Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Band met je eigen ouders

<<

Anoniem301

Bericht 31 Aug 2016 19:57

Re: Band met je eigen ouders

Jip schreef:Ik noem ze pap en mam en soms, als ze niet luistert moeder.

Mijn band is niet goed. Met mijn moeder vind ik het heel slecht. Ik krijg momenteel ook de kriebels van haar 'opdringerigheid' mbt de zwangerschap. Ben ook heel benieuwd hoe het straks gaat met oppassen. Als ik dan hoor dat ze een draagzak gaat kopen, dan vind ik het een gek idee dat mijn kindje straks de hele dag bij haar op de borst 'ligt'.

Mijn vader spreek ik weinig. Hij woont in het buitenland en is af en toe in NL. ....*weg* Ofwel: mijn band is met mijn vader ook niet zo goed.

Even iets anders: je mag je grenzen daarin aangeven he? Als jij niet wil dat je moeder je kindje in de draagdoek houdt mag je dat gerust aangeven. Ik snap het wel, het is zo intiem. Mijn moeder bood aan m'n dochter als ze daar is in bad te doen (heb het best zwaar gehad, vandaar) dus ze bood het aan uit liefde en om te helpen. Maar ik heb bedankt: alleen ik (of m'n man) doet haar in bad. Dat moment is zo intiem, zo puur, dat wilde ik voor onszelf bewaren. Nu ze ouder is en het eens zo voorkomt vind ik het minder erg overigens.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 31 Aug 2016 20:39

Re: Band met je eigen ouders

Ik heb een hele goede band met mijn ouders. Vooral met mijn moeder, we doen vaak dingen samen en gaan ieder jaar met z'n tweeën op vakantie. Met mijn vader heb ik ook een goede band, veel beter dan vroeger. Maar hij is niet zo'n prater, het is toch anders dan met mijn moeder. Ze wonen in hetzelfde dorp en ik zie ze vaak een paar keer per week, als wij werken passen zij namelijk op onze hond en we eten 1 keer per week samen met ook mijn broer en schoonzus. Mijn vriend heeft ook een hele goede band met mijn ouders en dat vind ik wel heel bijzonder.
Ik noem ze meestal pap en mam en soms nog papa en mama.
<<

Anoniem291

Bericht 31 Aug 2016 22:47

Re: Band met je eigen ouders

Op zich is mijn band met mijn ouders prima, maar ik word af en toe een beetje kriegelig van ze, zeker nu ik een kindje heb. Ze maken zich om alles zorgen en ze bedoelen het goed, maar is gewoon niet nodig en soms gewoon te. [size=50](Ben soms ook wel blij dat ze een half uur verderop wonen want anders stond zeker mn moeder zeer regelmatig op de stoep en daar heb ik niet altijd zin in.)[/size]
<<

Anoniem321

Bericht 01 Sep 2016 08:22

Re: Band met je eigen ouders

De band met beide ouders is nu goed. Mijn ouders zijn een aantal jaar geleden gescheiden. Nu hebben ze allebei een nieuwe partner en wonen allebei weer samen. En het is zo grappig, ze zijn er allebei beter uit gekomen. Dit komt de band met mijn ouders ook ten goede.
Toen mijn ouders nog samen waren, was mijn moeder nogal overheersend en mijn vader was de goede sul om het zo maar eens te zeggen. Mijn moeder heeft nu een partner getroffen die tegen haar op kan (en durft) en mijn vader heeft iemand die wat minder uitgesproken is, waardoor hij nu zelf wat meer het voortouw neemt en hierdoor beter uit de verf komt.

Toen mijn ouders nog samen waren vond ik mijn moeder nogal dwingend en wilde ik vaak niet langer dan nodig in haar aanwezigheid zijn. Ze werkte me behoorlijk op de zenuwen. En aan mijn vader had ik niet zoveel. Hij is altijd aardig en lief, maar er kwam niet zoveel uit hem.

In de huidige situatie heb ik veel meer aan ze, echt leuk om te merken.

Ik noem mijn ouders trouwens heit en mem (en soms ook wel pake en beppe :) )
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 01 Sep 2016 09:13

Re: Band met je eigen ouders

Ik heb een hele goede band met mijn ouders. Ze staan altijd voor ons klaar en ondanks dat het heus wel eens flink botst, met name tussen mijn moeder en mij, weet ik dat ik altijd met alles bij ze terecht kan.
Mijn moeder spreek ik sowieso elke dag wel en ik zie haar zeker 2x per week. We zijn qua karakter totaal verschillend en dat botst soms gigantisch, maar dat is ook net zo snel weer over.
Mijn vader en ik lijken juist heel veel op elkaar en hij is echt mijn 'grote held'. Hij was (en is) altijd degene waar ik heen ga als ik ergens een serieus advies over nodig heb. Hij is ruim 2 meter en weegt 130 kg dus een beer van een vent en voel me in zijn armen nog steeds heel veilig en 'zijn kleine meisje'. Hij heeft het (helaas) nog steeds erg druk met zijn bedrijf dus ik spreek en hem veel minder dan mijn moeder maar ik weet dat hij altijd voor me klaar staat en op elk moment alles uit z'n handen zou laten vallen als ik hem nodig zou hebben.
Vorig jaar is hij heel ziek geweest en heeft hij lang in het ziekenhuis gelegen. Op het moment zelf was ik heel sterk en heb ik heel veel dingen geregeld voor mijn moeder maar achteraf heb ik daar een flinke klap van gehad. Natuurlijk weet je dat je ooit je ouders gaat verliezen maar toen kwam het ineens wel heel dichtbij. Merk dat de angst om ze te verliezen een stuk groter is geworden.

Ik noem ze trouwens pap en mam, blijft vreemd voelen om ze bij hun voornaam te noemen. Dat doe ik eigenlijk alleen als ik al een paar keer pap/mam geroepen heb en ze niet reageren.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 03 Sep 2016 19:54

Re: Band met je eigen ouders

Vroeger toen ik nog thuis woonde botste het erg vaak met mijn moeder. Maar sinds ik uit huis ben gaat het gelukkig stukken beter. Kan het met haar nu in alle standen beter vinden. Misschien komt dat ook wel omdat ik ouder word? :P
Met mijn vader altijd al een goede band gehad. We begrijpen elkaar zonder iets te zeggen.
Noem ze gewoon pap of mam / papa of mama.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 03 Sep 2016 20:10

Re: Band met je eigen ouders

Met mijn moeder heb ik een goede band, met mijn vader niet zo. Hij heeft vroeger (en nu nog steeds) veel kritiek geuit over van alles en nog wat. Ik heb vaak het gevoel gehad dat 'niets' goed was, dat gevoel heb ik nu af en toe nog als hij weer zijn ongenoegen uit over iets. Dat frustreert me nogal. Kan daar niet goed met hem over praten helaas, hij is snel opgefokt en ik kan me niet herinneren ooit een diep gesprek met hem te hebben gehad :laughcry:

Ze zijn wel echt allebei gek op mijn zoon, mijn vader stoeit regelmatig met hem en mijn zoon is ook dol op hen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Sep 2016 20:11

Re: Band met je eigen ouders

Ik heb niet echt een fijne/ veilige jeugd gehad. Mijn moeder was voornamelijk streng en weinig liefdevol. Mijn vader liet alles maar gebeuren. Nog steeds heb ik geen super goede band. Mis ook vaak de steun die ik wel kan gebruiken. Zoals nu ik niet lekker in mijn vel zit.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem189

Bericht 04 Sep 2016 19:34

Re: Band met je eigen ouders

Ik heb een goede band met mijn ouders. We wonen in hetzelfde dorp en ik zie ze regelmatig.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 04 Sep 2016 19:57

Re: Band met je eigen ouders

Ik heb een hele goede band met mijn ouders. Ik heb een fijne jeugd gehad en ik kan echt met ze lachen en met ze huilen. Ik hoop mijn kinderen later dezelfde opvoeding te geven als ik zelf heb gehad.
<<

Distinguished

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 86

Geregistreerd: 07 Jan 2016 09:57

Bericht 15 Okt 2016 06:10

Re: Band met je eigen ouders

Perfecte band!We zijn super close..ik noem ze pa en ma..
Etiam tacere est respondre..
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Okt 2016 06:15

Re: Band met je eigen ouders

Carrie schreef:
Jip schreef:Ik noem ze pap en mam en soms, als ze niet luistert moeder.

Mijn band is niet goed. Met mijn moeder vind ik het heel slecht. Ik krijg momenteel ook de kriebels van haar 'opdringerigheid' mbt de zwangerschap. Ben ook heel benieuwd hoe het straks gaat met oppassen. Als ik dan hoor dat ze een draagzak gaat kopen, dan vind ik het een gek idee dat mijn kindje straks de hele dag bij haar op de borst 'ligt'.

Mijn vader spreek ik weinig. Hij woont in het buitenland en is af en toe in NL. ....*weg* Ofwel: mijn band is met mijn vader ook niet zo goed.

Even iets anders: je mag je grenzen daarin aangeven he? Als jij niet wil dat je moeder je kindje in de draagdoek houdt mag je dat gerust aangeven. Ik snap het wel, het is zo intiem. Mijn moeder bood aan m'n dochter als ze daar is in bad te doen (heb het best zwaar gehad, vandaar) dus ze bood het aan uit liefde en om te helpen. Maar ik heb bedankt: alleen ik (of m'n man) doet haar in bad. Dat moment is zo intiem, zo puur, dat wilde ik voor onszelf bewaren. Nu ze ouder is en het eens zo voorkomt vind ik het minder erg overigens.


Wat ik me dan afvraag.. als de band zo slecht is,waarom laat je haar dan wel oppassen?

De band met mijn vader is heel goed. Ik noem m pa. We hebben dagelijks contact.

Mijn moeder is 2 jr geleden overleden. We zagen haar door afstand en haar ziekte niet veel,maar we hadden dagelijks goed contact. Ik mis haar enorm.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Okt 2016 07:16

Re: Band met je eigen ouders

Ik noem ze pap en mam.
Ik heb een heel goede band met mijn ouders, altijd al gehad. Ik kom echt uit een pratersgezin. Alles was bespreekbaar en over alles viel te discussiëren. Ik heb heel wat nachten met m'n pa zitten praten.
Een jaar of 6 geleden is mijn vader van de 1 op de andere dag psychotisch geworden. Na 3 jaar zijn mijn ouders gaan scheiden, want daar viel niet mee te leven. Ik was ineens m'n pa kwijt, z'n lijf was er nog wel, maar z'n ware ik is doodgegaan. Dat was heel moeilijk. Inmiddels gaat het iets beter met hem, hij heeft wat vaker heldere momenten, dan kan ik goed met hem praten. Maar het wordt nooit meer zoals het was.
De band met m'n moeder is ook heel goed. Ik zie haar meerdere keren per week, ze past ook 1 dag in de week op m'n kinderen. Met m'n moeder kan ik ook alles bespreken, maar wel anders dan met m'n vader. Met m'n vader kan ik echt heel filosofisch ouwehoeren, dat kan met m'n moeder niet. Die is net even wat minder intelligent dan m'n vader (vroeger).
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Okt 2016 07:26

Re: Band met je eigen ouders

Elliot schreef:Mijn moeder noem ik mama of mam, soms moesje :laughcry:
Mijn vader is al heel lang geleden overleden, nog voordat ik echt kon praten. Als ik iets over hem zeg, noem ik hem 'mijn vader' of papa. Maar het woord papa klinkt voor mij heel onnatuurlijk, omdat ik dat eigenlijk nooit echt tegen iemand heb gezegd.
Mijn stiefvader noem ik gewoon bij zijn voornaam.

De band is heel goed, ik kan met alles bij mijn moeder en stiefvader terecht. Ze staan altijd voor mij en mijn man klaar (en andersom ook, als zij iets nodig hebben proberen wij ook te helpen waar we kunnen).


Ik kon het woord papa niet over m'n lippen krijgen. Zo onnatuurlijk voelde dat. Nog eventjes en je zegt het de hele dag, heel vreemd vond ik dat de eerste dagen.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Okt 2016 07:29

Re: Band met je eigen ouders

Onze band is mwah. Ik heb haar een aantal jaar geleden een tijdje niet gesproken omdat we echt niet door een deur konden. Nu spreek ik haar wel wekelijks en ze wil ook als ze tijd heeft best oppassen.

Mijn moeder noem ik mam en mijn stiefvader bij zijn naam. Mijn vader is overleden toen ik heel klein was.
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Okt 2016 09:11

Re: Band met je eigen ouders

Mijn moeder is ook hertrouwd, heb hem nooit een titel gegeven waar ook maar iets van papa/vader in voorkwam.
Noemde hem altijd 'de man van mijn moeder' , en meer dan die titel, bleek hij ook niet waard te zijn..
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 15 Okt 2016 20:51

Re: Band met je eigen ouders

Ik heb echt een prima band met mijn ouders. Noem ze ook 'gewoon' papa en mama.
Kan gelukkig heel veel met ze bespreken en tegen ze zeggen. Is nu met E. ook fijn, dat ik gewoon aan kan geven wat ik wel en niet prettig vind en over het algemeen wordt daar dan ook wat aan gedaan.
Ik hoef geen dagenlang bij ze te zijn, dan ben ik liever gewoon thuis, haha, maar ik ben vroeger wel met mijn moeder op vakantie geweest.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 16 Okt 2016 08:12

Re: Band met je eigen ouders

Met mijn moeder en stiefvader (ik haat dat woord!) heel erg goed. Ik kan echt met alles bij ze terecht en mijn stiefvader is gewoon mijn vader voor me! Ik noem hem overigens een afkorting van zijn naam en geen papa, omdat toen hij in mijn leven kwam er nog contact was met mijn biologische vader.

Mijn biologische vader heb ik geen contact meer mee, al 16 jaar niet meer inmiddels. Toen mijn ouders 26 jaar geleden gingen scheiden keek hij niet meer naar mijn broertje en mij om. Alcohol was belangrijker. Later kwam hij ons zo eens ik de 6 tot 12 weken halen, net wat hem uitkwam. Mijn moeder heeft nooit een onvertogen woord gesproken over hem, ze heeft hem ook heel vaak gevraagd of ze ons moest brengen zodat hij ons vaker zag. Dit wilde hij nooit. Toen ik op mijn 14de op sterven lag weigerde hij naar het ziekenhuis te komen, vond hij te ver rijden (1,5 uur). Toen ik na de ziekenhuisopname weer thuis kwam heb ik alle contact verbroken (na nog veel meer incodenten in de jaren daarvoor). Uiteindelijk heb ik toen ik zwanger was contact opgenomen om hem zelf te laten weten dat ik een kindje kreeg. Het heeft hem 23 weken gekost om daar op te reageren. Toen was ik er zo klaar mee. Hij verdient de titel vader of papa niet en opa al helemaal niet.
27-12-2011
03-06-2013
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 16 Okt 2016 09:07

Re: Band met je eigen ouders

De band met mijn ouders is erg goed.
Ik zie ze zeker 1 keer per week, ze passen op onze dochter.
We gaan vaak leuke dingen doen met elkaar of op vakantie.
En ook al zijn ze al boven de 60, ik vind ze nog steeds hip.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 16 Okt 2016 18:54

Re: Band met je eigen ouders

met mijn moeder heb ik een goede band.
Met mijn vader heb ik nauwelijks contact, dat heb ik ondertussen een plekje gegeven maar ik heb er met enige regelmaat wel verdriet van.
<<

Anoniem316

Bericht 16 Okt 2016 18:55

Re: Band met je eigen ouders

De band met mijn ouders is erg goed. We zijn niet zulke praters thuis maar als er echt wat is kan ik dat wel bij ze kwijt. Thuis ben ik ook altijd nog gewoon lekker kind, heerlijk. Ben benieuwd hoe dat veranderd als ons kindje geboren is!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Okt 2016 21:20

Re: Band met je eigen ouders

De band met mijn ouders is heel goed. Ik zie ze minstens 1 keer per week. Ik app dagelijks met mijn moeder.
Ik noem ze heit en mem. In het bij zijn van de kinderen ook wel pake en beppe ;)
2014 2016
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 17 Okt 2016 09:19

Re: Band met je eigen ouders

Op zich is de band met mijn ouders goed. Vooral met m'n vader. ben echt een papa-kindje. Met moeder is de band ook wel goed maar anders. Dat is meer een oppervlakkige band. Haar zie ik ook niet vaak. geen behoefte aan. Ik weet dat ik altijd bij haar terecht kan, maar we zijn gewoon heel erg verschillend. wel doen we 1 keer per jaar echt een moeder - dochter dagje. M'n vader zie ik meerdere keren per week.
noem m'n ouders trouwens gewoon mama en papa
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron