Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Na de laatste zwangerschap

<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 02 Nov 2016 15:25

Na de laatste zwangerschap

Dan komt de vraag wat nu voor anticonceptie. Ik slik al vanaf mijn 20e jaar geen pil meer, omdat ik niet tegen de hormonen in de pil kan, maar nu ons gezin compleet is moeten we toch weer nadenken over anticonceptie. Mijn vriend wil zich wel steriliseren, maar ik vind dat nog wel een grote ingreep. Dus het zal vast iets van een spiraaltje worden.
Wat gebruiken jullie? en voor mensen met een spiraaltje welke heb je en bevalt het goed?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 02 Nov 2016 15:27

Re: Na de laatste zwangerschap

Alleen condooms. We kijken het nog een jaar of 3 aan en dan laat m'n vriend zich steriliseren.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 02 Nov 2016 15:34

Re: Na de laatste zwangerschap

Wij hebben hetzelfde dilemma, sterilisatie nu voelt nog te definitief.
Voor nu condooms en ontwijken van vruchtbare dagen. Spiraaltje lijkt me echt niks.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 02 Nov 2016 15:40

Re: Na de laatste zwangerschap

Ik heb dan weliswaar nog geen kinderen, maar heb het afgelopen jaar wel een koperspiraal gehad. Beviel me echt supergoed eigenlijk! Er wordt vaak gezegd dat je erger bloed dan zonder spiraal, maar daar had ik eigenlijk geen last van. Oke, ik weet dat ik zonder spiraal iets korter ongesteld ben, maar ik was toen ik aan de pil was net zo lang ongesteld, maar had op een gegeven moment wel veel meer last van de hormonen. (Heel erg veel stemmingswisselingen, dagelijks) Ook het zetten viel me mee, was wel even pijnlijk, maar trekt ook snel wel weer weg. Als je geen kinderen meer wilt vind ik het helemaal wel een aanrader, mirena kan 5 jaar blijven zitten en de koperspiraal die ik had zelfs 10, dus dan hoef je je eerst geen zorgen te maken. En mochten jullie toch voor sterilisatie kiezen, dan kan dat natuurlijk ook alsnog. En als je geluk hebt wordt je bij de mirena helemaal niet meer, of maar heel even ongesteld. Lijkt me toch ook best ideaal.

Zou gewoon eens op gesprek gaan bij je huisarts dat je twijfelt, dat heeft mij wel geholpen met een keus maken.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Nov 2016 15:49

Re: Na de laatste zwangerschap

Wij gebruikten alleen condooms. Helaas toen toch ongewenst zwanger geraakt. Toen een spiraal genomen, maar daar heb ik alleen maar ellende van gehad. Dus heb ik besloten om me te laten steriliseren. Dat zou eigenlijk vorige week gebeuren, maar ik was ziek en toen ging het niet door. Nu staat het over 3 weken gepland.
<<

Brooke

Bericht 02 Nov 2016 16:12

Re: Na de laatste zwangerschap

Wij hebben ook geen kinderwens meer. Mijn man zal zich ooit laten steriliseren, maar voor nu vinden we dat allebei nog te vroeg. Ik heb nu meer dan 2,5 jaar een mirena spiraal en bevalt heel goed. Nergens last van, terwijl ik voor de zwangerschap aan de pil was en wel veel klachten had.

Maar denk dat het sowieso toch proberen is. We kunnen allemaal wel roepen of de anticonceptie wel of niet bevalt, maar dat verschilt toch per persoon.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Nov 2016 16:13

Re: Na de laatste zwangerschap

Mijn man zou zich laten steriliseren, maar dat loopt nog niet zo storm. Nu dus aan de condooms, want hormonen wil ik niet meer in m'n lijf.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 02 Nov 2016 16:39

Re: Na de laatste zwangerschap

Ik heb toevallig van de week een spiraal laten plaatsen. Tzt gaat mijn vriend zich laten steriliseren (zegt hij), tot die tijd hoef ik er op deze manier niet over na te denken.
Na de bevalling ben ik aan de minipil gegaan, en daarna dus een spiraal laten plaatsen.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 02 Nov 2016 17:21

Re: Na de laatste zwangerschap

Mijn vriend heeft zich begin dit jaar laten steriliseren. Hij wilt definitief geen kinderen meer, wat er ook gebeurt. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat hij gesteriliseerd is. Ik slikte al 15 jaar de pil (met uitzondering van beide zwangerschappen) en wilde die hormonen niet meer. We hebben dit ook bij de gynaecoloog besproken. Zij adviseerde toen sterilisatie bij mijn vriend, aangezien het voor vrouwen een veel zwaardere ingreep is.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 02 Nov 2016 17:34

Re: Na de laatste zwangerschap

Ik heb een Mirena spiraal. Laten zetten toen de jongste 6 maanden was, de eerste paar weken wat licht bloedverlies gehad, maar na tijdje helemaal niets meer. Inmiddels heb ik m'n tweede spiraal en heb toen helemaal niet gebloed na het zetten. Ik ben er erg tevreden over.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem197

Bericht 02 Nov 2016 17:40

Re: Na de laatste zwangerschap

Ik zat hier toevallig ook aan te denken. Ik moet over 3 weken op na controle bij de gyn en dan wil ik het erover hebben. Ik wil geen hormonen en met de condooms zijn wij ook wel klaar.
Wij twijfelen of man of ik er iets aan laat doen. Ik wil zeker geen kinderen meer maar voor een man is de operatie ook minder zwaar. Ik wil niet de operatie die laatst in het nieuws was. Dus misschien dat man zich laat helpen als hij eroveruit is dat hij zeker geen 3de wil. Stel we gaan scheiden, dan moet hij het ook niet willen en ik weet zeker dat ik niet nog een keer zwanger wil zijn.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 02 Nov 2016 17:45

Re: Na de laatste zwangerschap

Wij zijn ook compleet. Gebruiken condooms tot vriend zich volgend jaar laat steriliseren.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem186

Bericht 02 Nov 2016 18:32

Re: Na de laatste zwangerschap

Ddl, dat is dus 1 van de redenen dat ik het wil laten doen. Nou is onze situatie wel iets anders, maar ik ben degene die sowieso geen kinderen meer wil.
Jij bedoelt waarschijnlijk de essure methode? Die laat ik ook niet doen. Ik ga voor een laproscopische sterilisatie. Wel even pittig vanwege algehele narcose. Op internet lees ik wisselende ervaringen. Sommige zijn na 3 dagen alweer op de been. M'n gyn zei dat ik rekening moest houden met max 2 weken. Ik ga zelf na 1,5 week weer aan het werk. Dat leek me prima.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 02 Nov 2016 21:26

Re: Na de laatste zwangerschap

Mijn man heeft zich laten steriliseren. Stel het gaat hier ooit mis dan laat ik het zelf ook doen. Wij willen beiden geen kinderen meer. Ook niet in een eventuele andere relatie
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 02 Nov 2016 21:44

Re: Na de laatste zwangerschap

Ook hier heeft man zich laten steriliseren. Hij vond het zijn beurt en ik kan absoluut niet goed tegen de pil/ het spiraaltje etc.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Nov 2016 21:48

Re: Na de laatste zwangerschap

Mijn man staat erin zoals de man van Heksenketel. Ik wil na deze zwangerschap sowieso nog een keer de prikpil (denk ik) en dan na 2,5 jaar kijken we verder. Ik vind het wel heel definitief om gelijk te sterilliseren.
L2014 & H2017
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 02 Nov 2016 21:50

Re: Na de laatste zwangerschap

Wij hebben het ook niet meteen gedaan, de wens voor een vierde was er nog maar toen toch bleek dat het bij 3 bleef en bovenal dat ik echt niet tegen al die hormonenrommel kon was het snel klaar. Man zei al vaker dat wanneer het zover was het echt zijn beurt was maar dat heeft nog wel een jaar of 2 geduurd na de geboorte vd jongste.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Nov 2016 21:59

Re: Na de laatste zwangerschap

Ja begrijp ik, zo'n 'bedenkperiode' wil ik ook. Ik hoop dat de prikpil wat voor mij is.
L2014 & H2017

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers