Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Red mijn vakantie.

<<

caribbeanlover

Bericht 01 Sep 2013 22:48

Red mijn vakantie.

Was vanavond weer op tv. Mensen die in een 2 sterren hotel zitten en dan verbaasd zijn dat het eten etc slecht is. Ook hebben zulke mensen altijd geboekt bij de meest vage reisorganisaties.
Ik begrijp dat niet he. Wat verwachten ze dan van 2 of 3 sterren hotels?! De kans is groot dat het in landen als Spanje, Turkije ed niet bepaald goed is.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 01 Sep 2013 23:23

Re: Red mijn vakantie.

Ik snap ook wel dat je niet veel kunt verwachten, maar het hoort wel veilig te zijn. Kijk ik zou niet verbaasd zijn als ik een bord papat met hamburger zou krijgen of simpele pasta, maar ik vind wel dat wat je krijgt je moet kunnen eten zonder ziek van te worden. Dat heeft niets met 2 of 5 sterren te maken.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 02 Sep 2013 10:42

Re: Red mijn vakantie.

Ik heb deze specifieke aflevering niet gezien.
Wat ik wél vind; 2 sterren of 5 sterren...je betaald voor een onderkomen. Dus moet het schoon, verantwoord en veilig zijn. En tuurlijk de sterren onderscheiden wellicht de luxe, de service, de omgeving, de uitstraling.
Maar een 2 sterren hotel/appartement mag niet automatisch betekenen dat het te onbeschoft voor woorden wordt. En dat vind ik vaak wel als ik die beelden op televisie zie....
<<

Anoniem1

Bericht 02 Sep 2013 10:46

Re: Red mijn vakantie.

Ja ook al is het maar 2 sterren je mag wel gewoon fatsoenlijk voedsel verwachten, gewoon kunnen eten zonder ziek te worden. Heb het ook gezien, verbaas me er vooral over hoe die mensen bij zulke vage bureautjes uit weten te komen ook.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Sep 2013 10:57

Re: Red mijn vakantie.

Da's waar idd, maar ja aan de andere kant als je 2 of 3 boekt weet je dat de kans groot is in die landen dat het niet super is.
Zulke gevallen zijn bijna altijd geboekt bij een vage organisatie. Tuurlijk zijn er ook wel eens problemen bij OAD ed, maar je kan beter meer betalen en op zeker gaan door bij een bekende te boeken.
Ik vind het altijd wel sneu voor die mensen, maar vraag me af waarom ze niet 4 of 5 boeken.
<<

Anoniem1

Bericht 02 Sep 2013 12:05

Re: Red mijn vakantie.

Omdat het goedkoop is?

Ik zat vorig jaar 3* maar vond het ook tegenvallen, vrij slecht en had eigenlijk vooral verwacht dat er beperkte keuze zou zijn qua eten. Maar had niet verwacht dat er allemaal lekkages in de kamer zouden zitten. Voor 3 sterren verwacht ik gewoon basis kwaliteit, geen extra's maar wel gewoon normaal leefbaar.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Sep 2013 12:56

Re: Red mijn vakantie.

Dat zal de voornaamste reden wel zijn, maar die groep in Spanje hadden ergens geboekt die alleen bij SGR zijn aangesloten. Het is ook belangrijk dat je ergens boekt die ook bij ANVR zijn aangesloten. Ik had net even gekeken en die reisorganisatie staat vn negatief in het nieuws. Blijkbaar checken zulke mensen de organisatie van te voren niet en lezen geen reviews. Ik doe dat continu, check van alles en heb nooit problemen gehad dus het ligt ook aan jezelf.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Sep 2013 09:53

Re: Red mijn vakantie.

Maar, de sterrenstatus is niet in elk land gelijk!
Overigrns biedt/bood Jiba (en Sunweb) ook 3* hotels en appartementen aan in Spanje en Turkije. Niks mis mee, prachtig schoon, eten OK, etc. Maar sommige mensen zijn van 'dubbeltje eerste rang' en dan ben je flink in de aap gelogeerd. Goed voorwerk scheelt je de helft aan irritaties
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 09:56

Re: Red mijn vakantie.

Voorwerk is idd erg van belang en dat doe ik zelfs ondanks dat het 5 sterren is en goed oogt op de site.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Sep 2013 10:22

Re: Red mijn vakantie.

En gelijk heb je!
Wj hebben veel gebruik gemaakt van Tripadvisor dit jaar. Werkte als een tierelier en hebben geen enkele keer in een slecht hotel/motel gezeten.
<<

Anoniem91

Bericht 03 Sep 2013 10:25

Re: Red mijn vakantie.

Ik snap dat mensen geen budget hebben en daardoor goedkoop op vakantie gaan en dan kun je inderdaad niet verwachten dat je super de luxe zit. Maar wat iemand al zei, veiligheid en en een gewone maaltijd moet altijd kunnen en natuurlijk moet het gewoon schoon zijn.
Ik vind het trouwens een vreselijk programma.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 11:16

Re: Red mijn vakantie.

Oreo schreef:En gelijk heb je!
Wj hebben veel gebruik gemaakt van Tripadvisor dit jaar. Werkte als een tierelier en hebben geen enkele keer in een slecht hotel/motel gezeten.


Ik lees daar dagelijks op ook nadat we geboekt hebben. Internationale reviews heb je meer aan dan alleen nederlandse. Onze hotels zien er altijd tip top uit, maar soms kunnen er ondanks veel speurwerk wat minpuntjes zijn. Zo waren vorig jaar de wc en de douche in 1 ruimte. Als we de deur helemaal opendeden stond die letterlijk voor het douchegordijn. Dus als we wilde douchen, dan moest eerst de deur helemaal open, dan krampachtig naast de wc gaan staan en dan kon de deur pas dicht. Ook was de douche nog kleiner dan bij ons thuis (dus zeg maar de douchebak waar je op staat). Het douchegordijn was niet breed genoeg, dus als je die helemaal naar rechts deed was er een open ruimte aan de linkerkant en andersom. Ook moesten we de douchekop zelf zoveel mogelijk richting de muur richten anders was het zo zeiknat op de grond rond de wc.

Het eten was niks verkeerd mee, maar het personeel was niet zoals je in een 5 sterren hotel verwacht. Zodra we zaten was het heel moeilijk om wat drinken te bestellen ook als we onze hand hadden opgestoken. Een keer was het zo rustig,maar iemand van de bediening vond het blijkbaar belangrijker om te blijven praten bij een tafel met gasten die kennelijk veel en vaak fooi gaven. Dit probleem heb ik vaker in reviews gelezen van dat hotel dus ik ben niet de enige.

Ook waren de glazen heel vaak op en de gasten moesten letterlijk wachten totdat ze afgewassen waren. Toen ik de manager zag heb ik hem erop aangesproken en het enige wat hij kon doen is gewoon alleen al 100 glazen erbij bestellen dat scheelt alweer. Dat heb ik hem ook voorgesteld. Hij vond het blijkbaar belangrijker om pauze te nemen gezien zijn bord met eten, dan luisteren naar een serieuze klacht!
Overal op het resort was dat probleem zelfs bij de swim up bar. Totaal onlogisch ging die om 17.00 dicht en het zwembad om 19.00.

Al deze klachten heb ik ook gelezen bij zusterhotels in Mexico en dat was voor mij de reden om die keten niet meer te kiezen. Ik dacht eerst dat het wellicht iets was van de Dominicaanse Republiek (waar wij dus waren vorig jaar), maar blijkbaar dus niet. Het personeel lezen de reviews ook en beloven verbetering. Dat las ik ook van jaren geleden van ons hotel dus ze leren er niks van.

Heb ze bij thuiskomst gemaild en zoals bij andere gasten wat ik las zeggen ze standaard ''we hopen dat jullie nog eens terug komen''.Ik heb ze maar gezegd wat ze denken dat ik zou doen en dat is niet meer terugkomen.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 03 Sep 2013 12:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 11:17

Re: Red mijn vakantie.

Weetjewel schreef:Ik snap dat mensen geen budget hebben en daardoor goedkoop op vakantie gaan en dan kun je inderdaad niet verwachten dat je super de luxe zit. Maar wat iemand al zei, veiligheid en en een gewone maaltijd moet altijd kunnen en natuurlijk moet het gewoon schoon zijn.
Ik vind het trouwens een vreselijk programma.


Hoezo vind het het vreselijk? Het is wel elke keer hetzelfde in dezelfde landen.
<<

Anoniem91

Bericht 03 Sep 2013 11:21

Re: Red mijn vakantie.

caribbeanlover schreef:
Weetjewel schreef:Ik snap dat mensen geen budget hebben en daardoor goedkoop op vakantie gaan en dan kun je inderdaad niet verwachten dat je super de luxe zit. Maar wat iemand al zei, veiligheid en en een gewone maaltijd moet altijd kunnen en natuurlijk moet het gewoon schoon zijn.
Ik vind het trouwens een vreselijk programma.


Hoezo vind het het vreselijk? Het is wel elke keer hetzelfde in dezelfde landen.


Ik heb niks met Rob en Alberto en het wordt altijd zo heerlijk overdreven, maar dat is met de meeste sbs programma's.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 11:22

Re: Red mijn vakantie.

Ik vind ze het juist goed doen, ze doen echt moeite voor de mensen. Ik kijk altijd eerst naar welk land we heen willen, dan ga ik op 5 sterren hotels kijken, maak ik een lijstje welke mij leuk lijken en dat ga ik idioot veel foto's en reviews bekijken/lezen. Ik boek niet zomaar 1, 2, 3, dus.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Sep 2013 17:06

Re: Red mijn vakantie.

Ik vind dat de presentators echt heel goed omgaan met de veel (sorry dat i het zeg) domme mensen. Komop zeg als je moet kotsen van het eten meld je dit toch bij de toeroperator?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Sep 2013 17:09

Re: Red mijn vakantie.

Wij zagen in het vorige seizoen dat het team werd aangevallen door medewerkers van een organisatie waar wij ooit een huis bij geboekt hebben. Dat ga ik toch nooit meer doen. Hoe oke het toen ook was.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Sep 2013 17:10

Re: Red mijn vakantie.

Atelier Madame schreef:Ik vind dat de presentators echt heel goed omgaan met de veel (sorry dat i het zeg) domme mensen. Komop zeg als je moet kotsen van het eten meld je dit toch bij de toeroperator?


Mijn idee. Volgens mij bellen mensen voortaan eerst de show en dan de reisleiding ipv omgekeerd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem30

Bericht 03 Sep 2013 17:15

Re: Red mijn vakantie.

Ik vind het onzin dat omdat het 'maar' 2 of 3 sterren is je had kunnen verwachten dat het eten slecht is. Ja de hotelkamer kan simpel zijn, niet veel faciliteiten en gewoon alleen een simpele douche ipv een luxe badkamer, maar het eten hoort gewoon gaar, warm en normaal te zijn, dat lijkt me niet meer dan logisch.

Wij waren dit jaar ook in een simpel, basis hotel in Turkije, bewust gekozen omdat het voordelig was, en we daardoor lekker uit eten konden (was niet all inclusive). Nou het was keurig schoon, netjes en sober. Het ontbijt was simpel, maar vers en werd continu aangevuld. Zo hoort het!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Sep 2013 17:15

Re: Red mijn vakantie.

Weetjewel schreef:
caribbeanlover schreef:
Weetjewel schreef:Ik snap dat mensen geen budget hebben en daardoor goedkoop op vakantie gaan en dan kun je inderdaad niet verwachten dat je super de luxe zit. Maar wat iemand al zei, veiligheid en en een gewone maaltijd moet altijd kunnen en natuurlijk moet het gewoon schoon zijn.
Ik vind het trouwens een vreselijk programma.


Hoezo vind het het vreselijk? Het is wel elke keer hetzelfde in dezelfde landen.


Ik heb niks met Rob en Alberto en het wordt altijd zo heerlijk overdreven, maar dat is met de meeste sbs programma's.


Eens. Vind het ook vreselijke stemmingmakerij. Vaak krijg je meer opgelost als je gewoon netjes blijft en niet meteen zo in de aanval gaat als Alberto. Ik vind het dan ook geen wonder dat de situatie zo vaak escaleert als die man zich zo opstelt.

Net als bij dat andere stel met dat doodzieke babietje, die man komt binnen 5 min terug en het is opgelost en ze doen nog wat extra's voor die mensen. En ipv dat Alberto reageert met een 'fijn dat het zo snel opgelost is' krijgt die man een 'waarom kon dit nou niet eerder opgelost worden' in zijn bek geslingerd terwijl die klacht pas een week bij die organisatie lag. Ja sorry hoor, dan wil je die vent toch bitchslappen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Sep 2013 17:26

Re: Red mijn vakantie.

Pippa schreef: Ik vind het onzin dat omdat het 'maar' 2 of 3 sterren is je had kunnen verwachten dat het eten slecht is. Ja de hotelkamer kan simpel zijn, niet veel faciliteiten en gewoon alleen een simpele douche ipv een luxe badkamer, maar het eten hoort gewoon gaar, warm en normaal te zijn, dat lijkt me niet meer dan logisch.

Wij waren dit jaar ook in een simpel, basis hotel in Turkije, bewust gekozen omdat het voordelig was, en we daardoor lekker uit eten konden (was niet all inclusive). Nou het was keurig schoon, netjes en sober. Het ontbijt was simpel, maar vers en werd continu aangevuld. Zo hoort het!


Zo hoort het idd!

Overigens als je via zoover dit hotel opzoekt zie je ook de slechte recensies over het eten. Een 5,7 gemiddeld obv 400 reacties lijkt mij toch veelzeggend. Dan heb je het niet meer over het verschil tussen een 9,4 of 9,3 zoals vaak in bijv Turkije met echt goede hotels.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 18:10

Re: Red mijn vakantie.

Atelier Madame schreef:Ik vind dat de presentators echt heel goed omgaan met de veel (sorry dat i het zeg) domme mensen. Komop zeg als je moet kotsen van het eten meld je dit toch bij de toeroperator?


Dat doen ze toch ook,maar omdat die zo laks reageren of helemaal raadplegen ze het programma dus goed dat zij er zijn!
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 18:22

Re: Red mijn vakantie.

Poppy, Alberto bedankt vaak wel en ik vind het logisch dat hij om een verklaring vraagt. Van dat stel met die baby vind ik het zeer dom om geen annuleringsverzekering te hebben afgesloten omdat het niet kon. Je kan het altijd zelf doen en de smoes van ''je verwacht niet dat er wat gebeurd'' is onzin. Sluit het sowieso af je ziet wat er gebeurd.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Sep 2013 20:29

Re: Red mijn vakantie.

Ik schrok er idd ook van. Aan de ene kant denk ik dat je voor zo'n prijs en 2 sterren ook niet veel kan verwachten maar ja eten moet natuurlijk eigenlijk gewoon voldoen aan eisen.

Dat stel met dat kindje vond ik erg zielig, het zou je kleine meisje maar zijn zeg..
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Sep 2013 20:45

Re: Red mijn vakantie.

Heel zielig idd, maar ondanks dat vind ik die ouders best dom.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron