Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic

<<

Anoniem221

Bericht 27 Sep 2016 13:44

Re: Sollicitatietopic

In februari van dit jaar heb ik bij het uitzendbureau geïnformeerd of er te onderhandelen valt over uurloon, want ze belden mij om te vragen of ik terug wilde komen, en het antwoord was: "Over uurloon valt niet te onderhandelen". En dat zou inhouden dat ik voor het lage(re) uurloon moet instromen. En dat terwijl ik er bijna een jaar heb gewerkt en ook al voor een hoger uurloon.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 27 Sep 2016 13:51

Re: Sollicitatietopic

Blijkbaar is de nood dan niet zo heel erg hoog als er over het salaris niet te onderhandelen valt. Wel jammer!

Aan jou dus of je dat wel of niet wil aanvaarden.
<<

Anoniem221

Bericht 27 Sep 2016 14:04

Re: Sollicitatietopic

Daar zit voor mij echt de twijfel. Want kan ik het handelen dat mijn collega's, die hetzelfde werk doen, meer verdienen. In principe zou ik dat kunnen, als ik zou weten dat mijn collega's ook echt aan het werk zijn. En ik ken ze, dat doen ze niet. Ze zijn wel slim, want ze zijn vooral aan het netwerken. Dat is iets wat ik nog moet leren. Ik ga nog even voor mezelf mijn wegen na en hoop dat ik ergens intern aan de slag kan. Als dat niet is, dan moet ik mijn plannen bijstellen. Maar nogmaals, ik vind het heel rot als je een "like-relatie" met elkaar hebt op facebook en dat je dan vervolgens wel om een gunst vraagt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Sep 2016 16:54

Re: Sollicitatietopic

Waarom Facebook en niet LinkedIn??
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 27 Sep 2016 16:58

Re: Sollicitatietopic

Minx schreef:Waarom Facebook en niet LinkedIn??


Omdat ik geen LinkedIn account heb.
<<

anoniem213

Bericht 27 Sep 2016 17:00

Re: Sollicitatietopic

Waarom heb je dat niet? Best handig als je op zoek bent naar werk.
<<

Anoniem221

Bericht 27 Sep 2016 17:11

Re: Sollicitatietopic

Ik geloof dat ik een blauwe maandag een linkedIn account heb gehad, maar het vervolgens heb opgegeven. Ik weet dat hij nog in de lucht is, omdat ik zo nu en dan een 'vriendschapsverzoek' krijg van mensen waarmee ik heb gewerkt of bekenden uit het dorp, maar op de één of andere manier durf ik het niet zo goed aan. Ik schaam me voor mijn werkervaring. En ook al schijnt dat niet nodig te zijn, het zit diep van binnen verscholen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Sep 2016 18:43

Re: Sollicitatietopic

Het komt een stuk beter over om iemand via LinkedIn te benaderen dan via Facebook.
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 27 Sep 2016 18:48

Re: Sollicitatietopic

Dat weet ik, maar ik twijfel gewoon enorm over mijn werkervaring en of dat LinkedIn waardig is. Ik heb op niveau gewerkt, maar zo belangrijk was het allemaal niet. Dat is een probleem in mezelf, want mensen om me heen zeggen dat ik me nergens voor hoef te schamen en dat ik een mooie CV heb. Nu zelf nog gaan geloven. Misschien blaas ik LinkedIn wel een nieuw leven in. En zoals ik er nu tegenover sta doe ik dat zeker.
<<

anoniem213

Bericht 27 Sep 2016 18:51

Re: Sollicitatietopic

Pak jezelf bij elkaar en maak gewoon een account. Mensen zien ook je cv als je solliciteert, dus dan kunnen ze net zo goed je LinkedIn zien. Je moet het ook allemaal niet groter maken dan het is, maar gewoon even doen.
<<

Anoniem280

Bericht 27 Sep 2016 19:00

Re: Sollicitatietopic

Vandaag gesprek gehad.
Was enorm zenuwachtig en daardoor erg onzeker, toch had ik er wel een goed gevoel bij.

Na een dik halfuur kreeg ik telefoon. Had sleutel net in het slot thuis, toen ik de leidinggevende, waar ik gesprek mee had, aan de telefoon hing. Hij had goed nieuws!
Ik heb voor een halfjaar werk!
Hij zei dat hij door mijn zenuwen en onzekerheid heen keek en dat hij kon zien dat ik, wanneer ik op mijn plek zit, een spontaan iemand ben die het wel draaiende weet te houden.
Ik ben zo blij!
Is vervanging voor langdurige zwangerschapsverlof en bevalt het van beide kanten goed, dan is het voor langere duur.
In een verzorgingshuis voor 24/28 uur p/w.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 27 Sep 2016 19:14

Re: Sollicitatietopic

Gefeliciteerd!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Sep 2016 19:24

Re: Sollicitatietopic

Caramba gefeliciteerd

En verder eens met june je cv zien werkgevers toch en juist op LinkedIn kun je het vee uitgebreider maken ed.
2015 💙
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 27 Sep 2016 20:16

Re: Sollicitatietopic

Goed zo Caramba!

En Fedora, maak het jezelf toch niet altijd zo moeilijk. Eigenlijk valt mij in heel veel topics/posts van jou op dat je alles zo ontzettend overdenkt waardoor je de dingen nodeloos ingewikkeld maakt. Je vult zoveel in zonder dag hier aanwijzingen voor bestaan. Nu ook met Linkdin, dat is juist bedoeld om zakelijke contacten op te doen en te onderhouden. Werkgevers via die weg benaderen is dus niet raar en stukken beter dan via fb. Zover ik weet voor iedereen die werkt of werk zoekt, ongeacht opleiding of ervaring. Waarom dan bij voorbaat er vanuit gaan dat werkgevers jouw ervaring te min zullen vinden? Ik neem tenminste aan dat je wilt solliciteren op banen die binnen jouw profiel passen en niet op banen als directeur van Shell of raketgeleerde? Voor de banen waar jij je op zal richten is jouw profiel dan toch helemaal niet te min? Of het is wat een werkgever zoekt is een ander verhaal, dat weet je nooit van tevoren, maar te min en iets voor te schamen geloof ik niet. Daarbij verschilt het beoordelen van je cv op linkedin natuurlijk niets van het beoordelen van je papieren of digitale cv.
Dus ophouden jezelf naar beneden te halen en van alles voor een ander in te vullen. Je hebt immers niks te verliezen en genoeg te winnen.
<<

Anoniem221

Bericht 28 Sep 2016 19:22

Re: Sollicitatietopic

Luisa, je zegt hetzelfde als mijn vriend en mijn familie. En nee, ik wil niet meest onmogelijke en onlogische baantje. Ik wil gewoon dat verdienen wat ik waard ben in een baan waar ik me iets waard voel. Het stomme is dat ik regelmatig wordt benaderd door uitzendbureau's en dan mag ik altijd op gesprek. Maar doordat ik mezelf wijs maak dat ik niet goed genoeg ben, verknal ik het altijd. Ik moet daar ook echt vanaf. En ik doe mijn best. Mijn vriend heeft het maar moeilijk met me, want hij moet me continu opbeuren, maar het lukt hem aardig. Probeer ook oud gedrag los te laten, maar ik vind het nog moeilijk.
<<

anoniem213

Bericht 28 Sep 2016 19:52

Re: Sollicitatietopic

June schreef:Pak jezelf bij elkaar en maak gewoon een account. Mensen zien ook je cv als je solliciteert, dus dan kunnen ze net zo goed je LinkedIn zien. Je moet het ook allemaal niet groter maken dan het is, maar gewoon even doen.
<<

Anoniem221

Bericht 28 Sep 2016 20:07

Re: Sollicitatietopic

Komt goed, June. :wink:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Sep 2016 20:20

Re: Sollicitatietopic

Fedora schreef:Komt goed, June. :wink:


Doorpakken dan. In de tijd dat je die reacties getypt had had je je ook al aan kunnen melden op LinkedIn.
2015 💙
<<

anoniem213

Bericht 28 Sep 2016 20:21

Re: Sollicitatietopic

Minx schreef:
Fedora schreef:Komt goed, June. :wink:


Doorpakken dan. In de tijd dat je die reacties getypt had had je je ook al aan kunnen melden op LinkedIn.

Haha, dat wilde ik ook zeggen.
<<

Anoniem221

Bericht 28 Sep 2016 20:26

Re: Sollicitatietopic

Ik ben vandaag de halve dag bezig geweest met solliciteren. Vanavond gooi ik er nog even rust in, maar ik beloof jullie dat ik morgen LinkedIn heb.
Laatst gewijzigd door Anoniem221 op 30 Sep 2016 13:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem192

Bericht 29 Sep 2016 19:40

Re: Sollicitatietopic

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek gehad, en het ging hartstikke goed, maar ik vind het spannend. Werk al jaren bij hetzelfde bedrijf, het is iets héél erg anders, ik zou van een vast contract naar een bepaalde tijd contract gaan, etc, etc. Ik hoor volgende week meer, en zie het aan de ene kant helemaal voor me, aan de andere kant ook helemaal niet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Sep 2016 19:58

Re: Sollicitatietopic

Wat voor iets is het dan, Katie?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem221

Bericht 30 Sep 2016 13:16

Re: Sollicitatietopic

Gisteren een update gekregen over de vacature waarvoor ik was benaderd. Het zit nog in het vat en er is nog niets duidelijk over wanneer ze mogelijk de vacature krijgen. Ze geven zelfs aan niet meer te wachten. Wat ik ook niet meer doe.

Ben inmiddels druk met solliciteren. Op de één of andere manier heb ik een opleving. Net weer gesolliciteerd op een vacature. Niet per definitie mijn droombaan, zeker niet, maar ik heb ervaring in die tak en het uurloon is zeer redelijk te noemen. Even afwachten of ik iets hoor.
<<

Anoniem282

Bericht 02 Okt 2016 16:38

Re: Sollicitatietopic

En is het nog gelukt om een profiel op LinkedIn te maken, Fedora? Je vergroot je kansen, want zelfs zonder opleving is het zaak dat je werk vindt en zo kunnen mensen jou ook vinden. :)
<<

Anoniem221

Bericht 02 Okt 2016 18:12

Re: Sollicitatietopic

Ja, dat is gelukt. Ik heb per ongeluk mensen uitgenodigd en deze hebben ook geaccepteerd. Maar geen idee wie ze zijn. :P
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers