Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schimmel infectie

<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Apr 2016 11:23

Re: Schimmel infectie

@ava

Biologisch verband heb je meerdere merken van zoals yoni en natracare. Je kan het bij de grotere etos vinden of biowinkel/bol.com
Het is wel iets duurder dan de huismerken.
Ik heb het zelf nooit gebruikt eerlijk gezegd.

Ik gebruik een menstruatiecup.
M:21072011
J :08012014
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 16 Apr 2016 00:25

Re: Schimmel infectie

Ik gebruik altijd tampons van een huismerk (meestal kruidvat).
En libresse maandverband erbij.

Vanwege mijn werk zijn tampons wel nodig en de eerste 2 dagen heb ik beide tegelijk tegen doorlekken.

Ik zal eens kijken naar ander maandverband, ben ook net weer door mijn voorraadje heen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 19 Apr 2016 12:31

Re: Schimmel infectie

Dolphinne schreef:Ik gebruik altijd tampons van een huismerk (meestal kruidvat).
En libresse maandverband erbij.

Vanwege mijn werk zijn tampons wel nodig en de eerste 2 dagen heb ik beide tegelijk tegen doorlekken.

Ik zal eens kijken naar ander maandverband, ben ook net weer door mijn voorraadje heen.


Misschien is menstruatiecup wel wat voor je, die vangt meer op dan een tampon.
M:21072011
J :08012014
<<

anoniem196

Bericht 04 Jun 2016 08:30

Re: Schimmel infectie

HELP!!
Het is weer zo ver. Woensdag begon het weer, meteen met zalf gaan smeren. Ik kan dus niet tegen de Canasten zalf. Hele buitenkant tot bloedens toe stuk. En het is alleen maar erger geworden.
Gister bij de apotheek canasten tablet gehaald, nu is alles stuk. :cry:
Plassen doet nu ook erg pijn door alle wondjes.
Ik ga zo meteen yoghurt halen.
Kan amper bewegen. Dan krijg ik jeuk en pijn.
Heeft dus echt met mijn hormonen te maken. Is weer een paar dagen voor ik ongesteld moet worden begonnen.
aahh als ik er al aan denk dat ik morgen maandverband moet gebruiken :(
Iemand nog een tip?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 04 Jun 2016 08:47

Re: Schimmel infectie

Naar je huisarts voor oraal fluconazol. Ik heb ook een paar keer enorm lopen kutten (haha) met allerlei crèmes en tabletten/capsules vaginaal waarna ik compleet in de fik stond en het vaak helemaal niet over ging of zelf soms erger werd. Blijkbaar verdraag je het gewoon vaginaal niet. Sterkte, ik vind het een van de meest erge irritante dingen die je kunt hebben als de boel echt zo compleet kapot is en je gestoord wordt van de jeuk!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Jun 2016 09:53

Re: Schimmel infectie

Idd vraag om fluconazol!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 05 Jun 2016 13:52

Re: Schimmel infectie

ikknutsel schreef:HELP!!
Het is weer zo ver. Woensdag begon het weer, meteen met zalf gaan smeren. Ik kan dus niet tegen de Canasten zalf. Hele buitenkant tot bloedens toe stuk. En het is alleen maar erger geworden.
Gister bij de apotheek canasten tablet gehaald, nu is alles stuk. :cry:
Plassen doet nu ook erg pijn door alle wondjes.
Ik ga zo meteen yoghurt halen.
Kan amper bewegen. Dan krijg ik jeuk en pijn.
Heeft dus echt met mijn hormonen te maken. Is weer een paar dagen voor ik ongesteld moet worden begonnen.
aahh als ik er al aan denk dat ik morgen maandverband moet gebruiken :(
Iemand nog een tip?



Gebruik je de pil of andere hormonale anticonceptie. Die kunnen het ook veroorzaken.

En ipv canesten kan je gewoon miconazol 20mg halen bij apotheek/drogist.
Fluconazol kan ook maar is via de huisarts op recept. fluconazol zijn tabletten.
M:21072011
J :08012014
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Jun 2016 21:57

Re: Schimmel infectie

Ik zou nu inderdaad naar de huisarts gaan en die iets voor laten schrijven.

Zelf gebruik ik als zalf altijd een tube micanozol. Die liggen vaak in de buurt van de pleisters en zijn tegen voetschimmel volgens het doosje, maar dit is in principe dezelfde schimmel.

Zelf heb ik vorige maand maandverband met een katoenen toplaagje gekocht. Wel duurder. 3,95 voor 10 stuks.
En ik heb deze week wasbaar maandverband via Ali expres binnengekregen. Die kan ik volgende maand uitproberen.
Afgelopen maand in elk geval nog geen last gehad.
Naar die cups zal ik ook nog eens gaan kijken!
Afbeelding
Afbeelding
<<

anoniem196

Bericht 25 Sep 2016 22:41

Re: Schimmel infectie

En ja hoor, het is weer zo ver :(
De twee warmte maanden geen last gehad en nu vlak voor mijn menstruatie begint het ineens weer.
Morgen de huisarts bellen voor zalf die wel werkt.
Geen canasten of miconazol, ik kan er niet tegen.
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 26 Sep 2016 00:44

Re: Schimmel infectie

Ik zou zorgen dat je voorraad in huis hebt van de zalf die wel bij je werkt, zodat je gelijk kan beginnen met behandelen. De schimmel heeft zich dan nog niet overal kunnen uitbreiden. Dat scheelt weer iets!
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 27 Sep 2016 08:33

Re: Schimmel infectie

Helaas is het hier ook maandelijks ook raak, terwijl ik er jaren geen last van heb gehad. Het is weer begonnen toen ik vorig jaar na jaren weer de pil ging gebruiken. Het was meteen weer raak! Ik heb tegenwoordig dus ook altijd een tube liggen die ik kan inbrengen zodra ik ook maar iets merk. Bij mij is het vaak een week na mijn menstruatie. Helaas is het voor mij geen optie om zonder pil te leven ivm mijn endometriose.

Een tip die ik kreeg om een infectie tijdens mijn menstruatie te voorkomen vanuit mijn VK toen der tijd was om 's nachts zonder maandverband en slip te slapen zodat het goed kan luchten. Een matje en een handoek erover en slapen maar. Ik wil het af en toe nog steeds wel eens toepassen als ik merk dat ik tijdens mijn menstruatie tegen infectie aan zit.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 29 Sep 2016 11:22

Re: Schimmel infectie

Hier gaat het nu ook weer een stuk minder.
Vorige maand ging mijn huid ook kapot tot bloedens toe. Daar de sudocreme van dochter voor gebruikt.
En net toen het weer beter werd werd ik weer ongesteld en een paar dagen daarna meteen weer jeuk...

Nu dus met beide aan het smeren, maar ik denk dat ik ook de huisarts maar weer moet bellen morgen.

Voor mijn vriend is dit ook niet erg leuk. Of ik ben ongesteld of jeuk en branderigheid. En dat laatste is natuurlijk ook nog besmettelijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 29 Sep 2016 16:47

Re: Schimmel infectie

Ik vroeg mij al direct bij het begin van het topic (dat ik nu voor het eerst lees) af waarom je niet gewoon naar de huisarts gaat. Ik heb 1 keer een schimmel iets gehad en kreeg hiervoor pilletjes, geen idee welke. Ik had geen last van wondjes maar van een andere geur.

Maar je hebt de huisarts gebeld gelukkig :D
<<

anoniem196

Bericht 29 Sep 2016 19:23

Re: Schimmel infectie

Heb nu tabletten.
Moet ik op de 5e dag van menstruatie innemen en dat 3 maanden lang, zo iets...
Ga het morgen bij de apotheek halen. Dan kan ik precies lezen hoe of wat.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 01 Okt 2016 13:23

Re: Schimmel infectie

Dat zal wel fluconazol zijn dan, werkt voor mij erg goed.
Ik heb afgelopen periode wasbaar maandverband gebruikt, geen schimmelinfectie! Hoera! Het is even wennen maar heb het er wel voor over om te zorgen dat ik geen infectie krijg.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 01 Okt 2016 20:34

Re: Schimmel infectie

Ik heb nu dinsdag een afspraak bij de huisarts.
Met de miconazol van de drogist zou ik geen wondjes erbij moeten krijgen omdat daar geen hormonen inzitten.

Dus heeft de assistente mij doorstuurt om de huisarts ernaar te laten kijken.
Hopelijk komt er dan een oplossing.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 04 Okt 2016 12:33

Re: Schimmel infectie

Liefjes, ik heb hier al eens gereageerd met een oplossing. Echt, probeer het gewoon 1x. Vaginor van Cydonia. Voor mij geen schimmels meer! Ik heb er een paar op voorraad, als ik denk dat er wat zit aan te komen slaap ik 1 nachtje met een zetpil en ik heb nergens last van. Hoewel ik dit laatste ook al heel lang niet meer hoef.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 04 Okt 2016 17:07

Re: Schimmel infectie

Kun je dat dan zelf in een winkel kopen of ergens bestellen peinture?

Ik ben dus vanochtend bij de Ha geweest.
Ik moet nu een aantal maanden preventief behandelen tegen een schimmelinfectie.
Ik zou dan steeds op de laatste dag van mijn menstruatie een tablet in moeten brengen. Alleen zijn die tabletten steeds op en worden ze heel slecht geleverd hier bij de apotheek. Nu heb ik dus canestan gyno meegekregen van de apotheek. Dat is ipv 1 keer 1 tablet 3 keer 1 tablet, dus 3 dagen achter elkaar.

Ik heb nu voor 1 keer meegekregen, maar kan het nog 2 keer ophalen. Dan hopen dat ze die andere tabletten wel op voorraad hebben. En hopen dat dit dan gaat werken!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 05 Okt 2016 12:50

Re: Schimmel infectie

Je kunt het gewoon online bestellen. Ik geloof dat er in een doosje 12 zitten, dus een kuur van 6 dagen. 2x per dag 1 gebruiken. Voor het slapen en na het opstaan. Wel een iets dikker inlegkruisje gebruiken.

Maar ik weet niet hoe dat in combinatie zit met de medicijnen die je nu hebt gekregen. Ik had het toen ook iedere maand, en de fluconazol 150 (oraal) hielp niet meer. Maar ik had die fluconazol toch nog een keer genomen, en ben gelijk met de vaginor begonnen. Daarna nooit meer gehad, op 1x na tijdens mijn zwangerschap. En dat is nu een jaar geleden, en de keer daarvoor was het jaar daarvoor de laatste keer omdat ik toen vaginor had ontdekt.

Succes ermee, het is zo vervelend :(
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers