Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


snel moe

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Sep 2016 18:47

snel moe

Mijn meiden zijn altijd meiden geweest die op tijd in bed lagen. Toen ze echt klein waren deden ze twee lange dutjes overdag en gingen dan nog weer op tijd naar boven. Sliepen altijd lang. In het begin ook zeker goed, maar tussen de 3 en 4 jaar hebben we ook wel een jaar gehad dat ze allebei veel wakker waren snachts en slecht verder sliepen. Die periode is nu wel weer voorbij. Natuurlijk is er wel eens wat maar ze slapen meer nachten door momenteel dan dat er snachts iemand wakker is.

Maar waar ik me de laatste tijd toch zorgen om maak is dat ze zo snel moe zijn. Sinds ze naar school gaan is dat wat erger geworden dan het daar voor was. Maar ze zitten nu al een jaar op school, de eerste periode kon ik het goed begrijpen en was het te verklaren vaak lagen ze dan al om 6 uur/kwart over 6 in bed en sliepen ze tot mijn wekker ging(7 uur in de ochtend). De laatste tijd vind ik het weer dat ze echt vroeg op bed liggen, ik heb wel eens bij andere moeders gevraagd, nou weinig klasgenootjes die voor 7 uur in bed liggen. Mijn dochters liggen sowieso voor 7 uur in bed, vaak half 7 en soms nog wel wat eerder.
Maar zoals vandaag was het na kwart voor 6 dat ze in bed lagen en sliepen ze allebei ook binnen 5 minuten.

Ik begin me wel steeds vaker af te vragen of het wel normaal is, of ze wel gezond zijn of dat ik toch verder moet kijken? Of is het gewoon passende bij premature kinderen (ze zijn 8 weken te vroeg geboren, verder merk ik niks aan ze qua prematuur)

Is er iemand die dit herkent? Of tips heeft, ik overweeg om zelf eens naar de huisarts te gaan om het bij haar te vragen hoor, maar misschien herkent iemand het.
:heart: :heart: 2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Sep 2016 18:52

Re: snel moe

B is juist een drama slaper..
Dus denk niet dat de prematuren vlag hier perse voor op gaat.

Ik denk dat er verder niks mis is met ze, maar dat t ene kind meer slaap nodig heeft dan t ander.
Je zou misschien nog kunnen kijken voor extra vitaminen of multi vitaminen ofzo.. misschien dat dat nog een beetje helpt.

Ik.. zou eerlijk gezegd een moord doen voor dat slaap gedrag :laughcry:
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 28 Sep 2016 19:45

Re: snel moe

Mijn oudste is nu bijna 6 en ook snel moe. Hij ligt nog steeds rond half 7 / 7 uur op bed, ook in het weekend want anders is hij de volgende dag echt te moe.

Hij is hooggevoelig en kan niet filteren. Ik geef dat als oorzaak bij hem. Elk kind is natuurlijk anders wat slaap patroon betreft, hij heeft net als jouw dochters altijd veel slaap nodig gehad.

Misschien als je je echt zorgen maakt even hun bloed laten prikken? Misschien een laag hb.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem258

Bericht 28 Sep 2016 20:00

Re: snel moe

Mijn jongsten, de tweeling, is 5,5 en liggen er als het lukt ook uiterlijk 19u in. Dat hebben ze ook echt nodig. Ze gaan dan 7.15 weer uit bed en slapen dus ook het klokje rond.
Zondags slapen ze meestal 's middags ook even een paar uur en vervolgens liggen ze er die dag 19.30 in en slapen ook direct weer.
Ze hebben het blijkbaar nodig. Ik maak me er geen zorgen om, zeker niet omdat ze beide hetzelfde patroon volgen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 28 Sep 2016 20:21

Re: snel moe

Onze meiden liggen ook tussen half 7 en 7uur op bed en soms wel eerder. T. zit sinds januari op school maar vind het erg vermoeiend. Veel klasgenootjes liggen dan trouwens ook al op bed hoor ik van andere moeders.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 28 Sep 2016 22:05

Re: snel moe

Hoe eten en drinken ze? Krijgen ze een multivitamine? Zijn ze ziek geweest?
Doen ze veel na schooltijd (zwemles, buiten spelen)
04-2014
10-2015
<<

anoniem196

Bericht 28 Sep 2016 22:26

Re: snel moe

Als kleuter sliep E. ook zoveel als jou meiden.
en soms nog na school een dutje op de bank.

E. Is bijna 6 en slaapt van uiterlijk 19:30-7:00
Na een drukke dag soms om 19:00 uur al.
Ze slaapt ook meestal binnen 5 a 10 minuten.
Na een hele dag school is ze echt moe en speelt ze ook niet meer met vriendinnetjes.
<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 10:41

Bericht 29 Sep 2016 07:39

Re: snel moe

k herken het wel (4 jaar) de dagen dat ze 's middags vrij is, gaat ze vaak een uurtje naar bed.
Verder slaapt ze van 19.30u tot 6.00u.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 29 Sep 2016 11:58

Re: snel moe

Of dit typisch prematuur gedrag is weet ik niet. J is ook 6 weken te vroeg geboren en slaap nu gerust van 19:00 uur tot 07:00 uur, maar goed hij is pas 4 maanden en eigenlijk niet vergelijkbaar. Maar als je het niet vertrouwd wat let je om even een uitleg te vragen aan de HA. Of misschien een navraag doen op school, of ze daar ook erg vermoeid zijn, of juist erg aanwezig. Misschien gebruiken ze overdag zo veel energie dat ze in de avond helemaal uitgeteld zijn.
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Sep 2016 16:15

Re: snel moe

Milou,
Ze eten best goed, fruit en groente gaat er best goed in en ik probeer gevarieerd te eten. Denk dat ze voldoende binnen krijgen Ze zijn niet ziek geweest, (recentelijk) en na schooltijd hebben ze twee keer in de week bso en de andere dag gaan ze naar mijn ouders en verder alleen zwemles. Ze maken alleen speelafspraken op de halve dagen dat ze naar school gaan. Thuis houd ik het na een lange schooldag en bso rustig, dan mogen ze tv kijken of op de ipad dan eten en vaak nog even lekker onder de douche of in bad en dan gaan ze al naar bed.

Blue flower ik heb wel eens aan een laag HB gedacht of bloedarmoede (Dat is toch niet hetzelfde? of vergis ik me)

Raaf, ik weet ook niet of het prematuur gedrag is, maar ja ik dacht ik kan het altijd vragen of iemand het weet. Op school zijn ze rustig aanwezig, niet overdreven energie maar gewoon, luisteren goed naar de juffen.

Voor de gene die haar kind extra vitamine pillen geven, welke geef je dan?
:heart: :heart: 2011
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 30 Sep 2016 19:52

Re: snel moe

Als ik naar Elena kijk vind ik dat best een druk programma na school. 3 dagen per week niet naar huis maar naar de bso of naar opa en oma. Opa en oma zal wel nagenoeg net zo vertrouwd zijn als thuis maar het is toch iets anders als thuis. Dan nog een keer zwemles erbij is 4 "extra" dingen na school elke week. Elena mag om de dag afspreken met een vriendinnetje, vaak haalt ze dat niet en dan is ze vrijdags ook doodop. Gewoon zo over de dag gaat het wel en ligt ze er gewoon om 19:00 in, maar vrijdags is ze dan echt kapot van de hele week.

Dus ik denk dat ze gewoon moe zijn van school, bso, opa en oma en zwemles. En dat dat vanzelf verbeterd als ze groter zijn.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 01 Okt 2016 22:35

Re: snel moe

Mijn kinderen zijn juist nooit moe..Das het andere uiterste. Ik vind idd dat ze heel vroeg in bed liggen maar ik heb natuurlijk slecht vergelijkingsmateriaal. Ik zou het anders eens voorleggen aan de huisarts want een vriendin van mijn dochter had ook zoiets en zij had pfeiffer *meisje is 5 en had het dus gekregen van een familielid *

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron