Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fietsen met navigatie

<<

Anoniem239

Bericht 02 Nov 2016 09:55

Fietsen met navigatie

:nerd:

Ik werk sinds kort in Amsterdam. Nu werk ik zelf op Science Park maar vandaag moet ik een rondje Amsterdam fietsen. Vanuit hier eerst ongeveer 30 minuten om iets op te halen en daarna weer 20 minuten om het weg te brengen en dan weer 30 minuten terug.

Maar nu. Ik ben totaal niet bekend in Amsterdam en zal dus met navigatie moeten fietsen. Zal het werken als ik alleen mijn navigatie hoor? Want fietsen met telefoon in mijn hand en dan remmen (handrem) dat gaat mis, denk ik. Ik ben niet zo'n fietsheld. :laughcry:
<<

Anoniem304

Bericht 02 Nov 2016 10:03

Re: Fietsen met navigatie

Van te voren op Google Maps even de route bekijken? Of onthou je dat niet?
<<

Anoniem239

Bericht 02 Nov 2016 10:12

Re: Fietsen met navigatie

Het eerste stuk denk ik wel. Maar daarna is het een stuk door de binnenstad en dat gaat me denk ik niet zo goed af. Vooral ook vanwege drukte van mensen/toeristen etc.

Stom zeg haha
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Nov 2016 10:13

Re: Fietsen met navigatie

Ik heb het een tijdje terug geprobeerd. Uiteindelijk kwam ik waar ik moest zijn, maar ik vond het irritant dat ze zei 'vertrek in noordelijke richting' Ik was mijn kompas namelijk vergeten en aan de stand van de zon kon ik het ook niet zien ;-)

Ik ben gewoon steeds even gestopt als ze dat zei, om op het schermpje te kijken. Verder goed opletten op de straatnamen etc. Dan lukt het wel zonder beeld.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 02 Nov 2016 10:14

Re: Fietsen met navigatie

Keshi schreef:Het eerste stuk denk ik wel. Maar daarna is het een stuk door de binnenstad en dat gaat me denk ik niet zo goed af. Vooral ook vanwege drukte van mensen/toeristen etc.

Stom zeg haha

Zo nu en dan even stoppen en op de navigatie kijken hoe het gaat?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 02 Nov 2016 10:27

Re: Fietsen met navigatie

Cotton schreef:
Keshi schreef:Het eerste stuk denk ik wel. Maar daarna is het een stuk door de binnenstad en dat gaat me denk ik niet zo goed af. Vooral ook vanwege drukte van mensen/toeristen etc.

Stom zeg haha

Zo nu en dan even stoppen en op de navigatie kijken hoe het gaat?


Dat zou ik dan ook doen inderdaad. Of een simpelere iets omwegroute bekijken langs de grotere straten/herkenningspunten en die onthouden, maar waarschijnlijk ben je daar dan ook nog niet bekend genoeg voor.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Nov 2016 10:29

Re: Fietsen met navigatie

Als ik een onbekende route fiets, houd ik inderdaad m'n telefoon wel aan, dus met route begeleiding aan, maar dan in m'n fietsmandje of jaszak. Dan kijk ik telkens even, onthoud een paar straten en stop telkens even wanneer ik 't niet meer weet. Denk dat dat het beste werkt. Tenzij je echt zo'n klem hebt die je op je fiets kan zetten waar een mobiel in kan, maar dat lijkt me voor eenmalig ook zonde.
Let's discover the world together.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 02 Nov 2016 10:39

Re: Fietsen met navigatie

Ik verken de route dan online al zo goed mogelijk, probeer de route grotendeels uit mijn hoofd te leren en gebruik dan de navigatie-stem als ondersteuning (zorg er wel voor dat de route die je van te voren bekijkt en leert dezelfde route is als die je mobiel aangeeft).
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 02 Nov 2016 10:47

Re: Fietsen met navigatie

Wel flink rondje trouwens. Ik woonde vroeger in Westerpark toen ik op het science park studeerde en dat was een half uur fietsen ongeveer. Dan ben je al van compleet Oost naar enigszins West qua afstand en dan 20 min en weer 30 terug. Heb je gelijk heel Amsterdam gezien!
<<

Anoniem239

Bericht 02 Nov 2016 12:00

Re: Fietsen met navigatie

Ik fiets eerst naar Sarphatipark (navigatie zegt 20 minuten) en daarna door naar Binnengasthuisstraat. De navigatie geeft aan dat het 2e stukje maar 12 minuten is maar ik denk over beide stukken wel iets langer te doen. Terug komt het wel goed.

Ik heb de route bestudeerd. Ik zet de navigatie aan met geluid via mn oortjes en dan moet het wel lukken.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers