Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe is dat bij jou in de wijk?

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 20 Okt 2016 19:34

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Hier was het ook een hele tijd best erg. Vooral voor goede doelen (en dan om donateurs te werven) en dingen zoals energiemaatschappijen. Gek werd ik er van! Heb toen een keer een sticker besteld zoals Ava laat zien, alleen heb ik ook collectes op Nee staan. Vind namelijk een enkele collecte geen probleem, maar ook dat was een tijdje aan de lopende band. En dan altijd onder het eten, of de jongste probeert gelijk te ontsnappen..

En dan nog belt er wel eens iemand aan, maar het is zoveel rustiger geworden! En echt, een enkele keer iemand ergens voor aan de deur is prima, maar hier in de wijk liep het op een gegeven moment de spuigaten uit.

Pakketjes voor buren neem ik overigens wel aan, komt geregeld voor, maar nog niet zo vaak dat ik me eraan stoor. Daarbij worden er ook vaak zat pakjes voor mij aangenomen door buren, met name PostNL lijkt altijd te komen als ik mijn dochter uit school haal.
<<

Anoniem205

Bericht 20 Okt 2016 19:37

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Tijdens mijn zwangerschap en kort na de geboorte van zoon heb ik een briefje op de deur gehangen. Daarop had ik geschreven dat ik de bel heus wel hoorde dus 1x bellen was voldoende, maar dat het traplopen nogal lastig ging. Dus als hij haast had, mocht hij een briefje achterlaten. Als hij tijd had, kon hij wachten. Werkte echt grandioos :)

En voor de rest komen ze hier nooit, heerlijk rustig!
<<

Anoniem192

Bericht 20 Okt 2016 19:44

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Gelukkig bijna nooit, voordeur ook niet op de begane grond. Ik wil niet lastig gevallen worden thuis, collecte vind ik prima, maar komt hier nooit. Pakketjes pak ik ook vaak voor buren aan, andersom zij ook voor mij. Ik kijk altijd naar de verwachte bezorgtijden en probeer dan thuis te zijn, maar laatst was ik me aan het haasten om op tijd thuis te zijn en toen was die alweer 3 uur te vroeg geweest met bezorgen, daar kan ik dan ook niks aan doen.
<<

Anoniem221

Bericht 20 Okt 2016 19:47

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Onze voordeur grenst aan een winkel en schijnt niet op te vallen. Hierdoor hebben we nooit mensen aan de deur om te collecteren, Sint Maarten te lopen of andere dingen. Zelfs het thuisbezorgen van eten is moeilijk
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Okt 2016 21:03

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Nooit!!! :yes: Ik woon in het centrum van een stad in een appartementencomplex 3 hoog. Er is serieus in de 4 jaar dat ik hier woon nog nooit aangebeld.
<<

Anoniem198

Bericht 20 Okt 2016 21:15

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Heerlijk is dat he Fantine, hiervoor woonde ik net zo als jij nu en ook nooit ergens last van.

Oreo, ik ben ook niet zo snel de laatste maanden eerst door zwangerschap en nu door het herstellen van de KS.
Zo briefje is ook slim.

Hippie, zo als het bij jou was is het bij ons dus ook.

Inmiddels heb ik een sticker besteld en hoop echt dat het gaat helpen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Okt 2016 21:17

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Toen we nog in een flatje woonden, belde er nooit iemand aan, haha.
Nu wel regelmatig. Echt niet elke dag, maar ik denk wel (twee)wekelijks.

Lijkt me echt rot werk om te doen trouwens..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 21 Okt 2016 12:22

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Zelden. Als het eens per 3 maanden is, is het veel.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 21 Okt 2016 12:34

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Verkopers hebben we hier haast nooit, we wonen hier nu ruim een jaar en heb die maar 2 keer aan de deur gehad. Collecte komt hier wel en vind ik niet erg, al lopen sommige collectanten door omdat de vorige bewoners een Nee-sticker hadden hangen.

Bezorgers komen hier in de straat haast alleen voor ons haha! De rest van onze buren zijn ongeveer allemaal al ruim met pensioen en hebben niet eens een computer om Online iets te bestellen. Alleen onze naaste buurman heeft een computer en hem help ik soms iets uitzoeken als hij wat wil bestellen. Hij neemt ook altijd onze pakketjes aan als we niet thuis zijn en vind dat ook echt niet erg.
Helaas verhuisd hij dit weekend dus gaat het iets lastiger worden voor ons ;)
10.04.17
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 21 Okt 2016 12:41

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Wij zijn pas verhuisd en het valt mij op dat hier ook regelmatig verkopers aan de deur staan. Ik wimpel ze heel snel af of, als ik niets verwacht, doe gewoon niet open. Ik bestel regelmatig pakketjes. Die laat ik dan bezorgen om een dag waarvan ik weet dat er iemand thuis is of bij de ophaalpunt. Helaas loopt het vaak anders en komen ze dus op een ander moment waarna ze het bij de buren afleveren. Dat vind ik zelf dus heel storend, als ze namelijk een 2e keer langskomen kan je zelf een tijdstip kiezen maar zover laten ze het niet komen. Ik ken sowieso mijn buren amper. Veel dingen wil ik gewoon niet dat die bij de buren komen. Zelf neem ik liever ook geen pakketjes van anderen aan.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Okt 2016 12:49

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Hier wordt er ook zelden aangebeld voor andere dingen dan pakketjes. Wij wonen in een straat met meerdere woningen in één pand en dat weet men, ook gezien de vele voordeuren. Ook wonen hier veel studenten in de straat en men verwacht denk ik dat velen hiervan toch niet thuis zijn. Pakketten neem ik overigens wel aan als het gevraagd wordt, maar wij hebben een autoverhuurbedrijf schuin beneden ons zitten met ruime openingstijden en daar brengen de pakketbezorgers de pakketten vaak heen als er iemand niet thuis is.

Heb wel een aantal keer deurwaarders aan de deur gehad voor de bovenburen. Erg vervelend, omdat we hetzelfde huisnummer hebben (althans, zij A02 en wij A01, maar dat wordt vaak niet vermeld en dan is het alleen A). Die deurwaarders bellen toch echt bij *huisnummer*A aan, dus denken ze dat het om mij gaat.
<<

Brooke

Bericht 21 Okt 2016 13:22

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Hier werd van de week al op de zelfde dag voor 2 verschillende verkooppraatjes aangebeld. Vaak doe ik niet eens open meer, vooral als ik met dochter bezig ben (ik kan zien wie er voor de deur staat).
Collecte valt wel heel erg mee hier. Heb denk ik maar 2x in een jaar tijd iemand aan de deur gehad.
Jehova's komen geregeld aan de deur. Daar doe ik wel voor open, omdat je niet goed kan zien waarvoor ze komen. Maar heb hier niet veel last van. Bij ons zijn ze wel heel vriendelijk.
Pakketjes neem ik wel aan van andere mensen in de straat. Heb daar niet zo'n probleem mee, zolang het maar niet dagen duurt voor ze het komen ophalen. Je kan nu eenmaal niet altijd toevallig thuis zijn als er wat geleverd wordt.
Voor de rest komen er wel regelmatig mensen aan de deur die dan iets voor de wijk organiseren, bijv. met Halloween. Daar doe ik dan ook wel voor open, ook al neem ik niet deel aan de activiteiten.
<<

Anoniem321

Bericht 21 Okt 2016 14:10

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Hier komt het met vlagen. Nu alweer een hele tijd niks maar een tijdje terug terroriseerde hello fresh de straat, kwamen er mensen van energiemaatschappijen. Zochten schoolkinderen een sponsor voor een sponsorloop, waren er collectes en ook nog jehova's.
Ik vind vooral de energiemaatschappijen opdringerig (dus u wilt geen goedkopere stroom mevrouw? Nee!!)
<<

Anoniem184

Bericht 21 Okt 2016 14:12

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Deurverkopers wel regelmatig helaas. Collectes nauwelijks en Jehova's heb ik alleen in het begin eens aan de deur gehad. Kinderpostzegels kopen we trouwens wel altijd.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 21 Okt 2016 16:43

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Deurverkopers helemaal nooit aan de deur gehad, Johova's echt heel vaak. Vanmorgen toevallig nog. Collectes valt ook wel mee. Wel veel kinderen met allerlei acties van de basisscholen en plaatselijke vereningingen. Vaak lootjes die je voor een euro jan kopen. Dat doe ik meestal wel, net als kinderpostzegels.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Okt 2016 16:50

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Hier hebben ze een collecte week. Dan komen ze met een brief en enveloppe waar alle goede doelen op staan. Je kunt dan zelf een onderverdeling maken en de week erop komen ze de enveloppe op halen. Dus het rest van het jaar komt hier geen collecte. Ideaal vind ik zelf.

Jehova's zijn 1x in de wijk geweest en door een post op de buurtwa bleven de deuren overal dicht en waren ze zo vertrokken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Okt 2016 17:44

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Lopende band werk hier. Echt nog nooit een week helemaal niks.
Pakketjes voor de buren ook maar dat vind ik echt geen enkel probleem. Ik heb weken waarin ik de bezorger dagelijks zie. Ook veel voor onszelf haha.
Toen ik was bevallen kwam de bezorger aanbellen om te feliciteren, zo ver gaat onze band.
R. 2013
D. 2016
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Okt 2016 17:35

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Ik woon hier nu sinds eind juli en ik heb pas een keer een Jehova getuigen aan de deur gehad, verder nog geen collectes en andere zaken. Ik ben ook niet mega veel thuis, dus wellicht ligt het daar ook wel aan.
<<

Anoniem288

Bericht 22 Okt 2016 18:01

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 17:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 23 Okt 2016 11:07

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

We wonen in een appartementencomplex en hier komt er eigenlijk nooit iemand aanbellen voor een collecte oid. 1 keer belden twee mensen aan en ze vroegen of ze een folder over het geloof in de brievenbus mochten doen. Dat vond ik prima.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem178

Bericht 23 Okt 2016 11:37

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

In de portiekflat waar we eerst woonden zo goed als nooit. Nu we een huis hebben is het best vaak, zelfs met zo'n sticker op de deur. Donateurwervers vinden vaak dat die sticker niet op ze slaat, dus bellen alsnog aan. Gelukkig zijn het wel altijd dezelfden (elke week een ander doel), dus inmiddels wordt het iets minder.
Collectes zou ik prima vinden, maar de vorige bewoners hebben al een andere sticker opgeplakt. Ik zit enkel niet te wachten om mensen die betaald worden om bij mij aan te bellen.

Pakketjes zouden eigenlijk bij een afhaalpunt afgegeven moeten worden. Normaliter krijg je bij de 1e bezorgpoging een briefje waarbij je kunt kiezen. Dat gebeurt niet altijd, dus wordt het bij de buren afgeleverd. Het is hun goed recht om dingen te weigeren, ik ga er in elk geval niet minder om bestellen. We werken beiden fulltime, dus dat zou betekenen dat we nooit iets kunnen bestellen. Als het afhalen bij een punt aangeboden wordt, gebruiken we dat wel altijd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 23 Okt 2016 12:12

Re: Hoe is dat bij jou in de wijk?

Nooit! Dat doen ze hier niet, ZO fijn!
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers