Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ik ben zat van mijn relatie

<<

maaike75

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 31 Okt 2016 07:43

Bericht 31 Okt 2016 08:18

ik ben zat van mijn relatie

Ik ben een 42 jarige vrouw, al 18 jaar getrouwd, met 3 tieners. Ik ben eigenlijk nooit verliefd geweest op mijn man, hij was mijn eerste sexpartner, en we trouwden en kregen kinderen. Sex met hem heb ik nooit echt fijn gevonden, we doen het nu 2x per maand, meer omdat het anders ook zo raar is. Klaargekomen ben ik nog nooit bij hem. Ik heb weleens gedacht dat ik a-sexueel was, maar van andere mannen kan ik best opgewonden raken.
We hebben nooit echt ruzie, ga ik ook uit de weg. Ik ben redelijk opgewekt, vrolijk, impulsief. Hij is vaak chagrijnig, pessimistisch, en vastgeroest in een patroon. Weinig verrassend.
Ik ben nu 42 en zie een verder leven met hem als een verloren kans op een sprankelend, vrolijk, opwindind leven. Ik wil niet oud worden met zo'n saaie man. Hij wordt volgend jaar 50, en dan denk ik echt getver zo'n saaie oude man. Die alleen nog maar saaier wordt. Als er wat wordt gepland en georganiseerd komt het ook altijd van mij. Vakanties, uitjes enz.
Maar we hebben wel 3 kinderen. En ik heb geen inkomen, werk al 10 niet meer. Ik wil best werken hoor, en ben nu een beetje op zoek.
Ik ben wel bang, want hij weet van niets. Zou dus als als een donderslag bij heldere hemel komen.Ik vind het ook wel sneu, maar dat is toch geen reden om bij hem te blijven, omdat hij anders zo ongelukkig wordt. Hij heeft bij de scheiding het huis, zijn inkomen, en de erfenis die ooit nog komt van zijn ouders. Ik heb dan niets, maar dat is dan mijn eigen keuze.
Ik heb al wel eerder op het punt om bij hem weg te gaan. Toen we elkaar 1 jaar kenden, en zo'n 5 jaar geleden. Nooit uitgesproken overigens.
Een leven met hem als de kinderen de deur uit zijn en hij gepensioneerd is lijkt me ook vreselijk, om dan 24/7 op elkaars lip te zitten.
Hij is best knuffelig, ik ben dat wat minder, maar ik heb ook geen zin om met hem te knuffelen, en te vrijen. Nooit gehad. En de onzin 'zin moet je maken', 'je moet er aan werken', en die bullshit gaat er bij mij niet in.

Ik wil zo graag een andere man, waar ik wel in wil kruipen (figuurlijk), me geborgen bij voel, lekkere sex mee heb. Maar alles eromheen, iedereen terleurstellen, familie, man en vooropgesteld mijn kinderen en verdergaan met niets, zelfs geen huis. Dat is een grote stap.

Adviezen gewenst, afkeuringen en gemene opmerkingen, doe je best maar? Ik sta overal open voor.
<<

anoniem213

Bericht 31 Okt 2016 08:31

Re: ik ben zat van mijn relatie

Ben je getrouwd met drie tieners? Dat is illegaal in Nederland.

Maar over de rest: je legt de hele verantwoordelijkheid van hoe saai het is bij je man. En in plaats van samen nieuwe mogelijkheden zoeken en naar een oplossing kijken, wil je maar gewoon weggaan. Leuk voor je kinderen ook. Ik zou zeggen: probeer het eerst eens te bespreken. Ik snap ook niet waarom je de verantwoordelijkheid voor drie kinderen neemt met iemand die je blijkbaar zo saai vindt. Jouw keuze, maar nu zomaar wegrennen en opgeven vind ik wel getuigen van heel weinig respect voor je gezin.
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 17:28

Bericht 31 Okt 2016 08:44

Re: ik ben zat van mijn relatie

Je man aan het lijntje houden, al die jaren, vind ik best een beetje egoïstisch als ik lees dat je nóóit verliefd op hem bent geweest. En waarom heb je er NOOIT over gesproken? Zo geef en heb je hem toch nooit de kans gegeven zelf ook aan de relatie te werken? Vind het echt sneu voor de kids én je man, je hebt ze nooit iets laten blijken of (je man) een kans gegeven dingen aan te pakken.
Sometimes, it takes balls to be a woman.
<<

maaike75

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 31 Okt 2016 07:43

Bericht 31 Okt 2016 08:49

Re: ik ben zat van mijn relatie

Uiteraard ben ik niet met mijn 3 tieners getrouwd.
Mensen zijn altijd ze snel met oordelen, dat wist ik al.
Hoe kun je iemand veranderen, hij was altijd al een beetje saai, wordt nog steeds saaier. Als je al 17 jaar voor kinderen zorgt, daarbij je eigen leven opzij zet voor je kinderen (en je man), vind ik dat egoïsme wel meevallen. Eigenlijk zeggen jullie: zeur niet, ga door met je leven zoals het is, en leef voor je man en kinderen.
Misschien is het wel de midlife crisis. Maar het is inderdaad mijn leven, die ik voor zover ik geloof maar 1 keer krijg. Dus opnieuw doen is geen optie. Zo goed mogelijk doen wel.
<<

Babydoll

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 18 Feb 2016 17:28

Bericht 31 Okt 2016 09:04

Re: ik ben zat van mijn relatie

Nou, nee dat zeg ik niet. Ik zeg ga vooral weg, je houdt je man echt voor de gek, en dat is niet eerlijk naar hem toe. Daarbij vind ik het ook niet correct dat je aanneemt dat hij "toch niet veranderd", want dat weet je niet. Je geeft niets aan, laat niets merken, zelfs de keren dat je op 't punt stond te gaan niet, hoe wil hij dan rekening houden/veranderen etc.

En hoezo "snel oordelen", niemand oordeelt, ik denk dat jij diep van binnen ook wel weet dat jij in deze fout zit, niet hij, hij kan geen spanning in jullie relatie brengen als hij niet weet hoe zijn brouw zich daadwerkelijk voelt.
Sometimes, it takes balls to be a woman.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 31 Okt 2016 09:11

Re: ik ben zat van mijn relatie

Ik vind het onterecht tegenover je man dat je dit nog nooit zo duidelijk uitgesproken hebt. Ga er eens goed voor zitten, laat inzien dat je gevoelens serieus zijn en geef hem de kans zijn verhaal te doen en eraan te werken. Na jaren relatie komt men vaak nou eenmaal in een sleur terecht, sommigen in een enorm saaie sleur. Daar kàn wat aan gedaan worden. Maar spreek het wel uit. Wie weet is het een eye opener voor je man en draait 'ie volkomen om. Dat weet je pas als je het een kans geeft.
<<

maaike75

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 31 Okt 2016 07:43

Bericht 31 Okt 2016 09:17

Re: ik ben zat van mijn relatie

Ik ken hem ruim 20 jaar. Hij verandert niet. En dat verwacht ik ook niet. Hij hoeft niets iets te worden, wat hij niet is. Ik wil ook geen ruzie. Misschien had ik al eerder iets moeten ondernemen, maar als er geen vonken zijn, komen die er ook niet.
Ik denk dat er heel veel vrouwen vooral in een relatie zitten waar ze niet echt gelukkig zijn. Maar omdat ze weten dat er altijd mensen zijn die het slechter hebben, zich erin schikken. Niet zeuren maar dragen.
En dat kan ik ook doen, maar ik wil dat niet. Waarom zou ik omwille van anderen niet proberen gelukkig te worden, zo gelukkig als mogelijk. En misschien wordt ik wel miserabel en krijg ik spijt, maar dan kan ik op mijn oude dag mezelf geen verwijten maken had ik toen maar de stap gezet.
Misschien heb ik me wel te jong gebonden. Ik was 19 toen ik hem leerde kennen, mijn eerste echte vriend. Nooit eerder een echte relatie gehad, zo groen als gras.
En nu ben ik 42, en wil ik meer proeven van het leven, het benauwd me. Ik ben super blij met mijn kinderen, maar is dit het dan?
Mijn man is redelijk op zichzelf, houdt niet van grote groepen mensen, van familiebezoekjes, van vrienden, enz. Ik heb deels daardoor geen vriendinnen meer, kom niet veel bij familie. Uiteraard ben ik daar zelf bijgeweest, en heb me daar deels aan aagepast, en ben dus ook schuld. Maar het helpt niet echt mee als je daarin wordt afgeremd.
Mijn gebrek aan ervaringen in relaties heeft mij ertoe gebracht dat ik jarenlang genoegen nam met wat ik had, maar steeds meer ongenoegen voel over wat ik heb.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Okt 2016 09:20

Re: ik ben zat van mijn relatie

Ik vraag me wat dingen af, waarom heb je er nooit over gepraat, waarom vind je werken aan een relatie onzin en waarom verwacht je dat je een sprankelend leven zal hebben zonder je man? Uit je post kan ik niet veel zelfreflectie halen eerlijk gezegd, jammer dat verdiend je gezin namelijk wel.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

maaike75

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 31 Okt 2016 07:43

Bericht 31 Okt 2016 09:28

Re: ik ben zat van mijn relatie

Zijn jullie verliefd op jullie man/partner. Krijg je warme gevoelens als je hem ziet? Raak je opgewonden als hij aan je zit?
Of is dat bij jullie ook weg, of nooit geweest?
Wat zou ik moeten bespreken dan, ik verlang niet en nooit naar je, opgeworden raak ik niet van je. Als je me aanraakt tollereer ik dat. Als we seks hebben dan onderga ik dat. Hoe gaan we dit oplossen? Hoe gaan we hier aan werken zodat ik wel naar je verlang?
We hebben best een goed leven, leuk huis, lieve kids, genoeg geld om op vakantie te gaan. Maar materiele dingen boeien me niet zo.

Hoe bespreken jullie die dingen dan met je man?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 31 Okt 2016 09:39

Re: ik ben zat van mijn relatie

Ik krijg trek in Engelse drop van dit topic.

Compleet oneerlijk om nooit iets uit te spreken. Prima als je wegwilt, ook als je denkt dat het geen zin heeft om het te bespreken/aan te pakken. Maar minstens evenveel (waarschijnlijk meer) jouw fout als je mans saaiheid. Jij bent zo ver gegaan met iemand waar je nooit iets voor voelde/hebt het nooit in een vroeger stadium toen er nog wel iets te redden viel bespreekbaar gemaakt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Okt 2016 10:27

Re: ik ben zat van mijn relatie

Ik snap niet helemaal wat je nu wilt horen. Als je hem zat bent en geen gevoelens meer voor hem hebt ga je bij hem weg. Zo simpel is het toch gewoon? Niemand die van je vraagt om in een relatie te blijven waarin je ongelukkig bent. En als je niet bij hem weg wilt gaan dan moet je blijven maar dan moet je er niet over mopperen en de situatie accepteren.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 31 Okt 2016 11:12

Re: ik ben zat van mijn relatie

Oh ik was eerder op zoek naar zure matten. Maar goed, ik bespreek dit soort dingen niet met mijn partner want ik vind mijn partner wél leuk en ben graag bij hem.

Je zegt dat materiële dingen je niet boeien; ga dan bij 'm weg. Zet 't dan in gang. Zoek een baan, ga post bezorgen, ga productiewerk doen, ga schoonmaken. Doe iets, vraag een uitkering aan, zoek een huurwoninkje en ga.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Okt 2016 11:22

Re: ik ben zat van mijn relatie

Je zegt dat hij altijd saai zal blijven, maar als hij daar nooit opmerkingen over heeft gehad van jou, dan zal hij zich inderdaad niet aanpassen. Simpelweg omdat het voor hem waarschijnlijk een blinde vlek is.
Ik vind het heel zielig voor hem om hem van de één op de andere dag te verlaten. Maak het nou eerst eens bespreekbaar!

Oh ja, je geeft in je eerste bericht aan dat wij, op welke manier dan ook, mogen reageren. Waarom reageer je dan zo geprikkeld? Je wilt toch eerlijke antwoorden?
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 31 Okt 2016 11:26

Re: ik ben zat van mijn relatie

Ik vind haar helemaal niet geprikkeld reageren.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 31 Okt 2016 11:32

Re: ik ben zat van mijn relatie

Er is hier dus al geen enkele ruimte meer voor advies.

Succes ermee
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Okt 2016 11:36

Re: ik ben zat van mijn relatie

Briggy schreef:Ik vind haar helemaal niet geprikkeld reageren.


'Mensen zijn altijd zo snel met oordelen, dat wist ik al'
en de hele stelligheid in het antwoorden. Maar ja, het is getypt, dus misschien interpreteer ik het verkeerd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 31 Okt 2016 11:37

Re: ik ben zat van mijn relatie

Je hebt uiteraard alle recht om te gaan scheiden en als ik jouw posts lees is dat denk ik voor zowel jouw man als jou het beste. Voor zover ik dat uiteraard op grond van je berichten kan beoordelen. Hoe het voor je kinderen zal zijn, geen idee. Dat kunnen jullie het beste inschatten.
Maar hoe denk je dat man zal reageren? Zal het hem rauw op zijn dak vallen of zal hij het ergens wel zien aankomen? Ik ben het met de rest eens dat jij hem op z'n minst een gesprek/uitleg verschuldigd bent en misschien dat jullie toch wat veranderingen kunnen dorvoeren. Maar goed, m.i. is daarvoor wel de voorwaarde dat er nog gevoel is. Als jij geen enkele gevoelens meer voor hem hebt dan houdt het op. Blijf niet bij hem omdat je zelf geen geld en huis hebt, dat is niet eerlijk. Ik raad je aan in elk geval snel met hem te gaan praten en je twijfels of plannen te delen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 31 Okt 2016 11:52

Re: ik ben zat van mijn relatie

Je komt op mij redelijk bekrompen over. En dan bedoel ik meer bekrompen omdat je je beperkt tot slechts één visie. Ja zoals jij het stelt heeft deze relatie geen enkele kans meer van slagen. Maar ik zou toch als ik jou was eerst onderzoeken of al deze onvrede niet gewoon voorkomt omdat je ongelukkig bent met hoe je leven voor de rest verloopt. Je hebt weinig sociale contacten, geen werk, wel kinderen en een man die je naar eigen zeggen 'tolereert'. Lijkt mij geen succesformule voor een gelukkig leven.

Dus moet je zelf actie ondernemen. Ga op zoek naar werk, maak je leven leuker en als dat het allemaal niet is: maak dan een beslissing om weg te gaan. Maar betrek je man wel bij dit proces, want dit is hartstikke oneerlijk wat je doet.

Je hebt gelijk: je hebt maar één leven. Maar daar ben je dus ook zelf verantwoordelijk voor, en niet je man. Want die krijgt nu van alles de schuld, terwijl dat niet helemaal eerlijk is. Iedere pannenkoek heeft twee kanten: hoe plat die ook mag zijn. Hij heeft dus ook een verhaal, een mening. Misschien is hij ook doodongelukkig, of heeft daarom al affaires gehad: ik noem maar dingen op.
<<

maaike75

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 31 Okt 2016 07:43

Bericht 31 Okt 2016 13:48

Re: ik ben zat van mijn relatie

Ik snap jullie reacties wel. Ik ben het er ook wel mee eens. Zoals het hier staat lijk ik een uberbitch. We hebben het ook wel gezellig, we gaan op vakantie met de kinderen, af en toe winkelen in een stad. Maar ik ben niet verliefd, ik hou wel van hem, geef om hem. Maar meer als vriend. Ik kan er niets aan doen.
Ik ben er ook wel bang ik als we uit elkaar zouden gaan dat de kinderen hun vader niet meer zoveel zouden zien. Niet door mij, maar omdat ze het bij hem niet zo gezellig vinden. Hij is redelijk snel boos en chagrijnig. De oudste van 17 dreigt nu al af en toe om volgend jaar uit huis te gaan, omdat er bepaalde dingen niet mogen. Ik ben wat makkelijker, niet om mijn kinderen te paaien, maar omdat ik soms geen reden vind om iets te verbieden. Mijn man is redelijk star,

Maar ik ben inderdaad van plan om meer mijn eigen leven op de rails te krijgen, een baan, vrijwilligers werk, meer vrienden, eventueel een sport.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 31 Okt 2016 14:20

Re: ik ben zat van mijn relatie

Erg jammer dat je dit niet eerder aan hebt gegeven bij je man. Hoe wist hij anders immers dat hij moest werken aan een relatie? Als hij niks hoort denkt hij dat alles goed is, dus waarom dan aan iets werken? En nu is het de saaie man..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem221

Bericht 31 Okt 2016 23:45

Re: ik ben zat van mijn relatie

Wat ik vooral lees is dat je bij hem blijft vanwege de praktische zaken in het leven. Zonder hem heb je geen huis, geen inkomen en doe je daarmee jullie kinderen pijn. Maar doe je jezelf niet alleen maar pijn om te blijven of allereerst om het niet bespreekbaar te maken dat je het leven met hem niet leuk vindt?

Als je je man zat bent, dan is een ander huis 'zo' gevonden. Ook al heb je tien jaar niet gewerkt, ook is er voor mensen die tien jaar niet hebben gewerkt een baan. En ook al doe je je kinderen pijn, ik weet uit ervaring dat je je kinderen meer pijn doet met een leugen door bij een man te blijven waar je alleen (of mede) bij blijft omdat hij hun vader is en je daarom de kinderen geen pijn wilt doen.

Wil je weg, dan zou ik het bespreekbaar maken en dan ook de keuze maken om daadwerkelijk te vertrekken. Alles waar je bang voor bent kan iedereen overheen komen. En ook wil ik zeggen dat kinderen er niet achter willen komen dat ze al die jaren hebben geleefd in een leugen. Daar waar ze dachten dat hun ouders gelukkig waren.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 01 Nov 2016 15:46

Re: ik ben zat van mijn relatie

Zit je zelf wel lekker in je vel? Krijg de indruk dat je daardoor ook alles negatief bekijkt.
En wat meerdere mensen aangeven. Je hebt nooit iets geroepen, nooit iets tegen je man gezegd? Maak je gevoelens eerst een bespreekbaar voordat je stappen onderneemt. Als een relatie niet meer werk ligt het vaak ook aan beide kanten.
Oftewel jullie zullen er samen iets voor moeten doen en niet alleen hij. Succes! :)
Afbeelding

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers