Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem321

Bericht 03 Sep 2013 08:34

Re: Het hardlooptopic

Kiek schreef:Ik ren sinds een tijdje 5km en die gaat me inmiddels wel goed af. Ik wil alleen wel nu wat sneller gaan rennen zodat ik uiteindelijk op 30 minuten kom. Ik zit nu tussen de 34-36 minuten.

Weet iemand hoe ik dat het beste kan trainen?


Intervaltraining! Ga stukjes inbouwen in je training waarin je even gaat versnellen, en dan weer terug naar je 'gewone' tempo.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:21

Bericht 03 Sep 2013 09:15

Re: Het hardlooptopic

Bedankt Ragazza! En dan 3 minuten ofzo op een sneller tempo en dan 3 minuten op mijn gewone tempo? Of moeten de interval stukjes korter zijn dan je normale tempo? Of maakt het allemaal niet uit :-).
<<

Sparkle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 27

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:23

Bericht 03 Sep 2013 11:13

Re: Het hardlooptopic

Op het vorige forum was ik Enelya. Vorige week heb ik een aantal mensen een PM gestuurd met de lessen van Renate. Voor iedereen die ze nog wil of ze kwijt is, laat het me weten. Ik heb de 5 km, 4 mijl, 10 km en 15 km lessen.

Edit: Zie dat ik nog veel meer lessen heb. Hier even een lijstje haha.

5 kilometer - Easy
5 kilometer - Medium
5 kilometer - Onderhoud

4 mijl - Easy
4 mijl - Medium

10 kilometer - Easy
10 kilometer - Medium
10 kilometer - Onderhoud

15 kilometer
Laatst gewijzigd door Sparkle op 03 Sep 2013 13:31, in totaal 7 keer gewijzigd.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 03 Sep 2013 11:14

Re: Het hardlooptopic

Snirp schreef:
Ella schreef:Kan iemand de lessen van Renate pm-en. Ik heb ze gehad via pm vorige week maar heb door alle problemen mijn inbox helemaal gewist en dus ook dat.


Je hebt PM!


Zou je mij deze ook willen PMen? Heel erg bedankt alvast.
Ik ga nu beginnen met Evy, maar ben wel heel benieuwd naar de lessen van Renate.
Dus Renate bouwt het rustiger op?

Over 2 dagen komen mijn nieuwe sportkleren binnen en dan ga ik beginnen :D . Hopelijk gaat het goed met mijn bekken!
Afbeelding
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 03 Sep 2013 12:36

Re: Het hardlooptopic

Ik ben sinds kort ook begonnen met de lessen van Evy. Momenteel ben ik bij les 9.
Lees hier veel over de lessen van Renate. Is dat heel anders qua opbouw en muziek?
Vind de opbouw van Evy wel prima maar de muziek is soms wel erg oud :P
<<

Anoniem321

Bericht 03 Sep 2013 13:43

Re: Het hardlooptopic

Marinaa_ schreef:Ik ben sinds kort ook begonnen met de lessen van Evy. Momenteel ben ik bij les 9.
Lees hier veel over de lessen van Renate. Is dat heel anders qua opbouw en muziek?
Vind de opbouw van Evy wel prima maar de muziek is soms wel erg oud :P


Van evy 0-5 heb je 2 versies, de 2006 versie en de 2011 versie... Als je de 2006 versie hebt, zou je op zoek kunnen gaan naar de 2011 versie.
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 03 Sep 2013 13:56

Re: Het hardlooptopic

Ragazza schreef:
Marinaa_ schreef:Ik ben sinds kort ook begonnen met de lessen van Evy. Momenteel ben ik bij les 9.
Lees hier veel over de lessen van Renate. Is dat heel anders qua opbouw en muziek?
Vind de opbouw van Evy wel prima maar de muziek is soms wel erg oud :P


Van evy 0-5 heb je 2 versies, de 2006 versie en de 2011 versie... Als je de 2006 versie hebt, zou je op zoek kunnen gaan naar de 2011 versie.


dan heb ik denk ik de oude versie haha. Thanks voor de tip :)
<<

Anoniem15

Bericht 03 Sep 2013 16:11

Re: Het hardlooptopic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem15 op 10 Okt 2013 09:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:20

Bericht 03 Sep 2013 16:18

Re: Het hardlooptopic

Ik ben in februari begonnen met hardlopen, voor de vakantie nog een paar 10-km loopjes gedaan maar nu al vier weken niets (qua hardlopen dan, wel 2x per week bootcamp). Ik ga deze week ook weer beginnen, waarschijnlijk eerst weer even 6-7 km. En dan weer uitbouwen naar de 10, al denk ik dat het wel vrij vlot zal gaan.

Hebben jullie nog wedstrijden gepland staan?
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 03 Sep 2013 17:29

Re: Het hardlooptopic

Rituals schreef:Hoi,

Ik heb een half jaar niet meer gelopen toen ik stopte liep ik 8 km in een uur en hield ik het ook een uur vol op mijn gemak.
Vandaag ben ik weer geweest en heb met moeite 2 km vol gehouden.
Ik wil nu toch wel weer gaan opbouwen toch wel leuk!
Twijfel alleen bij welke les van evi te gaan beginnen.

Groetjes rituals


Bij de oude lessen van Evy is les 21 volgens mij 10 min rennen. Dan ga je al snel naar 2 km. Dus daar moet je minimaal beginnen denk ik
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 03 Sep 2013 17:35

Re: Het hardlooptopic

Marinaa_ schreef:
Ragazza schreef:
Marinaa_ schreef:Ik ben sinds kort ook begonnen met de lessen van Evy. Momenteel ben ik bij les 9.
Lees hier veel over de lessen van Renate. Is dat heel anders qua opbouw en muziek?
Vind de opbouw van Evy wel prima maar de muziek is soms wel erg oud :P


Van evy 0-5 heb je 2 versies, de 2006 versie en de 2011 versie... Als je de 2006 versie hebt, zou je op zoek kunnen gaan naar de 2011 versie.


dan heb ik denk ik de oude versie haha. Thanks voor de tip :)

Wil je de nieuwe hebben?
<<

Snirp

Bericht 03 Sep 2013 19:38

Re: Het hardlooptopic

Zo, vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens hardgelopen!
Uiteindelijk niet met Renate gelopen, want kon de link niet meer openen.
Dus heb gewoon 20 minuutjes gelopen en het was heerlijk!
Heb nu via runkeeper een soort van trainingsprogramma, eens kijken of dat werkt.

Donderdag weer, heb er nu al zin in , haha!
<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:29

Bericht 03 Sep 2013 20:12

Re: Het hardlooptopic

Ik ben ook maar begonnen met hardlopen, maar heb nu best last van m'n benen. Dat zal hopelijk gauw overgaan voordat ik de volgende keer ga lopen.
Wat dragen jullie bij het lopen en wat is handig om evt aan te schaffen?
Ik loop nu met evi, maar zou ik ook de lessen van Renate van iemand mogen ontvangen?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 03 Sep 2013 20:18

Re: Het hardlooptopic

Ik moet ook weer hard aan de bak. Op 20 oktober gaat het bedrijf waar ik werk meedoen aan een bedrijvenloop en ik ben ook gevraagd. Alleen het is 10 km! Flink trainen dus!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Snirp

Bericht 03 Sep 2013 20:46

Re: Het hardlooptopic

Koekiemonster schreef:Ik ben ook maar begonnen met hardlopen, maar heb nu best last van m'n benen. Dat zal hopelijk gauw overgaan voordat ik de volgende keer ga lopen.
Wat dragen jullie bij het lopen en wat is handig om evt aan te schaffen?
Ik loop nu met evi, maar zou ik ook de lessen van Renate van iemand mogen ontvangen?


Ik heb de lessen dus helaas niet voor je, want de link doet het niet meer :(.
Ik heb gelopen in een kort, strak hardloopbroekje en een lekker los hardloopshirt (gekregen bij de Circuitrun).!!!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 04 Sep 2013 06:56

Re: Het hardlooptopic

SuzieQ schreef:Ik train voor de halve marathon van Eindhoven op 13 oktober. Nog iemand toevallig? Ik loop 2x per week, mijn kortste rondje is 8 km (44 minuten) en donderdag gaan we voor het eerst 18 km lopen. Ik loop meestal 1x per week 8km en 1x iets tussen de 10 en 15 km. Ik doe geen intervaltrainingen, maar wil dit wel graag proberen. Weet iemand daarvoor een goede app?


Ik ben daar eigenlijk voor aan het trainen, maar ik denk dat het niet meer gaat lukken. Tot juni ging het prima, toen liep ik twee keer per week: een keer rond de 10 km en een keer wat verder, maar sindsdien krijg ik steeds na 30 minuten pijn aan een aanhechtingsspier aan de zijkant van mijn knie, de ene keer links, de andere keer rechts. Om die reden heb ik op vakantie drie weken niet gelopen. Daarna was het helaas nog niet over. Toen begon het na een kwartier al. Na een paar keer lopen, duurde het weer iets langer voordat ik het voelde, maar na 40 minuten voel ik het altijd behoorlijk. Zo kan ik dus helaas geen halve marathon lopen. Ik ben laatst wel bij de fysio geweest en heb oefeningen gekregen om die spier sterker te maken.

Hoe gaat het trainen bij jou? Welke tijd hoop je te lopen?
<<

Snirp

Bericht 04 Sep 2013 07:01

Re: Het hardlooptopic

Zonnetje, wat vervelend van je knie!!! Balen dat je daardoor waarschijnlijk de halve marathon misloopt :(
Klinkt een beetje als wat ik heb gehad.
Ben er uiteindelijk wel vanaf gekomen, met fysiotherapie :)
De fysio was vooral ook om ervoor te zorgen dat ik snel weer 'op de been' zou zijn, aangezien ik de Vierdaagse ging lopen.

Ben 26 april gestart met wekelijks fysio en heb de Vierdaagse pijnvrij gelopen!
Gister weer gestart met hardlopen en ook dat was pijnvrij.
Nu het hardlopen weer oppakken, heerlijk.
<<

Sparkle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 27

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:23

Bericht 04 Sep 2013 08:22

Re: Het hardlooptopic

Snirp schreef:Zo, vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens hardgelopen!
Uiteindelijk niet met Renate gelopen, want kon de link niet meer openen.
Dus heb gewoon 20 minuutjes gelopen en het was heerlijk!
Heb nu via runkeeper een soort van trainingsprogramma, eens kijken of dat werkt.

Donderdag weer, heb er nu al zin in , haha!


Oeh, ik ben gisteren bezig geweest met mn skydrive :shock: Zal je de link nog weer even sturen.

Edit: Heb Snirp, Ella en Koekiemonster de link opnieuw gestuurd. Voor degene die m ook wil, laat maar weten!
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 04 Sep 2013 08:30

Re: Het hardlooptopic

Ella schreef:Wil je de nieuwe hebben?


Ja graag :) Kun je die sturen?
<<

Anoniem111

Bericht 04 Sep 2013 09:52

Re: Het hardlooptopic

Whaaa, ik heb me vanochtend heel impulsief ingeschreven voor de MaasRun, 5 km, mijn allereerste hardloopwedstrijd ooit. Ik vind het heel spannend. Ik doe op dit moment nog ruim 40 minuten over 5 km, dus ik zal sowieso zo'n beetje als laatste eindigen, haha, maar ach, het gaat om het idee.
<<

Snirp

Bericht 04 Sep 2013 10:02

Re: Het hardlooptopic

Wat goed Pitufo!!
Wanneer is de loop?

Ik ben dus ook weer begonnen, wil me misschien ook wel inschrijven voor een loop, als motivatie!
Denk ergens eind oktober/begin november.
Even een leuke loop in de buurt uitzoeken :)
<<

Anoniem111

Bericht 04 Sep 2013 12:11

Re: Het hardlooptopic

29 september!

Waar in de buurt zoek jij een loop? Ik vind 't best lastig om runs te vinden waar ik aan mee kan doen.

Bij het inschrijven kon ik overigens alleen de categorie dames senioren selecteren, dus ik een mailtje sturen naar de organisatie dat ik me afvroeg of dat wel klopte. Blijkt dat dus de gangbare categorie te zijn voor vrouwen tussen 18 en 34 jaar... Oeps!
<<

Snirp

Bericht 04 Sep 2013 12:27

Re: Het hardlooptopic

Leuk!

Ik zoek vaak in de buurt van Haarlem.
Er is hier ook een heel loopcircuit, met lopen van april t/m eind oktober.
Dus als ik niks meer vindt in de buurt, begin ik gewoon in april weer :)
<<

prepsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 40

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:14

Bericht 04 Sep 2013 12:48

Re: Het hardlooptopic

Pitufo schreef: Ik vind 't best lastig om runs te vinden waar ik aan mee kan doen.


kijk eens op http://www.hardloopkalender.nl
<<

Anoniem321

Bericht 04 Sep 2013 14:57

Re: Het hardlooptopic

Ik heb nu een paar keer met een loop meegedaan en mijn ervaringen daarmee zijn erg positief! Alleen het meedoen aan zoiets geeft me al energie en het is leuk om een trainingsdoel te hebben. De volgende loop waar ik aan mee wil doen is eind december, dat is een loop van 8 km. Daar heb ik vorig jaar ook aan meegedaan en dat ging goed, hopelijk dat ik mijn tijd van vorig jaar kan verbeteren :-)
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers