Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bore Out

<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 14 Okt 2016 14:04

Bore Out

Ik zit al maanden niets te doen op m'n werk. We hadden het een tijd gewoon leuk druk, toen kon ik mezelf wel een hele dag bezig houden maar inmiddels ben ik om uiterlijk 11 uur klaar met m'n werk en zit ik tot half 5 niets meer te doen. Gister en vandaag was ik zelfs om half 10 al klaar.
Ik heb dit al meerdere keren aangegeven bij m'n leidinggevende en uiteindelijk toestemming gekregen om andere teams te mogen helpen (mocht eerst niet ivm 'iedereen moet z'n eigen broek ophouden' principe) toen ik dreigde dat ik me ziek moet gaan melden binnenkort omdat ik dit niet nog heel lang vol hou.

Maar andere teams lopen inmiddels ook niet meer over met werk dus het is niet heel noodzakelijk dat ik ze help, dus zit ik weer hele dagen niets te doen. En steeds maar zoeken naar een beetje werk is ook niks. Ik merk dat ik er ontzettend lui van word, de telefoon op m'n werk gaat 2x en ik heb het ineens 'druk', ik kom thuis en heb totaal geen energie meer over terwijl ik juist niks doe de hele dag dus eigenlijk vol met energie zou moeten zitten.

En nu weet ik gewoon even niet hoe het nu verder moet. Ik heb het weer aan m'n leidinggevende aangegeven en die vroeg of ik dan geen hobby had wat ik dan achter m'n computer kon doen? :confused:
Ik ben wel inmiddels bezig met een loopbaantraject om te kijken wat voor werk bij me zou passen en wil op den duur zeker van baan veranderen maar ik moet eerst uitzoeken wat ik dan wil. Dat traject duurt nog wel even en ondertussen verveel ik me kapot en vraag ik me elke ochtend weer af hoe ik nu weer de dag door moet komen.

Ik weet niet precies wat ik met het topic wil, misschien zijn hier mensen met ervaringen of advies? Advies hoe ik mezelf bezig kan houden? Mag dus ook met hobby's :palm: . Het laatste wat ik wil is dat ik me echt ziek moet gaan melden.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Okt 2016 14:13

Re: Bore Out

Ooh wat erg zeg! Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je moet voelen. Wat vervelend dat dit al maanden zo gaat en dat er totaal geen verandering in lijkt te komen. Gaat dat ook niet komen de komende tijd? Dat je in afwachting bent op een nieuw seizoen, nieuw belastingjaar, of iets waar jullie mee te maken hebben qua pieken en dalen.

Ik heb helaas niet heel erg veel tips denk ik voor je. Ik heb het zelf een maand of twee gehad denk ik, dat ik echt de minuten af zat te tellen totdat ik weer naar huis mocht. Ik begon om 7u en om 9u was ik al klaar met alle werkzaamheden voor die dag. Ik hielp mijn collega's altijd al, maar daar vind ik geen uitdaging in zitten omdat ik gewoon lekker met mijn eigen werk bezig wilde zijn. Uiteindelijk heb ik toen een overstap kunnen maken naar een andere, uitdagendere functie nadat ik ook ben gaan klagen dat er geen uitdaging meer in zat voor mij. Een van de ergste dingen die er zijn denk ik, qua werkgebied, als je je zo voelt.

Misschien kun je nog een studie gaan volgen die je ook vanachter je computer op je werk kan oppakken? Iets waar je interesses in liggen zodat je wat kennis kan ophalen/bij brengen?
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 14 Okt 2016 14:30

Re: Bore Out

Bedankt voor je reactie Winegum!

De zomer zou eigenlijk een soort piekmoment moeten zijn maar toen was ik om 1 uur klaar in plaats van 11 dus dat schoot nog niet veel op haha. En straks komt kerst dan, dan zijn er ook weer veel vrij maar dan voorzie ik hetzelfde als de zomer. Ik ben wel af en toe een paar dagen weg de komende maanden, dus in die weken kan mijn werk zich even lekker opstapelen zodat ik daarna weer even iets te doen heb maar ja, zo wil ik gewoon niet werken eigenlijk.

Een studie is eigenlijk wel een goed idee! Over 2 weken heb ik weer een gesprek met mijn loopbaanbegeleider en ik ga er vanuit dat er dan wel een beetje een richting uit gaat komen waar ik naar toe wil. Daar zal ik op z'n minst een cursus voor moeten volgen denk ik dus dat kan ik dan inderdaad wel gaan doen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Okt 2016 14:36

Re: Bore Out

Niet hele beste vooruitzichten nee, maar je bent in ieder geval wat langer onder de pannen :wink:
Zou in ieder geval proberen om het voor jezelf elke dag weer opnieuw gezellig te maken, zodat je niet helemaal met tegenzin naar je werk gaat. Neem je eigen lekkere thee mee, verwen jezelf soms iets met wat je leuk of lekker vindt. Dat lekkere cremetje, een reep chocolade of een smoothie. Zodat je niet alleen maar negatieve gevoelens hebt en je wat minder negatief en vermoeid thuis komt.

Cursus is leuk. Je steekt er zelf wat van op en je dood de tijd een beetje. Misschien kun je alvast wat op internet surfen naar iets wat je leuk lijkt. Ik weet niet of ze op je werk ook een intranetpagina hebben met studies die je eventueel kan volgen. Daar staan misschien ook wat leuke ideeen bij.

Wij kunnen ook vaak van die eendaagse/opfriscursussen boeken voor van alles en nog wat. In principe mogen we daar gewoon naar toe als ons werk niet in gevaar komt en het wel relevant kan zijn voor je werkzaamheden of voor jou als persoon. Dus wellicht is dat voor jou ook nog van toepassing.

Of je kantoor wat oppimpen/opruimen. Zijn niet altijd de leukste klusjes, maar wellicht wel even nodig om wat ruimte te creëren en alles weer overzichtelijk en netjes te maken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 14 Okt 2016 15:03

Re: Bore Out

Herkenbaar. Knap dat je het aangeeft, want veel mensen zullen dat niet bij hun baas doen. Ik heb het ook gedaan, want ben eerlijk daarin ook al kan het ten koste van mezelf gaan.

Bij mij heeft het niet altijd met te weinig werk te maken, maar ook met al snel geen uitdaging meer hebben in het werk. Na een half jaar of een jaar ken ik de systemen en truckjes etc zo goed op een werkplek dat het dan begint op te spelen en dat is dan ook nog eens bij baan op HBO niveau.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 14 Okt 2016 15:17

Re: Bore Out

Goed dat je het ter sprake heb gebracht, Kiek!
Hopelijk kom je weer wat verder na je gesprek over twee weken.

Helaas is het herkenbaar. Ik heb het ook een hele tijd gehad en toen ook bij mijn manager aangegeven.
Inmiddels heb ik het weer wat drukker doordat ik taken van andere collega's, die omkwamen in hun werk, opgepakt heb.

Het enige probleem dat bij mij nu nog speelt is dat het geen uitdagend werk is. Ik werk zwaar onder mijn niveau.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 14 Okt 2016 15:30

Re: Bore Out

Bedankt voor de tips Winegum! Ik kan idd wel mijn plank opruimen (we hebben flexplekken en iedereen heeft 1 plank voor z'n spullen dus helaas geen kantoor om te pimpen :-) )

Ja een meer uitdagende baan zou ook wel beter zijn voor mij. Elke keer aan klanten hetzelfde riedeltje uitleggen word je ook een beetje simpel van. Misschien moet je een baan op WO niveau vinden Fred :-).

Fijn dat je nu wat meer te doen hebt Chava! Ik ben jaloers, ookal is het niet uitdagend haha.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 14 Okt 2016 16:13

Re: Bore Out

Een paar maanden terug had dit mijn tekst kunnen zijn. Ik werkte 10 jaar bij mijn oude werkgever en had een baan dik onder mijn niveau (heb universiteit gedaan en dit was een mbo functie). Ik heb dit vrij lang volgehouden, mede ook daar alle zwangerschapsverloven en de sfeer op het werk enzo, maar de afgelopen 2 jaar heb ik me kapot verveeld op het werk. Ik hing ook echt tegen een bore out aan. De hele dag niets doen, als er dan toch wat werk lag het door een ander laten doen (ik herken het telefoon verhaal volledig) en doodmoe thuis komen.

Ik kwam een paar maanden terug op zo'n punt dat ik dacht er moet iets veranderen, in hou dit niet veel langer meer vol. En precies op dat moment kwam de ultieme vacature voorbij. Zonder erover na te denken heb ik gesolliciteerd en ben ik aangenomen, en nu werk ik sinds september bij mijn nieuwe baan. Een enorme uitdaging, ik moet echt vol aan de bak en leer ontzettend veel. Nog steeds kom ik moe thuis maar wel anders moe, en ik heb desondanks veel meer energie.

Dus mijn tip is toch wel: zoek ander werk. Ik heb ook binnen mijn oude baan naar andere uitdagingen gezocht maar je zit in zo'n bepaalde structuur van werken dat ik het niet meer doorbroken kreeg. Nu met een hele nieuwe start wel.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Okt 2016 11:47

Re: Bore Out

Ik heb er jammer genoeg ook ervaring mee; er fijn voor mijn zelfvertrouwen was het niet. Ik moest van de baas ook maar wat langzamer werken zodat er meer uren te declareren waren...

Uiteindelijk ben ik mezelg gaan bijscholen. Onder andere online programmeren aangeleerd. De situatie was voor mij niet houdbaar en ik heb uiteindelijk ander werk gezocht.
08/2018
05/2021
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 15 Okt 2016 12:16

Re: Bore Out

Het lijkt me echt vreselijk hoe je het beschrijft zeg!
Ik zat ook meteen te denken aan een online cursus of studie. Omdat je nu nog niet precies weet wat je wilt qua werk, zou je ook met iets kunnen beginnen wat jij gewoon leuk vindt, en dat als hobby ernaast blijven doen. Is er niet nog een taal die je bijvoorbeeld graag zou willen leren, en wat er nooit van kwam? Nou, dan begin je daar nu vast aan gewoon. Vaak kun je online al veel doen. Dan kun je over een paar weken altijd nog iets anders doen, eventueel ernaast. Maar dan kom je de komende weken in elk geval door!
Heb je nog boeken die je graag wilt lezen? Houd je van knutselen? Tekenen? Kleurboek? Zijn er films of series die je online kunt kijken? Wil je nog een fotoboek maken? Allemaal niet ideaal natuurlijk, maar dan heb je in elk geval wat te doen een deel van de dag. Lijkt me sowieso beter dan niets doen, als tijdelijke oplossing.
<<

Anoniem321

Bericht 15 Okt 2016 13:37

Re: Bore Out

Ik herken het ook wel een beetje. Als we met een volle bezetting zijn heeft iedereen zijn of haar werk uiterlijk aan het begin van de middag af en werken we vooruit. Alleen dit kan eigenlijk niet meer dan een dag vooruit, want we hebben ook met termijnen etc te maken die dan nog niet afgelopen zijn.
Gelukkig werkt bij ons bijna iedereen parttime en is er altijd wel iemand op vakantie of vrij, maar als dat niet zo is, is het bij ons ook zoeken naar werk.
Dat kost inderdaad zoveel energie dat ik 's avonds gewoon kapot ben van het 'niets doen'.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers