Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 18 Okt 2013 22:21

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Ja, het scheelt proefdieren. Als één kat van mij kan voorkomen dat er een kat in gevangenschap geboren wordt, ben ik daar blij mee.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 19 Okt 2013 00:36

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Surya schreef:Ja, het scheelt proefdieren. Als één kat van mij kan voorkomen dat er een kat in gevangenschap geboren wordt, ben ik daar blij mee.


Een kat wordt toch altijd in gevangenschap geboren? (tenzij hij wild is). Ik vind dat proefdieren het hier in NL goed hebben. Sowieso kun je met een dood proefdier niet alle testen doen die je wilt. Dus je moet altijd wel speciale dieren hiervoor fokken. De meeste proefdieren worden na de proef ingeslapen, of moeten speciaal tijdens een proef ingeslapen worden om verdere onderzoek te ondergaan. Daarnaast worden de meeste proefdieren niet met katten gedaan, maar vaker met honden. Omdat die o.a. beter in de omgang zijn.

Ik ga niet met mijn dieren slepen. Ze zijn mij heel wat waard, dus andere mensen blijven er gewoon vanaf. Als ze overleden zijn worden ze waarschijnlijk gecremeerd en het as in een urn gedaan. Mijn vriend vind dat fijn, dat deden ze ook bij de andere katten. Die wens respecteer ik ook. Mij maakt het persoonlijk niet heel veel uit.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 19 Okt 2013 00:37

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Dubbele post
Laatst gewijzigd door Moira op 19 Okt 2013 12:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 19 Okt 2013 00:45

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

http://nos.nl/op3/artikel/430634-je-ove ... schap.html

Het scheelt wel degelijk proefdieren.
<<

Anoniem7

Bericht 19 Okt 2013 00:52

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

En toch heb ik zoiets, mijn kat is geen proefdier, ook na zijn dood niet. Als ik ervoor zou kiezen mezelf weg te geven aan de wetenschap na mijn dood dan is dat mijn eigen keuze, maar bij m'n kat is dat toch een drempel waar ik niet over kan stappen. Hem te laten cremeren samen met allemaal andere katten en weet ik welke dieren nog meer is ook nooit een keuze geweest waar ik 100% achter kon staan. Maargoed, dat beestje is me gewoon te speciaal geweest denk ik. Samen met z'n zus, gelukkig leeft die nog wel.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Okt 2013 01:04

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Maple schreef:Ik vind je huisdier laten opzetten een soort overkomen alsof je niet wilt accepteren dat hij dood is. Iemand die ik ken, had zelf sleutelhangers gemaakt van de leren halsband van de hond, dat vind ik wel een heel mooi aandenken.


Da's idd mooi, nooit van gehoord. Ik zag ooit op tv een vrouw die de haren verzamelde van haar honden, dat zelf ging spinnen en er kleding mee maakte. Heel apart, maar zou het nooit dragen.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Okt 2013 01:07

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Moira schreef:
Surya schreef:Ja, het scheelt proefdieren. Als één kat van mij kan voorkomen dat er een kat in gevangenschap geboren wordt, ben ik daar blij mee.


Een kat wordt toch altijd in gevangenschap geboren? (tenzij hij wild is). Ik vind dat proefdieren het hier in NL goed hebben. Sowieso kun je met een dood proefdier niet alle testen doen die je wilt. Dus je moet altijd wel speciale dieren hiervoor fokken. De meeste proefdieren worden na de proef ingeslapen, of moeten speciaal tijdens een proef ingeslapen worden om verdere onderzoek te ondergaan. Daarnaast worden de meeste proefdieren niet met katten gedaan, maar vaker met honden. Omdat die o.a. beter in de omgang zijn.

Ik ga niet met mijn dieren slepen. Ze zijn mij heel wat waard, dus andere mensen blijven er gewoon vanaf. Als ze overleden zijn worden ze waarschijnlijk gecremeerd en het as in een urn gedaan. Mijn vriend vind dat fijn, dat deden ze ook bij de andere katten. Die wens respecteer ik ook. Mij maakt het persoonlijk niet heel veel uit.


Proefdieren hebben het niet goed hier, nergens! Opgesloten en allerlei troep ingespoten krijgen ed.........................ja lekker leven hoor!
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Okt 2013 01:10

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Herfstblaadjes schreef:In Nederland mag je je huisdier niet (laten) opzetten, ik heb er nog serieus naar gekeken, hoewel ik nu blij ben dat ik mijn kat (stiekem) in de achtertuin heb begraven.

Ik denk dat ik mijn andere huisdieren wel aan de wetenschap zou geven, maar heb deze vraag nog nooit gehad.



Nou dat gezin kwam uit Nederland dus blijkbaar mag het wel. Waarom zou het niet mogen? Herten ed worden toch ook opgezet?

Ik vind het raar om te lezen dat sommigen ze in de tuin hebben begraven, want ik dacht dat dat niet mocht. Blijkbaar wel of het was illegaal. Kleine huisdieren wel, want de nieuwe eigenaren van mijn ouderlijke huis zijn bij het graven in de tuin een hoop kartonnen doosjes tegen gekomen.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Okt 2013 01:11

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Elliot schreef:Wow! Ik heb dat wel eens voor de grap tegen m'n stiefvader gezegd, die is zo verliefd op zijn kat dat ik denk dat hij een week ziek thuis is als er iets met dat beessie gebeurd. Maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand het serieus overwoog. Het lijkt me ergens ook wel bijzonder hoor, maar vooral een beetje creepy!


Waarom is dat creepy? Dat vind ik pas als men ze op laat zetten. Naar idee om elke ochtend tegen die ogen aan te kijken alsof je aangestaard wordt .
<<

Anoniem7

Bericht 19 Okt 2013 01:13

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

caribbeanlover schreef:
Elliot schreef:Wow! Ik heb dat wel eens voor de grap tegen m'n stiefvader gezegd, die is zo verliefd op zijn kat dat ik denk dat hij een week ziek thuis is als er iets met dat beessie gebeurd. Maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand het serieus overwoog. Het lijkt me ergens ook wel bijzonder hoor, maar vooral een beetje creepy!


Waarom is dat creepy? Dat vind ik pas als men ze op laat zetten. Naar idee om elke ochtend tegen die ogen aan te kijken alsof je aangestaard wordt .

Dat bedoelt ze ook.
<<

Anoniem123

Bericht 19 Okt 2013 10:22

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Onze buren hebben hun twee katten op laten zetten na hun dood. Dat vind ik pas creepy :pale:

Mijn hondje geef ik niet aan de wetenschap.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 19 Okt 2013 10:24

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Over deze vraag heb ik eigenlijk nooit nagedacht maar ik zou het wel doen denk ik.
Mijn keus was altijd om de beestjes te laten cremeren maar dan wel met meer beestjes tegelijkertijd, een prive crematie hoeft van mij niet. Ik zou de as ook niet willen trouwens. Begraven in de tuin is hier ook geen optie.

En opzetten? :no:
<<

Anoniem193

Bericht 19 Okt 2013 11:13

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

caribbeanlover schreef:
Zero schreef:Nee, mijn kat is niet erg slim.


Dat maakt toch niet uit.

Isis, dood idd. Levend zou ik nooit doen. Waarom je geliefde dier open laten snijden en pijn laten lijden alleen voor stomme onderzoeken?

Wij hadden vroeger een hond en nadat zij was ingeslapen heeft mijn vader haar daar achter gelaten. Alle dieren worden verzameld en tegelijk in een oven gecremeerd (verbranden vind ik een naar woord voor levende wezens).
Dat wil ik niet voor onze hond, dus had ik bedacht dat we hem laten cremeren en dat we dan de as krijgen net zoals bij de mens.
Dat schijnt erg duur te zijn wat we opzich voor hem over hebben, maar het is nogal een dubbel gevoel aangezien we voor dat geld een nieuwe hond kunnen nemen.
Dus ik had het er laatst over met mijn man en hij vind het wel een goed iniatief. Op deze manier kunnen aankomende dierenartsen ervan leren alhoewel ik er toch wat moeite mee heb.
Gelukkig hoeven we daar voorlopig geen beslissing over te maken, want we hopen dat onze hond nog een paar jaartjes bij ons blijft.


Dat is inderdaad wel erg naar. Als ze dood zijn maakt het niet meer uit.
<<

Anoniem79

Bericht 19 Okt 2013 11:19

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

caribbeanlover schreef:
Herfstblaadjes schreef:In Nederland mag je je huisdier niet (laten) opzetten, ik heb er nog serieus naar gekeken, hoewel ik nu blij ben dat ik mijn kat (stiekem) in de achtertuin heb begraven.

Ik denk dat ik mijn andere huisdieren wel aan de wetenschap zou geven, maar heb deze vraag nog nooit gehad.



Nou dat gezin kwam uit Nederland dus blijkbaar mag het wel. Waarom zou het niet mogen? Herten ed worden toch ook opgezet?

Ik vind het raar om te lezen dat sommigen ze in de tuin hebben begraven, want ik dacht dat dat niet mocht. Blijkbaar wel of het was illegaal. Kleine huisdieren wel, want de nieuwe eigenaren van mijn ouderlijke huis zijn bij het graven in de tuin een hoop kartonnen doosjes tegen gekomen.


Dat het gedaan wordt (huisdieren opzetten) betekent niet dat het ook mag. Staat gewoon ergens in een wet. Net als je hond of kat in de achtertuin begraven, dat mag inderdaad ook niet. Maar ja, er mag zoveel niet. Mijn kat ligt wel een meter diep, want ik wil hem niet tegenkomen als ik bolletjes ga planten.
Maar zo raar is dat toch niet?
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 19 Okt 2013 11:21

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Nee ik zou dat niet willen, maar mijn vriend wel. Mijn vriend heeft ook laten vastleggen dat zijn lichaam aan de wetenschap wordt gegeven.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 19 Okt 2013 12:05

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Surya schreef:http://nos.nl/op3/artikel/430634-je-overleden-huisdier-doneren-aan-de-wetenschap.html

Het scheelt wel degelijk proefdieren.


Is dit op mij gericht? Want ik heb nergens beweerd dat het geen proefdieren scheelt. Ik zeg alleen dat het onoverkomelijk is dat er altijd dieren speciaal voor gefokt moeten worden, omdat je met iemand huisdier gewoon vrij weinig testen kunt doen.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 19 Okt 2013 12:19

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

caribbeanlover schreef:Proefdieren hebben het niet goed hier, nergens! Opgesloten en allerlei troep ingespoten krijgen ed.........................ja lekker leven hoor!


Ik zou zeggen, maak eens een afspraak met een proefdierkliniek, want dan zie je hoe ze écht leven en verzorgd worden. Tuurlijk is het niet fijn dat er dieren gebruikt worden voor proeven en ik ben ook voor alternatieven, maar soms is het gewoon nodig. De dieren worden zo goed mogelijk verzorgd (en met liefde!) en dit wordt allemaal geregistreerd en er moet een verklaring afgelegd worden aan een speciaal committé voor proefdieren. Sowieso moet je iedere test op dieren aanvragen en daar wordt afgewogen of het nut heeft of niet.

Als jij met je doodzieke hondje naar de dierenarts wilt, wil je toch dat hij beter wordt? Dat is met technieken die de dierenarts geoefend heeft op proefdieren, met geneesmiddelen die getest zijn op proefdieren. Je wilt je hond goed voer geven, die ook gewoon op proefdieren getest zijn. Producten die je eet zijn getest op dieren. Alle geneesmiddelen die jij ooit hebt gebruikt of gaat gebruiken is getest op proefdieren. Als jij in het ziekenhuis beland en geopereerd moet worden, zijn die technieken ook eerst getest op proefdieren. Wellicht dat je ook verzorgingsproducten en make-up gebruikt die getest zijn op proefdieren.

Ik wil hiermee zeggen: het één sluit het ander niet uit. We willen allemaal het liefst zonder proefdieren, maar dat kan nu eenmaal niet. Dus moeten er op bepaalde fronten compromissen gesteld worden.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Okt 2013 13:16

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

SarahKey schreef:Onze buren hebben hun twee katten op laten zetten na hun dood. Dat vind ik pas creepy :pale:

Mijn hondje geef ik niet aan de wetenschap.


Het gaat hier toch ook om het opzetten ervan. :yes:
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 19 Okt 2013 23:01

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Moira schreef:
Surya schreef:http://nos.nl/op3/artikel/430634-je-overleden-huisdier-doneren-aan-de-wetenschap.html

Het scheelt wel degelijk proefdieren.


Is dit op mij gericht? Want ik heb nergens beweerd dat het geen proefdieren scheelt. Ik zeg alleen dat het onoverkomelijk is dat er altijd dieren speciaal voor gefokt moeten worden, omdat je met iemand huisdier gewoon vrij weinig testen kunt doen.


Maar dan nog, als mijn huisdier na zijn dood één proefdier vervangt is dat toch weer één dier. Welke proeven ze er ook op uitvoeren, blijkbaar zijn overleden huisdieren ook nodig.

Ik weet niet meer we het zei, maar individueel cremeren valt qua prijs wel mee. Ik heb een kat individueel laten cremeren en da kostte 120 euro. De groepscrematie kostte 80 euro.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 20 Okt 2013 16:02

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Ja, daar heb je gelijk in Surya. Dan had ik je niet goed begrepen :).

Individueel cremeren an sich is niet heel veel duurder dan groepscremeren inderdaad. Alleen wordt het duurder als het bedrijf het dier op komt halen (is verplicht bij onze dierenarts bijvoorbeeld) en als je de as komt ophalen zijn daar ook weer kosten aan verbonden. Ook heb je weekendtarieven. Wil je ook nog een beetje een leuke urn, dan kan het prijzig worden. Bij mijn schoonouders was hun kat in het weekend overleden en het dier moest persé zsm opgehaald worden bij de dierenarts. Inclusief een gekozen urn met naamplaatje etc kwamen ze al gauw op de €200,-. Als ze het maar waard vinden, dat is het belangrijkste :).
<<

Anoniem 63

Bericht 20 Okt 2013 16:11

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Rush schreef:Ja hoor, veel succes ermee. Ik wil 'm niet begraven in de tuin.


+1
<<

Anoniem301

Bericht 20 Okt 2013 19:27

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

caribbeanlover schreef:Alle dieren worden verzameld en tegelijk in een oven gecremeerd (verbranden vind ik een naar woord voor levende wezens).

Als het goed is verbranden ze die wezens ook niet levend :wink:
<<

caribbeanlover

Bericht 20 Okt 2013 22:39

Re: Zouden jullie je huisdier aan de wetenschap geven?

Moira schreef:Ja, daar heb je gelijk in Surya. Dan had ik je niet goed begrepen :).

Individueel cremeren an sich is niet heel veel duurder dan groepscremeren inderdaad. Alleen wordt het duurder als het bedrijf het dier op komt halen (is verplicht bij onze dierenarts bijvoorbeeld) en als je de as komt ophalen zijn daar ook weer kosten aan verbonden. Ook heb je weekendtarieven. Wil je ook nog een beetje een leuke urn, dan kan het prijzig worden. Bij mijn schoonouders was hun kat in het weekend overleden en het dier moest persé zsm opgehaald worden bij de dierenarts. Inclusief een gekozen urn met naamplaatje etc kwamen ze al gauw op de €200,-. Als ze het maar waard vinden, dat is het belangrijkste :).


Valt nog mee vind ik
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers