderen onder de 2!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem250

Bericht 08 Nov 2016 14:50

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

FIjn dat het niet zo heftig is als de vorige keer, maar toch rot dat je toch misselijk bent. Misschien dat het dit keer na de 12 weken afneemt. Ik hoop het voor je. Super leuk een broertje of zusje voor S. En ik vond het zwanger zijn met twee kinderen trouwens zwaarder dan het hebben van drie kinderen (nog even onder de twee). Zwanger zijn kan een uitputtingsslag zijn. Dus heel erg fijn dat jouw man de zorg van S nu voor een groot deel op zich neemt.
<<

Brooke

Bericht 08 Nov 2016 15:48

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Pas met 13 weken. De eerste keer werd een miskraam na 8 a 9 weken, dus wilde wachten tot na de tweede echo. Geen reden voor maar puur gevoelsmatig vond ik dat fijner.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 08 Nov 2016 21:23

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Mijn ouders, zusje en zwager (waar we beiden best een goede band mee hebben) na de 1e echo, was rond de 7weken.
Op het werk werd het zichtbaar en hier en daar liet ik vallen dat ik zwanger was, was rond de 9-10 weken.
Mijn werkgever zelf pas na 14weken evenals de rest van de wereld (en fb). Dit kwam ook doordat ik al meerdere keren op het ziekenhuis zat met oa bloedverlies (complicaties dus).
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem243

Bericht 08 Nov 2016 22:15

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Gefeliciteerd Minoessepoes! En wat fijn dat het wat beter gaat dan de bij de eerste zwangerschap! Zou mooi zijn als dat zo blijft of nog beter wordt!
<<

Anoniem336

Bericht 08 Nov 2016 22:59

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Thunder schreef:Ben je zwanger Elja? Leuk, gefeliciteerd!

Yup, dank je!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 09 Nov 2016 23:10

Re: Wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger was?

Bij de oudste de ouders en broers/zussen bij een week of 10 (na 2 goede echo's), vrienden bij 11 weken.

Bij de jongste de ouders en broers/zussen bij een week of 8 (na de eerste goede echo), vrienden 1 a 2 weken later.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron