Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is je favoriete (bord)spel?

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 10 Okt 2016 15:49

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Wat vinden jullie echt een aanrader voor 6 personen?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem190

Bericht 10 Okt 2016 15:58

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

30 seconds, set, kolonisten, carcasonnne, triominos, rummicub, 21-en, 31-en, wie is de ezel...
<<

Anoniem304

Bericht 10 Okt 2016 16:00

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Ik vind spelletjes ook leuk, mijn vriend iets minder maar goed. Wat zijn leuke spelletjes om samen te doen? Iemand aanraders?

Het moet niet super moeilijk zijn, want dat vindt m`n vriend k.ut.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 10 Okt 2016 16:06

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

TwistedAngel schreef:30 seconds, set, kolonisten, carcasonnne, triominos, rummicub, 21-en, 31-en, wie is de ezel...


Wel een spel van minstens een uur, en liever geen kaartspel. Veeleisend, ik weet het :smile:
Kolonisten en Carcassonne doen we al vaak.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Okt 2016 16:14

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Het topic van mijn hobby was dit http://www.zegmaaryes.nl/post856406.html?hilit=bordspellen#p856406

@ Cotton... Leuk niet te moeilijk 2 persoonsspel is Patchwork! Echt een aanrader en het kost niet al te veel. Er zijn uitlegfilmpjes op youtube van te vinden.

@ MrsMath... Met 6 strategisch is 7 Wonders een goede optie. Omdat iedereen tegelijk een kaart speelt hoef je daarbij niet op elkaars beurt te wachten. Verder zijn er weinig strategische spellen voor 6 spelers.
Met 6 spelers kom je meestal op partygames uit zoals Colt Express (cowboythema),
De Mol (the Resistance in het Engels (dit zet ik er bewust bij want je moet niet de groene doos hebben van het programma, maar een rode kleinere doos, de vertaling van het naam van het spel naar het Nederlands is nogal ongelukkig gekozen), waarbij je met een team op missie gaat en onder de spelers een aantal spionnen zitten die missies niet doen willen laten slagen, de kunst is dus om elkaar verdacht te maken door te praten).
Dixit (met fantasie hints geven over prachtige getekende kaarten, de kunst is dat je hint niet al te duidelijk is want niet al je medespelers moeten jou kaart raden).
Mysterium doet het net andersom dan Dixit. Het is een soort moderne versie van Cluedo waarbij een moord ontrafeld moet worden, maar waarbij de geest alleen hints mag geven met mooie kaarten.
Codenames kan ook goed met 6, daarbij moet je een woord plus een getal noemen. Je teamgenoten moeten dan ontcijferen over welke woorden (van de 25 woorden waarvan er een paar van jou team zijn) het woord gaat. Erg populair spel en voor een van de kanshebbers om de spellenprijs van dit jaar te winnen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Okt 2016 16:24

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

@ MrsMath... Langer dan een uur voor 6 personen is vrij lastig. Meeste stragische spellen zijn namelijk voor 4 of 5 spelers.
Alhambra is nog een optie. Is wel een oudje maar best goed.

Er schiet mij er nog een te binnen. Die moet je zeker eens nader bekijken.
Keyflower... Prachtig spel! Er zitten meerdere spelmechanismes in en deze kan met 6 spelers.

King of Tokyo kan ook met 6 maar is wel een party spel. Beetje uitgebreide versie van yahtzee.
<<

Anoniem178

Bericht 10 Okt 2016 17:51

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

@MrMath, Dixit valt ook bij ons erg in de smaak bij grotere groepen. De Odyssee-versie is wel fijner, het stemsysteem is iets minder gecompliceerd. Dit kun je tot 12 spelers spelen.
Tussendoor doen we nog wel eens een Black Stories. Dat is niet echt een bordspel, maar even een leuke afwisseling. Zo hebben we die onlangs nog gespeeld tussen 2 spellen in, terwijl er iemand aan het koken was. Die kon gewoon meedoen.

@Cotton, zeker Patchwork! Die geven we vaak kado aan beginnende spelers.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Okt 2016 20:05

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Dan moet ik maar eens bij je op bezoek komen Rovine. Je hebt dezelfde bordspellensmaak haha...

Wil je de buit van Essen posten volgende week?

Voor mij neemt iemand 7 Wonders Duel Panthegon mee. Ik ben erg benieuwd naar die uitbreiding en je krijgt er ook nog een promokaart het vrijheidsbeeld van New York bij.
<<

Slurp

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 22 Sep 2013 20:36

Bericht 10 Okt 2016 21:41

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Machi koro is hier favoriet, verder spelen we vaak kolonisten van catan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Okt 2016 22:19

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Cotton schreef:Ik vind spelletjes ook leuk, mijn vriend iets minder maar goed. Wat zijn leuke spelletjes om samen te doen? Iemand aanraders?

Het moet niet super moeilijk zijn, want dat vindt m`n vriend k.ut.


Wij vinden Fjord heel leuk om met zijn tweetjes te spelen (kan ook niet met meer). Het principe is vrij eenvoudig, het duurt niet lang, maar toch elke keer weer leuk om te spelen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 10 Okt 2016 22:21

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Mrs. Math, misschien is RoboRally iets voor jullie? Duurt zeker langer dan een uur en kan sowieso met zes personen (meer weet ik eigenlijk niet).
<<

anoniem213

Bericht 11 Okt 2016 06:15

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Cotton schreef:Ik vind spelletjes ook leuk, mijn vriend iets minder maar goed. Wat zijn leuke spelletjes om samen te doen? Iemand aanraders?

Het moet niet super moeilijk zijn, want dat vindt m`n vriend k.ut.

Ticket to ride, regenwormen, famiglia, guillotine en ouderwets rummikub zijn spelletjes die mijn vriend en ik vaak met z'n tweeën doen en die niet moeilijk zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Okt 2016 09:09

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Bedankt Fred, Rovine & June. Patchwork ga ik nu direct naar kijken en die andere spelletjes die je opnoemt June klinken ook erg leuk. De donkere dagen komen er weer aan en ik vind een spelletje doen een fijne manier om gezellig samen tijd door te brengen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 11 Okt 2016 09:47

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Bedankt voor alle tips!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Smurfin

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 19 Jul 2016 15:04

Bericht 11 Okt 2016 14:36

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Carcassonne( erg veel leuke uitbreidingen bij)
Rummikub
Cluedo
Colonisten van catan ( dobbelspel, kaartspel en bordspel)
Metropolis
skip bo
Machiavelli
Monopoly
Saboteur
stephensons rocket
Liefde is een gevoel dat je voelt als je een gevoel voelt dat je nog nooit gevoeld hebt!


Afbeelding
<<

Anoniem178

Bericht 16 Okt 2016 13:05

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Afbeelding

De buit van Spiel gisteren. Bubblee pop is nu al favoriet. Snelle, simpele gameplay, veel tactiek en ziet er leuk uit. Kan er helaas nog weinig over vinden op internet.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 17 Okt 2016 11:44

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Mooie buit. Maar Cottage Garden ben ik ook benieuwd. Zeker omdat het van dezelfde auteur als Patchwork is.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 17 Okt 2016 11:47

Re: Wat is je favoriete (bord)spel?

Mahjong, alleen jammer dat het alleen met zijn vieren kan. Afgelopen vakantie weer vaak gedaan :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron