Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvallen, hoe sla je niet door?

<<

Anoniem186

Bericht 17 Okt 2016 08:41

Afvallen, hoe sla je niet door?

Een maand of 7 ben ik begonnen met afvallen. Ik woog rond de 65 kg bij een lengte van 1,72. Het liefst wilde ik 59 kg wegen. Inmiddels is dat doel al lang bereikt. Maar ik merk steeds dat ik m'n doelen ging bijschaven. Toen 59 was gelukt leek me 57 kg wel mooi. Dat was m'n ondergrens. Toen kwam ik daar onder en vond ik 55 kg m'n ondergrens. Nu weeg ik 55,5 kg en eigenlijk moet ik echt niet minder wegen. Maar het is zo verleidelijk. Stom natuurlijk, want het zit in m'n hoofd, wat zegt zo'n gewicht nou?! Ik moet er echt voor waken dat ik niet door sla. Maar hoe doe je dat? Gewoon eten natuurlijk, dat snap ik. Maar het zit zo in m'n hoofd en dat is lastig.
Herkenbaar voor iemand?
<<

Anoniem304

Bericht 17 Okt 2016 08:53

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Ja, heel herkenbaar en heb er zelfs aan gedacht om ook een topic te openen. Echter ben ik nog niet (te) licht, dat maakt nog wel een verschil misschien. M`n doel was eerst 65 kilo (een gezond BMI), daarna 61,3 (20 kilo afgevallen), daarna onder de 60 komen (dat ben ik nu bijna), maar waar houdt het op?

Ik voel me super goed en krijg veel complimentjes, maar ben nog lang niet zo slank/strak als ik zou willen.
Nouja geen tips dus.
<<

Anoniem202

Bericht 17 Okt 2016 08:57

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Ja, herkenbaar.
Ik vind het wel heel dubbel. Het is niet eens zo dat ik nog bewust m'n gewicht lager wil krijgen, maar als ik op de weegschaal sta en ik zie dat ik lichter ben dan de week ervoor is dat toch wel 'leuk' om te zien.
En ik weet echt wel dat ik niet meer hoef af te vallen, ben nu ook echt wel tevreden als ik in de spiegel kijk, maar toch is zo'n lager getal fijn.
Ik eet trouwens gewoon de dingen die ik lekker vind en waar ik trek in heb, maar in de basis is dat gezond.
Ik merk dat ik m'n gedachten niet goed onder woorden kan brengen, ben al een paar minuten aan het typen en weer deleten.
Naja lekker onsamenhangend verhaal dit.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 17 Okt 2016 11:22

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Goed dat je het wel herkend. 55 kg is met jouw lengte echt wel het minimale, 1 kilo minder en je bent officieel te licht als je je BMI uitrekend.
En dan wordt het ongezond. Misschien kan je jezelf dat voorhouden.
En zorgen dat je gezond en gevarieerd blijft eten, desnoods met hulp van dietiste. Dus niet jezelf lekkere dingen ontzeggen.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Okt 2016 11:28

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Volgens mij eet Jans altijd lekkere dingen :O
<<

Slurp

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:36

Bericht 17 Okt 2016 11:43

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Ik herken mijzelf best in jouw verhaal. Ik ben sinds een jaar behoorlijk wat meer gaan sporten dan ik ooit heb gedaan en ik val daardoor af. Ik sta bijna elke dag op de weegschaal en als ik maar iets ben aangekomen, verplicht ik mijzelf om die dag te gaan sporten maar mijn voeding daarop niet aan te passen. Ik weeg nu 60 kilo bij 1.65 m dus het is nog geen ongezond gewicht.
Zelf heb ik eens zitten denken om naar een diëtist te gaan voor voedingsadvies bij het sporten dat ik nu doe. Is dat misschien een optie voor jou?
<<

Anoniem186

Bericht 17 Okt 2016 13:56

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Fijn dat het herkenbaar is!
Ik eet inderdaad genoeg lekkere dingen. Geregeld een hele reep chocolade of ik deel een zak chips met m'n man. En taart ook, zaterdag op een verjaardag nog taart en toastjes op. En vandaag weer een stuk taart. Die taart eet ik dan vaak wel ipv m'n ontbijt of lunch. Maar ik kan ook wel eens een dag amper wat eten, dat kan ik beter niet doen, maar soms heb ik gewoon helemaal geen trek.
Dat van dat sporten herken ik ook wel. Ik sport over het algemeen minimaal 2 keer per week.
Een diëtist weet ik zo net nog niet. Ik ben denk ik een beetje te eigenwijs om zo iets van een diëtist aan te nemen. Het is me altijd gelukt om gezond te eten. Daarnaast heb ik nog steeds een gezond bmi, alleen moet ik er dus voor waken dat het niet uit de hand loopt. Het zijn van die stomme mindfucks, als ik bijv even het gevoel heb dat m'n bovenbenen elkaar raken dan denk ik dat ik weer aankom.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 17 Okt 2016 14:19

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Ja maar dat laatste wat je zegt gaat dus al heel ver.. En dat kan zo doorslaan in anorexia of boulimia als je niet oppast. Zeker als je dagen ook amper eet.
En je zit echt op randje van gezond bmi.. Je zit al rond de 18, nog wat. Misschien eens opzoeken wat de gevaren zijn van ondergewicht? En dan niet alleen de voor de hand liggende dingen. Misschien dat dat die angst om aan te komen wat wegneemt.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Okt 2016 14:43

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Maar serieus, nou ben ik nooit een grote eter geweest, maar ik vergeet ook regelmatig te eten hoor, in het weekend dan. Dan is het bijna tijd voor het avondeten en dan bedenk ik me ineens dat ik de hele dag nog niks gehad heb. Dat heeft iedereen toch wel eens?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 17 Okt 2016 14:45

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Ik ken meer mensen die dat hebben, Cotton, maar dat gebeurt mij echt nooit. Mijn lijf schreeuwt dan om eten! Ik moet echt elke paar uur wel wat eten.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem331

Bericht 17 Okt 2016 14:50

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Ik zit dan niet tegen ondergewicht aan, maar vergeet soms ook wel eens te eten. 'S ochtends even aanpoten met de kinderen, naar school brengen, zelf naar het werk, en dan heb ik lunchpauze en bedenk ik me dat ik nog niks anders heb gehad dan koffie. Is inderdaad niet heel gezond, en toch gebeurt het me vaak.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 17 Okt 2016 15:08

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Sawadee schreef:Ja maar dat laatste wat je zegt gaat dus al heel ver.. En dat kan zo doorslaan in anorexia of boulimia als je niet oppast. Zeker als je dagen ook amper eet.
En je zit echt op randje van gezond bmi.. Je zit al rond de 18, nog wat. Misschien eens opzoeken wat de gevaren zijn van ondergewicht? En dan niet alleen de voor de hand liggende dingen. Misschien dat dat die angst om aan te komen wat wegneemt.


Inderdaad, let er goed op, want je hebt je grenzen al wel heel erg aangepast. Voel je je nu gelukkig nadat je je doel had bereikt? Nee dus, want je gaat nog door.

Gewoon de weegschaal de deur uit doen en normaal eten en bewegen. Sinds dat ding van mij kapot is, is het veel relaxter en schijn ik volgens anderen af gevallen te zijn.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 17 Okt 2016 15:31

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Eens vergeten te eten of bang zijn om aan te komen in combinatie met een dag amper eten is toch iets anders in mijn ogen.. Want dat kan ook onbewust gebeuren door die angst..
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 17 Okt 2016 16:22

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Herkenbaar, een aantal jaar geleden ben ik echt zo enorm doorgeslagen. Voel me er nóg stom om, heb mezelf daar echt geen goed mee gedaan, lichamelijk en geestelijk niet. Inmiddels ben ik weer zo'n 5kg aangekomen en zelfs nu ben ik aan de slanke kant. Ik weeg mezelf bijna niet meer en eet gewoon zoveel mogelijk gezond. Zo nu en dan check ik even mijn gewicht en als ik te weinig weeg doe ik er wat aan. Moet zeggen dat ik wel snel afval hoor, nu heb ik een stressvolle periode en dat merk ik meteen.

Goed voor jezelf zorgen, zeker nu het kouder wordt kan je lichaam wel wat 'extra's' gebruiken. En eerlijk zijn naar jezelf toe.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Okt 2016 12:00

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Ik vind een opmerking als 'Het zijn van die stomme mindfucks, als ik bijv even het gevoel heb dat m'n bovenbenen elkaar raken dan denk ik dat ik weer aankom.' gevaarlijke dingen. Ik ben blij dat je beseft dat het een mindfuck is. Maar ik herken ze maar al te goed van mezelf. Je grens komt steeds lager te liggen, terwijl je echt wel weet dat je niet dik bent en niet gezond bezig bent. Waak ervoor dat je geen serieus probleem krijgt. Dat is echt niet leuk namelijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem202

Bericht 29 Okt 2016 10:14

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Ik heb zojuist de MyFitnesspal app van m'n telefoon gegooid. Kleine victorydance hier ;)
<<

Anoniem186

Bericht 31 Okt 2016 13:29

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Phoebe, wat goed! Ik heb die app ook een tijde gebruikt, maar ik werd er helemaal naar van. Het beheerst zo je leven. Als je echt veel moet afvallen, dan werkt het wel.

Ik heb afgelopen week niet op de weegschaal gestaan, durfde het niet. Ik had 5 dagen amper gegeten door buikgriep en daarna een feestje. Vanmorgen toch maar eens gekeken en ik was niks afgevallen gelukkig.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 31 Okt 2016 13:47

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Ik herken het ook. Ik ben door alle stress ruim 10 kilo afgevallen. In het begin vond ik het wel leuk...toen vond ik mezelf er ook heel dun uitzien. Nu ben ik eraan gewend en voel ik me net zo als 10 kilo meer en heb ik de neiging nog wat af te vallen terwijl ik zelfs nog lichter ben geworden. Het is gewoon zo'n fijn gevoel je slank te voelen, voel me namelijk ook stukken fitter. Maar omdat ik zolang ik het me kan herinneren al op mijn gewicht moet letten (heb eerder de neiging altijd gehad iets te zwaar te zijn) zit proberen af te vallen echt in mijn systeem. Geen tips dus haha.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Okt 2016 14:13

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Als je doorslaat dan voel je je op een gegeven moment niet meer fitter. Alleen maar moe en futloos en altijd koud. Dat had ik in elk geval.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 31 Okt 2016 14:36

Re: Afvallen, hoe sla je niet door?

Jip schreef:Als je doorslaat dan voel je je op een gegeven moment niet meer fitter. Alleen maar moe en futloos en altijd koud. Dat had ik in elk geval.


Maar dat is toch als je lichamelijk bent doorgeslagen en ondergewicht krijgt. Maar daarvoor kan je allang geestelijk doorgeslagen zijn (en ben je dat in de meeste gevallen ook, anders laat je het al niet zo ver komen).

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers