Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en slecht slapen

<<

Anoniem253

Bericht 06 Nov 2016 13:39

Zwanger en slecht slapen

Ik ben nu 32 weken zwanger en slaap zo ontzettend slecht. Ik word elke 2 uur wakker en kom dan niet snel meer in slaap. Ik heb dit nu sinds ik verkouden ben, dan word ik wakker en krijg ik geen lucht 'voor mijn gevoel' soms begin ik dan in paniek te raken. Gelukkig val ik na een tijdje wel weer in slaap om vervolens na 2 uur weer wakker te worden.

Is dit herkenbaar? Ik heb het idee dat mijn baarmoeder ook tegen mijn longen drukt waardoor ik dat benauwde gevoel heb. Gaat dit pas weg als de baby gaat indalen?
<<

Katniss

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 266

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:53

Bericht 06 Nov 2016 14:37

Re: Zwanger en slecht slapen

Ik herken het een beetje. Ik slaap ook heel licht, wordt snel wakker en ben dus ook meerdere keren per nacht wakker. Ik ben vaak een beetje aan het sluimeren, totdat ik me daar ineens bewust van ben en denk 'verdorie, lig ik alweer wakker'. Ook het meer kortademig zijn herken ik. 's Nacht gelukkig niet, maar overdag wel. Ik krijg wel genoeg lucht, maar ben sneller buiten adem. Dat komt misschien ook omdat ik nu zoveel extra kilo's mee zeul en m'n lichaam het daar gewoon wat moeilijker mee heeft.
Ik hoop dat je het ik paniek raken door lucht te kort kunt relativeren voor jezelf, het lijkt me wel naar :( Helpt een andere houding of wat meer rechtop zitten niet?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 06 Nov 2016 14:41

Re: Zwanger en slecht slapen

Herkenbaar. Ik heb al vrij vroeg in mijn zwangerschap een dik kussen onder mijn matras gelegd, waardoor ik dus iets rechterop slaap. Dat scheelde echt veel. Mijn buik stond dan minder strak en ik kon me makkelijker bewegen in bed. Toen ik later last kreeg van maagzuur, heb ik er nog een extra kussen bij moeten leggen :laughcry:
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem253

Bericht 06 Nov 2016 15:04

Re: Zwanger en slecht slapen

Fijn dat het herkenbaar is. Ik kan het paniekgevoel gelukkig wel relativeren maar het komt steeds terug :(. Ik slaap ook met mijn hoofdeind van het bed omhoog. Mijn oren zitten nog steeds dicht van de verkoudheid, dat zal ook wel meespelen denk ik.

Krijgen we straks wel meer lucht als de baby gaat indalen? Volgens mij zit mijn baarmoeder echt tegen mijn longen aan waardoor die verdrukt worden ofzo?
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 06 Nov 2016 15:20

Re: Zwanger en slecht slapen

Dat benauwde gevoel herken ik heel goed. Overdag gaat het redelijk, maar als ik in bed lig...
Ik merk dat ik op mijn linkerzij het beste lig en dan voor mijn gevoel minder benauwd ben. Volgens de verloskundige wordt het idd beter als de baby gaat indalen.
<<

Anoniem316

Bericht 06 Nov 2016 15:24

Re: Zwanger en slecht slapen

Hier ook helaas.. Niet echt tips behalve dan wat hoger proberen te liggen of op je zij. Je moet er even doorheen haha.
<<

Anoniem234

Bericht 06 Nov 2016 16:18

Re: Zwanger en slecht slapen

Wat vervelend dat je zo slecht slaapt zeg. Dat benauwde gevoel herken ik ook hebbdar ook echt last van en noet alleen als ik slaap. Is volgens mij idd echt doordat het zo 'vol' zit in je buik en na het indalen is het echt minder begreep ik.
Hopelijk is die verkoudheid ook snel over zodat je ook al wat beter kan slapen dan.
<<

Anoniem253

Bericht 06 Nov 2016 16:51

Re: Zwanger en slecht slapen

Vervelend he meiden? Vanaf hoeveel weken begint het indalen? Of is dat ook heel verschillend? Ik ben net even op mijn linkerzij gaan ligggen en dat is wel beter inderdaad! Voor me gevoel had ik meer lucht.
<<

Anoniem316

Bericht 06 Nov 2016 17:04

Re: Zwanger en slecht slapen

Dat verschilt. Sommige baby's doen dat pas bij de bevalling schijnt.
Ik heb zelf het idee dat het bij mij sinds week 35 was.

Ik denk dat ik na de bevalling beter slaap dan ervoor :wink:
<<

Anoniem253

Bericht 06 Nov 2016 17:22

Re: Zwanger en slecht slapen

Oh ik hoop bij mij wel wat eerder dan de bevalling ;). Ik denk ook dat ik na de bevalling beter slaap, voor jou is het einde in zicht ;).
<<

Anoniem316

Bericht 06 Nov 2016 18:15

Re: Zwanger en slecht slapen

Jep! Ik word nu al ongeduldig haha.

Ik hoop voor je dat je inderdaad nog beter gaat slapen! Het gekke is wel; ondanks dat ik zo slecht slaap heb ik genoeg energie overdag.
<<

Anoniem253

Bericht 06 Nov 2016 18:17

Re: Zwanger en slecht slapen

Haha kan me voorstellen ;).
Ik hoop het ook, ik moet zeggen dat ik niet echt moe ben overdag maar de kringen onder mijn ogen worden steeds zichtbaarder ;).

Het paniekgevoel is eigenlijk het vervelendste, het gevoel dat je geen lucht krijgt. Hoop dat mijn oren snel weer open zijn dat zal ook al schelen denk ik.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers