Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Nov 2016 20:12

Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Sinds onze zomervakantie (inmiddels zijn we alweer 3 maanden thuis), rommelt D. met slapen overdag. In eerste instantie sliep ze vooral thuis prut, 3 korte slaapjes van 3 kwartier ofzo, en sliep ze op kinderdagverblijfdagen juist heel goed, de laatste tijd is het omgekeerd en gaat 't thuis beter dan daar. Vandaag heeft ze op het kdv maar 30 minuten geslapen, dus tegen de tijd dat mijn man haar ophaalde, was ze strontchagrijnig.
Enerzijds denk ik ook dat ze misschien toe is aan 1 langere slaap op de dag, maar als we dat dan proberen, dan slaapt ze uit zichzelf nog maar 45 minuten (en als ik dan heel hard mijn best doe, slaapt ze daarna misschien nog eens 45 min), wat veel te weinig is, daar heeft ze echt duidelijk niet genoeg aan.
We zijn altijd heel erg geweest van het kijken naar de signalen die ze afgeeft en dan dus in bed stoppen, maar ze komt nu vaak overdag weer doodmoe uit bed.

Op 't kdv slaapt ze nu dus echt waardeloos, bij mij 2 slaapjes, waarvan vaak 1 45 min en als ik geluk heb de ander 1 uur tot 1 uur en 15 min. Bij mijn man slaapt ze over het algemeen nog het best. Qua in bed leggen etc. doen mijn man en ik het volgens mij wel redelijk hetzelfde, enige verschil dat ik zo kan bedenken is dat hij haar er vaak wat eerder instopt, maar zelfs als ik daar qua tijden op probeer in te haken, en dezelfde tijden aan hou, slaapt ze bij mij minder.

Afgelopen week heeft ze vrijdag op 't kdv alleen in de ochtend geslapen, max. 1 uur. Zaterdag sliep ze bij mijn schoonouders, dat schijnt goed te zijn gegaan, weet niet precies hoe lang, maar iig een slaap van 2 uur of langer en nog een 2e slaap. Zondag was prut, ook echt uit 't ritme door overgang naar wintertijd. Maandag was voor haar slapen geen ideale dag, we hadden een lunch/high tea met vrienden, wat een stuk rijden was. Op de heenweg was ze nog niet moe, dus niet geslapen, ze kon pas op de terugweg slapen, dat was om 14.15u. Ik heb toen extra lang gereden voor haar, ze heeft toen 2x een uur geslapen, met een kwartier wakker zijn ertussen.
Dinsdagochtend sliep ze ruim een uur, als ik dan mijn hand op haar hoofd leg daarna, valt ze zo weer in slaap. Ik sneak dan heel stil weg, maar in dit geval was ze binnen 5 min weer wakker en het er niet mee eens nog te slapen. In de middag sliep ze 45 min en na hetzelfde trucje als 's ochtends nog eens 20 min extra.
Bij mijn man gisteren heeft ze zowel 's ochtends als 's middags 1,5 uur geslapen, beide keren aan 1 stuk.

Er is dus gewoon geen peil op te trekken. Als de truc nu gewoon is maar 1 slaap gaan doen en dat even door gaan zetten, dan sta ik daar hartstikke voor open, maar hoe laat stop je d'r dan in bed? We proberen er nu vooral voor te zorgen dat ze niet wakker kan worden van de honger of dorst (maar dan is 't wel weer een poepluier :12: ), dus gaat ze dan bij 1 lange slaap na de lunch, en dan evt eerder lunchen (doen we nu tussen 12 en half 1)? 2 of 3 weken terug heb ik het wel even geprobeerd, of het ging lukken op 1 slaap, maar toen sliep ze dus 45 min en eindigde ik daarna met haar op mijn borst op bed, waar ze dan na flink wat moeite (ik moet haar dan echt dwingen tegen me aan te liggen, terwijl we in een schemerige kamer zitten) nog een keer 45 min slaapt, dus ook niet langer dan 2 afzonderlijke slaapjes, waar ze ook niet voldoende aan lijkt te hebben.

Heeft er iemand tips? Want hier worden we een beetje moedeloos van. Zeker nu het slapen op het kdv echt zo slecht gaat, we zitten dan 's avonds met een krijsend kind aan tafel, omdat ze gewoon doodop is.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Nov 2016 21:06

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

P slaapt sinds de vakantie ook 1 slaap. Gemiddeld is 1.5 uur. Maar meestal 3 kwartier en heeeeel ooit een uitschieter van 3 uur. Ook op het kdv.
Nu hebben wij geluk dat hij het vrij goed trekt. Blijft dan op tot 19.30, of als we pech hebben en man is laat is het ook wel eens 20 uur.
Moet wel zeggen dat wij nooit een goede slaper overdag gehad hebben.

Edit: niet echt tips dus. Maar zou haar sowieso naar 1 slaapje per dag doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem176

Bericht 03 Nov 2016 21:08

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Misschien naar 1 slaapje per dag? Ik kwam rond die leeftijd altijd rond 11.00-13.00/13.30 uit.
Best een rot tijd zo midden op de dag..
<<

Geel

Bericht 03 Nov 2016 22:13

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Hoe oud is ze dan?
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Nov 2016 22:36

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

16 maanden. Jij hebt laatst in een ander topic (stomme vragen geloof ik) een heel stuk uit een boek van jou voor me opgeschreven, dat heb ik voor thuis dus wel in mijn hoofd. Het voorbeeldschema voor een kind van 18 maanden is ook wel een beetje waar we nu op zitten, of iig dan het om 10u en om 14u weer naar bed. Sowieso begint de dag bij ons rond half 7 en gaat ze 's avonds om 19u weer in bed, dus dat is anders, maar verder komen we qua overdag slaapjes dus uit op de tijden die het voorbeeldschema aangeeft, al slaapt ze dan niet zoveel als in 't voorbeeld (maar goed, daar is het vast ook een voorbeeld voor ;))

DeLu, en lunchen doe je dan na die slaap?

Dat scheelt Sam, dat P. het goed trekt. Als D. het weinige slapen goed zou trekken, dan was er wat mij betreft geen probleem, maar ze heeft er duidelijk last van. En meestal komen we dus wel aan 1,5u slaap gedurende de hele dag, wat voor haar nu eigenlijk nog te weinig is, maar vandaag op het kdv dus maar een half uur, dat is wel echt heel minimaal.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:47

Bericht 03 Nov 2016 22:43

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Ik zou proberen naar 1 slaapje te gaan. Mijn zoon is ook meestal rond 6.30/7.00 wakker. We doen hem rond 11.45 dan weer naar bed. Voor de tijd een broodje. Meestal slaapt hij dan zo'n 2 a 3 uur. 's Avonds gaat hij dan weer rond 19u naar bed. Ik denk dat het inderdaad even een paar dagen doorzetten is.
2010 2012 2015 2017
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 03 Nov 2016 22:47

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Met 16 mnd sliepen mijn kinderen niet eens meer iedere dag overdag hahaha. Ik zou naar 1 slaapje gaan en dan wanneer ze wakker wordt niet meteen eruit halen maar even wachten of ze weer in slaap valt.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Nov 2016 23:04

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Ik ga die tijd eens proberen aan te houden Nosa.

Heksenketel, dochter gaat staan in bed als ze wakker is en dan echt krijsen. We hebben pas haar bed anders gezet, daarvoor kon ze bij de deur en stond ze daar ook nog aan te rammelen. Als we niet naar haar toe gaan, slaapt ze sowieso niet verder. We proberen nu dus wel even naar haar toe te gaan, weer plat leggen, muziekje aan, aai over de bol, en dan weer weg, maar ze kan het huilen dan echt heel lang volhouden, best lastig.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 05 Nov 2016 21:10

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Mijn middelste sliep met 16 maanden ook 1 flinke slaap overdag. Meestal van 11.30-14.00 uur. Ze startte de dag tussen 6.30-7.00 uur, om 9.30 fruit en om 11.15 uur boterham. Daarna ging ze naar bed. Ik heb deze slaaptijden heel strak aangehouden, vanwege de schooltijden van mijn oudste. 's Avonds tussen 18.30 en 19.00 uur ligt ze weer in bed. Inmiddels is ze bijna 21 maanden en slaapt ze haar middagdutje nog steeds op deze manier, soms gaat ze ietsje later naar bed.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 05 Nov 2016 23:32

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Dank je voor je reactie Sophiee. Vrijdag kwam D. met koorts uit het kdv, dus toen was 't sowieso even anders. Vandaag had ik daardoor verwacht dat ze wel veel zou slapen, maar uiteindelijk 1 slaap van 10.15-12u en in de middag wilde ze echt niet. Morgen gaan we 1 slaap proberen!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17378

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Nov 2016 23:49

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Ik zou ook echt naar 1 slaap gaan. Zoals ik in t andere topic al zei: het kan even een paar dagen streng zijn zijn maar daarna heeft ze het vast door. Wij brengen T sinds voor de zomer al rond 12u/12:30 naar bed (we begonnen dit met 1130 ongveer). Momenteel heeft hij echt z'n hele lunch al gehad dan, maar toen we er net mee begonnen gaven we wel alleen een banaan of maar een klein broodje ofzo. Dan was het nog te vroeg voor een echte lunch. Maar dan kon ie ook echt wel 2 of 3 en zelfs een x 4u slapen!!

Succes morgen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Nov 2016 14:45

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Nou...1 slaap proberen wordt morgen, man was eigenwijs en stopte haar rond 9.15u al weer in bed (ze was zo aan t wrijven volgens hem), toen heeft ze 3 kwartier geslapen, dus nu slaap 2. Ga morgen proberen rond 11.30u te lunchen en daarna naar bed.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem199

Bericht 06 Nov 2016 15:24

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Wij doen hetzelfde als Zora! Soms slaapt hij maar 1,5 uur, maar meestal is het toch wel 2 a 3 uur. Gisteren zelfs 3,5 uur. Toen hij overging maar 1 slaapje hebben wij ook wel echt moeten rekken, soms ging hij om 11 uur/half 12 al heen. Moest maar, want hij wou echt niet meer 2 keer naar bed. En nu kan hij het steeds langer volhouden.

Succes, hopelijk is dit de oplossing.
<<

Patsy

Bericht 06 Nov 2016 15:35

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Wij doen hetzelfde als Zora en Nens. Lunch is hier rond half twaalf, daarna slapen. De slaafjes worden ook eindelijk wat langer, hij slaapt nu al 2,5 uur.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17378

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Nov 2016 15:54

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Oh zonde Rebecca! Je man moet er ook echt wel aan mee doen, wimpie!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Nov 2016 16:37

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Ja echt he :12: ! En toen wou ze net ook niet slapen, heb 't mooi zijn probleem gemaakt, dus ze zijn dieren gaan voeren. Zo toch nog een poging voor een tweede slaapje, en dan hoop ik toch echt dat ik 'm aan 't verstand kan peuteren dat hij haar later op bed moet gaan leggen voor 1 slaap.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem197

Bericht 06 Nov 2016 17:31

Re: Slapen overdag, met name op kdv, tips gevraagd!

Hier begonnen met 1 slaap om half 11 en dat is nu verzet naar half 1. Zoon slaapt dan tot half 3/3 uur. Gaat dan pas naar bed om 8 uur tot half 7/7 uur.
Maar goed zoon heeft dat zelf zo geregeld, heb daarin niet gestuurd maar zijn ritme gevolgd. Dus heb eigenlijk geen tips. Wel lastig zo!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers