Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor puber was jij?

<<

Anoniem192

Bericht 31 Aug 2016 13:18

Re: Wat voor puber was jij?

Eigenlijk heel braaf wel, al ben ik van de zussen de meeste rebelse geweest. Ik had vriendjes, kwam wel eens te laat thuis en ging veel naar vriendinnen toe, maar geen rare dingen, geen drugs, geen (stom) dronken, etc. Had wel regelmatig ruzie met mijn ouders, maar niet heel bijzonder ofzo.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 31 Aug 2016 13:35

Re: Wat voor puber was jij?

Voor mij ouders was ik een makkelijke puber. Ik fietste nooit alleen door het donker (bang) en zorgde dus altijd dat ik met vrienden was na het uitgaan. Ze stelde in mijn ogen ook eerlijke regels waar ik goed mee om kon gaan. Ik was wel echt een ontzettende gangmaker op school waardoor ik redelijk vaak uit de klas werd gezet omdat ik teveel aan het lachen en kletsen was. Omdat ik zo'n sociale vlinder was vond ik spijbelen ook een beter idee. Lekker in het zonnetje kletsen (volgens mij spijbelde ik in de winter een stuk minder haha). Ik was wel vroeg 'rijp' als puber. Dat wisten mijn ouders natuurlijk niet en gelukkig was ik zelf verstandig genoeg om alles veilig te doen, maar ik hoop stiekem dat mijn dochter/zoon toch iets langer wacht met experimenteren op dat vlak.
<<

Anoniem321

Bericht 01 Sep 2016 08:28

Re: Wat voor puber was jij?

Voor mijn ouders was ik een makkelijke puber. Ik was te vertrouwen. Ik mocht uitgaan en kreeg nooit een tijd mee, maar ik heb mij nooit misdragen. Ik ben nooit dronken geworden, heb mezelf nooit in de problemen gebracht, mijn ouders wisten wat ze aan me hadden.
Ik was zelf in die periode wel verschrikkelijk onzeker en dat heeft mijn hele pubertijd overschaduwd. Voor mezelf had ik het veel plezieriger en leuker kunnen hebben.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Sep 2016 06:49

Re: Wat voor puber was jij?

bambina schreef:Ik was heel rustig! ik vond pubers die van alles uithaalden alleen maar stom en dom. Heb het nooit zo gesnapt. Mijn moeder liet mij daarin tegen ook behoorlijk vrij, dat heeft denk ik ook een hoop geholpen.


Dit.. alleen was het bij mij mijn vader.

Ik had een bijbaantje op de zaterdag en ging ook gerust uit, maar dronken ben ik nooit geweest.. Dan had je de hele zaterdag gewerkt voor een butt-loon, om dat vervolgens allemaal in 1 avond op te zuipen, dan zo bezopen te zijn dat je van achter niet meer weet dat je van voren leeft, door je vrienden naar huis getild te moeten worden om onderweg al je zuur verdiende geld er uit te kotsen, in je bed te eindigen en de volgende dag je geld kwijt te zijn én niet meer wetende waaraan.. oh ja en met enorme koppijn.
Nou.. wat een lol :nopompom:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Sep 2016 06:53

Re: Wat voor puber was jij?

Elliot schreef:
Cotton schreef:
Elliot schreef:Ik was op school wel een beetje opstandig en heb af en toe gespijbeld om naar de snackbar te gaan enzo, maar verder was ik echt heel braaf.

Awwww.

Dat heb ik dan weer nooit gedaan. Gespijbeld!

Haha ja echt vet badass van mij he! Wij hadden altijd het 5e uur keuzewerktijd, dan mocht je zelf kiezen naar welk vak je wilde en daar kon je dan je huiswerk maken. Ik koos regelmatig voor de snackbar of het winkelcentrum :angel:



Ik heb ook nooit gespijbeld, ben er zelfs ook nooit uitgestuurd whahaha
<<

Anoniem280

Bericht 02 Sep 2016 13:37

Re: Wat voor puber was jij?

Erg rebels.
Mijn pa kon werkelijk niets met mij.
Op school kreeg ik iedereen uit de klas met mij mee.
Mocht ook bijna geen 1 enkele les meer naar binnen.
Er waren zelfs leraren die geen les meer wilde geven aan de klas waar ik in zat.
Heel veel gespijbeld.
Leraren die naar mijn huis belden om mijn pa te vertellen dat ik nooit 1 uur kwam inkomen, nadat mij dat vele malen verteld was dat wel te moeten doen.

Ik was niet makkelijk en zeker geen lieverdje.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 02 Sep 2016 15:15

Re: Wat voor puber was jij?

Ik was heel braaf. Nooit gespijbeld of de klas uitgestuurd.
Ook thuis was ik heel rustig.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

anoniem203

Bericht 02 Sep 2016 15:21

Re: Wat voor puber was jij?

Lejow schreef:
Elliot schreef:
Cotton schreef:Awwww.

Dat heb ik dan weer nooit gedaan. Gespijbeld!

Haha ja echt vet badass van mij he! Wij hadden altijd het 5e uur keuzewerktijd, dan mocht je zelf kiezen naar welk vak je wilde en daar kon je dan je huiswerk maken. Ik koos regelmatig voor de snackbar of het winkelcentrum :angel:



Ik heb ook nooit gespijbeld, ben er zelfs ook nooit uitgestuurd whahaha


Dst heb ik ook ontzettend veel gedaan na mijn 18e. Toen mocht je zelf bellen naar school dat je ziek was oid. Ik was toen heel vaak 'ziek' en vooral op het laatst spijbelde ik minstens 1 dag in de week en misbruikte mijn migraine daarvoor.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 02 Sep 2016 21:41

Re: Wat voor puber was jij?

Ik was best rustig. Had natuurlijk wel mijn streken, maar was niet echt een super vervelend kind haha.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem189

Bericht 04 Sep 2016 19:33

Re: Wat voor puber was jij?

Ik was een makkelijke puber. Ik deed netjes wat ik moest doen en hield me aan regels en afspraken.
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 21:21

Bericht 04 Sep 2016 19:49

Re: Wat voor puber was jij?

Was voor meeste van mijn puber tijd altijd braaf.

Al was ik een wolf in schaapskleren. Geen erge dingen gedaan zoals drugs, seks (natuurlijk wel met menig jongen gekust) of echt stomdronken worden. Wel eens een sigaret, in mijn tijd was het gewoon helemaal in en stonden we niet stil wat de gevolgen waren zoals tegenwoordig. Er stonden zelfs nog geen waarschuwingen of afbeeldingen op de verpakking. Wel eens een slok bier genomen. Cola drinken, liters! Van mij ouders mochten we het niet. Spijbelen eigenlijk heel weinig, alleen bij de wiskunde en Duits. Ben overgegaan maar dan met een 5.5 voor beide. We hadden vroeger een heel leuke gave hangplek met mijn vriendinnen. Bij de jongens (toen nog een echte mannen beroep) van de LTS motorvoertuigen in de garage (praktijklokaal)

Mijn ouders accepteerde hoe ik was want ze konden mij toch niet veranderen. Leek op mijn vader, eigenwijs als wat hahaha.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 04 Sep 2016 20:09

Re: Wat voor puber was jij?

Liv schreef:Ik was een makkelijke puber. Ik deed netjes wat ik moest doen en hield me aan regels en afspraken.


Ik ook. Ik was veel te schijterig om iets te doen wat niet mocht :eyes:
<<

Anoniem185

Bericht 04 Sep 2016 23:05

Re: Wat voor puber was jij?

Ik was best braaf, tot de 4e klas nadat ik was blijven zitten. Spijbelde in de 3e en het eerste jaar 4e wel bijna alle gymlessen, we gingen dan naar de supermarkt om energy en chips. In de 4e had iedereen 3 'stilte uren'. Dan moest je huiswerk maken. Ik was blijven zitten en had veel vrijstellingen dus veel, als in ongeveer 10?, van die uren. Als die in de ochtend waren ging ik gewoon werken in de supermarkt, als ze aan het einde van de dag waren ging ik gewoon naar huis. Ik moest regelmatig 'voor'komen, omdat ik te laat was in de ochtend maar dat deed ik dus gewoon niet. In dat zelfde vierde jaar dat ik was blijven zitten heb ik de laatste weken ook geen Engels meer gevolgd. Die man had me lopen uitschelden in de klas dus ik was kwaad weggelopen (zonder iets te zeggen) en weigerde die lessen nog te volgen.

Het leuke was dat mijn decaan het voor me opnam, altijd. Totdat er in mijn vijfde jaar een nieuwe decaan kwam, die mijn examenuitreiking heeft verpest. Ik kan die trut nog steeds wurgen als ik haar zie.

Nu had ik het ook vanaf de 4e best moeilijk, ze hebben me geprobeerd bij het zorgteam op te vangen maar dat weigerde ik (natuurlijk).

Thuis was ik braaf, extreem braaf. Ik heb een keer 6 weken huisarrest gehad en mijn computer is toen ook afgepakt. Was ook in de 4e klas, einde van het schooljaar. Ik had dat weekend een date, maar mijn ouders besloten last minute een weekend weg te gaan en ik moest thuis blijven om op zusje te passen (die was toen 10). Ik heb toen een oppas geregeld en ben alsnog op date gegaan en daar zijn mijn ouders achter gekomen. Nog steeds ben ik overtuigd dat ik erg verantwoordlijk ben geweest door een oppas te regelen, maar kennelijk had ik alles moeten afzeggen. BAM 6 weken huisarrest en computer afpakken.
<<

Anoniem184

Bericht 05 Sep 2016 04:48

Re: Wat voor puber was jij?

Voor de buitenwereld, dus op school etc, het brave, erg goed kunnen lerende meisje die altijd alle huiswerk af had. Hoewel ik ook wel van een lolletje/kletsen/lachen met vriendinnen hield en ook best af en toe de les uit gestuurd ben. Als ik bezig was, wist ik vaak ook niet van ophouden.
Thuis was ik echt een draak. Maar dan vooral in het geven van grote monden, boos/chagrijnig zijn etc etc. Over roken/drinken/drugs/seks/foute vriendjes hebben m'n ouders zich nooit zorgen gemaakt, want zo was ik niet. Verder was ik erg op mezelf. Veel op m'n kamer en sprak buiten schooltijd ook nauwelijks af met vriendinnen. Daar had ik het altijd heel gezellig mee op school, maar thuis was ik altijd liever alleen.

Wat ik achteraf wel heel jammer vind: ik kon erg goed leren, heb mavo/mbo gedaan en had toen makkelijk kunnen doorstromen naar de havo en daarna hbo. Nooit gedaan. Sterker nog, na twee jaar mbo had ik gewoon geen zin meer in leren en wilde ik werken. Nog altijd spijt van. Na m'n 20e heb ik alsnog een andere MBO-opleiding afgerond en had ik wederom makkelijk door kunnen stromen naar het hbo, weer niet gedaan, achteraf zo jammer. Maar nu zie ik het niet meer zitten om nog een opleiding te gaan doen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Sep 2016 21:39

Re: Wat voor puber was jij?

Leuk topic! Ik heb echt even goed zitten nadenken hoe ik mezelf als puber moet omschrijven. Tot en met m'n vijftiende was ik vooral een grijze muis vind ik zelf. Ik had een behoorlijk minderwaardigheidscomplex omdat ik mezelf erg lelijk vond. Toch hield ik wel van lol trappen en spijbelde ik af en toe met een vriendin. De absenten werden altijd in een klassenboek opgeschreven en wij streepten onze namen dan later zelf weer door. Ook kletste ik altijd erg veel en werd ik er weleens uitgestuurd. Vanaf m'n 14e begon ik ook uit te gaan en toen ik 15 was ging ik elke week naar dezelfde kroeg, dat is jaren m'n stamkroeg geweest.
Vanaf m'n 16e zat ik wel iets beter in m'n vel, maar jongens zagen mij nooit staan. De hele puberteit heb ik met niemand gezoend bijvoorbeeld, dat deed ik pas op m'n 18e voor het eerst. Ik ging dus wel wekelijks uit en vermaakte me verder wel goed doorgaans. Ik was altijd heimelijk verliefd op allerlei jongens en dat werd dan echt een obsessie voor me. Eén jongen die ik in die tijd heb leren kennen, heeft me nog jaren achtervolgd. Daar is later nog van alles mee gebeurd en heb ik altijd een zwak voor gehouden. Nu heb ik hem al een paar jaar niet gezien en dat is maar beter ook.
Ik had ook wel wat depressieve neigingen en op m'n 18e ging ik een tijdje aan de antidepressiva. Ik weet nog dat ik ooit in m'n dagboek schreef: "I don't wanna die, I sometimes wish I'd never been born at all." (uit Bohemian Rhapsody)
Thuis viel ik wel mee geloof ik, m'n zusje was 10x erger in elk geval. Wel kon ik flink ruzie hebben met m'n zusje of m'n moeder en ik heb wel een paar keer een glas kapot gegooid :angel:

Al met al was ik toch een vrij complex persoon als puber geloof ik. Eigenlijk ben ik dat nog steeds wel, maar toch zit ik nu stukken beter in m'n vel en kijk ik absoluut niet mee weemoed terug naar die tijd. Ik zou die tijd niet over willen doen.
❤ 7 juni 2018
<<

Distinguished

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 86

Geregistreerd: 07 Jan 2016 09:57

Bericht 15 Okt 2016 05:55

Re: Wat voor puber was jij?

Draak is in mijn geval een mega understatement!
Ik was de meest vreselijke puber..Ik heb mijn ouders verschrikkelijke dingen aangedaan...Voel me er nog altijd schuldig over..
Etiam tacere est respondre..
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 15 Okt 2016 06:27

Re: Wat voor puber was jij?

Nogal rebels, haha!
Ik zat voornamelijk heel erg met mezelf in de knoop en mijn moeder zat, achteraf gezien, in een flinke depressie. Dat botste dus wel eens al heb ik nooit bewust mijn ouders willen kwetsen. Ik kon mijn moeder gewoon niet volgen af en toe.
Qua uiterlijk moest ook alles lekker extreem en daar liegen mijn ouders me heel vrij in, waren trots op mij dat ik daar mezelf in durfde te zijn.
Vele uitgaan enzo deed ik niet, ik werkte echt ieder weekend in een restaurant in de bediening.
Ik de zomervakantie voor mijn examenjaar kreeg ik verkering met een jongen die 8 jaar ouder was en mij hele wat rustiger kreeg. Mijn ouders waren gek op hem en ik sliep haast ieder weekend bij hem. Hij haalde me uit mijn werk op en bracht me de volgende dag netjes weer terug. Kroegen heb ik nooit echt gedaan maar we gingen wel veel naar metalconcertjes toe. Mooie tijd was het!
10.04.17
<<

Anoniem316

Bericht 15 Okt 2016 06:47

Re: Wat voor puber was jij?

Een hele fijne denk ik ;). Ik spijbelde wel op school (klas 4 en 5 havo alleen omdat ik toen op een grote middelbare school zat) maar deed mijn schoolwerk verder goed. Wel rookte ik, dat is iets wat mijn ouders nog steeds niet weten en dat laten we maar zo :p. Ook thuis trouwens maar mijn ouders rookten ook dus dat roken ze niet.
Voor de rest was ik gewoon heel braaf en had ik ook verder niet echt sturing nodig.
Ik denk dat mijn ouders wel blij waren met een puber zoals ik, nadat ze mijn oudere zus hebben gehad ;).
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 16 Okt 2016 09:00

Re: Wat voor puber was jij?

Ik was een hele rustige, brave puber.
Ik deed geen "stoute" dingen en mocht (misschien wel daardoor) heel veel van mijn ouders.
Ik heb ook thuis gewoond tot mijn 23e, omdat ik het altijd erg gezellig en leuk had thuis.
Mijn broertje was heel anders en heeft van die periode erg veel spijt!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Okt 2016 19:18

Re: Wat voor puber was jij?

Volgens mijn vader ben ik vergeten te puberen haha.
Als ik dan toch eens een dwarse bui had zei mijn vader altijd: ja nou hoeft het niet meer hoor..
2016
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 16 Okt 2016 20:15

Re: Wat voor puber was jij?

Ik was van alles wat. Ik kon ontzettend lief en vrolijk zijn, om binnen een paar seconde ongeloofelijk kwaad te worden en had last van driftbuien. Ik ben tijdens mijn pubertijd ook enige tijd depressief geweest.
Heb t mijn ouders niet makkelijk gemaakt. Vooral mijn moeder wist totaal niet wat ze met me aan moest
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 16 Okt 2016 20:19

Re: Wat voor puber was jij?

Voor mijn ouders en school een vrij rustige puber.
Ik zat graag op mijn kamer, sprak bij mijn vriendinnen thuis af. Ik zat op het vwo, haalde goede cijfers, maakte uit mijzelf m'n huiswerk.
Maar wat niemand wist is dat ik een 'relatie' had met een getrouwde man en regelmatig jatte uit allerlei winkels.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Okt 2016 20:36

Re: Wat voor puber was jij?

Ik vind het erg leuk om al deze verhalen te lezen.
En grappig dat ik dit topic opende op de dag dat ik ging bevallen, want daar had ik 's ochtends echt geen vermoeden van. Ik heb nu twee dochters en houd mijn hart vast voor wat betreft de puberteit...
<<

Robijn

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 17 Okt 2016 19:22

Bericht 21 Okt 2016 11:08

Re: Wat voor puber was jij?

Wat grappig om te lezen allemaal! Ik was qua gedrag een hele brave puber, maar qua uiterlijk wel vrij extreem. Ik heb alle kleuren haren gehad en had altijd erg alternatieve kleding aan. Ik spijbelde nooit en was ook in de klas braaf, kon wel gezellig kletsen met mijn (nu nog) beste vriendin, maar als we aangesproken werden stopten we ook. Ik was al vroeg met jongens en vriendjes bezig, daar ben ik altijd wel vrij in gelaten. Ook gingen we met een vaste groep iedere week naar een Ierse pub, was toen een jaar of 14. Maar dat vonden mijn ouders allemaal prima, zolang ik maar niet alleen naar huis kwam. Blowen deed ik wel eens, dat wisten mijn ouders ook en dat vonden ze geen probleem. Ging dan ook maar om 1 jointje (delen), twee keer per maand ofzo.

Mijn ouders gingen uit elkaar toen ik 13 was, ik ben toen eerst bij mijn moeder blijven wonen die in een heftige depressie zat. Ik denk dat het daar ook wel mee te maken heeft dat ik zo rustig bleef. Met mijn vader kon ik in die tijd wel flink botsen, terwijl we nu twee handen op één buik zijn.
Throw kindness around like confetti
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers