Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem187

Bericht 05 Okt 2016 18:13

Re: Het hardlooptopic

Jip schreef:
@ser: leuk dat je weer begonnen bent! Wat maakt dat je het niet vol houdt?


Ik begin vaak heel enthousiast en dan ineens heb ik geen zin meer en dan stop ik. Ben nog nooit verder gekomen dan les 17 geloof ik van Start to run :palm:
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 07 Okt 2016 19:45

Re: Het hardlooptopic

Liadan schreef:Goed gedaan Shally! Vond je het leuk? Mag je trots op zijn!

Vandaag heb ik ook meegedaan aan een 5 km loop en ik heb 'm gelopen in 32.04, prima dus en precies wat ik wilde. Het was erg leuk weer om te doen. Mijn man liep 'm net onder de 30 minuten en mijn kinderen hebben de 1 km gelopen in 6 minuten. Heel leuk om met z'n allen aan dezelfde loop mee te doen:-)


Ja ik vond het leuk maar viel ook wel tegen. Maar ben super trots op mezelf dst ik hem heb uitgelopen. Ik.blijf nu gewoon hardlopen en het kan alleen maat betet worden.
<<

Anoniem187

Bericht 17 Okt 2016 18:59

Re: Het hardlooptopic

Ik ben inmiddels al bij les 7 van Start to run, die ga ik morgen doen :banaan: Wie weet wordt het nog eens wat!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Okt 2016 20:03

Re: Het hardlooptopic

Wat goed!! Lekker doorgaan!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 17 Okt 2016 20:24

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig Serendipity!!!

Ik ben gister 7km wezen lopen vanuit mijn schoonouders huis en mijn man fietste mee als gids, haha.

Morgenavond 4km lopen met een vriendinnetje.
<<

Anoniem187

Bericht 17 Okt 2016 20:29

Re: Het hardlooptopic

Hoop dat jullie aanmoedigingen werken!
<<

Anoniem187

Bericht 17 Okt 2016 20:31

Re: Het hardlooptopic

Minpunt vind ik trouwens wel echt dat ik alleen 's avonds kan rennen en ik merk dat ik dat best eng bind in het donker. Ik moet sowieso een park door, daar kan ik niet om heen en dat vind ik niet heel tof eigenlijk. Hoe doen jullie dat? Rennen jullie wel gewoon 's avonds in het donker in je uppie?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Okt 2016 20:33

Re: Het hardlooptopic

Ik ga verlicht als kerstboom en hesje gewoon op pad. Ene keer rustigere paden, andere keer meer in de wijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem187

Bericht 17 Okt 2016 20:34

Re: Het hardlooptopic

Maar je vind het dus niet eng? Ik ben gewoon een aansteller vrees ik. Verlichting heb ik inderdaad ook.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Okt 2016 20:38

Re: Het hardlooptopic

Nee, ik vind het niet eng. Als ik het niet vertrouw, zoals laatst d a t er een auto bij een donker paadje stond, dan keer ik om en loop ik anders.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem187

Bericht 17 Okt 2016 20:40

Re: Het hardlooptopic

Ik ga het morgen gewoon proberen!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Okt 2016 20:46

Re: Het hardlooptopic

Goed zo! Veel plezier alvast! Ik ga morgen ook weer!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem187

Bericht 17 Okt 2016 20:46

Re: Het hardlooptopic

Merk je tijdens het rennen wat van je zwangerschap trouwens?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 17 Okt 2016 20:51

Re: Het hardlooptopic

Ik merk dat ik steeds langzamer ga. Ik train ook niet meer echt. Het voelt meer als in beweging blijven. Geen opbouw, geen interval en geen hoge hartslag. Soms wat buikpijn en dan las ik meer wandelen in. Ene keer kan ik een half uur achter elkaar, andere keer 5x10 minuten.
Heel stiekem hoop ik begin december nog een 10km te kunnen...maar dan moet ik wel wat vaker 6/7x10 minuten gaan lopen. En over twee weken wil ik nog een 5km proberen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem187

Bericht 17 Okt 2016 20:59

Re: Het hardlooptopic

Knap hoor van je! Ik krijg de indruk dat je heel goed in de gaten hebt waar je grenzen liggen en daar op inspeelt. Super! En straks met kinderwagen hardlopen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Okt 2016 06:00

Re: Het hardlooptopic

Dank voor je compliment! Doordat ik zoveel jaren sport weet ik inderdaad waar mijn grenzen liggen. Het is mentaal niet altijd even makkelijk om toe te moeten geven, maar wel het beste voor mijn lijf. We hebben een hardloop/fietskar en daar mag ze met zes weken in. Vanaf een week of zes hoop ik groen licht te krijgen om weer te mogen beginnen. Zal dan wel minuten werk zijn. Beter rustig beginnen dan te snel.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem187

Bericht 24 Okt 2016 09:21

Re: Het hardlooptopic

Whoehoeee ik heb inmiddels les 10 van Start to run achter de rug, het gaat best oké. Qua conditie gaat het goed, ik krijg alleen hele pijnlijke/harde kuiten. Iemand enig idee wat dit is en wat ik hier aan kan doen?
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 24 Okt 2016 09:42

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig!!!

Wat betreft je kuiten geen tips.
Jip misschien :)

Ik heb zaterdagochtend 6km gelopen met een vriendinnetje.
Morgenavond nog een half uurtje intervallen met een andere vriendin en zondag een 5km-loop!
<<

Anoniem318

Bericht 24 Okt 2016 09:53

Re: Het hardlooptopic

Jip, heb jij misschien tips voor shin splints? Ik liep redelijk veel tot ergens in juli, meestal in gebieden met veel klimmen en dalen. Ik heb er toen een aantal weken mee doorgelopen, omdat ik niet meteen wist wat het was. Alleen nu is het al november en heb ik er bij het hurken of lang wandelen nog steeds last van en dat na 3 maanden rust. Ik mis het hardlopen echt enorm, maar durf er op deze manier niet terug mee te beginnen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Okt 2016 09:59

Re: Het hardlooptopic

De fysio online is present ;-)

Wat goed dat je het zo volhoud S! Hoe oud zijn je schoenen? Loop je er op je voorvoet? Rek je achteraf? Begin je rustig of meteen volle bak?

Madame B: shin splints, ja dat is een heel hardnekkige blessure! Ook hier: hoe oud zijn je schoenen, zijn ze aangemeten? Rek je je kuiten? Heb je in de tussentijd spierversterkende oefeningen gedaan? Met klimmen en dalen belast je je kuiten en schenen behoorlijk. Loop je verhard of onverhard? Zo lang je in je dagelijks leven nog last hebt kun je idd beter niet beginnen met hardlopen.
Compressiekousen willen ook wel helpen tegen shin splint klachten, maar dan moeten ze wel goed aangemeten zijn.

Ik ben nog lekker aan het lopen. Gister wel het dieptepunt qua snelheid gelopen. Ik had een heel druk weekend en gisteren veel gebukt en traplopen. Dus met lopen toch wel wat bandenpijn. Met minder tempo had ik er geen last van. Maar mijn benen kunnen nog veel harder! Haha. Uiteindelijk 40 minuten gelopen (2x 10 en 1x de rest). Donderdag heb ik 6x10 minuten gelopen en zo'n 9,5km. Ik hoop dit nog vol te houden tot 4 december. Dan is er een loop en daar 'moet' ik 10km lopen om mee te tellen voor het clubkampioenschap. Ik sta nu eerste, dus het zou een stunt zijn als het lukt. Overigens: als ik het niet meer kan dan loop ik het niet hoor! Ik luister goed naar mijn lijf.

Zondag ga ik meedoen met een 5km loopje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem318

Bericht 24 Okt 2016 11:13

Re: Het hardlooptopic

Jip schreef:De fysio online is present ;-)

Madame B: shin splints, ja dat is een heel hardnekkige blessure! Ook hier: hoe oud zijn je schoenen, zijn ze aangemeten? Rek je je kuiten? Heb je in de tussentijd spierversterkende oefeningen gedaan? Met klimmen en dalen belast je je kuiten en schenen behoorlijk. Loop je verhard of onverhard? Zo lang je in je dagelijks leven nog last hebt kun je idd beter niet beginnen met hardlopen.
Compressiekousen willen ook wel helpen tegen shin splint klachten, maar dan moeten ze wel goed aangemeten zijn.


Vind het zo super dat je nog loopt nu je zwanger bent, je bent mijn held en voorbeeld! En ook heel lief dat je zo vaak advies aan medeforummers geeft. Mijn schoenen zijn van maart ofzo, dus dat valt reuze mee. Rekken doe ik alleen maar na het lopen en nee, geen oefeningen gedaan. Ik loop altijd in het bos trouwens dus onverhard. Als ik het goed begrijp, kan ik beter niet hardlopen voorlopig, maar wel oefeningen doen om mijn spieren te versterken?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Okt 2016 12:58

Re: Het hardlooptopic

Haha noun held... ;-) Dank je! Ik zou ook best een beetje ongelukkig worden als ik niet meer lekker naar buiten kan. En zo lang het gaat en de klachten die ik heb niet blijvens zijn of erger worden ga ik er lekker op uit!

Je kuit/en scheenbeen spieren versterken is een goed idee. Rekken overdag kan ook geen kwaad = extra doorbloeding. Fysio kan ook kijken of er veel spanning in je kuiten zit en dat weg masseren.

Misschien heb je hier ook nog wat aan: https://www.runnersweb.nl/gezondheid/4- ... rkomen.htm
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem187

Bericht 24 Okt 2016 19:16

Re: Het hardlooptopic

Jip schreef:De fysio online is present ;-)

Wat goed dat je het zo volhoud S! Hoe oud zijn je schoenen? Loop je er op je voorvoet? Rek je achteraf? Begin je rustig of meteen volle bak?



Haha Jip, de online fysio. Je bent een held!

Mijn schoenen zijn nu anderhalf jaar oud maar niet super veel gebruikt. Ik weet niet beter dan dat ik altijd met rennen pijn aan mijn kuiten heb gehad, ik vrees dus dat het niet per definitie aan de schoenen ligt maar eerder aan mijn kuiten. Al denk ik wel zeker dat schoenen er een bijdrage aan (kunnen) leveren. Mijn schoenen zijn overigens wel aangemeten. Uh of ik op mijn voorvoet loop weet ik eigenlijk niet. Ik ben al blij dat ik vooruit kom dat ik verder echt nergens op let. Ik ga er morgen op letten! Rekken doe ik niet echt, daar gaat het vermoedelijk al grotendeels mis. Heb jij ideeën qua rekken en strekken? En welke vooraf en welke achteraf? Voordat ik ga rennen loop ik eerst een minuutje of 5 stevig door en dan begin ik met rennen. Of ja rennen, ik sjok dus echt volle bak zou ik het niet willen noemen.

Ik heb zelf uiteraard Google inmiddels geraadpleegd, ik vermoed dat ik te korte kuitspieren of iets dergelijks heb, dat sluit echt aan op mijn klachten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Okt 2016 19:37

Re: Het hardlooptopic

Dat dacht ik ook, daarom het rek advies. Weet je hoe je kuiten kunt rekken?

http://www.hellofysio.nl/oefeningen/124 ... ekken-diep Hier zie je links 3 oefeningen. Als je op een plaatje klikt krijg je een filmpje.

De demping gaat ook uit de schoenen als ze stil staan. Dus zo'n anderhalf tot 2 jaar gaan ze mee. In de hardloopspeciaalzaak kunnen ze wel nakijken hoe het met de demping zit.

Ik ga morgen weer lopen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem187

Bericht 24 Okt 2016 19:43

Re: Het hardlooptopic

Bedankt Jip, ga ik mee aan de slag! Ik deed wel vaker op de trap rekken (op je tenen staan en dan je hakken helemaal omhoog en helemaal omlaag) maar of dat echt zoden aan de dijk zet?

Ik ga binnenkort inderdaad even langs het hardloopcentrum hier, kijken of nieuwe schoenen een oplossing zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron