Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Na een jaar spontaan zwanger?

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Sep 2013 21:36

Na een jaar spontaan zwanger?

Net ongesteld geworden, dus wij gaan naar ronde 12. Even een dipje dus en ik kan wel wat positieve verhalen gebruiken.
Wie zijn er na een jaar toch nog spontaan zwanger geworden? Hoe lang waren jullie bezig? Was er iets anders die maand?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem33

Bericht 03 Sep 2013 21:37

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ik wil je alleen even een dikke virtuele knuffel toesturen!!!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 03 Sep 2013 21:38

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Hier ook even een knuffel.
<<

Anoniem272

Bericht 03 Sep 2013 21:42

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

He, wat balen dat het niet opschiet! Hier iemand die na een jaar zwanger was. Edit: zie nu je vraag, er was toen niks anders geloof ik. Niet bepaalde vitamines geslikt of meer gevreeën of iets. Die zwangerschap is helaas een miskraam geworden. Daarna weer een flink aantal maanden geprobeerd zonder resultaat.

De gynaecoloog heeft uiteindelijk niet kunnen vinden waar het aan ligt dat mijn cyclus wat onregelmatig is en zwanger worden vrij lang duurt, maar wilde me toch wel Clomid geven om te kijken of dat hielp. Dat bleek net de extra boost te zijn die ik blijkbaar nodig had: was met Clomid in 1 ronde zwanger.

Ben jij al bij de huisarts geweest?
Laatst gewijzigd door Anoniem272 op 03 Sep 2013 21:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem66

Bericht 03 Sep 2013 21:44

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ik zou na een jaar dan toch willen weten waarom het niet lukt.. Ben je al bij de huisarts geweest? Wellicht is het wel iets wat met een beetje hulp zo 'verholpen' is, zoals bij Filoria.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Sep 2013 21:47

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Nee, we zijn nog niet naar de huisarts geweest. We twijfelen of we nog een ronde willen proberen. Over anderhalve week hebben we vakantie, dat kan net die rust geven die we afgelopen jaar gemist hebben. Maar het is stiekem ook wel handig dat we geen vrij zouden hoeven vragen van het werk, bij ons zijn de tijden van het spreekuur niet ingericht voor werkende mensen. Ik heb nog niet getemperatuurd, wel ovulatietesten gedaan. Ik ben bang dat mijn huisarts ons weer naar huis stuurt om het nog een poosje te proberen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 03 Sep 2013 21:49

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ik zou echt wel naar de huisarts gaan en me niet weglaten sturen.
<<

Anoniem272

Bericht 03 Sep 2013 21:50

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Snap je twijfels wel hoor, die had ik ook. Vraag gewoon meteen een verwijzing voor de gynaecoloog aan de huisarts. Als je twijfelend klinkt is de kans ook groter dat ze je weer naar huis stuurt.

Zo uit mijn hoofd wordt 80% van de vrouwen binnen 1 jaar zwanger dus dat het bij jou nu zo lang duurt is niet normaal. Ook niet perse zorgwekkend, maar niet gemiddeld zeg maar. Wie weet gaat het bij jou inderdaad net als bij mij en heb je gewoon een klein beetje hulp nodig!
<<

Anoniem261

Bericht 03 Sep 2013 21:51

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ik was na 14 maanden spontaan zwanger. We hadden toen ook vakantie, en hadden afgesproken om daarna naar de ha te gaan als het die ronde weer niet 'raak' zou zijn.
Positief verhaal dus! Verder gewoon even een *knuffel*
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 03 Sep 2013 21:52

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ik was vorige keer na 1,5 jaar spontaan zwanger, maar daar heeft wel bijna een jaar MM tussen gezeten. Ik zou ook een afspraak maken bij de huisarts. Mocht je daar nog niet aan toe zijn dan eerst even twee maanden temperaturen. Grote kans dat de huisarts of anders de gynaecoloog dat anders alsnog van je vraagt en dan hoef je daar dus niet langer op te wachten.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 03 Sep 2013 21:54

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Jeetje joh, had gehoopt dat het dit keer wel raak was voor jullie.

Ik heb geen persoonlijke ervaringen, maar ga naar de huisarts joh. Hij zal jullie echt niet zomaar wegsturen, wie weet kan het makkelijker gemaakt worden voor jullie. Een vriendin van mij is redelijk snel naar de huisarts gegaan, bleek dat ze geen eisprong had, wel de eitjes maar ze sprongen niet. Ze heeft een maandje Clomid geslikt en was meteen zwanger, en heeft vorige week via dezelfde weg voor de 2e keer positief getest.
<<

Lies

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:08

Bericht 03 Sep 2013 21:58

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ik was de 12e maand zwanger. De laatste 2 maanden heb ik op advies van de huisarts getemperatuurd. Toen bleek dat mijn ovulatie later in de maand was, dan ik altijd dacht / vanuit ging.
De tweede maand temperaturen was ik dus zwanger.
<<

Anoniem272

Bericht 03 Sep 2013 22:04

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Misschien een heel persoonlijke vraag, maar vrijen jullie regelmatig en een aantal weken achter elkaar? Of alleen als je denkt dat je je eisprong hebt? Dan is temperaturen of ovulatietesten gebruiken wel handig. Als je sowieso wel om de dag vrijt is de toegevoegde waarde minder.
<<

Anoniem75

Bericht 03 Sep 2013 22:07

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ja ik. Na precies 1 jaar werd ik zwanger van de tweede. Ik heb wel wat onderzoeken gehad en een baarmoederfoto maar alles was gewoon prima in orde. Met een baarmoeder foto wordt daarna ook alles schoongespoten dmv een vloeistof en dan ben je 3 tot 6 mnd extra vruchtbaar zeggen ze. In de 3e maand na de baarmoeder foto ben ik zwanger geworden. Toch heb ik niet het idee dat het daar aan lag zeg maar. Dus voor mij is het gewoon spontaan gebeurd na een jaar proberen.

Ik heb altijd ovulatietesten gebruikt en kon altijd netjes m'n eisprong vinden. Toch ben ik volgens de termijn echo eerder zwanger geworden. Dus focus je niet altijd op ovulatietesten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Sep 2013 22:09

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Bedankt voor alle reacties!
Filora, alleen de week voor mijn menstruatie en van mijn menstruatie is de frequentie laag. Tot 4/5 dagen na een positieve ovulatietest doen we het om de dag, daarna word ik wat makkelijker. Het lijkt me dus dat het daar niet aan kan liggen.
Ik denk dat we toch nog een maand wachten met de huisarts, mijn man is er nog niet op die manier mee bezig en eind oktober zitten we pas op een vol jaar. Ik heb met mijn 29 dagen, 13 rondes in een jaar. Ik ga het er nog eens over hebben, soms heeft hij het opeens toch al bedacht.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Sep 2013 22:11

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Oh en ik vind de seks ook leuk hoor, het voelt bijna nooit als 'moeten'. Eigenlijk is het op dat gebied wel een stimulans die we nodig hadden toen ik ook fulltime ging werken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 03 Sep 2013 23:15

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ik ben in de 13e maand zwanger geworden van de tweede. Ik heb een onregelmatige cyclus, dus dan kan het langer duren. Ik wilde ook naar de huisarts gaan, maar wilde eerst samen genieten van onze vakantie.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem173

Bericht 03 Sep 2013 23:20

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ik zelf niet maar mijn ouders hebben over mij 14 maanden gedaan ofzo :p
<<

Patsy

Bericht 04 Sep 2013 09:01

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Bij ons heeft het meer dan 2 jaar geduurd voordat ik spontaan zwanger was. Ik heb veel stress gehad in de eerste periode van die 2 jaar, toen die stress weg was duurde het maar even voordat ik zwanger was. Ik ben ervan overtuigd dat het door die stress zoveel langer geduurd heeft.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat de huisarts je zomaar weer naar huis zal sturen na deze termijn proberen.
<<

Anoniem103

Bericht 04 Sep 2013 09:24

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ik ben van de eerste na anderhalf jaar zwanger geworden. Ik was toen al in het ziekenhuis geweest en had wat kleine onderzoekjes gehad maar ik moest nog een afspraak maken voor een HSG, dit stelde ik steeds uit en toen ik wilde gaan bellen dacht ik nou toch eerst maar een test. En toen was ik zwanger.
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:14

Bericht 04 Sep 2013 09:26

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Ik zou na een jaar gewoon naar de huisarts gaan hoor. Vaak wordt je dan echt niet naar huis gestuurd.
Misschien kunnen ze je iets geven waardoor het zo raak is en dan heb je er straks spijt van dat je niet eerder gegaan bent.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Sep 2013 11:17

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Oh wat jammer dat het nog niet gelukt is :( WIj gaan nu de 11e maand in. Ik ben n.a.v. tips hier naar mijn huisarts geweest, om te vragen of ik geen PCOS kon hebben. Zij gaf aan dat ik er niet uit zie als iemand met PCOS, hoewel ze er ook duidelijk bij zei dat dat niks hoeft te zeggen. Ze heeft inwendig mijn eierstokken of eileiders (weet het niet meer) gevoeld en ze voelde geen verdikkingen. Omdat mijn cyclus bijtrok naar rond de 32-35 dagen en ik een uitschieter van 46 dagen had wilde ze dat ik nog een cyclus afwachtte. Duurde die weer zo lang mocht ik de assistente bellen voor een doorverwijzing naar de gynacoloog. Maar mijn laatste cyclus was weer 35 dagen.

Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat!
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 04 Sep 2013 11:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 04 Sep 2013 11:19

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Wat vervelend Taeda! Ik hoop zo dat het snel raak is voor jullie. *knuffel*.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 04 Sep 2013 11:50

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Een collega is ook spontaan zwanger geworden toen ze ruim een jaar aan het proberen waren. Ze waren al bij de gyn geweest en zouden net met hormonen gaan beginnen. Ze moest toen eerst een zwangerschapstest doen voordat ze de hormonen kreeg en toen bleek ze zwanger te zijn. Terwijl ze die maand juist niet eens zo hard 'geoefend' hadden.
Dus Taeda, het kan wel, maar ik zou zelf naar een jaar wel naar de huisarts gaan, al is het maar om door de gyn uit te laten sluiten dat er iets aan de hand is.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:35

Bericht 04 Sep 2013 13:05

Re: Na een jaar spontaan zwanger?

Wat naar Taeda! Mijn nicht had een afspraak gemaakt in Ziekenhuis voor verdere controle en was toen ineens de 12e maand zwanger! Dus het kan inderdaad echt! Zou wel naar de huisarts gaan na een jaar.

Toen ik mijn spiraal eruit liet halen gaf ze me een hand met de woorden, succes en anders tot over een jaar! Dus dat is doorgaans volgens mij wel de normaal. Ik duim voor jullie!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers