Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem273

Bericht 20 Okt 2013 15:59

Re: Clean, fit & healthy-topic

Fijn Tox! Toch ook heel fijn om weer lekker aan het werk te zijn :D
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 20 Okt 2013 17:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik had gister echt een onwijs lekkere maaltijd gemaakt 's avonds, bloemkool die ik had gekruid met allemaal kruiden uit de Aziatische keuken en met bulgur en wat rundergehakt. Vroeger kreeg ik bij m'n ouders altijd gewoon gekookte bloemkool en daar vind ik echt niets aan, maar zo spicy was het echt heerlijk.

Verder was het geen clean weekend :P ik had gisteravond een meidenavond met vriendinnen met wijn en lekkere hapjes. En ik had zelf pepernoten gebakken. Maar ze waren wel delicious
<<

Anoniem187

Bericht 20 Okt 2013 20:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hebben jullie Nederlandse websites waar jullie tips en/of recepten vanaf halen?

Ik haal zelf veel van www.bluebelle.nl en www.degroenemeisjes.nl
Jullie nog andere suggesties?
<<

Anoniem38

Bericht 20 Okt 2013 20:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb altijd last van mijn buik. Nu ben ik drie weken in Thailand geweest...en nergens last van! Ik kon gewoon naar de wc :) nu at ik daar nauwelijks brood, melkproducten en vlees. Ik wil dat wat voort gaan zetten in NL, maar ik heb op mijn werk geen tijd om allerlei salades en ingewikkelde dingen te maken. Wat zijn lunches die ik makkelijk mee kan nemen, waarbij ik dus geen brood eet?
<<

anoniem213

Bericht 20 Okt 2013 20:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Je kan een salade toch de dag ervoor maken? Ik nam deze week bijvoorbeeld twee bakjes mee:
- Eentje met komkommerstukjes en gerookte zalmstukjes
- Eentje met veel sla, paprika en zonnebloempitten en/of pijnboompitten

Bij de komkommerstukjes en zalmstukjes deed ik wat olie, peper en balsamicoazijn. Je kunt dat gemakkelijk de avond ervoor al klaarzetten. Dan gooi je bij de komkommer en zalm gewoon in de ochtend pas wat olie en azijn. En zo kan dat met heel veel salades. Avocado en noten vullen erg goed bijvoorbeeld.
<<

Anoniem38

Bericht 20 Okt 2013 20:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wordt dat niet papperig en slap? Daar ben ik wel bang voor; dat het niet genoeg vult.
Ik heb niet zo'n verstand van salades... :redface: eet altijd de 'simpele', gewoon eitje koken, slasaus, pijnboompitten en sla.
<<

Anoniem273

Bericht 20 Okt 2013 20:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Gewoon twee bakjes: een bakje met de ingrediënten en een los bakje met dressing. Dit pas mengen wanneer je gaat eten.
<<

anoniem213

Bericht 20 Okt 2013 20:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jip83 schreef:Wordt dat niet papperig en slap? Daar ben ik wel bang voor; dat het niet genoeg vult.
Ik heb niet zo'n verstand van salades... :redface: eet altijd de 'simpele', gewoon eitje koken, slasaus, pijnboompitten en sla.


Zoals ik het beschrijf: wat moet er dan papperig en slap worden? Komkommer?

En zoals Azi zegt kan ook natuurlijk. Ik heb alleen geen goed bakje voor alleen dressing.
<<

Anoniem273

Bericht 20 Okt 2013 20:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik gebruik daarvoor een klein Tupperware-achtig bakje :)
<<

anoniem213

Bericht 20 Okt 2013 21:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb wel kleine bakjes maar die lekken :thumbdown:.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 20 Okt 2013 22:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bij de HEMA hebben ze een super handige bak om salade mee te nemen. Daar zit een speciaal klein bakje bij voor de dressing en er zit ook een koelelement in.
<<

anoniem213

Bericht 20 Okt 2013 22:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zonnetje schreef:Bij de HEMA hebben ze een super handige bak om salade mee te nemen. Daar zit een speciaal klein bakje bij voor de dressing en er zit ook een koelelement in.


Er iets ultiem handigs en ik ben daar níet van op de hoogte :shock:. Ik ga donderdag kijken. Bedankt!
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 21 Okt 2013 09:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Toxi wat goed dat je dat gewoon bent gaan doen! Ik hoop echt dat je snel een baan vindt die beter bij je past.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 21 Okt 2013 15:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier nog wel zo veel mogelijk clean aan het eten. Afgelopen vrijdag wel naar de Mac geweest, want naar Anouk en het was al haasten om daar redelijk bijtijds te zijn. We eten wel gezond de hele dag door. Hebben ook minder trek nu we geen suikers meer eten.
Net wel een openbaring gehad: ik haal amandelmeel, speltbloem en roggemeel bij de natuurwinkel, blijkt er bij ons in het stadje een molen te zitten die dit ook allemaal verkoopt, maar dan wel een stuk goedkoper! Ga ik morgen dus eerst maar eens even heen.

Ik haal trouwens veel recepten van de site van gezondlevenvanjacoline.blogspot.com en van vegadutchie.nl. Morgen ga ik de speculaasbrokken van Jacoline proberen te maken en de ontbijtkoek.
Heb nu al een aantal keer de kaneelcake van haar gemaakt, het gehaktbrood en de cake met kaas, spek en ui. Heerlijk en zeker een aanrader.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Okt 2013 18:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier gaat het goed wat betreft het zoveel mogelijk om de 2,5 uur en zoveel mogelijk suikervrij eten. Val niet echt af, maar kom in ieder geval ook niet aan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem23

Bericht 21 Okt 2013 19:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

June schreef:
Zonnetje schreef:Bij de HEMA hebben ze een super handige bak om salade mee te nemen. Daar zit een speciaal klein bakje bij voor de dressing en er zit ook een koelelement in.


Er iets ultiem handigs en ik ben daar níet van op de hoogte :shock:. Ik ga donderdag kijken. Bedankt!

Dit wil ik ooook! Ik ga van de week even kijken. Super handig.
<<

Anoniem273

Bericht 21 Okt 2013 19:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Harrison schreef:
June schreef:
Zonnetje schreef:Bij de HEMA hebben ze een super handige bak om salade mee te nemen. Daar zit een speciaal klein bakje bij voor de dressing en er zit ook een koelelement in.


Er iets ultiem handigs en ik ben daar níet van op de hoogte :shock:. Ik ga donderdag kijken. Bedankt!

Dit wil ik ooook! Ik ga van de week even kijken. Super handig.


Ik ga morgen ook even kijken :) Vooral dal koelelement klinkt goed!
<<

Anoniem273

Bericht 22 Okt 2013 14:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb dat blauwe saladebakje net gekocht bij Hema, wat super handig en leuk!! Koelelement ligt al in de vriezer, dan kan ik het dinsdag meenemen naar m'n werk (na de vakantie).

Verder nog lekkere dingen gehaald voor de lunch, jummie! Ik ga morgen een pompoensoepje maken en ik heb lekker eieren en gerookte zalm gehaald. En nog sla en tonijn/zalm voor erdoor.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 22 Okt 2013 17:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Is voor het eerst dat ik op dit forum weer meeschrijf, mijn energie laat helaas nogal te wensen over, maar ik lees wel trouw mee en het het 'schone' eten gaat nog steeds goed. Alleen sporten is alweer veel te lang geleden.

Vanmorgen niet helemaal gezond gedaan, maar voor een 'ik val om van de vermoeidheid en ik ben zo zielig-ontbijt' vond ik het nog niet slecht: magere yoghurt met aardbeien, amandelen en een beetje pure hagelslag. Was erg lekker.:)

Verder moeten we gaan bezuinigen, dus ik heb net bioboergiel opgezegd, moet kritisch gaan kijken naar wat we biologisch willen/kunnen houden. Wil iig vlees, eieren en zuivel bio hebben, dan maar wat minder vaak vlees. Brood blijf ik ook biologisch bakken, is een groot deel van wat we dagelijks binnenkrijgen en bio meel is niet eens zoveel duurder. En sowieso zoveel mogelijk bio voor zoon.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Okt 2013 08:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lastig is dat hè, LG. Wij deden voorheen ook altijd alles biologisch kopen, maar dat konden we ons op een gegeven moment niet meer permitteren. Dus nu doen we het grotendeels biologisch.

Maar Giel is niet heel duur toch? Als je dat los moet kopen dan ben je meer kwijt.
Waar koop jij je biomeel?
En gewoon mee blijven schrijven joh! Als alle meelezers in dit topic nou ook mee gaan schrijven, dan wordt het nog gezelliger en kunnen we meer tips delen.

Zonnetje, thanx voor de tip! Ik ga ook eens kijken voor dat bakje.


Jakkie bah! Ik dacht net een gezonde smoothie te maken voor het ontbijt. Kokosmelk, bevroren mango, banaan, aardbei, chiazaad en lijnzaad. Gezond is het zeker, maar lekker absoluut niet. Kokosmelk in m'n smoothie is dus geen favoriet.
Dochter vindt het wel lekker. Mag zij het opdrinken. Of lepelen (het is zo dik, lijkt een beetje op een dikke milkshake).

Eens denken wat ik dan voor het ontbijt zal nemen.

Hier gaat het eten erg goed. In Lady haar topic in eten&drinken hou ik bij wat ik zoal eet op een dag. Ik hield het altijd al in m'n hoofd bij, maar zo opschrijven is toch ook wel handig.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 23 Okt 2013 08:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben aan het proberen geslagen met de overnight oats. Na 2 mislukte pogingen (ze bleven gewoon vloeibaar, 1 heb ik weggegooid en de ander maar verwarmd), had ik vanochtend echt een papje. Ik had hem gemaakt met 20 gram havervlokken, 10 gram havermout, 1 eetlepel lijnzaad, 150 ml sojamelk en 50 ml magere yoghurt. Vanochtend nog kaneel door gedaan, en 6 gehakte noten en 4 in stukjes gesneden gedroogde abrikozen. Dat laatste is niet zo lekker erin.

En voor de lunch heb ik gisteravond al een omelet gemaakt met 2 paprika's, rode ui, 2 eieren en een scheutje sojamelk.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Okt 2013 09:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jules, ik maakte m'n overnight oats altijd met 50 gram vlokken en 175-200 cc rijste/haver/speltmelk. Dan is het wat dikker, dat vind ik lekkerder. En voedzamer, want anders had ik heel snel weer trek.
Ik ga het ook weer eens maken, is alweer even geleden. Ik eet nu steeds gewone pap of een ontbijtsmoothie met vlokken, dat neemt makkelijk mee naar m'n werk.
<<

Anoniem29

Bericht 23 Okt 2013 09:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik merk weer heel erg dat mijn eetlust wegzakt. Doordat ik een tijdje niet echt clean heb gegeten en niet regelmatig zit ik helemaal in knoop.

Ik heb gewoon geen hongergevoel. Ik kan rustig tot 16:00 uur niets eten en dan uit frustratie een zak chips open trekken. Ik moet dus echt weer het ontbijt oppakken en opschrijven wat ik per week ga eten. Ik heb voor 's avonds sowieso eetlijstjes, ook voor als mijn vriend eerder thuis is en hij gaat koken, we spreken dat altijd samen af op zondag. Maar misschien is het voor mij ook een idee om dat voor de lunch te gaan doen. Want nu sta ik soms wel eens een kwartier in de keuken te kijken en dan weet ik gewoon niet wat ik moet eten en daardoor zakt mijn eetlust weer weg en denk ik 'laat maar'.

Ik ga een eitje koken haha. Heb serieus trek gekregen door over eten te schrijven :D
<<

Anoniem186

Bericht 23 Okt 2013 09:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Goed zo, intoxicated!
Ik bedenk me vaak 's avonds wat ik de volgende dag ga eten, dus ook ontbijt en lunch. Op werkdagen bedenk ik het me voordat ik ga slapen, zodat ik alles klaar kan zetten. En als ik vrij ben dan bedenk ik het me als ik in bed lig. Dan kan ik serieus al helemaal trek krijgen, haha.
En ik zorg er altijd voor dat ik voldoende houdbare dingen in huis heb. Havermout, havervlokken, pakken granendrank enzo. Dan kan ik altijd wat in elkaar flansen.
En het bijhouden wat ik exact op een dag eet werkt ook heel goed. Dan denk je toch onbewust 2 keer na voordat je iets neemt.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 24 Okt 2013 09:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Voor biologisch is Giel inderdaad niet zo duur (70 euro per maand voor fruit voor de hele week en vier dagen per week groenten), maar in vergelijking met niet biologisch wel, dus de groenten doen we voortaan weer 'gewoon'. Heeft als bijkomend voordeel dat ik weer meer uit de diepvries kan pakken, betekent voor mij toch weer tijds- en energiewinst t.o.v. het schoonmaken en snijden van verse groenten. En met fruit is zoon tegenwoordig zo kieskeurig dat ik in m'n eentje het fruitpakket van 2 kilo zit op te eten, dus dan koop ik voortaan wel voor hem los bio fruit.

Bio volkorenmeel haal ik bij de molen voor 6,50 per 5 kilo.

Jouw smoothie klinkt best lekker, jammer dat het tegenviel. Mooi dat kinderen weer een hele andere smaak hebben. Ik had gisteren bij een vriendin een bepaalde kruidenthee geproefd, smerig! Maar zoon dronk zo de halve beker leeg.:P
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers