Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Best gek hè?

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 01 Nov 2016 09:42

Re: Best gek hè?

Ik stond laatst met mijn dochter bij een bushalte. Toen ik aankwam zat er al een vrouw die net een sigaret pakte. Ze stond meteen op en zei dat ze wel even ergens anders ging staan zodat mijn dochter er geen last van zou hebben. Ik zei haar dat ik dat erg waardeerde en dat de meeste mensen in de speeltuin zelfs nog roken. Ze zei dat ze dat echt absurd vond! Ik vind dat ook maar ja.. de meeste rokers die ik mee maak dus niet. Ik vond dit iig een zeer vriendelijke actie.
<<

Robijn

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 17 Okt 2016 20:22

Bericht 04 Nov 2016 18:08

Re: Best gek hè?

Ik rook zelf ook en hou altijd rekening met mijn omgeving, niet in de buurt van kinderen, niet op een terras waar dichtbij mensen zitten te eten, bijv een bushalte, dan zorg ik dat ik niet onder het afdakje sta als er andere mensen staan. Maar ik vind wel dat het twee kanten op moet werken, soms word je echt als uitschot behandeld. Als ik wel ergens sta te roken en mensen komen dan zelf onnodig dichtbij staan en gaan me vervolgens afkeurend aankijken of heel theatraal kuchen, dan vertik ik het om mijn sigaret weg te doen.

On topic; ik denk dat je met die reclames wel een deel van de rokers bereikt, maar het is niet alsof we zelf niet weten dat het slecht is. Ik denk dat we het bij de (vroege) jeugd moeten aanpakken, veel scholen hebben een niet roken beleid en dat werkt mijns inziens wel.
Throw kindness around like confetti
<<

Anoniem280

Bericht 09 Nov 2016 10:13

Re: Best gek hè?

Ik rook af en toe ook nog wel een sigaret, maar niet waar mijn kinderen bij zijn en ook niet in het zicht van mijn kinderen.

In het buitenland kan men sigaretten alleen maar bij speciale tabacco winkeltjes halen.
In de supermarkt of tankstation kun je ze daar niet kopen.
Van mij mogen ze zulke winkeltjes ook meer openen.
Ik bedoel dan geen Primera,maar echt alleen tabak.
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 09 Nov 2016 12:08

Re: Best gek hè?

Nou Caramba, hier in Duitsland vind je juist op elke straathoek sigarettenautomaten.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem221

Bericht 09 Nov 2016 17:49

Re: Best gek hè?

Bimbam schreef:Nou Caramba, hier in Duitsland vind je juist op elke straathoek sigarettenautomaten.


Dat en het wordt gewoon in supermarkten e.d. verkocht. Maar wat me vooral verbaasde was de sigarettenautomaat in de tuin van een burger. Je kon er zelfs betalen met je pinpas. Voor als je een keer geen contanten op zak hebt.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers