Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Love me Gender

<<

Anoniem304

Bericht 13 Sep 2016 10:56

Love me Gender

Vanavond begint Love me gender. Gaat iemand kijken?

Vijf transgenders op zoek naar liefde

In de nieuwe EO-realityserie 'Love me Gender' volgen we vijf transgenders bij hun zoektocht naar liefde. Er zijn veel obstakels die ze daarvoor moeten overwinnen. Van eerlijk durven zeggen dat ze transgender zijn tot de vraag ‘Ben ik (nu) mannelijk of vrouwelijk genoeg?’. Een spannende zoektocht waarin ze vaak vooral zichzelf tegenkomen en geconfronteerd worden met de vooroordelen van de maatschappij. Zijn ze klaar voor de liefde en is de liefde klaar voor hen?

In zes afleveringen volgen we Jennifer (31), BeyonG (30), Lisa (22), Jason (25) en René (27). Alle vijf zijn ze op zoek naar liefde: een echte relatie met iemand, maar ook de acceptatie van mensen dichtbij. Lisa: “Elk mens verdient liefde. Ik hoef niet per se gelijk een relatie, ik zoek gewoon liefde. Net als iedereen.” De kandidaten vinden herkenning en steun in elkaars verhalen. Want met struggles, afwijzing en vooroordelen hebben ze allemaal dagelijks te maken. Jennifer: “Tot mijn 16e heb ik het echt heel zwaar gehad. Maar nu ben ik hier, en ik voel me precies goed. Al vind ik dat daten wel een beetje ongemakkelijk.”

Love ‘em gender
Voor elk van deze vijf transgenders geldt dat ze een grote worsteling hebben doorgemaakt, met vaak veel veroordeling, uitsluiting en afwijzing. Soms zelfs van mensen die ze het meest liefhebben.
Eindredacteur Herman Wegter: “Ik ben heel blij dat we dit programma als EO maken. Veel mensen hebben direct een mening over transgenders. Met dit programma willen we geen mening hebben, maar gewoon naast ze gaan zitten en met ze meeleven. We hopen dat de kijker daardoor een beetje kan voelen hoe het is om als transgender op zoek naar liefde te zijn.”

Love me Gender is vanaf 13 september elke dinsdag om 20.30 uur op NPO 3. Het programma wordt geproduceerd door Zodiak.

Afbeelding

Ik kijk in het bijzonder voor Lisa. Zij (toen nog hij) zat bij mij op de middelbare school.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Sep 2016 16:53

Re: Tv seizoen 2016-2017

Lijkt me wel interessant ja, ik denk dat ik ook kijk!
❤ 7 juni 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 13 Sep 2016 16:57

Re: Tv seizoen 2016-2017

Dat lijkt me wel een interessant programma.
Ga het morgen zeker even terugkijken.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Sep 2016 15:06

Re: Tv seizoen 2016-2017

Wat vonden jullie ervan? Ik vond het wel interessant. Ik kan me voorstellen dat het voor transgenders erg moeilijk is om echte liefde te vinden (ipv lust). Ik kan me zelf eigenlijk niet voorstellen dat ik met een transgender zou daten, maar vind het knap als iemand open minded genoeg is om dat wel te doen. Die Jennifer vond ik wel erg over the top en ze praat ook zo overdreven, waardoor je meteen ziet/hoort dat ze niet als vrouw geboren is (vind ik).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 14 Sep 2016 15:13

Re: Tv seizoen 2016-2017

Bliss schreef:Wat vonden jullie ervan? Ik vond het wel interessant. Ik kan me voorstellen dat het voor transgenders erg moeilijk is om echte liefde te vinden (ipv lust). Ik kan me zelf eigenlijk niet voorstellen dat ik met een transgender zou daten, maar vind het knap als iemand open minded genoeg is om dat wel te doen. Die Jennifer vond ik wel erg over the top en ze praat ook zo overdreven, waardoor je meteen ziet/hoort dat ze niet als vrouw geboren is (vind ik).

Ik kijk het nu, maar ik denk wel dat die ene jongen in het park een beetje gelijk heeft. Bij vrouwen die man geworden zijn, zie je het minder dan bij mannen die vrouw geworden zijn.
Al is het wel lullig om dat te zeggen hehe. :eyes:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Sep 2016 15:16

Re: Tv seizoen 2016-2017

Ja dat is denk ik wel zo, al vond ik het bij die ene meid (waar jij bij op school hebt gezeten geloof ik?) wel een stuk minder opvallen dan bij die Jennifer. Die praatte ook gewoon nog zo gay en lijkt met die lagen make-up meer op een travestiet.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 14 Sep 2016 15:17

Re: Tv seizoen 2016-2017

Bliss schreef:Ja dat is denk ik wel zo, al vond ik het bij die ene meid (waar jij bij op school hebt gezeten geloof ik?) wel een stuk minder opvallen dan bij die Jennifer. Die praatte ook gewoon nog zo gay en lijkt met die lagen make-up meer op een travestiet.

Ja en ze doet ook nog drag queen perfomances in Amsterdam. Voor m`n gevoel zit ze altijd in die rol. :eyes:
<<

Anoniem304

Bericht 14 Sep 2016 15:19

Re: Tv seizoen 2016-2017

Ik vind haar ook veel mooier zonder al die make-up trouwens. Zoals in de laatste minuut als ze op bed die voicemail inspreekt. Dan is ze mooi en vrouwelijk!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Sep 2016 15:19

Re: Tv seizoen 2016-2017

Ja ik snap niet waarom ze dat doet als ze als hetero vrouw door het leven wil gaan.
❤ 7 juni 2018
<<

Burgemeester Johanna

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 384

Geregistreerd: 01 Feb 2014 08:40

Bericht 14 Sep 2016 16:16

Re: Love me Gender

Ik heb de berichten van het andere topic gesplitst en dit nieuwe topic gemaakt.
<<

Anoniem272

Bericht 02 Okt 2016 09:37

Re: Love me Gender

Ik schrik zo van dit programma. Dacht dat we in Nederland intussen redelijk open minded zijn, maar dat valt vies tegen, zeg. Vooral de reacties van mannen op de vrouwelijke transgenders. Gewoon recht in iemands gezicht zeggen dat je wel nieuwsgierig bent hoe ze er naakt uitziet, maar dat je je zou schamen om echt met een transgender te daten.

Als een man dat tegen mij zou zeggen ('nou Filiora, ik ben wel benieuwd hoe je er naakt uitziet maar ik laat je echt niet aan mijn vrienden zien!') zou ik hem een klap in z'n gezicht geven.

En die moeder van Lisa die over haar trauma zegt: 'gewoon vergeten', ja want zo werkt dat met trauma's...

Is dat waar we nu staan in Nederland als het gaat om transgenders? Ze mogen er zijn, maar ze mogen zich blijkbaar niet teveel aanstellen (geen overdreven kleding of make-up, geen zielige verhalen) en ze maken amper kans op een serieuze kans in de datingscene.

En dan zijn ze zo stoer hun verhaal op tv te vertellen, in de hoop andere transgenders aan te moedigen zichzelf te zijn, worden ze op internet toch weer beoordeeld op hun uiterlijk. Op 'hoe goed gelukt' ze zijn als man/vrouw.

:nopompom: :nopompom: :nopompom:
<<

Anoniem175

Bericht 05 Okt 2016 09:20

Re: Love me Gender

Filoria schreef:Ik schrik zo van dit programma. Dacht dat we in Nederland intussen redelijk open minded zijn, maar dat valt vies tegen, zeg. Vooral de reacties van mannen op de vrouwelijke transgenders. Gewoon recht in iemands gezicht zeggen dat je wel nieuwsgierig bent hoe ze er naakt uitziet, maar dat je je zou schamen om echt met een transgender te daten.
Laatst gewijzigd door Anoniem175 op 09 Nov 2016 09:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 18:53

Bericht 09 Okt 2016 15:38

Re: Love me Gender

Roos! schreef:
Filoria schreef:Ik schrik zo van dit programma. Dacht dat we in Nederland intussen redelijk open minded zijn, maar dat valt vies tegen, zeg. Vooral de reacties van mannen op de vrouwelijke transgenders. Gewoon recht in iemands gezicht zeggen dat je wel nieuwsgierig bent hoe ze er naakt uitziet, maar dat je je zou schamen om echt met een transgender te daten.


Dat vond ik ook echt bizar ja! Dat je het denkt, ok, maar dat je het ook nog (op tv!) zegt?!


Ja belachelijk eigenlijk! Ik volg het nu ook een aantal weken en vind het oprecht heel zielig! Denk ook echt dat vrouwen meer open minded zijn voor een trandgender man dan mannen voor een transgendervrouw.
Don't regret anything that made you smile
<<

Anoniem221

Bericht 09 Okt 2016 15:43

Re: Love me Gender

We hebben hem gisteren bekeken via Uitzending gemist. Leuk programma, maar verbaas me over het taboe. Persoonlijk zie ik liever gelukkig in een 'gemaakt' lichaam, dan ongelukkig in een lichaam waar ze zelf niets mee kunnen. Maar schijnt nogal een unicum te zijn.
<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 18:53

Bericht 09 Okt 2016 16:09

Re: Love me Gender

Fedora schreef:We hebben hem gisteren bekeken via Uitzending gemist. Leuk programma, maar verbaas me over het taboe. Persoonlijk zie ik liever gelukkig in een 'gemaakt' lichaam, dan ongelukkig in een lichaam waar ze zelf niets mee kunnen. Maar schijnt nogal een unicum te zijn.


Ja blijkbaar! Echt zonde dat mensen niet zo open minded zijn. Ik ben zelf 100% hetero, maar als ik een knappe transgender man zou tegenkomen zou ik het eerst wel even spannend vinden, maar ik denk dat liefde echt kan overwinnen.
Don't regret anything that made you smile
<<

Anoniem304

Bericht 09 Okt 2016 16:12

Re: Love me Gender

Ik vind het wel lastig hoor. Transgenders hebben toch wel vaak veel issues, dat zie je in dit programma ook weer. Buiten dat zo iemand dan transgender is lijkt het me heel lastig om met iemand door het leven te gaan die zo met zichzelf in de knoop zit en toch vaak diep ongelukkig is.

Wat ik trouwens wel bijzonder vind is BeyonG. Dat ze zich vrouw voelt, maar niet de behoefte heeft om ook vrouw te zijn.
<<

Anoniem221

Bericht 11 Okt 2016 11:45

Re: Love me Gender

Ook al vind ik dat iedereen mag zijn wie hij/zij wil, ik denk niet dat ik een relatie zou kunnen aangaan met een transgender. Niet alleen, omdat het veranderen van geslacht niet maakt dat alle problemen als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen, maar wel, omdat ik me denk ik niet aangetrokken voel tot een transgender. Maar nu wil ik ook helemaal niemand anders dan mijn vriend en dus kan ik niet zeggen of ik het echt niet zou willen.

Rosanna is toch ook iemand die zich volledig man voelt, maar wel haar vrouwelijkheid wil houden? Geen operatie overweegt? Of is zij gewoon een typische mannelijke lesbiene? Alhoewel, typisch?
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 11 Okt 2016 12:36

Re: Love me Gender

Mijn ex is transgender, al wist ik dat niet tijdens de relatie en hij ook niet bewust. Achteraf vallen wel veel puzzelstukjes op hun plaats en is de relatie wel uitgegaan doordat hij transgender is. We zijn nog wel steeds goede vrienden en hij gaat binnenkort starten met het hele proces om vrouw te worden. Hij heeft gelukkig veel vrienden die hem steunen. Tot nu toe heeft nog niemand van zijn bekenden vervelend gereageerd. Ik hoop ook echt dat hij gedurende het proces niet te veel problemen gaat ondervinden.

Ga het programma nog wel even terugkijken maar schrik al wel van de reacties hier. Ik had gedacht/gehoopt dat in Nederland de meeste mensen wel open mindend zouden zijn.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem331

Bericht 11 Okt 2016 20:01

Re: Love me Gender

Ik zit te kijken vanavond, bijzonder programma toch wel.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Okt 2016 19:22

Re: Love me Gender

Ik ben fan van René, wat een cutie.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem331

Bericht 12 Okt 2016 19:24

Re: Love me Gender

Ja vind ik ook!
<<

Blondje26x

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 124

Geregistreerd: 21 Aug 2016 18:53

Bericht 16 Okt 2016 14:46

Re: Love me Gender

Bliss schreef:Ik ben fan van René, wat een cutie.


Jaaa Rene!
Don't regret anything that made you smile
<<

Anoniem175

Bericht 16 Okt 2016 15:46

Re: Love me Gender

jaaa René is zo'n schatje! Wel zielig dat ie het zo lastig vindt meisjes aan te spreken enzo. Ik gun hem echt een leuke relatie!
<<

Anoniem175

Bericht 09 Nov 2016 10:07

Re: Love me Gender

.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Nov 2016 12:54

Re: Love me Gender

Huh Roos! waarom ben je weg?

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron