Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijkheid

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Aug 2016 18:49

Zindelijkheid

Mijn dochter van 2jr en 8mnd is als ze in haar blote billen loopt helemaal zindelijk. Alle plasjes en poepjes gaan dan netjes op he potje.

De laatste weken loopt ze in huis ook eigenlijk altijd zonder luier of broek. Alleen als we weg gaan of in bed heeft ze een luier aan.

Ik heb nu een paar keer geprobeerd haar in huis een onderbroekje en gewone broek aan te doen, maar dan plast ze dus gewoon in haar broek en heeft ze niet door dat ze moet plassen.

Hebben jullie nog tips hiervoor of is dit iets wat vanzelf een keer komt?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 13 Aug 2016 19:54

Re: Zindelijkheid

Mijn jongste loopt nu thuis in zijn onderbroek. Hij doet alles op de wc. Als we de deur uitgaan krijgt hij een luier om. Buiten geeft hij het nog niet aan. Misschien alleen een onderbroek aan in huis?
M:21072011
J :08012014
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 13 Aug 2016 20:25

Re: Zindelijkheid

Ik lees mee, zit met precies hetzelfde.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 13 Aug 2016 20:29

Re: Zindelijkheid

Hoeveel veeel aan helpen herinneren dat ze moet plassen. Ze heeft het hier nog 1x buiten de luier gedaan ergens in een winkel, dat vond ze zo vies dat het niet meer is gebeurd. Vind jouw dochter dat niet erg?
En idd..wij doen haar nu soms nog een luier aan als we verder weg moeten. Maar vooral uit gemak.
ik ga er vanuit dat ze zelf aangeeft wanneer ze er helemaal klaar voor is.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Aug 2016 20:32

Re: Zindelijkheid

Wij hebben precies hetzelfde, Dolphinne. Zodra ze een onderbroek aan heeft plast ze daarin, terwijl ze bloot altijd netjes op het potje of de wc plast en poept. Ik lees hier ook even mee.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Aug 2016 22:56

Re: Zindelijkheid

Ze komt wel erna meteen naar me toe of roept. Ow o, ik heb een plasje gedaan!
We doen dan samen de natte kleren uit en ze probeert nog een keer op het potje te plassen.

Ze lijkt dat verder niet erg te vinden.

(en gelukkig hebben we een oude bank. Als ze zindelijk is eens kijken voor een nieuwe haha)

Ik zal weer eens alleen onderbroekjes proberen. Dat ging een paar weken geleden ook nog mis.
Afbeelding
Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 14 Aug 2016 05:47

Re: Zindelijkheid

Wat je ook kunt doen (scheelt je dan een hoop was), is een luier over haar onderbroekje doen. Dan 'leert' ze het wel/voelt ze het wel, maar hebben jullie toch niet extra veel was.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Aug 2016 11:49

Re: Zindelijkheid

Dat vind ik wel een goede tip! Dank je Dora!

Deze week zijn we bij mijn ouders op de camping en loopt ze gewoon bloot.

Volgende week thuis eens uitproberen met onderbroekje en luier!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 01 Nov 2016 22:48

Re: Zindelijkheid

Hoe gaat het nu bij de andere peutermoeders?

I. wil sinds we haar derde verjaardag gevierd hebben geen luiers meer aan ('want ik ben nu groot'). Ze plast nu zo'n drie keer per dag op de wc, maar ook 1a2 keer in haar broek. En poepen doet ze ook in haar broek. Een beetje een magere score zo, vind ik. Maar ze wil echt geen luiers meer aan overdag.

Is dit normaal? We zijn nu drie dagen bezig.

Of iemand tips?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Nov 2016 22:49

Re: Zindelijkheid

Wij doen altijd alles met stickers en cadeautjes hier en dat werkt voor ons en voor R heel goed.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem272

Bericht 04 Nov 2016 00:11

Re: Zindelijkheid

Vandaag heeft ze alles op de wc gedaan, geen ongelukjes :cheering: Ik mocht zelf ook een sticker omdat ik ook zo goed op de wc heb geplast, vond ze.

Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Nov 2016 06:45

Re: Zindelijkheid

Bij mijn zoon heeft het ook een paar weekjes geduurd Filoria, voordat hij ongelukjesvrij was. Op de opvang heeft hij nog weleens een ongelukje als hij te druk aan het spelen is. Verder vanaf het begin eigenlijk overal zindelijk (behalve 's nachts). We zijn in september begonnen.
L2014 & H2017
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 04 Nov 2016 08:42

Re: Zindelijkheid

Wat goed Filoria! Lief dat jij er ook een mocht van haar.

Onze zoon geeft al een paar maanden aan als hij moet poepen en sinds een aantal weken ook als hij moet plassen. Wijst dan ook direct naar de wc, maar wil er niet op zitten. Hierom toch maar een potje gekocht. In het begin ging hij er soms op zitten, heel kort, zei pssss en ging weer weg, ook konijn en paard moesten er regelmatig op plassen.
Inmiddels al drie dagen op rij poept hij, met broek aan, op het potje. Hij gaat er of uit zichzelf al naar toe, of als ik zie dat hij moet poepen en dat vraag gaat hij er snel naar toe.
Hoe nu verder? Het is helaas te koud om in onderbroek oid rond te lopen. Leren zijn broek los te maken, dit zelf doen, wel een luier of geen luier, etc. Hij heeft nu een broekje, boxer en luier aan.
Daarnaast nog geen stickervel. Als ik dit zou doen, waar hang ik die dan op? Bij het potje, in de wc, weer elders? Ik neig naar de wc, omdat we straks daar ook het potje gaan legen en tenslotte gaat hij daar op.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31, Minx