Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Muziek en je stemming

<<

Anoniem186

Bericht 06 Nov 2016 12:42

Muziek en je stemming

Ik ben wel benieuwd naar wat voor soort muziek jullie graag luisteren.
Ik laat het vaak afhangen van m'n stemming naar welke muziek ik zin heb om te luisteren.

Als ik happy de peppy in het zonnetje in de auto zit, dan vind ik het heerlijk om naar reaggeton muziek te luisteren.
Als ik op zolder met de was bezig ben, dan luister ik graag naar grunge. Of tijdens het schoonmaken naar dubstep.
Tijdens het stappen op een doorsnee weekend hou ik ook wel van gewone mainstream muziek. Een nacht doorhalen op goa / psytrance vind ik ook heerlijk.
Vroeger vond ik hardcore en hardstyle feestjes ook leuk, maar daar ben ik inmiddels vanaf gestapt.
Als ik somber ben luister ik niet echt naar muziek, terwijl het me eigenlijk wel lekker lijkt om een beetje melodramatisch mee te krijsen op bepaalde muziek.

Dus... waar houden jullie van?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2016 13:29

Re: Muziek en je stemming

Ik heb een slechte smaak. Broerderliefde en lil kleine op het moment. Stiekem, met oordopjes.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem281

Bericht 06 Nov 2016 13:31

Re: Muziek en je stemming

Oh vandaar de drang om dreads te laten zetten..

Ik kan op elk moment van de dag Muse, Linkin Park en The Killers luisteren, ongeacht m'n bui. Als ik somber ben, Damien Rice. Maar laatste tijd is 't eigenlijk vooral Kerstmuziek!
<<

Anoniem186

Bericht 06 Nov 2016 13:37

Re: Muziek en je stemming

Bazinga schreef:Oh vandaar de drang om dreads te laten zetten..

Ik kan op elk moment van de dag Muse, Linkin Park en The Killers luisteren, ongeacht m'n bui. Als ik somber ben, Damien Rice. Maar laatste tijd is 't eigenlijk vooral Kerstmuziek!


Haha, hoe bedoel je vandaar de drang om dreads te zetten? Vanwege de goa bedoel je of niet?
<<

Anoniem281

Bericht 06 Nov 2016 13:40

Re: Muziek en je stemming

Het stukje alternatieve in je lijst :smile: Ik maak een grapje, hoor!
<<

Anoniem186

Bericht 06 Nov 2016 14:21

Re: Muziek en je stemming

Weet ik wel. ;)
Nu al kerstmuziek trouwens, lekker vlot!

Haha spencer, lil kleine blijft wel hangen hè?! Met oordopjes ook echt. :smile:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Nov 2016 14:27

Re: Muziek en je stemming

Haha ik zou hem doen ook hoor. Dave Roelvink erbij en mijn foute droom is compleet haha
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 06 Nov 2016 14:43

Re: Muziek en je stemming

Spencer schreef:Haha ik zou hem doen ook hoor. Dave Roelvink erbij en mijn foute droom is compleet haha


Hahaha. Dave moest ik even googlen. Maar ik heb beeld hoor, dank je.
<<

Anoniem316

Bericht 06 Nov 2016 15:27

Re: Muziek en je stemming

Als de zon lekker schijnt en het is het begin van de lente vind ik het heerlijk om acda en de munnik te luisteren.
Adele vind ik lekker als ik zin heb om even te zingen.
We hebben een lijst met dance muziek die ik opzet als ik zin heb om te dansen of als ik aan het opruimen ben.
Ook vind ik het lekker om orkest muziek te luisteren die ik zelf speel of heb gespeeld bijvoorbeeld. Sta ik in mijn eentje in de kamer te dirigeren en mijn eigen partijen te zingen haha.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 353

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 06 Nov 2016 16:17

Re: Muziek en je stemming

Muziek kan mijn stemming beïnvloeden maar mijn stemming beïnvloed ook zeker mijn muziekkeuze.

Als ik blij ben dan lekkere up tempo top 40 of sommige klassiekers uit mijn jeugd (bv charly lownoise of keep on trying van twenty4seven).

Nu ik op werk de balen heb en ik terugrijd naar huis veel ballads van Disney (whole New world bv).
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 06 Nov 2016 22:55

Re: Muziek en je stemming

Tijdens huishoudelijke klusjes luister ik graag naar uptempo nummers van bijvoorbeeld Beyonce, liefst als ik alleen thuis ben en dan lekker hard :smile: Ook in de auto luister ik daar graag heen.

Tijdens het werk luister ik het liefst naar een mainstream radiozender waar ik niet teveel door word afgeleid en ook niet teveel de neiging krijg mee te zingen of swingen ;-)

Meestal stem ik mijn muziek af op mijn bui en wordt die bui daardoor alleen nog maar versterkt. Zo kan ik soms even heerlijk zwelgen in zelfmedelijden ;-) Maar het werkt ook andersom. Als ik me niet zo happy voel, zet ik een muziekje op dat mijn stemming helemaal kan doen omslaan. Pink en Beyonce helpen me er dan meestal weer bovenop :)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem315

Bericht 06 Nov 2016 23:23

Re: Muziek en je stemming

MUSE kan altijd, elke stemming heeft wel een nummer dat past.
Als ik in een dramatische of verdrietige bui ben, luister ik graag Enya.
In de auto graag up-tempo of meezingnummers (vaak ook MUSE of een oud cd'tje met house).
<<

Anoniem221

Bericht 06 Nov 2016 23:27

Re: Muziek en je stemming

Ik zet 538 op en ga. Maar mijn vriend heeft een bepaalde smaak van muziek. Hij luistert voornamelijk Pink Floyd en Johnny Cash. Kan alles prima meezingen, maar hou toch meer van TOP40 muziek.
<<

Brooke

Bericht 09 Nov 2016 14:43

Re: Muziek en je stemming

Eigenlijk houd ik van van alles, net maar waar ik zin in heb.
Vaak heb ik 192tv opstaan tegenwoordig als ik schoonmaak, van die gouwe ouwe nummers variërend van Simon en Garfunkel en de Beatles. Ik heb dan ook een platenspeler en ook van die oude platen. Ik kan niet schoonmaken met andere muziek, dan word ik onrustig. Maar soms heb ik van die periodes dat ik weer geen zin in heb en dan luister ik een hele poos niet.

Als ik een potje wil janken zet ik wel Nick en Simon op. Gegarandeerd dat ik dan ook ga janken.

Maar ik houd ook van EDM/ Dance en van die happy nummers uit de jaren 90 zoals 2 unlimited. Maar ik kan ook gerust naar de Backstreet Boys, Savage Garden en dat soort muziek luisteren uit die tijd. Het maakt dan niet zoveel uit in welke stemming ik ben. Kan er naar luisteren als ik verdrietig ben maar ook als ik blij ben.

Enige waar ik niet zo van houd is jazz/hiphop/r&b.

Vroeger ben ik opgegroeid met muziek van Enya en Vangelis (synthesizer). Zo luister ik dat ook heel af en toe, maar daar kan ook gerust een jaar tussen zitten.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers