Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lampen

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Okt 2013 19:46

Lampen

Welke lampen vind jij mooi?
Ik zoek een staande lamp voor boven de eettafel (een soort boogvorm dus).
Ik zoek een mooie lamp voor in het toilet, de hal en in de slaapkamer.

Ik heb al wel ideeën en die wil ik wel plaatsen, maar ik ben benieuwd naar wat jullie op dit moment voor lampen zouden kiezen en of je nog tips voor me hebt (vooral voor de staande booglamp!).

Thanks!
<<

Anoniem9

Bericht 16 Okt 2013 20:01

Re: Lampen

Ik vind hier leuke tussen staan! Vooral die met de zwarte kap. Die zou ook zo gaaf staan achter onze bank..

http://www.lamp-expert.nl/vloerlamp/booglamp
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Okt 2013 20:52

Re: Lampen

Ik :heart: lampen!

Heb echt een lampentic. Vind ook heel veel verschillende lampen mooi. Voor onze verhuizing heb ik veel lampen verkocht omdat we niet genoeg lichtpunten hebben ;) Mijn verzameling bestond uit zo'n 20 lampen (die lagen stof te vangen in de berging...)

Zelf hebben we een vintage lamp boven de eettafel. Een jaren '60 koperen lamp.
Naast ons bed hangen 2 koperen biljartlampen en in de woonkamer een staande ikea lamp.
Die laatste is leuk, maar het liefst zou ik die inruilen voor een mooi vintage exemplaar.
Verder bestaat onze basisverlichting uit designspotjes.

Ik ga even op zoek naar plaatjes! :)

Edit: slechte kwaliteit, maar de bovenste 2 heb ik in huis.
De onderste 2 zou ik nog heel graag willen. Jammer genoeg kosten deze een klein kapitaal :-(

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem 3

Bericht 17 Okt 2013 10:59

Re: Lampen

Die industriële lampen vind ik erg mooi, dit idee:

Afbeelding
<<

Anoniem17

Bericht 17 Okt 2013 11:09

Re: Lampen

Ik ben nog steeds verliefd op mijn eetkamerlampen, deze:
Afbeelding
Afbeelding
Foto is vlak na de verhuizing gemaakt, dus het is nog ietwat rommelig in huis daar ;)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Okt 2013 11:23

Re: Lampen

Dit is onze eetkamer lamp. Dit is toch wel m'n favoriete lamp in huis.

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem23

Bericht 17 Okt 2013 11:43

Re: Lampen

We hebben een zilveren booglamp boven de bank.
Boven de eettafel hebben we deze lampen hangen:
Afbeelding

Ik ben nog op zoek naar lampen voor in de hal, wc en keuken. Maar dat is zo makkelijk nog niet!
Laatst gewijzigd door Anoniem23 op 17 Okt 2013 11:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Okt 2013 11:43

Re: Lampen

Wij hebben deze (de bruine) boven de eettafel, ik vind 'm nog steeds zooo mooi!

Afbeelding

De bovenste twee lampen uit jouw post vind ik ook erg mooi Ooh la la!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Okt 2013 11:45

Re: Lampen

Wauw ook mooi Harri, jullie blauwe muur ook :heart:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem28

Bericht 17 Okt 2013 12:43

Re: Lampen

Wij hebben twee glazen bollampen met de binnenkant in chroomkleur. Boven het dressoir twee witte bollampen:


Boven de bank hebben wij zo'n staande booglamp, maar daar heeft mijn man een beetje spijt van, want hij stoot zich minstens één keer per dag aan die lamp:

In het toilet hebben wij een spotje, boven de tv hebben we ook nog drie spotjes en in de keuken hebben we ook alleen spotjes.
Laatst gewijzigd door Anoniem28 op 18 Okt 2013 16:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem23

Bericht 17 Okt 2013 12:45

Re: Lampen

Haha, mijn vriend stoot zich ook wel eens aan die lamp. Maar nu we hem wat hoger hebben gezet (bij ons kun je hem aanpassen) al een stuk minder! Misschien kan dat bij jullie ook?


Thanks Sterre!
<<

Anoniem28

Bericht 17 Okt 2013 12:50

Re: Lampen

wij kunnen m hoger zetten door de kap terug te schuiven, maar dan is die ronding nog korter dan op de foto en dat ziet er heel raar uit.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 17 Okt 2013 13:25

Re: Lampen

Dit soort lampen zoek je niet, maar ik zag hem vd week in een folder en vond hem erg mooi!
Afbeelding
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem23

Bericht 17 Okt 2013 16:57

Re: Lampen

Ja die vind ik ook erg leuk Plien! De overburen hebben zo'n lamp en ik vind hem tof, haha. Ik gluur verder nooit naar binnen..
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 17 Okt 2013 22:41

Re: Lampen

Ik wil graag zoiets, maar dan met grijstinten erbij of zo.

Afbeelding
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 18 Okt 2013 20:06

Re: Lampen

oeh, leuk topic dit! Ik ben ook nog op zoek naar eettafellampen en kan zo mooi ideeën opdoen.
Vraagje tussendoor: hoe doen jullie dat als het stroompunt niet op de goede plek zit?
Ik kan alleen bedenken dat ik dan met zo'n stripje moet gaan werken, maar dat staat niet zo mooi.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Okt 2013 20:10

Re: Lampen

Aan onze eetkamer lamp heb ik een strijkijzersnoer gezet.
In het midden boven de tafel heb ik een haakje in het plafond gemaakt en daaraan hangt de lamp, met dan een deel van het snoer naar het lichtpunt... snap je 'm nog?
Zal kijken of ik zo een foto kan maken.

Edit: zo dus

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 19 Okt 2013 20:49

Re: Lampen

Ja, dat zou kunnen.... Maar of ik dat nou zo mooi vind staan.
Sorry hoor, ik wil de perfecte oplossing vinden. Maar die bestaat waarschijnlijk niet haha!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 19 Okt 2013 20:58

Re: Lampen

Ik heb het even aan mijn man gevraagd piertje. Als jullie betonnen plafonds hebben zou je een sleuf kunnen frezen, daar de kabel door en weer dicht stucen.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 20 Okt 2013 22:09

Re: Lampen

Rejoy, bedankt voor je reactie. Wat je man zegt zou idd kunnen, maar we hebben het plafond net helemaal laten spacken, dus dat is ook niet echt wat. Een stroompunt bepalen is gewoon erg lastig als je nog geen eettafel in de goede maat hebt en de keuken uitbouwt. Hij zit ws net iets naast de plek waar ie zou moeten, dus ik denk dat we toch met een stripje of zo moeten werken. Of een lamp kopen met zo'n plafondstrip eraan.
Maar wel bedankt voor jullie ideeen in ieder geval! ik blijf hier lekker meekijken en misschien zie ik nog iets leuks!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Okt 2013 22:50

Re: Lampen

Leuk, reacties!

Ik heb de volgende op het oog:
http://www.bol.com/nl/p/hanglamp-iglowb ... 017889386/
al doet de foto hem niet veel eer aan, de kleur is lichtgrijs, en hij is omwikkelt met katoenen draadjes, als je hem aan zet geeft hij dus mooi licht. Deze wil ik boven mijn bed.

Ik vind die koperen lampen ook heel mooi, maar ik vind ze wel prijzig. Deze vind ik bijvoorbeeld ook erg mooi: http://www.basiclabel.nl/2572/hanglamp- ... amond.html
Of deze is wat betaalbaarder: http://www.bol.com/nl/p/hanglamp-hammer ... duct_title

Ik zoek nog een lamp voor de hal en voor de w.c.

Ik had deze al op het oog http://www.bol.com/nl/p/ranex-jamila-ha ... 010947113/ maar nu twijfel ik toch. Ik hoop dat deze lamp figuurtjes maakt op de muren. En dan heb ik nog een papierenlamp gekocht bij de IKEA om mee te knutselen. Maar ik vind zo'n lamp met neonsnoer bijvoorbeeld ook heel leuk, of met houten kralen aan de snoer. Hmm...keuzes keuzes.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron