Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kattenvoer

<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 05 Aug 2016 14:41

Re: Kattenvoer

die kleine zakjes zijn inderdaad idioot duur in verhouding met de grotere zakken.
ik sluit de zak goed af met een klip en dan bewaren in een goede voerton. vanuit de zak vul ik de voerblikken waaruit ik dagelijks voer, dan hoeft de zak niet zo vaak open.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 05 Aug 2016 14:42

Re: Kattenvoer

Elska schreef:die kleine zakjes zijn inderdaad idioot duur in verhouding met de grotere zakken.
ik sluit de zak goed af met een klip en dan bewaren in een goede voerton. vanuit de zak vul ik de voerblikken waaruit ik dagelijks voer, dan hoeft de zak niet zo vaak open.

Oh dat is opzich nog wel een slim idee inderdaad. Gewoon die grote zak ergens anders neerzetten en dan vanuit een klein blik voeren.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 06 Aug 2016 13:39

Re: Kattenvoer

Wij geven KVV en daarnaast Orijen brokjes.
<<

Anoniem205

Bericht 06 Aug 2016 21:16

Re: Kattenvoer

Elliot schreef:Wij geven altijd Royal Canin, de 'normale' variant voor volwassen katten. Indoor 27 ofzo geloof ik. Omdat onze katten voornamelijk binnen zijn, of in de tuin.
We kopen altijd die 10 kg zakken, vaak krijg je dan nog een paar kilo 'gratis'. Ze doen met z'n tweetjes ruim een maand met één zo'n grote zak. Kost rond de 50 euro.
Onze katten hebben een hele zachte vacht en hun drollen ruiken minder sterk dan bij ander, goedkoper voer.



Wij geven ook Indoor27 van RC, alleen doen ze bij ons 5 maanden met een 10kg zak :)

We hebben heel lang graanvrij gegeven, iets via Zooplus. Maar de ontlasting van onze beesten bleef stinken. Nu met RC niet/nauwelijks.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 07 Aug 2016 10:48

Re: Kattenvoer

Wij hebben de 10 kilo ook in een grote afsluitbare curver bak zitten en dan een 1 kilo voorraadbus voor elke dag. (Van ikea, eigenlijk voor spaghetti en met schenkklepje).

Wij hebben nu alleen een ander probleem met het voer.
Er komen vreemde katten bij ons binnen die de bakjes leeg vreten. Elke ochtend zijn de bakjes leeg.

Gisteren betrapte mijn vriend een vreemde kat toen hij beneden kwam en gisteravond zat er een andere voor het luik te loeren.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 08 Aug 2016 10:24

Re: Kattenvoer

Dolphinne, misschien een idee voor een kattenluik die werkt met een bandje of met de chip?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 09 Aug 2016 11:23

Re: Kattenvoer

Ja die hebben we ook al eens gehad, maar die was te klein voor onze grote kater waardoor hij een kale plek op zijn rug kreeg.

Nu hebben we een XXL gewoon kattenluik. Die hebben ze dacht ik ook wel met chip, maar is dan wel iets van 120 euro.
En dan moet hij ook maar net passen in het huidige gat in de deur natuurlijk...

Je zou toch denken dat onze eigen katten de vreemde wel weg jagen, maar blijkbaar niet helaas.
Afbeelding
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 30 Aug 2016 14:32

Re: Kattenvoer

Even een upje. We hebben onze kater laten castreren en nu hebben we een zakje hills vet essentials voeding mee gekregen. Omdat hij anders te dik zou worden(weegt nu 3kg en is 5 maanden maar was prima in verhouding nu hij is al groot ook) maar die hills staat chicken op maar bevat enkel pluimveemeel en granen. Lees nergens dat het vlees bevat. Dat is toch ook geen goede voeding dan? En dat krijgen we dan mee van de dierenarts.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 30 Aug 2016 17:32

Re: Kattenvoer

Dierenartsen worden gesponsord door merken als Hills en Royal Canin. Het is dus puur marketing dat je zo'n zakje mee krijgt. Heel ander voorbeeld en andere situatie, maar gelijk idee. Familielid van mij werkt bij een tandartsenpraktijk. Laatst kwam er een vertegenwoordigster van een bekend merk elektrische tandenborstels en alle medewerkers kregen de nieuwste borstel á 300 euro gratis. Het is dan wel de bedoeling dat ze dat merk ook gaan promoten bij de patiënten.

Als je kat nu niet te dik is, gewoon lekker het voer blijven geven wat hij nu al krijgt. Echt niet iedere kat wordt te dik na het castreren. En als hij dat wel wordt, kan je altijd nog overstappen naar ander voer, of bijvoorbeeld natvoer (als je dat al geeft) weglaten en vervangen voor rauwe kip als tussendoortje.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 30 Aug 2016 21:20

Re: Kattenvoer

Ja ze krijgen nu whiskas. Waar de meningen ook vast over verdeeld zijn maar ze doen het er goed op. Krijgen inderdaad elke dag een zakje nat voer wat we dan ook weg kunnen laten. Maar misschien gaan ze dat zelf ook doen want kattenmelk kregen ze ook en dat drinken ze nu niet eens meer op. Klein beetje maar en dan zijn ze er klaar mee. En ze rennen en vliegen nog door het hele huis natuurlijk. Zijn super actief dus ik geloof ook niet zo dat hij nu ineens erg dik zou worden.

En ik begrijp wel dat ze dat gesponsord krijgen maar ik snap niet zo goed hoe je als dierenartspraktijk daar achter kunt staan dan. Maar goed dat is weer een andere discussie. Qua zorg enz zijn ze wel goed.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 30 Aug 2016 21:23

Re: Kattenvoer

Hmm ja het zou mijn keus inderdaad niet zijn om Whiskas te geven, net als kattenmelk (= niet zo goed voor ze), maar als je al wilt wisselen zou ik inderdaad wel gaan kijken naar een voer waar veel meer vlees in zit en niet zomaar klakkeloos overgaan op de brokjes die de DA geeft.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 30 Aug 2016 22:59

Re: Kattenvoer

Whiskas vond de da niet schokkend. Kattenmelk heeft geen meerwaarde maar mogen ze zo nu en dan wel hebben zeiden ze. Ze krijgen dat hooguit 2x per week. Maar gaan er nu mee stoppen als ze het toch niet drinken. Whiskas zit dan in ieder geval volgende de ingrediënten nog 4% vlees in. Die hills zit helemaal niks in van vlees. Ze eten alle brokjes want ze hebben ze wel geproefd. Maar welke ik dan zou moeten nemen?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 30 Aug 2016 23:29

Re: Kattenvoer

pluimveemeel is vlees
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 31 Aug 2016 04:56

Re: Kattenvoer

Hoe kom je erbij dat er in Hills geen vlees zit, JustmeDaan?
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 31 Aug 2016 16:55

Re: Kattenvoer

Omdat ik er zonder het op te zoeken ervan uit was gegaan dat pluimveemeel gewoon meel was. Na googelen blijkt het slachtbijproduct te zijn maar dus meestal geen spierrijk vlees wat makkelijker te verteren is en het bevat ook de poten snavel veren enz van een kip. Of ik daar nu blij van word.....
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem304

Bericht 13 Sep 2016 12:36

Re: Kattenvoer

Ik geef nu Smilla, maar beide katten zijn er niet echt 'gek op'. Ze vallen niet direct aan als ik het in hun bakjes doe en de binnenkat zeurt echt de hele f#cking dag om 'wat lekkers' terwijl ze dat niet deed toen ik nog brokjes gaf met veel meer vlees (die veel en veel te duur waren).
Dus maar weer op zoek naar wat anders. En niet weer in 1x 10 kilo bestellen.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Sep 2016 15:01

Re: Kattenvoer

Ik werd zo knettergek van het gezeur dat ik AH menubrokjes gehaald heb. Ze is al een dag stil. HEERLIJK. :angel:
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2016 15:56

Re: Kattenvoer

Helaas waren die brokjes te klein en schrokte ze ze in 1x op. Met spuug als gevolg.

Nu krijgt ze RC British Shorthair, ze heeft niet meer gespuugd en ze zeurt ook niet meer. Oh en haar poep stinkt gewoon helemaal NIET. Ik stap niet meer over.
Buitenpoes eet de Smilla op, die vindt ze wel 'ok'. Daarna voor haar ook iets anders uitzoeken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Okt 2016 15:59

Re: Kattenvoer

Lekker hier bij laten dan inderdaad. Als ze het er goed op doet is dat hartstikke fijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron