Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Taak ingekort wegens zwangerschapsverlof (werk)

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 08 Okt 2016 13:08

Taak ingekort wegens zwangerschapsverlof (werk)

Ik wist geen goede titel, maar dit is de situatie: ik werk in het onderwijs en naast de klassen die ik les geef, heb ik enkele andere taken, ik ben bijvoorbeeld ook mentor. Voor dat mentoraat staan een vast aantal uren per jaar. Maar voor dit jaar hebben ze op mijn jaartaak het aantal uren verminderd en de rest van de uren gegeven aan degene die mijn mentoraat overneemt tijdens mijn zwangerschapsverlof. Het lijkt mij toch dat dit niet mag? Al mijn taken worden overgenomen door verschillende collega's en nergens is een verdeelsleutel gemaakt, er komt uiteraard een uitkering voor de vervanging mijn volledige baan.

HR is ermee bezig, dus ik ben zelf gaan googelen en ik lees overal dat je volledige loon doorbetaald moet worden enzo, maar wel met uitzondering van overwerk. Klinkt logisch, maar op mijn jaartaak had ik al een negatief saldo aan uren (ik werk dus iets meer uren dan mijn contract) en bij ons betekent het dat je deze uren dan aan het einde van het jaar uitbetaald krijgt als overuren (bij minder dan 50 uren) of dat het als een tijdelijke uitbreiding voor een jaar bij je uren komt (bij meer dan 50 uren). Dus... heeft HR in deze situatie dan alsnog iets fout gedaan, of mogen ze die uren nu inderdaad inkorten onder de noemer overuren?
december 2016
juli 2019
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 08 Okt 2016 15:49

Re: Taak ingekort wegens zwangerschapsverlof (werk)

Ik snap eerlijk gezegd maar weinig van je verhaal, maar je hebt toch een aanstelling voor x uren? Die uren krijg je tijdens je verlof betaald. Als je meer werkt dan je aanstelling zijn dat in principe overuren, daar heb je tijdens he verlof dan geen recht op.
Ik zelf heb bijv. een aanstelling voor 36 uur, maar werk 40 uur. Die extra 4 uur krijg ik niet uitbetaald, maar dit is extra vakantie. Ik ben nu ook met zwangerschapsverlof en krijg als het goed is uitbetaald voor 36 uur( in mijn geval dus gewoon mijn normale salaris), maar bouw niet nog eens die 4 uur extra vakantie op per week. Dat is alleen als ik daadwerkelijk werk.
<<

Anoniem282

Bericht 09 Okt 2016 20:45

Re: Taak ingekort wegens zwangerschapsverlof (werk)

Ik had gisteravond al je topic geopend en ik begrijp het eigenlijk ook niet goed. Sorry!
<<

Anoniem313

Bericht 09 Okt 2016 20:53

Re: Taak ingekort wegens zwangerschapsverlof (werk)

Ik denk dat heel specifiek is voor het onderwijs. Ben je lid van de vakbond? Die zouden je hiermee moeten kunnen helpen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Okt 2016 20:54

Re: Taak ingekort wegens zwangerschapsverlof (werk)

Ik begrijp je verhaal geloof ik wel (maar ik werk ook in het onderwijs :) )

Als ik het goed begrijp heb je gewoon je jaartaak die gevuld is met je lestaak en aangevuld met andere taken waaronder je mentortaak. Volgens mij zeg je dat je wat boven het aantal uren van je jaartaak uitkomt. Heb je een taak teveel? Hoe dan ook, die uren worden dus doorgaans uitbetaald.
Ik geloof wel dat het klopt dat jouw extra uren, die dus boven je jaartaak uitkomen, in dit geval bij iemand anders ondergebracht mogen worden. Maar dat ze je mentortaak hiervoor nemen vind ik heel vreemd: dat is niet een extra dingetje dat je er bovenop doet maar een heel wezenlijk grote taak (bij ons tenminste).
Ik zou voor de zekerheid even bellen met de AOB of de LIO. Die kunnen je het vast goed uitleggen.
#teammaple🍁
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 10 Okt 2016 08:19

Re: Taak ingekort wegens zwangerschapsverlof (werk)

Dankjewel! Ja UN, wat jij zegt klopt :)

Voor elke klas of taak staat een aantal uren op jaarbasis, maar het is vrijwel onmogelijk om precies 0,8 fte te vullen, je komt altijd iets erboven of eronder uit. In mijn geval dus iets erboven, maar niet zoveel dat er een taak vanaf kon, dan zou ik weer veel te weinig uren maken.

Hier wordt het dus als overuren gezien, terwijl het eigenlijk gewoon bij mijn hele baan hoort. Het is iets structureels. Maar ik ga contact opnemen met de vakbond!
december 2016
juli 2019
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 11 Okt 2016 18:28

Re: Taak ingekort wegens zwangerschapsverlof (werk)

Je krijgt dat extra stukje dus ook uitbetaald? Volgens mij kijkt het uwv naar het gemiddelde van het verdiende salaris van het afgelopen jaar om het dagloon te bepalen. Dit zou wellicht betekenen dat het overwerk omdat het constant is geweest ook meegenomen wordt in het dagloon.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers