Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoffen bank en kinderen

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 17 Okt 2016 12:42

Stoffen bank en kinderen

Wie heeft er hier een stoffen bank en kinderen, en hoe doe je dat? Ik heb nu een kunstleren Klippan, maar die hoop ik over een tijdje te kunnen vervangen omdat hij langzaam een beetje kaal begint te worden. Nu ben ik steeds al een beetje aan het rondkijken wat er zoal te koop is en wat ik leuk vind. Ik kom toch voornamelijk uit op stoffen banken en dan vaak ook nog in een lichte kleur. Te donker staat denk ik ook niet zo bij de rest van de woonkamer.

Alleen nu de hamvraag, hoe hou je zo'n ding een beetje schoon terwijl je kinderen hebt? Ik snap dat je eten en drinken op de bank kunt proberen te beperken. Maar als ik zie wat er met de huidige bank gebeurd is, kun je ook niet alles voorkomen. Zo hebben beide kinderen al meer dan eens over de bank gespuugd, onverwacht. En daarnaast ben ik toch ook bang dat ik zelf een keer koffie mors ofzo.

Valt het heel erg mee en denk ik te moeilijk of kan ik misschien toch beter weer iets vergelijkbaars nemen dat goed is af te doen?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 17 Okt 2016 13:04

Re: Stoffen bank en kinderen

Wij hebben altijd een stoffen bank gehad. Onze banken zijn behandeld en als er een vlek op komt wat ik er zelf niet uit krijg, dan kan ik een bedrijf bellen die hem komt reinigen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Okt 2016 13:39

Re: Stoffen bank en kinderen

Wij hebben ook een stoffen bank, nu 1.5 jaar en mijn zoontje heeft er al weleens over heen moeten overgeven en ook weleens met een plakkerig koekje of een druppende appel of zo op gezeten maar nog geen enkele vlek er op. Ik heb de bank ingespoten met deze spuitbus toen we hem net hadden: https://www.deonlinedrogist.nl/water-ol ... Gwodd28GYA

Ik denk dat ik het binnenkort een keer ga herhalen want ik ben er zo blij mee dat ik alles er eigenlijk zo vanaf kan vegen tot nu toe.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem243

Bericht 17 Okt 2016 13:45

Re: Stoffen bank en kinderen

Ik heb ook een stoffen bank en de hoezen kunnen in de was, dus dat is prima schoon te houden. Als ie over de armleuning zou spugen of knoeien moet ik wel gaan boenen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Okt 2016 14:03

Re: Stoffen bank en kinderen

Wij hebben een lichtgrijze stoffen bank. Tja, we moeten gewoon een béétje voorzichtig doen. Die spray van Minoessepoes lijkt me ook nog wel een slimme. Sommige vlekken krijgen we er hier gewoon nog wel uit maar als T eroverheen zou spugen... dat wordt denk ik echt niet meer écht schoon. Tja :smile:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 17 Okt 2016 15:48

Re: Stoffen bank en kinderen

Probleem lijkt zich al te hebben opgelost, wat toevallig! Vanmiddag even naar de kringloop geweest omdat ik potten zocht voor een projectje in de voortuin. Geen geschikte potten gevonden, maar wel een hele nette stoffen bank. Groter dan de huidige bank, in hele nette staat en niet te licht, maar ook niet heel donker. En een aardige werknemer die een mooi prijsje heeft gemaakt zodat ik de bezorgkosten niet hoefde te betalen. Dus ik ga nu voor 85 euro uitproberen hoe een stoffen bank bevalt! Hopelijk kan hij een tijdje mee en daarna zien we wel verder! Sowieso wordt het vast makkelijker naar mate de kinderen wat groter zijn, dat merk ik nu al met de oudste.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Okt 2016 15:50

Re: Stoffen bank en kinderen

Ha, fijn, Hippie!

Wij hebben een lichte stoffen bank, maar er zitten helaas al aardig wat vlekken in die we er niet uit krijgen. Ik heb nogal spuuggrage kinderen :laughcry: (gelukkig een gratis gekregen bank, maar we gaan voorlopig nog maar niet voor een nieuwe)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 17 Okt 2016 16:33

Re: Stoffen bank en kinderen

Thunder schreef:Wij hebben altijd een stoffen bank gehad. Onze banken zijn behandeld en als er een vlek op komt wat ik er zelf niet uit krijg, dan kan ik een bedrijf bellen die hem komt reinigen.


Wat Thunder zegt. Oh en de meiden eten en drinken niet op de bank. Eten doen we aan de eettafel en een koekje/snoepje/chipje eten ze op een klein stoeltje aan de salontafel. In de 4jaardat de bank staat nog geen ongelukjes gehad.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 17 Okt 2016 16:55

Re: Stoffen bank en kinderen

Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen. De tip van de spray ga ik sowieso onthouden, dat lijkt me wel een heel goed idee om te gaan doen. Hier eten en drinken ze soms op de bank, dat denk ik sowieso maar zoveel mogelijk gaan beperken. Maar dan nog ben ik erg benieuwd, want er is hier al zoveel op de bank terecht gekomen. Onze woonkamer is ook erg klein, misschien maakt het nog uit dat je dan al snel bij de bank in de buurt bent. Zo is er ook wel sap van de salontafel gevallen dat op de grond kwam en dan spetters op de bank. Dat soort dingen. We gaan het wel zien, voorlopig voor een mooi prijsje een andere bank in elk geval.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Okt 2016 18:31

Re: Stoffen bank en kinderen

Wij hebben hier een lichte stoffen bank. Sinds de nieuwe bank er staat mag N niet meer op de bank zitten met eten en we eten voornamelijk aan de eettafel. Ik ben daarin wel strenger dan mijn vriend.
Verder letten we gewoon goed op en zorgen dat de bank niet vies wordt. Van de winkel heb ik een spray gekregen waarmee vlekken er goed uit gaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 18 Okt 2016 10:01

Re: Stoffen bank en kinderen

Ja maar het gaat toch niet alleen om eten en drinken? Hier is er wel eens per ongeluk op geplast, gespuugd en ook een bloedneus komt wel eens voor. Wij hebben een Ikea bank en daarbij behorende textielreiniger en dat gaat prima!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 18 Okt 2016 10:55

Re: Stoffen bank en kinderen

Als er gespuugd word is dat hier vaak aan de eettafel :palm: en t. Tent altijd naar de wc dus gewoon op de vloer. In die 4 jaar nog niet op de bank gespuugd of geplast ofzo. Als ze ziek zijn leg ik altijd wel een handdoek onder ze voor het geval dat...
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 18 Okt 2016 13:17

Re: Stoffen bank en kinderen

Het ging mij inderdaad vooral om andere dingen die naast eten en drinken kunnen gebeuren. De oudste spuugt gelukkig niet zo vaak meer onverwacht, vaak voelt ze het aankomen. Of de eerste keer onverwacht en daarna in een emmertje. De jongste is wat dat betreft nog wel heel onvoorspelbaar. Maar als ik inderdaad al weet dat ze ziek zijn dan leg ik sowieso wat op de bank, dat doe ik nu ook al. En het gebeurt ook niet zo vaak, maar het lijkt me zo jammer als je bijvoorbeeld een nieuwe, dure stoffen bank hebt en hij is door zoiets gelijk verpest. Maar zeker met de juiste spray of reiniger lijkt het dus mee te vallen als ik het zo lees. Ik ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen, ik heb nog geen enkele stoffen bank gehad sinds ik op mezelf woon, maar vind stof in een hoop gevallen toch wel mooi staan.
<<

Geel

Bericht 18 Okt 2016 14:47

Re: Stoffen bank en kinderen

Wij hebben een beige, stoffen bank. Hij is van Ikea dus ik kan de kussens wassen als ze vies zijn. Hartstikke handig.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 18 Okt 2016 15:41

Re: Stoffen bank en kinderen

Wij hebben ook een stoffen bank, daar heeft de kat wel eens op gespuugd (blegh) maar ging er goed uit!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem313

Bericht 18 Okt 2016 18:53

Re: Stoffen bank en kinderen

Mijn zoon heeft toen ie drie was de hele zijkant van de stoffen bank met viltstiften beschildert. Ik zag het pas een paar dagen later. Sindsdien is het 'anything goes' met die bank. Ik koop wel weer een mooie als de jongste naar de middelbare school gaat ofzo.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers