Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

<<

anoniem224

Bericht 28 Sep 2016 15:38

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Marin schreef:Dat heb je prima uitgelegd hoor MN! kan me er ook wel iets bij voorstellen dat je dat wow gevoel niet bij elke stad hebt, zeker als de verwachting hoog ligt!


Haha gelukkig! Ik ben beter in praten dan in iets op papier zetten namelijk :wink:
<<

Anoniem282

Bericht 28 Sep 2016 15:59

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Dat ben ik niet met je eens, Marin. Ik heb een onvergetelijke tijd gehad in Madrid en Florence terwijl het daar ook deels zeikregende. Het boeide me daar niet, omdat het niet mijn beleving van de stad, in al haar facetten, kleurde. Ook met regen vind ik dit heel fijne steden en ik zou nog eens een poging kunnen wagen om op een mooie, zonnige dag naar Londen te gaan, maar dan nog voel ik vermoedelijk de binding niet met het eten, de mensen, de sfeer en de bezienswaardigheden. :) Zelfde geldt voor Mumbai. Daar regende het destijds de laatste dagen heel hard vanwege de moesson. Zelfs met een grote modderpoel ipv wegen, vond ik dat nog leuk. Manila met regen, zonder regen, wat voor weer dan ook, voelde ik niets bij. Smaken verschillen. :)
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 29 Sep 2016 06:55

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Ik ben afgelopen zomer voor de 6e keer in Londen geweest en elke keer kom ik teleurgesteld thuis. Het is zó druk. Iedereen loopt door elkaar en over elkaar heen. Er is geen overzicht. Ik ben gek op Engeland, maar doe mij maar een van de kleinere steden. De buitenwijken vind ik dan wel weer leuk maar dat is al niet echt Londen meer. Pub eten heb ik voor een paar dagen geen problemen mee, maar de pubs waren overvol en luid.
Ik ben ook geen Londen-fan.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 29 Sep 2016 06:57

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Ik vond Gran Canaria tegenvallen. Misschien was het ook niet de juiste tijd van het jaar maar het voelde allemaal heel troosteloos aan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Sep 2016 08:10

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Oh ja, Gran Canaria en Lanzarote vallen ook in mijn lijstje van tegenvallers.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Sep 2016 08:55

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Ik vond San Francisco heel erg tegenvallen, maar mijn verwachtingen waren dan ook wel heel hoog, ik dacht dat het echt het hoogtepunt van de rondreis zou worden. Eenmaal daar vond ik het maar een grauwe stad, zeker niet wat ik ervan had verwacht. Ik vond veel andere plaatsen waaronder San Diego veel leuker.

Gran Canaria vond ik ook tegenvallen, erg troosteloos, geen mooi strand, veel opdringerige verkopers.

Dordogne - wel een heel mooi landschap en ik denk wel leuk als je met alleen volwassenen bent, maar met kinderen vond ik het saai. Y werd ook niet lekker in de auto tijdens die haarspeldbochten, dus ik durfde niet al te ver te rijden voor een uitstapje. Viel al met al wat tegen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Sep 2016 09:17

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Uhm ik haalde LA en San Fran even door elkaar, ik was dus niet onder de indruk van San Francisco omdat het zo op Sydney leek.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 29 Sep 2016 11:26

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Turkije. Ik hoorde van veel positieve verhalen van mensen die er op vakantie zijn geweest. Mijn schoonouders vinden het ook een prachtig land en hebben er zelfs een appartement gekocht.
De hotels zijn vaak erg mooi, maar ik heb niet zoveel met de omgeving. Denkt dat het mij niet zo aanspreekt.
En ik ben geen persoon voor alleen maar aan het zwembad van het resort te liggen.

Ik vond de Bahama's ook een beetje tegenvallen. Het pronkstuk van de Bahama's is natuurlijk het Atlantisch hotel. Alleen ontzettend duur om daar te slapen. Wij lagen een stuk van de stad af. Op de Bahama's heb je weinig grote resorts. De witte palmboom standen waren zeker mooi, maar niet zo mooi als op de bekende foto's wat je van de Bahama's ziet.
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Sep 2016 12:29

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Florence, op de brug na vond ik het geen mooie stad. Erg veel rechte wegen, wat het centrum voor mijn gevoel erg saai maakte. Van alle Italiaanse steden (Venetië, Sienna, Assisi, Rome) waar ik oa ben geweest was dat ver weg de minste stad vond ik. Hoe klein sommige andere steden ook zijn, ze waren voor mij mooier.
<<

Anoniem243

Bericht 29 Sep 2016 13:04

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Fred schreef:Florence, op de brug na vond ik het geen mooie stad. Erg veel rechte wegen, wat het centrum voor mijn gevoel erg saai maakte. Van alle Italiaanse steden (Venetië, Sienna, Assisi, Rome) waar ik oa ben geweest was dat ver weg de minste stad vond ik. Hoe klein sommige andere steden ook zijn, ze waren voor mij mooier.


Ik vond die brug juist ontzettend tegenvallen! Verder vond ik het best een mooie stad, niet de mooiste of leukste waar ik ooit geweest ben maar viel me verder ook niet tegen. Maar van die brug had ik een heel ander beeld, het was echt een dingetje van niks toen we er eenmaal stonden, haha.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 30 Sep 2016 04:53

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

China, ik vond het daar zo smerig! En de mensen waren echt niet vriendelijk. Verschillende steden gezien, de enige waar het wel mooi was, was Hangzhou. Het was een hele ervaring om daar eens geweest te zijn, maar nooit meer!
december 2016
juli 2019
<<

Doortje

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 16 Sep 2016 11:06

Bericht 30 Sep 2016 13:46

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Binnen Europa vond ik Milaan erg tegenvallen - weinig interesssants ivm andere Italiaanse steden.
Buiten Europa moet ik meteen denken aan Singapore. Ik vond het daar té westers. Dat was aan de ene kant wel interessant, maar op de een of andere manier had ik de stad anders verwacht.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:21

Bericht 05 Okt 2016 16:01

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Bangkok, New York en Kopenhagen vielen mij tegen.

Kopenhagen voelde alsof ik gewoon in Nederland liep, ik had totaal niet het idee dat ik in het buitenland was. En verder voelde het een beetje aan als een kille stad.
New York viel misschien tegen doordat ik hoge verwachtingen had. Zoveel mensen vinden de stad helemaal geweldig, maar ik was er niet echt ondersteboven van. Al lijkt het me nog wel steeds gaaf om daar rond kerst te zijn!
En Bangkok vond ik gewoon een vieze hete chaotische stad.

Ik lees hier dat mensen Praag ook tegen vonden vallen. Toevallig ga ik daar over een paar weken heen, laat ik mijn verwachtingen dan maar even naar beneden bijstellen, wieweet wordt het dan juist super leuk :D
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 05 Okt 2016 18:30

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

LA, Riga, Kopenhagen en Berlijn
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Okt 2016 18:48

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Grappig, er worden steden genoemd die ik zelf echt geweldig vond.
Mijn grootste tegenvaller was Boekarest, misschien hadden we daar niet heen moeten gaan na Boedapest hoor, maar nee die stad heeft ons niet kunnen bekoren. We hebben er wel wat van gemaakt toen, maar we waren blij dat we er maar twee dagen waren.
Verder vond ik Venetië niet echt leuk, wel ok, maar had er echt veel meer van verwacht en ik werd echt gek van al die toeristen. De reden dat ik het uiteindelijk toch geslaagd vond was dat we zo'n kaart voor de vaporette (waterbuis) hadden en we echt alle lijnen uitgeprobeerd hebben en op de meest gekke verlaten plaatsen zijn geweest.

Athene en Istanboel hebben we in dezelfde reis bezocht en vonden we allebei super. Athene zijn we volgens mij 5 dagen geweest en Istanboel een week en we hebben genoten. In Istanboel zijn we best een aantal keer met de boot gegaan, we hebben rondgefietst in de minder toeristische delen en in het aziatische deel. Dat was superleuk.
In Athene hebben we ook veel met de fiets gedaan, we moesten wel want het openbaar vervoer was steeds aan het staken. Er waren ook demonstraties. Maar wij hebben echt genoten van de stad.

Ik denk wel dat het erg uit maakt wat je voor plannen hebt. Wij waren een maand lang stedentrips aan het doen en we deden veel op de fiets (vouwfietsen), daardoor kwamen we op minder toeristische plaatsen. De toeristische plaatsen hebben we zelfs een beetje vermeden, we waren veel meer geïnteresseerd in het echte leven van de steden die we bezochten. Daarnaast hebben we natuurlijk de grootste hoogtepunten wel bezocht, zoals de akropolis en de blauwe moskee en best een heleboel musea.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 04 Nov 2016 12:57

Re: Welke land/stad vond jij echt een tegenvaller?

Waar sommige helemaal wild worden van Australië vind ik het echt tegenvallen.
Persoonlijk spreekt de natuur me niet zo aan, reizigers zijn ook anders dan Azië, lijkt alsof ze hier minder openstaan voor nieuwe contacten, doordat er een hoop een vast groepje al hebben in het hostel ivm werk.
Verder is alles echt schrikbarend duur (maar dat wist ik van te voren)
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron