Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is het leukste wat je geleerd hebt van je oma?

<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 22 Okt 2016 13:36

Re: Wat is het leukste wat je geleerd hebt van je oma?

Ik heb net ook bij het opa topic gereageerd. De ene oma had dus samen met opa 11 kinderen en nog meer kleinkinderen. Daardoor was je gewoon een lid van de familie, maar er was geen band of interactie.

De andere oma was al weduwe toen ik geboren werd en van haar heb ik niet echt iets geleerd, wel dingen onthouden. Ze zei altijd als ze me zag: Wat heb je leuke kleren aan, zijn die ook in mijn maat? En dan zei ik lachend: Neeeeee oma natuurlijk niet! En de deed altijd haar boterham in de koffie dopen voordat ze eraan beet. Dat doe ik nu ook wel graag, maar dan wel in de soep, niet in de koffie :P Maar dat is niet echt iets leren..
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 22 Okt 2016 14:08

Re: Wat is het leukste wat je geleerd hebt van je oma?

Ik zou het eigenlijk niet weten. Ja hoe je ramen het beste kan zemen. Best handig maar leuk wil ik het niet noemen.
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 11:47

Bericht 22 Okt 2016 17:40

Re: Wat is het leukste wat je geleerd hebt van je oma?

Mijn oma was een hele lieve zachtaardige vrouw die altijd het goede in iemand zag, ik heb van haar geleerd dit ook meer te doen, lukt niet altijd :redface:
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Okt 2016 17:20

Re: Wat is het leukste wat je geleerd hebt van je oma?

Van mijn oma van vaders kant heb ik de liefde voor het schilderen geleerd. Ik schilder nu eigenlijk nooit meer, maar het was het begin van mijn creatieve bezigheden.
Verder heb ik van haar geleerd dat je als je zelf wat ouder bent dingen toch anders gaat zien. Mijn oma stond bij mij heel erg op een voetstuk, maar ik heb de laatste jaren gemerkt dat hetgeen me als kind wel beviel nu best irritant kan zijn. Ze was altijd heel verzorgend, heel fijn vond ik dat als kind, vooral omdat ik het thuis niet had, maar als volwassene merk ik dat ze vooral erg bemoeizuchtig is en dat manifesteert als verzorgend zijn. Ik heb niet heel veel contact met haar meer maar sinds een tijdje stuur ik haar via omapost maandelijks een kaartje en dan belt ze me daarna altijd om me te bedanken.

Van mijn oma aan moeders kant heb ik geleerd hoe je zuinig moet doen. Met geld, met voedingswaren, met het milieu. Van een baksteen in de spoelbak en een emmer regenwater naast de wc voor de grote boodschap tot kaas enten met blauwschimmel zodat het goed blijft (smaakt alleen wel naar blauwschimmel) en melk met een scheutje yoghurt (dan wordt het zuur). Mijn oma is ook altijd bezig met hergebruiken, soms krijg je van haar derdehands cadeautjes, mijn moeder vroeg een keer een stratenboek voor Sinterklaas, kreeg ze haar eigen oude afgedankte stratenboek wat ze ooit aan mijn oma had gegeven omdat die het graag wilde hebben cadeau.
Ik heb trouwens ook geleerd dat het niet erg leuk is om zo zuinig te zijn en dat je leven wel wat aangenamer is als je iets minder op je geld en je spullen zit. Ik heb later ook echt moeten leren weggooien want uiteraard heeft mijn moeder het zuinigheidsideaal van mijn oma voor een deel overgenomen (alleen niet met voedsel, daar gruwt ze van).
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:08

Bericht 24 Okt 2016 23:01

Re: Wat is het leukste wat je geleerd hebt van je oma?

Mijn moeders ouders heb ik nooit gekend, dat vind ik heel jammer.

Want met de ouders van mijn vader hadden wij niet zoveel (had te maken met de verslechterde band tussen hen en mijn vader en het feit dat wij de jongste kleinkinderen waren en ze dat allemaal maar te druk vonden)
Ik heb één ding van haar geleerd en dat is rummikub spelen, moet altijd aan mijn oma denken als ik dat spel zie/speel. Ze zijn er ondertussen ook al niet meer.

Als ik dan kijk naar mijn eigen kinderen en hoe graag ze naar beide opa's en oma's gaan heb ik echt wat gemist. Maar goed, dat is een ander onderwerp.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Okt 2016 19:07

Re: Wat is het leukste wat je geleerd hebt van je oma?

Van Kleine Oma Mia heb ik de liefde voor borduren geleerd. Ik vind het heerlijk om op de bank bezig te zijn met een borduurwerk. Helaas nu weinig tijd en verbied ik het mijzelf omdat anders mijn studie er onder gaat lijden.

Van Grote Oma Mia heb ik denk ik het blijven doorgaan en blijven vechten om doelen te bereiken. Haar laatste 10 jaar van haar leven heeft ze geleefd met afasie. Praten kon ze niet meer, maar ze bleef lol houden in het leven en ze deed er alles aan om haar verhalen duidelijk te maken. Cryptisch leren denken hebben we zeker door haar geleerd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron