Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Relatie "boost"

<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 15 Okt 2013 12:02

Relatie "boost"

Iemand een tip voor een relatie boost?

We zijn al heel lang samen en onze dochter is nu 10 maanden. Het gaat een beetje moeizaam/sleur en we hebben er gisteren goed over gehad.We willen allebei dat het beter word en ik heb er ook wel vertrouwen in en hij zegt ook er zeker te zijn.

Samen weg gaan we sowieso deze week al en we hebben er open eerlijk gesprek over....

Nog tips ideeën wat ik/ we kunnen doen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Okt 2013 12:07

Re: Relatie "boost"

Het is goed dat jullie samen leuke dingen gaan doen, maar ik zou er dan meer in staan als 'laten we weer eens samen iets leuks gaan doen, dat is al zo lang geleden, gezellig, ik heb er zin in' in plaats van dat je het gaat zien als een probleem waar aan gewerkt moet worden. Als je een baby hebt is een sleur vrij normaal, dat is gewoon de saaie kant van het concept 'regelmaat' en dat is in mijn ogen niet iets wat je in dat stadium van je relatie als een punt moet zien. Je bent allebei moe, je zit in een nieuwe situatie, het eerste jaar staat alles sowieso nog op z'n kop. Er is echt niks mis met je relatie als het nu allemaal niet zo fonkelend en spetterend is.

Dus gewoon doen wat je al van plan bent: als het even kan samen iets leuks doen. Gewoon, omdat dat leuk is. Niet omdat je anders een groot probleem hebt of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 15 Okt 2013 12:18

Re: Relatie "boost"

@susan. Zo dacht ik er ook over maar mijn man geeft dus aan iets te missen. Het is niet zo dat we het helemaal niet meer leuk hebben samen en nooit wat samen doen maar er zijn wel dingen veranderd.HIj heeft er sowieso moeite mee dat hij niet meer kan doen wat hij wil maar ik heb er ook geen zin in om 24/7 beschikbaar te zijn en wil ook wel eens weg o.i.d.

Maar goed dit is dus besproken en nu maar weer met goede moed verder!

Ik probeer er ook zo in te staan als jij zegt, daarom had ik oppas voor m'n dochter geregeld maar ik ben wel geschrokken van ons gesprek gisteren.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Okt 2013 12:23

Re: Relatie "boost"

Het is goed dat je hem serieus neemt en er samen iets aan doet, maar hij zal ook moeten accepteren dat zijn leven nou eenmaal is veranderd en dat het niet meer is zoals vroeger toen jullie nog alle tijd hadden voor jezelf en elkaar. Voor een deel zal hij hier gewoon zelf aan moeten werken en er vrede mee krijgen dat het ook niet meer zo wordt. Dat is ook moeilijk en ik denk dat heel veel jonge ouders wel eens het gevoel hebben iets te missen. Je kunt ook gewoon niet meer alles doen wat je eerst wel kon en je hebt minder aandacht voor elkaar omdat er een kind is dat veel aandacht opeist. Het is heel goed om daar allebei oog voor te houden, maar waak er wel voor dat hij dit niet téveel bij jou neerlegt en dat jij het gevoel hebt dat je aan allerlei verwachtingen moet voldoen die gewoon niet reëel zijn. Het is voor een deel ook iets wat hij zelf zal moeten oplossen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 15 Okt 2013 15:30

Re: Relatie "boost"

Bedankt! Je hebt daar ook een goed punt!
<<

anoniem196

Bericht 15 Okt 2013 16:01

Re: Relatie "boost"

Wij hebben ook een flinke dip gehad.
Sinds onze dochter 2 jaar is, ga ik ook af en toe een avond weg en blijft hij thuis.
Voor heen deed hij alles net als voor haar geboorte. En ik maar zorgen.
Nu ga ik ook af en toe een avondje naar een vriend of vriendin.
Heb inmiddels ook geleerd om het even " los" te laten en dan hij het prima alleen red.

En sinds een paar weken hebben we een vast meisje wat oppast en zijn we samen op dansles gegaan.
Even 15 weken echt een avondje samen.(oke het is maar 2 uurtjes van huis)
Maar echt samen wat doen, is zo anders dan samen op de bank tv kijken.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 15 Okt 2013 16:09

Re: Relatie "boost"

Fijn dat het beter gaat missknutsel! Samen een vaste hobby is hier helaas geen optie door wisselende werktijden. Was anders zeker leuk geweest.

Ik heb er geen moeite mee om het los te laten hoor maar hij is zelf gewoon weg,voor werk hobby.s e.d.
Als ik iets wil doen moet ik het reserveren op de kalender en dan is hij wel thuis tenzij er overmacht is door werk dan regel ik oppas.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 16 Okt 2013 22:34

Re: Relatie "boost"

Wij hebben allebei een "eigen avond"
Mijn man op maandag en ik op vrijdag. De ander plant ook niks op die avond en als 1 van 2 wel wat wil op die avond is het in goed overleg. Werkt voor ons heel goed.
Ook kijken we 1 keer per 1,5 samen een film, gewoon thuis in bed.

Klinkt heel saai maar voor ons helpt het echt om een eigen avond "ding" te hebben. Zo zijn we even geen papa/mama/echtgenoot van. Dat geeft onze relatie alle en soort van boost.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 21 Okt 2013 20:59

Re: Relatie "boost"

Bedankt voor je reactie kwak

Wij hebben ook onze eigen dingen nog.
We hebben nog een paar keer gepraat en vrijdag was leuk.
Nu is hij weg voor werk dus van t weekend kijken we weer hoe t er voor staat
<<

Anoniem16

Bericht 21 Okt 2013 22:43

Re: Relatie "boost"

Wij hadden na R ook een dip. We kwamen toen ook naast de geboorte van R uit een heftige tijd omdat man doodziek was. dat alles bij elkaar maakten dat we tijdelijk wel een dip hadden. Vooral hij had andere ideeen bij het gezin met jonge kinderen, met een kleine baby zijn dingen nu eenmaal anders. En ik verkies nu nog soms slaap boven andere dingen maar we weten allebei dat het echt wel weer goed komt en dat je met jonge kinderen soms ff pas op de plaats moet maken voor andere dingen.

Edit; overigens hebben wij veel gezamenlijke hobby's en dat is erg fijn.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers