Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werkgever meldt mij niet ziek

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 25 Okt 2016 10:04

Werkgever meldt mij niet ziek

Ik kan helaas niet al te diep op de details ingaan, maar het gaat erom dat ik me heb ziekgemeld maar inmiddels weer halve dagen aan het werk ben. Het is niet zo dat mijn werkgever ontkent dat ik ziek ben, maar ze melden mij niet ziek bij de arbo omdat we een te hoog ziekteverzuim hebben in het bedrijf. Van hogerhand mogen ze geen ziekmeldingen meer accepteren en ik denk dat ze het op deze manier verborgen houden?
Maarja, dit heeft dus tot gevolg dat ik geen arbo-arts te zien krijg, inmiddels al enkele weken halve dagen werk en ik niet weet of dit goed voor me is. Het gaat om psychische klachten en die halve dagen word ik gewoon 100% belast, wat ik lang niet altijd trek. Eigenlijk zou ik wel naar de arbo-arts willen om dit te overleggen, maar dan moet ik zelf contact met ze opnemen en mijn leidinggevende passeren.

What to do? Op deze manier kom ik wéér niet voor mezelf op en ga ik wéér over mijn grens, wat ik al zo lang heb gedaan en waar mijn klachten ook door veroorzaakt zijn.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 25 Okt 2016 10:09

Re: Werkgever meldt mij niet ziek

Eigenlijk geef je zelf het antwoord al op het laatst. Dit ook aangeven bij je leiding gevende. Zo blijf je toch ook alleen maar aanmodderen en blijf je er juist des te langer in. Zo kom je geen stap vooruit en kost je leiding gevende alleen maar meer. Wat een raar beleid overigens.
<<

Anoniem187

Bericht 25 Okt 2016 10:16

Re: Werkgever meldt mij niet ziek

Ik wilde exact hetzelfde zeggen als Jeanette.

Denk asjeblieft aan jezelf!!
<<

Anoniem186

Bericht 25 Okt 2016 13:18

Re: Werkgever meldt mij niet ziek

Dat wat je werkgever doet mag niet. Ik zat onlangs heel even in een soort gelijke situatie. Ik heb toen het juridisch loket gebeld en zij vertelden mij dat een werkgever een ziekmelding niet mag weigeren.
Dus neem contact op met je werkgever, liefst per mail (dan staat het op papier), zeg dat je je ziek meldt en dat je zsm een bedrijfsarts wil zien.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Okt 2016 13:59

Re: Werkgever meldt mij niet ziek

Wat Jans zegt.

Bovendien ben je er vrij in om te allen tijde de bedrijfsarts te bellen. Daar hoef je geen toestemming voor te vragen aan je leidinggevende. Je werkgever ziet dit echter wel terug op een factuur, maar daar gaat het nu niet eens om. Een werkgever moet jouw ziekmelding accepteren en als het ziekteverzuim te hoog is, kunnen ze je hooguit veel sneller naar de bedrijfsarts doorsturen dan ze normaal gesproken zouden doen. Kom een beetje voor jezelf op en nog belangrijker: ken je rechten. Sterkte!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 25 Okt 2016 16:35

Re: Werkgever meldt mij niet ziek

Idd denk aan jezelf! Ik heb nu nog steeds last van de fouten van het niet mogen zien van een bedrijfsarts.
2015 💙
<<

Anoniem205

Bericht 26 Okt 2016 20:51

Re: Werkgever meldt mij niet ziek

Ziekmelding niet accepteren mag in bepaalde omstandigheden, bijvoorbeeld als er twijfels zijn ontstaan over de ziekmelding. Dan willen organisaties vaak eerst in gesprek met de medewerken om te bekijken wat voor eventuele andere opties er zijn. Als jij met de arbo-arts wilt praten, zou ik dit bij P&O aangeven. Zij moeten dan een afspraak voor je plannen/regelen. Een verzoek van werknemer mogen ze daarin niet weigeren.
Spreek je ook met je leidinggevende regelmatig over de voortgang van je herstel? met andere woorden: maken jullie samen een plan van aanpak op? Dit is in het kader van wet verbetering poortwachter ook verplicht.

Houd er trouwens rekening mee dat het advies van een bedrijfsarts een advies is. En dus geen verplichting voor de organiastie om dit op te volgen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Okt 2016 21:02

Re: Werkgever meldt mij niet ziek

Nou inmiddels heb ik gelukkig een oproep gehad van de bedrijfsarts, dus ben ik blijkbaar toch ziekgemeld inmiddels.

Oreo, ik heb verder geen gesprekken, 2 weken terug op mijn initiatief een gesprekje gehad, vorige week hebben ze helemaal niet aan me gevraagd hoe het gaat en deze week ook niet. Alleen vorige week gezegd dat ik deze week nog halve dagen werk. Inmiddels met mijn collega die de roosters maakt afgesproken dat dat zo blijft tot ik naar de bedrijfsarts ga. Het gaat allemaal echt op een hele rare manier..
<<

Anoniem205

Bericht 28 Okt 2016 10:58

Re: Werkgever meldt mij niet ziek

Vervelend Scandic. Kaart je dit ook even aan bij de Bedrijfsarts?
Op zich word je trouwens niet bij de bedrijfsarts ziekgemeld. Je bent intern binnen de organisatie ziek en een bedrijfsarts is meestal een extern bureau waar gekeken wordt naar de benutbare mogelijkheden die er zijn (maw: in hoeverre ben jij in staat te werken/je eigen werk te doen). Als de bedrijfsarts bepaalt dat jij rustig aan moet opbouwen en dat het nog wel even kan duren voordat je weer volledig aan het werk bent, zullen er een aantal verplichte stappen moeten worden (verplicht vanuit Wet Verbetering Poortwachter). Maar zover is het nog niet denk ik :)

Succes! Als je vragen hebt mag je me altijd een pb sturen
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 31 Okt 2016 13:47

Re: Werkgever meldt mij niet ziek

Vervelend Scandic hoe dit allemaal loopt zeg. Gelukkig kun je wel bij de bedrijfsarts terecht. Hoop dat je daar wat meer handvaten en ruimte krijgt.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers