Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis kopen/verkopen

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Okt 2016 10:15

Huis kopen/verkopen

Als jullie huis nu te koop stond zou het dan bespreekbaar zijn dat de kopers er pas over 6 tot 8 maanden intrekken?

Na hoeveel maanden kregen jullie de sleutel? Vond je dit fijn of was dit een compromis?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Okt 2016 10:19

Re: Huis kopen/verkopen

Ik vind 6 tot 8 maanden erg lang, maar als je dit van tevoren bespreekt en beide partijen stemmen ermee in dan lijkt het me geen probleem. Voor mensen die hun eigen huis nog moeten verkopen kan het ook juist gunstig zijn.

Zelf hebben wij drie maanden aangehouden, zowel bij de verkoop van ons oude huis als bij de aankoop van ons nieuwe huis. Ik vond het lang zat, maar wij hoefden ook nergens op te wachten.

♥♥
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Okt 2016 10:51

Re: Huis kopen/verkopen

Ja klopt, het geeft ook ruimte om zelf een geschikt huis te zoeken. Wij zijn bezig met een spaardoel, als dit rond is kunnen we gaan verhuizen, ik vraag me af hoeveel maanden van te voren we dan actief moeten gaan zoeken. We hebben nu ook een leuk huis gezien maar nu is ons spaardoel dus nog niet bereikt :).
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 29 Okt 2016 11:05

Re: Huis kopen/verkopen

De verkopende partij van ons huis wilde er juist pas na 6 maanden uit. Wij hadden ook geen haast en er zat 4 maanden levertijd op onze meubels. Voor beide partijen prima dus.
Ik zou het in jullie situatie zeker niet laten gaan en gewoon bespreekbaar maken als het huis echt naar jullie zin is. Ik denk dat het voor de verkopende partij er ook vanaf hangt hoeveel animo er is voor de woning.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 29 Okt 2016 11:14

Re: Huis kopen/verkopen

Mijn broer heeft toevallig net een huis gekocht en heeft van de verkopers 6 maanden de tijd gekregen om zijn eigen huis te verkopen. Dat vond ik best lang, maar voor hem heel fijn natuurlijk.

De mensen die op dit moment in ons huis geïnteresseerd zijn, kunnen er ook pas over een maand of 6 in en de mensen wiens huis wij willen kopen, kunnen er pas komend voorjaar uit. Dus ook 6 maanden, het blijkt voor veel mensen dus wel een gebruikelijke periode :)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Butsmuts

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 27 Jul 2016 11:09

Bericht 29 Okt 2016 12:05

Re: Huis kopen/verkopen

Ik heb net een huis gekocht en krijg pas in april de sleutel. Liever wil ik eerder maar dat gaat helaas niet, de verkoper heeft nog geen andere woning.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Okt 2016 12:17

Re: Huis kopen/verkopen

Als we een hele goede deal kunnen maken wel. Maar wij gaan ons huis verkopen als we al in ons nieuwe huis wonen dus dan hebben we liever dat het snel verkocht wordt. Wel waren er best wel wat mensen die het wilden huren, min of meer bekenden van ons dus. Dat zou dan misschien nog een optie zijn. Maar het liefst willen we er gewoon snel vanaf.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Okt 2016 13:26

Re: Huis kopen/verkopen

Ja graag!
6 tot 8 maanden zouden wij meer dan prima vinden :)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Okt 2016 13:29

Re: Huis kopen/verkopen

Wij hadden dit als voorwaarde. Eind februari verkochten wij ons huis, maar ik was zwanger en wilde of heel snel of pas na mijn verlof verhuizen. Over 2 weken verhuizen we, 8,5 maand na verkoop.

Voor ons kwam dit ook goed uit met ons nieuwe huis. Die verkopers konden er niet snel uit, dus daarvan kregen we pas eind september de sleutels. Dit huis hebben we in dezelfde week gekocht als dat ons huidige huis verkocht is.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 29 Okt 2016 13:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 29 Okt 2016 13:30

Re: Huis kopen/verkopen

Vorige maand is ons huis verkocht, oplevering is tweede week mei naar onze wens.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 29 Okt 2016 14:07

Re: Huis kopen/verkopen

Ons huidige huis hebben we 1 jaar op gewacht. De verkoper van het huis dat onze verkoper (volg je het nog?) zou gaan kopen ging naar een nieuwbouwhuis. Wij woonden toen nog thuis en hebben daar nog een jaar langer gewoond.

Eind september kwam een buurman van m'n ouders bij ons dat hij ging verhuizen en als we wilden het huis zonder makelaar konden kopen. Het maakte hem niet uit of dat oktober/november of maart/april zou worden als wij ons huis nog moesten verkopen. Een uur na dat gesprek kwam ik iemand anders tegen en die wilde ons huis graag kopen. Binnen 1 uur was ins huis verkocht en het volgende huis gekocht. Als de hypotheek er komende week door is krijgen we gelijk de sleutel en 14 november is de officiële overdracht maar we mogen alvast wat eerder beginnen. De sleuteloverdracht van het oude huis is 1 december.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Okt 2016 18:54

Re: Huis kopen/verkopen

Oeh best wel wat mensen dus, had ik niet verwacht! Wij willen ook nog wat in prijs zakken dus ik ben benieuwd! Lijkt me wel een fijn idee als je weet dat je huis verkocht is en je rustig opzoek kunt naar een ander huis. Maar als er mensen zijn die een beter bod doen maar je er wel eerder uit zou moeten, hebben ze dat toch liever denk ik. We zullen zien! Het is nu nog niet aan de orde maar was er alvast over na aan het denken :). Bedankt voor de antwoorden!

Oja: nog een vraag, hebben jullie nog wat kunnen zakken in prijs?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 29 Okt 2016 18:58

Re: Huis kopen/verkopen

Er is bijna altijd wel wat marge in een vraagprijs, ligt er misschien ook maar net aan of een huis al wat langer te koop staat of niet.

Weet iemand trouwens hoe het zit met de hypotheekrente? Als je je voorlopig koopcontract nu tekent, maar de definitieve akte pas over 6 maanden passeert, kun je dan toch nu al een hypotheekvoorstel laten doen dat 6 maanden geldig blijft? Ik ben zo bang dat de rente over 6 maanden alweer flink aan het stijgen is :eyes:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 29 Okt 2016 19:05

Re: Huis kopen/verkopen

Ja dat kan Pineco. En als je dan nog tijd te kort hebt kun je het ook nog laten verlengen, maar dat kost een x % van het totale hypotheek bedrag.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 29 Okt 2016 19:43

Re: Huis kopen/verkopen

Oh dat is goed om te weten Prosecco! Ik hoopte er al op, maar ben dat helemaal vergeten te vragen toen onze hypotheekadviseur hier de laatste keer was. Hopelijk mogen we hem snel weer bellen, we hebben vandaag een nieuwe en hele positieve bezichtiging gehad :)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 29 Okt 2016 21:17

Re: Huis kopen/verkopen

Wij hebben ons huis onlangs verkocht, maar voor ons zou die periode veel te Lang zijn. Wij wilden dan ook zelf heel graag weg uit het huis, we hadden binnen een week gelukkig wat anders en de koper wilde er ook 'snel' in.
Ik denk dat als je in gebieden zit waar de huizenmarkt nu echt storm loopt, dat mensen liever kiezen voor iemand die er snel in wil, tenzij zij zelf ook wachten op een woning. Maar ik zou het huis daarom niet laten schieten, als het je droomhuis is.. Misschien is het voor hun ook gunstig, is er dan geen mogelijkheid tot sparen of dat je klussen later aanpakt?

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan