Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aanraders camping frankrijk..

<<

Anoniem204

Bericht 26 Sep 2016 12:38

Aanraders camping frankrijk..

Hebben jullie misschien nog leuke aanrades van campings in frankrijk ??

Mijn eisen zijn:
Niet al te ver rijden +- 10 uurtjes
Geschikt voor kinderen
Strand of rivier/meer
Leuk zwembad
Veel natuur
Lekker weer in juni
<<

Anoniem187

Bericht 26 Sep 2016 12:41

Re: Aanraders camping frankrijk..

Camping Aloha in Serignan Plage! Weet alleen niet hoe lang het rijden is haha. Zwembad, strand, toffe camping.. Echt de moeite waard! En dat uit de mond van iemand die niét van campings houdt.
<<

Anoniem204

Bericht 26 Sep 2016 12:43

Re: Aanraders camping frankrijk..

Serendipity schreef:Camping Aloha in Serignan Plage! Weet alleen niet hoe lang het rijden is haha. Zwembad, strand, toffe camping.. Echt de moeite waard! En dat uit de mond van iemand die niét van campings houdt.


Thanks ik ga even kijken
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Sep 2016 13:33

Re: Aanraders camping frankrijk..

Camping Domaine des Messires in Herpelmont. Enorm kindvriendelijk, superleuk, mooi meer, maar niet superdruk of met veel animatie ofzo. Gewoon perfect!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Sep 2016 08:43

Re: Aanraders camping frankrijk..

Ik heb geen tips, maar misschien is het handig als je even vermeld vanaf waar 10 uur rijden. Met 10 uur rijden vanuit Groningen kom je namelijk ergens anders dan met 10 uur rijden vanaf Maastricht. :wink:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Sep 2016 09:00

Re: Aanraders camping frankrijk..

Mizz_S schreef:Ik heb geen tips, maar misschien is het handig als je even vermeld vanaf waar 10 uur rijden. Met 10 uur rijden vanuit Groningen kom je namelijk ergens anders dan met 10 uur rijden vanaf Maastricht. :wink:


Haha precies. Overigens vind ik bepaald aantal uur rijden sowieso lastig. Wij hebben een huisje in zuid frankrijk. 1300km vanuit het midden van het land. Maar mijn ouders doen dat met hun auto serieus bijna twee uur sneller (140 op de cruise control) dan vriend en mij het lukte met zijn 1.2 die toch echt moeite had met de hellingen in het zuiden en dan zag je hem steeds teruglopen naar 100 (naar beneden konden we dan weer wel 140 :smile: :smile: ). Dat is dus zo het verschil tussen nog geen 11h en bijna 13h rijden (en zondag vs zaterdag rijden - geen vrachtwagens).

Geef gewoon aan hoe ver je wilt of regio's ofzo. Ik kan dit zo lastig inschatten voor een ander.
<<

anoniem213

Bericht 27 Sep 2016 09:09

Re: Aanraders camping frankrijk..

Schakel je dan wel op tijd terug, Whatever?
<<

Anoniem174

Bericht 27 Sep 2016 09:15

Re: Aanraders camping frankrijk..

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 28 Okt 2016 15:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Sep 2016 09:29

Re: Aanraders camping frankrijk..

June schreef:Schakel je dan wel op tijd terug, Whatever?


Ja hoor, mijn vriend rijdt erg goed auto en die schakelt een hoop en ik schakelde ook regelmatig terug al moest ik er iets meer aan wennen omdat ik het niet gewend ben (sowieso moest je wel omdat je anders echt niet goed meer in je toeren zat en op een gegeven moment voel je het wel aankomen als gas bijgeven gewoon geen zin meer heeft dat je moet terugschakelen) maar die corsa was af en toe echt lachwekkend gewoon bij die hellingspercentages daar. Als je snelheid en toeren hebt en kunt behouden lukt het heel aardig, maar zodra je snelheid kwijt raakt kun je het schudden. Heb aardig wat gevloekt op mensen die zelf even besloten zich ervoor te gooien omdat ze niet vooruit keken en toch nog even voorbij die vrachtwagen wilden, dan moest ik op de rem en trekken zij vervolgens weer op maar ik zat al in mijn 3 ofzo maar kon ik halverwege die heuvel nooit meer genoeg snelheid maken om die vrachtwagen in te halen met voldoende snelheidsverschil om geen halve file te veroorzaken en kon ik erachter aansluiten.

En dan sowieso hooguit in zijn 4 hoor, vet blij als je heuvelaf weer 130/140 en doorschakelen naar zijn 5 kon, Maar de heuvels door echt meestal hooguit 4 want dan had je al vaak dat je geen versnelling meer voelde als je het gas verder intrapte dus regelmatig zat ik lager en dan heb je niks achter je hangen. Zot toch? ;) Maar punt is gewoon dat je en snelheid verliest steeds en normaal al niet supernel versnelt laat staan op hellingen. Dan had je gewoon echt al moeite om snelheid te bereiken/behouden.

En misschien is het perceptie hoor, vinden mensen die een klein autootje gewend zijn het doodnormaal om gewoon 100 a 110 te kachelen op dat soort heuvelachtige snelwegen en soms wat terug te zakken als het echt steil wordt en lekker gang te maken heuvelaf. Maar ik ben tot duaverre alleen de serieuze volvos van mijn ouders gewend en paps vorige was zelfs een v8 dus ik ben meer gewend heuvelop en heuvelaf geen verschil te voelen en te kunnen optrekken en inhalen wanneer ik wil. Dua voor mij was het verbazingwekkend. :')
<<

Anoniem201

Bericht 27 Sep 2016 10:38

Re: Aanraders camping frankrijk..

Wij zijn naar Le grand large geweest in Le pieux. Dat ligt in Normandie.
Rustige camping, vriendelijk personeel, schone camping, direct aan het strand. Mooie omgeving daar. Kids hebben zich er prima vermaakt!
We hebben er vanaf Zuid Limburg ongeveer 6 uurtjes op gereden.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers