Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grote kinderwens

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Sep 2016 12:50

Re: Grote kinderwens

Hier pas in de lente 2017 als ik heel optimistisch ben. Maar ach, geeft tijd om nog even snel te trouwen en verder te rammelen. Vrijdag op kraamvisite jeej!
<<

Anoniem304

Bericht 27 Sep 2016 12:52

Re: Grote kinderwens

Wow lente 2017 duurt nog wel even ja. Ik wil ook graag 'even snel' trouwen, maar mijn vriend niet. Die wil een bruiloft :(
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Sep 2016 13:04

Re: Grote kinderwens

Ok, rammelaar meld zich. Maar hier is het nog niet zeker dat er nog een kleintje van ons samen komt. Ik merk dat ik het verschrikkelijk graag wil en dat in mijn babywensbubbel alle tegenargumenten verbleken.
Het helpt ook niet meer dat mijn schoonzusje zwanger is van de derde en mijn zusje van haar eerste, oh wat zou ik er voor geven om tegelijk zwanger met ze te zijn.

Maar goed, we hebben al twee kinderen en eigenlijk vinden we twee allebei wel een mooi aantal. Alleen er is ook een wens voor een derde, een kindje van ons samen, nog een keer die babytijd meemaken en er nu wél optimaal van kunnen genieten, dragen, borstvoeding geven, een klein hummeltje in onze armen houden van ons samen.
Kortom alle romantische ideeen zijn er.

Nadelen: ik vind het met twee bij tijd en wijle al ontzettend pittig. Lo. is geen makkelijk meisje, zeker niet om 'stiefmoeder' van te zijn. Lu. is actief en ondernemend maar wel lief en ontzettend zorgzaam.
Kans is ook groot dat we nog zo'n hittepetit krijgen want J. en ik hebben allebei ADHD en genoeg karakter. Kan ik dat aan? kunnen wij dat samen aan? Nu staat Lo. met haar gedrag toch nog best vaak tussen ons in, hoewel dat sinds we hulp hebben ingeschakeld wel wat beter gaat.
En nog een gedachte die bij mij toch wel mee speelt...kan ik dat alléén aan. Want eerlijk is eerlijk, ik ben best bang dat het straks gewoon nog een keer gebeurd.
Oh en dan moeten we een nieuwe auto maar goed misschien is dat ook wel een voordeel :laughcry: .
Ik zit in therapie, dat duurt nog maximaal 9 maanden dus dat zou dan daarna moeten worden.
Maar dan zijn de kinderen al 4 en 5 en wordt het leeftijdsverschil wel erg groot, dan beginnen we dus helemaal opnieuw met het babygebeuren terwijl we als de kinderen wat ouder zijn graag mooie reizen willen gaan maken.
Het kost geld, op zich geen probleem, maar het zou wel fijn zijn om een wat grotere financiële armslag te krijgen met name ook omdat ik mijn inkomen waarschijnlijk kwijt raak.
Ik wil na/tijdens mijn therapie mijn werk als illustrator oppakken, maar de vraag is of zwangerschap niet te veel roet in het eten gooit.
Bij Lu. kreeg ik heftige zwangerschapsvergiftiging en ben ik met 35 weken ingeleid, omdat ik een nieuwe partner heb is de kans tamelijk groot dat ik het weer krijg en moet ik me gelijk melden bij de gynaecoloog.

Kortom, eigenlijk wil ik gewoon nu beginnen maar de lijst tegens is best wel lang. In mijn hoofd allemaal overkoombaar, maar misschien is dat iets te veel in de rammelstand denken. Mijn vriend is in elk geval niet van plan er nu al een beslissing over te maken. Heel frustrerend.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Sep 2016 13:06

Re: Grote kinderwens

Oh ja en er moet waarschijnlijk ook nog eerst getrouwd worden, maar goed dan moet hij me A. eerst maar eens vragen (hij heeft me laatst bekend dat hij dat van plan is) en B. moet hij maar eens over die ouderwetse ideeën heen stappen vind ik. Geloof overigens dat hij daar wel mee zou kunnen leven. Maar er moet wél een flinke bruiloft komen want daar fantaseert hij nu al lustig op los.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Sep 2016 13:10

Re: Grote kinderwens

Moeilijk Pompoen als je gevoel en verstand nog niet op 1 lijn liggen.. Geef het idee even tijd, op een gegeven moment weten jullie vast wel wat te doen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Sep 2016 13:14

Re: Grote kinderwens

SoGood schreef:Moeilijk Pompoen als je gevoel en verstand nog niet op 1 lijn liggen.. Geef het idee even tijd, op een gegeven moment weten jullie vast wel wat te doen.


Ja op zich ben ik er vrij rustig onder, nu is niet het moment, dat is duidelijk. Het feit dat het nog open ligt als een optie geeft hoop voor de toekomst, ik hoop dat we er dan wel aan toe zijn, verstandelijk gezien, maar anders ben ik vastbesloten gelukkig te worden met het gezinnetje wat we nu hebben.
Ik heb ook al gezegd dat ik nooit ivf of iets zal gaan proberen als het niet lukt, ik weet niet hoe dat stand houd als puntje bij paaltje komt, maar voor nu denken wij er allebei zo over. We hebben twee mooie gezonde kinderen, allebei eentje als je het zo wil bekijken, een baby erbij daar wil ik mijn geluk niet van laten afhangen.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 27 Sep 2016 14:10

Re: Grote kinderwens

Wij hebben inmiddels zo'n beetje besloten rond begin 2017 te beginnen, misschien niet gelijk in januari, maar ik denk wel ergens in het eerste kwartaal (dus ik vind het ook wel heel leuk dat er al een "voor een kindje in 2017"-topic geopend was). Hoe staat het er bij jou voor dan Burn?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 27 Sep 2016 14:16

Re: Grote kinderwens

Ik ben gestopt met de pil, slik foliumzuur en zit nu in de 'go-with-the-flow-fase.' Let niet op wanneer ik vruchtbaar ben ofzo, we zien het eerst allemaal wel.

Leuk Sonly!

Moeilijk Pompoen, hopelijk geldt 'komt tijd, komt raad' (ofzoiets :palm: ) voor jullie! :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 27 Sep 2016 14:46

Re: Grote kinderwens

Pompoen, of het wel of geen tijd is voor een kindje van jullie samen moet je natuurlijk samen beslissen. Maar ik wil je wel even zeggen dat ik zeker weet dat jij een net zo'n fantastische moeder gaat zijn voor een eventuele baby, als dat je nu bent voor je 2 kindjes. Voor mij ben jij op de een of andere manier echt een gigantische oermoeder!
<<

Anoniem192

Bericht 27 Sep 2016 20:48

Re: Grote kinderwens

O, het rammelt hier ook echt enorm, maar ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, over na te denken of over te praten op dit moment. Hoewel dat best lastig is met een neefje van 4 maanden. Het gaat momenteel even niet zo lekker met mijn vriend, waardoor dit even geen prioriteit heeft, helaas. Al hoop ik wel ergens in 2017, ik word 30 dat jaar en dat voelt toch wel een beetje als een 'ding' voor mij.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Sep 2016 20:56

Re: Grote kinderwens

Oh Katie! Dat snap ik helemaal, want ik word over twee weken 30 en dat voelt ook heel raar eigenlijk zo kindloos en zwangerloos.. maar ach, we worden gewoon weer een jaartje ouder :ja:
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 27 Sep 2016 21:08

Re: Grote kinderwens

Hier nog een! We willen graag maar financieel (en eea te verbouwen in huis) komt het nog niet gelegen. Dus, wua gevoel zijn we er klaar voor maar qua verstand weten we dat het beter is te wachten. Ik hoop dat het 2017 wordt!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 28 Sep 2016 13:09

Re: Grote kinderwens

Dat van het 30 worden is ook wel herkenbaar ja, ik word in januari 30 en stiekem lijkt het me wel grappig om op m´n verjaardag m´n spiraal te laten verwijderen. :nerd:
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Char