Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sims 4

<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Sep 2013 12:26

Sims 4

De Sims-serie trekt verschillende soorten mensen aan: de architecten in spe, alsook de dokters Frankenstein die de meest monsterlijke mensjes maken. NUtech kon alvast kort verkennen wat De Sims 4 voor elke groep spelers te bieden heeft.

In een recent interview met Gamer.nl gaf Ryan Vaughn van Electronic Arts het al aan: de Sims moeten meer emotionele diepgang krijgen en zich natuurlijker gedragen.

In de vorige Sims-games was het mogelijk dat jouw virtuele evenbeeld een nare opmerking plaatst, gevolgd door een welgemeend compliment. Voor dat soort rare stemmingswisselingen is in De Sims 4 veel minder plek.

In plaats daarvan bevinden de Sims zich in een bepaalde emotionele toestand, met bijbehorende mogelijke acties. Voelt jouw Sim zich zelfverzekerd, dan komen hier overeenstemmende reacties bij kijken, bijvoorbeeld door zichzelf op de borst te kloppen of een gesprek aan te knopen met het meisje dat hij al langer op het oog had.

Is je Sim echter treurig gestemd, dan zondert hij zich af en komen de wat meer einzelgänger-achtige opties beschikbaar: van een ordinair potje janken tot het proberen te zoeken van troost. De emotionele achtbaan van vorige delen moet iets logischer tot stand komen en niet een serie van losstaande achter elkaar geplakte acties zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel blijft de stijl van De Sims behouden en zijn je Sims nog steeds zo extravert als de kleding van Lady Gaga. Lekker gechargeerde overdreven reacties met dito animaties vliegen vaak genoeg over het scherm.

Dat kan ditmaal ook in groepsverband. Niet langer beperken de mensjes zich tot één-op-één-gesprekken zoals voorheen, maar past het gesprek zich dynamisch aan de sociale Sims-situatie aan.

Het verdiepte karakter van de Sims vertaalt zich ook naar een bepaald soort lichaamshouding. Een zelfverzekerd persoon loopt met de neus in de wind en borst vooruit. Iemand die wat relaxter in het leven staat, beweegt wat nonchalanter met een zwierige tred. Uiteraard zijn deze houdingen weer naar eigen inzicht aan te passen, net als elk ander lichamelijk aspect van een Sim.

Boetseren

Het maken van een eigen Sim is op de schop gegaan. Niet langer zijn er een aantal sliders die je verplaatst, maar met de muis klik je zelf op een lichaamsdeel van je Sim. Met een flinke ruk of duw, dij je jouw Sim uit of voorzie je hem/haar van juist een post-operatie Michael Jackson-neus.

Het is daadwerkelijk hands-on kleien met jouw eigen creatie en een stuk intuïtiever dan werken met talloze sliders. Wil je een hoger jukbeen, dan sleep je die naar boven, zo simpel is het.

Bouwen

Ook het bouwen van een eigen stulpje heeft een aantal kleine verbeteringen ondergaan die vooral trouwe spelers zullen opvallen. Zo is het eenvoudig mogelijk om een kamer te vergroten of verkleinen met een enkele muisklik en ben je niet steeds bezig met het verwijderen en opnieuw plaatsen van verschillende muren.

Het toevoegen van een fundering kan nu zelfs nog gebeuren als een volledig huis al is gebouwd, waardoor je niet je hele stulpje hoeft te bulldozeren om een mooi architectonisch verantwoord verhoogd terras te kunnen plaatsen

Afbeelding

Een ander aspect dat nu volledig naar eigen inzicht is aan te passen is het dak. Met een simpele muisklik en wat sleepwerk zijn heel eenvoudig interessante constructies te maken, van een dak in pagodestijl tot eentje die met een halve boog tot aan de grond reikt.

Het is zo mogelijk om creaties te maken die veel meer persoonlijkheid bezitten. Het is typisch zo’n toevoeging die volstrekt logisch aanvoelt en waarbij je jezelf direct afvraagt waarom dit niet al drie edities mogelijk was.

Nog veel vragen

Er zijn nog veel vragen rondom De Sims 4. Hoe groot zijn de buurten waar je Sims ditmaal wonen bijvoorbeeld? En wordt ook dit spelelement weer voorzien van een flinke update?

De Sims 4 lijkt op verschillende vlakken te willen evolueren, dus dat lijkt aannemelijk.
Door: NU.nl/Jeroen Kraan
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Sep 2013 12:26

Re: Sims 4

Ik kan nu al niet wachten! :D
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 03 Sep 2013 12:58

Re: Sims 4

Jammer genoeg (of misschien maar goed ook) heb ik geen computer waar dit spel goed op zal draaien. En om er nou een nieuwe computer voor aan te schaffen..
<<

Mrs. Lovett

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 64

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:15

Bericht 03 Sep 2013 12:59

Re: Sims 4

Ja! Leuk! :)
The Mad Hatter: "Have I gone mad?"
Alice Kingsley:"I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are."
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Sep 2013 13:00

Re: Sims 4

Ik heb gelezen dat ze er wel voor gezorgd hebben dat de systeemeisen zo zijn dat de meeste computers het wel kunnen draaien. Juist omdat de grootste doelgroep vaak niet de meest supercomputers hebben. ;)
<<

Anoniem178

Bericht 03 Sep 2013 13:01

Re: Sims 4

Ben benieuwd! Sims 2 heb ik heel veel gespeeld en doe dat nog steeds. 3 vind ik niet zo heel leuk, 4 misschien weer wel.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Sep 2013 13:13

Re: Sims 4

Helaas heb ik geen tijd meer om te spelen, en kan ik ook niet alle uitbreidingen van Sims 3 meer vinden :( maar als ik wat jonger was en meer tijd had had ik hem gekocht.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 03 Sep 2013 13:16

Re: Sims 4

Milady schreef:Ik heb gelezen dat ze er wel voor gezorgd hebben dat de systeemeisen zo zijn dat de meeste computers het wel kunnen draaien. Juist omdat de grootste doelgroep vaak niet de meest supercomputers hebben. ;)


Hmm ik doe denk net alsof ik dit niet gelezen heb haha, en eigenlijk heb ik er ook te weinig tijd voor!
<<

Anoniem178

Bericht 03 Sep 2013 13:24

Re: Sims 4

Kritiekpuntje van de Sims is vaak wel dat ze vrij hoog zitten qua systeemeisen. Sims 2 draaide ook maar net aan op mijn voorgaande laptop, op deze hadden ze ineens spiegelbeeld en waren de graphics veel beter.
<<

Anoniem 52

Bericht 03 Sep 2013 13:26

Re: Sims 4

Nou inderdaad, Sims heeft onwijs hoge systeemeisen, dus met Sims 4 zal dat alleen nog maar erger worden.

Mijn moeder vindt 't echter een geweldig spel, dus ik denk wel dat ik de PC voor haar ga laten aanpassen :)
<<

Anoniem126

Bericht 03 Sep 2013 13:27

Re: Sims 4

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 19:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 03 Sep 2013 21:14

Re: Sims 4

Lijkt me leuk! 3 deed het niet op mij computer en heb ik verkocht, maar nu hebben we een nieuwe computer :)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 03 Sep 2013 21:21

Re: Sims 4

Ik had het al eerder gezegd volgens mij. Maar wat voor een super computer moet je voor dit spel hebben? Ik heb mijn laptop speciaal gekocht toendertijd zodat ik de sims 3 kon spelen. Maar hij kan hem nu al niet meer aan. Laat staan de sims 4.

Edit: Ik las het bericht van Milady. Nou laten we dan maar hopen dat het dan geschikt is voor de meeste pc's.
Laatst gewijzigd door Lady starstruck op 03 Sep 2013 21:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Sep 2013 21:23

Re: Sims 4

Lady starstruck schreef:Ik had het al eerder gezegd volgens mij. Maar wat voor een super computer moet je voor dit spel hebben? Ik heb mijn laptop speciaal gekocht toendertijd zodat ik de sims 3 kon spelen. Maar hij kan hem nu al niet meer aan. Laat staan de sims 4.


Zie mijn bericht hier ergens boven. Systeemeisen schijnen lager te zijn dan die van sims3.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 03 Sep 2013 21:23

Re: Sims 4

Milady schreef:
Lady starstruck schreef:Ik had het al eerder gezegd volgens mij. Maar wat voor een super computer moet je voor dit spel hebben? Ik heb mijn laptop speciaal gekocht toendertijd zodat ik de sims 3 kon spelen. Maar hij kan hem nu al niet meer aan. Laat staan de sims 4.


Zie mijn bericht hier ergens boven. Systeemeisen schijnen lager te zijn dan die van sims3.


Ja ik had al een edit gemaakt in mijn vorige bericht ;)
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Sep 2013 21:25

Re: Sims 4

Lady starstruck schreef:
Milady schreef:
Lady starstruck schreef:Ik had het al eerder gezegd volgens mij. Maar wat voor een super computer moet je voor dit spel hebben? Ik heb mijn laptop speciaal gekocht toendertijd zodat ik de sims 3 kon spelen. Maar hij kan hem nu al niet meer aan. Laat staan de sims 4.


Zie mijn bericht hier ergens boven. Systeemeisen schijnen lager te zijn dan die van sims3.


Ja ik had al een edit gemaakt in mijn vorige bericht ;)


Ik zie het. :) Ik hoop ook dat ik het kan spelen hoor. Sims 3 gaat net dus ik hoop inderdaad dat het klopt wat ze zeggen.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 03 Sep 2013 21:29

Re: Sims 4

Ik hoop het ook echt. Snap ook niet waarom ze die systeem eisen zo hoog maken bij EA. Het zal vast wel een reden hebben. Maar het is wel vervelend.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 03 Sep 2013 21:33

Re: Sims 4

Ik had dit zo niet moeten lezen....
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Sep 2013 21:38

Re: Sims 4

Het duurt "gelukkig" ook nog wel even voordat het in de winkels ligt.

Mijn man heeft vandaag gewoon een game gepreorderd die waarschijnlijk pas in 2015 uitkomt, echt ernstig. Ik ben nu al ongeduldig voor begin volgend jaar haha.
<<

Zero

Bericht 03 Sep 2013 21:39

Re: Sims 4

Ik ben er niet zo heel erg blij mee eigenlijk :( ik ben nog niet eens klaar met het verzamelen voor Sims 3 en mijn oude computer trekt nooooit 2 simsversies (en dat wil ik ook eigenlijk niet) maar ja... als ik het zie, wil ik het spelen.
<<

Anoniem160

Bericht 04 Sep 2013 21:20

Re: Sims 4

Sims 4?? Die wil ik!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 05 Sep 2013 07:28

Re: Sims 4

Zeker niet op PS3?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Sep 2013 12:40

Re: Sims 4

Ik kan niet wachten! Ik wil er prima een andere computer voor aanschaffen gnagna. Nu nog tijd hebben ..
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 06 Sep 2013 13:09

Re: Sims 4

Wat leuk! Ik ben benieuwd.

Een bijkomend voordeel is dat de uitbreidingen van SIMS 3 dan vaak een stuk goedkoper worden :nerd: .
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12147

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Sep 2013 20:18

Re: Sims 4

leuk leuk.alleen hij is wel duur 69,95
Afbeelding
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers