Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten en tandsteen

<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 02 Nov 2016 19:17

Katten en tandsteen

Voor de katteneigenaars: geven jullie je katten iets tegen tandsteen? Tijdens het vorig bezoekje aan de dierenarts had een van onze katten tandsteen en een tandje zat los, dit tandje hebben ze eruit gehaald en het tandsteen verwijderd. Op aanraden van de dierenarts hebben we een soort pasta geprobeerd maar de kat vindt het verschrikkelijk. Nu zie ik ook dat er poeders, snacks etc. zijn en ik ben benieuwd of jullie kat(ten) last hebben van tandsteen en of jullie er iets tegen geven.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 02 Nov 2016 19:33

Re: Katten en tandsteen

tanden poetsen met speciale tandpasta. (poetsen is in dit geval meer langs alle tanden en kiezen de plakkerige tandpasta smeren)

lang niet elke kat accepteert dat maar die goedzak van mij gelukkig wel. bevalt prima dus ik heb geen andere dingen uitgeprobeerd.
Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 02 Nov 2016 19:53

Re: Katten en tandsteen

Welke tandpasta gebruik je? En smeer je dat met je vinger? Ik vrees dat onze katten er moeilijk om zouden doen haha maar wellicht is het wel het proberen waard :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Nov 2016 20:29

Re: Katten en tandsteen

hier poetsen we geregeld hun tanden.Vinden ze vreselijk 1 houd ze vast en de andere poetst snel. Hebben speciale katten tandenpasta maar doe ook wel gewoon met water heb een zachte tandenborstel voor de katten
Afbeelding
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 02 Nov 2016 20:58

Re: Katten en tandsteen

Sayhtia schreef:Welke tandpasta gebruik je? En smeer je dat met je vinger? Ik vrees dat onze katten er moeilijk om zouden doen haha maar wellicht is het wel het proberen waard :)

Dentisept als ik het goed heb. verkrijgbaar via de dierenarts.

er zijn verschillende manieren. gewoon met je vinger, met een gaasje, een vingertandenborstel, een dieren tandenborstel of een applicator. Dierenarts(of assistent) kan je laten zien hoe je dat het beste aanpakt.
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 02 Nov 2016 21:01

Re: Katten en tandsteen

Geen idee, maar ik wil je even bedanken voor 't feit dat je je oude naam gewoon in je onderschrift hebt! Weet je hoeveel zoeken dat scheelt? :D Cool!
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 02 Nov 2016 21:46

Re: Katten en tandsteen

Wij hebben dat nog nooit gedaan. Hebben al veel katten gehad en nu nog 4 ( wonen op een boerderij en ze lopen overal rond en vermenigvuldigen zichzelf nog al eens ;) )
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Nov 2016 22:13

Re: Katten en tandsteen

Ik gebruik T/D voer van Hills. Mijn kat moest op jonge leeftijd al onder narcose tandsteen laten verwijderen. Sindsdien krijgt hij dat voer en de dierenarts was erg te spreken over zijn gebit. Mijn kat is inmiddels een jaar of 13, dat voer geven we nu denk ik zeker 8 jaar.
<<

Pecha

Noob

Berichten: 248

Geregistreerd: 23 Okt 2014 08:39

Bericht 03 Nov 2016 09:21

Re: Katten en tandsteen

1 van onze katten heeft bij zijn vorige baasje een jaar lang alleen maar blikvoer gehad.Hier zijn zijn tanden niet beter van geworden.

Tanden poetsen hebben we geprobeerd, naar was geen succes.We geven nu al jaren Royal Canin Dental brokken.2x per dag 10 gram.Voor de rest krijgt hij gewone brokken en af en toe wat blikvoer.

We zijn erg tevreden over deze brokken.De dierenarts ziet duidelijke verbetering en behandeling is niet meer nodig geweest.

Onze andere katten krijgen enkele dental brokjes bij elke maaltijd .Ze vinden ze erg lekker en zo blijft hun gebit ook in goede conditie.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 03 Nov 2016 10:26

Re: Katten en tandsteen

Poetsen met een babytandenborstel zonder tandpasta kan ook al helpen. Hopelijk laat je kat dat toe.
<<

Brooke

Bericht 03 Nov 2016 13:55

Re: Katten en tandsteen

Wij gaven ook de Royal Canin Dental brokken. Onze kieskeurige eter toen vond dat echt lekker en het hielp heel erg goed. Jaar erop was het gebit aanzienlijk verbeterd. Na een poos ook die van Hills geprobeerd en die was ook goed.
Beide bestelde ik altijd bij Zooplus, daar kan je ook grote verpakkingen bestellen daarvan en dan doe je er ook even mee. De zakken zijn ook goed afsluitbaar daarvan.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 03 Nov 2016 22:17

Re: Katten en tandsteen

Bedankt voor alle tips! Ik heb nu niet zoveel tijd maar ga er zeker iets meedoen :)

Bazinga, haha het is geen geheim wie ik eerst was en als dit het voor anderen makkelijk maakt :D
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron