Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spaarrekening voor je kind

<<

Anoniem75

Bericht 20 Okt 2013 21:15

Spaarrekening voor je kind

Welke spaarrekening hebben jullie voor de jullie kindjes? Bij welke bank en is het vrij opneembaar of staat het vast voor een x aantal jaar?

Wij sparen nu een vast bedrag per maand voor S. bij de Rabobank (Doelsparen) Het geld wat wij er opzetten staat tot zijn 15e vast en daarna komt het vrij. Nu willen we eigenlijk ook een rekening openen waar we (en hij straks) geld op kunnen storten maar wat er ook weer vanaf gehaald kan worden. Dat als S. bijv. straks zelf kan sparen en daarna kan pinnen om er iets leuks van te kopen zeg maar.
<<

Anoniem166

Bericht 20 Okt 2013 21:23

Re: Spaarrekening voor je kind

Onze dochter heeft een eigen spaarrekening, daar stort ik per maand 15 euro op als zakgeld. Hier kan ze straks zelf bij.
Daarnaast hebben we doelsparen bij de Rabobank. Dat komt vrij als dochter 17 wordt, maar deze rekening staat op onze naam. Dat geld besteden we tegen die tijd aan studie, rijbewijs of woning ofzo. En dat geld is ook niet alleen ten behoeve van haar, maar ook van broertjes of zusjes in de toekomst.
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 20 Okt 2013 21:30

Re: Spaarrekening voor je kind

Onze dochters hebben beide een eigen rekenening waar per maand 25 euro op wordt gespaard. Dit is pas voor later voor hun studie, rijbewijs, etc. Wij beheren deze tot een bepaalde leeftijd.
2009
2011
<<

Anoniem16

Bericht 20 Okt 2013 21:31

Re: Spaarrekening voor je kind

Wij sparen een vast bedrag per maand en soms met de feestdagen oid nog wat. Het staat vast tot ik meen 18 jaar.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Okt 2013 13:16

Re: Spaarrekening voor je kind

Wij sparen een vast bedrag per maand bij ING. Wij kunnen er zelf gewoon bij. Als L 18 wordt komt de rekening op zijn naam en ter zijn beschikking te staan.
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem 82

Bericht 21 Okt 2013 13:57

Re: Spaarrekening voor je kind

Hier heeft ze een kinderspaarrekening bij ING. Weet nog niet wat ik in de toekomst daarmee wil, want op een gegeven moment kan ze daar zelf bij. Prima, maar misschien dat ik op een gegeven moment een deel op een andere rekening zet, voor studie/rijbewijs/uitzet. Dat ik zeker weet dat er voor die dingen geld is, en dat ik het er dan afhaal als ze het ergens voor nodig heeft ofzo. Ligt er ook aan hoe ze tegen die tijd is, het ene kind kan prima met geld omgaan en het andere wat minder. Zo ben ik zelf best verstandig omgegaan met mijn spaargeld, mijn ouders hadden me ook goed duidelijk gemaakt waar het wel en niet voor was in grote lijnen (dus vooral nuttige dingen en niet zomaar uitgeven voor de leuk) en daar kon ik prima mee omgaan. Als ik denk dat A dat ook kan, dan mag ze er ook zelf aankomen naar eigen inzicht. Anders wil ik een deel apart houden zodat ik zeker weet dat ze als ze wil bijvoorbeeld een bijdrage heeft bij een eventuele studie of dat ze haar rijbewijs kan betalen ervan.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 21 Okt 2013 14:55

Re: Spaarrekening voor je kind

Ik heb zojuist een afspraak gehad bij de bank om een rekening te openen voor de jongste. Het is dezelfde spaarrekening als de jongste. Een 'klim' spaarrekening bij de ABN AMRO en deze rekening komt vrij als ze 18 jaar zijn. Wat er dan met het geld gedaan wordt zien we op dat moment maar ze mogen het niet zomaar opmaken. Het geld is wel bedoeld voor belangrijke of grote uitgaven ( studie/rijbewijs, uit huis gaan/ noem maar op )
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem20

Bericht 21 Okt 2013 21:02

Re: Spaarrekening voor je kind

Sparen doen wij niet via een kinderrekening, maar via deposito. Het is immers voor de toekomst, dus dan kun je beter een tijdje vastzetten tegen meer rente. Al is de rente momenteel op deposito ook laag...
Ze hebben wel beide een rekening voor de spaarpot.
<<

Anoniem16

Bericht 21 Okt 2013 22:09

Re: Spaarrekening voor je kind

Hier mogen ze het ook alleen aan grote uitgaven besteden. Niet voor een vakantie, aan roken, een bevlieging van bijv opeens iets willen hebben of weet ik wat allemaal, geen flauwekul ermee maar een serieuze besteding, anders krijgen ze niets ;)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers