Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Sep 2016 08:07

Re: Het hardlooptopic

Hopelijk is je spierpijn op tijd over Snirp! Wat goed dat je op iedereen kunt reageren.

Mij maakt het eigenlijk niet uit of er iemand mee fietst of niet. Ik kan ook heel goed alleen lopen en soms ook lekkerder omdat ik niet hoef te kletsen. Afgelopen jaren deed ik eigenlijk al mijn looptrainingen alleen. Behalve mijn 30km loop, toen was het wel fijn dat mijn vriend mee reed met voeding. En we waren toen in Zeeland.

Het lopen gaat op en af. Vrijdag liep ik heel lekker, zondagochtend ging het minder (uiteindelijk toch nog 3x10 en 1x15 min gelopen). Ik merk toch wel dat als ik vrijdag wat gedaan heb, zaterdag 2 keer sport dat zondag een wat mindere dag is. Waarschijnlijk ook doordat het op mijn werk erg druk was en de voorbereidingen voor de bruiloft vragen veel energie. Na de vakantie wil ik het weer oppakken naar 3 keer per week 'hard'lopen.

Zondag hoop ik nog een 5 of 10 km mee te doen. Ik neig naar 10. Even kijken hoe het lopen morgen gaat.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 22 Sep 2016 09:08

Re: Het hardlooptopic

Snirp, dat klinkt al een leuke loop die je gedaan hebt! Succes dit weekend met de volgende loop:-)

Jip, hoe is het met jouw snelheid tijdens het lopen, kan je nog in hetzelfde tempo lopen als voor je zwangerschap? Weet je al wat je gaat doen aan sport als hardlopen misschien niet meer gaat?

Ik ben net terug van 5 km hardlopen. Heb 'm voor de eerste keer weer aan 1 stuk gelopen en dat ging best lekker. Nog niet snel (35min20sec), maar dat hoeft ook niet. Ik hoop wel dat ik 'm 2 oktober een paar minuten sneller kan lopen, we zullen zien.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Sep 2016 09:15

Re: Het hardlooptopic

Lekker bezig Snirp met al die runs! Ik heb nog nooit meegedaan aan een run. Ergens lijkt het me wel leuk om een keer mee te maken maar aan de andere kant hou ik totaal niet van mensenmassa's en drukte, en heb ik het met mezelf al moeilijk genoeg tijdens het rennen :)

Ik probeer twee keer per week te rennen. Dat lukt redelijk alleen nu ben ik ziek en kan ik dus niet. Stom. De laatste twee keer had ik zeker geen runners high, eerder een low! Ik merk dat ik voor die high echt wel goed uitgerust moet zijn en goed gegeten moet hebben. Op m'n werkdagen lukken die dingen me nog onvoldoende.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Sep 2016 09:20

Re: Het hardlooptopic

Jip wat goed dat je je eigen pad kiest en goed naar je lijf luistert. Zo klinkt het in ieder geval.
Liadan wat goed 5 km aan 1 stuk! Wat kan jou die snelheid bommen, ik ben jaloers op je.
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Sep 2016 09:33

Re: Het hardlooptopic

Ik train als go with the flow. Ik voel gewoon aan hoe het gaat en dan zie ik wel wat ik doe. De ene keer loop ik nog tussen de 9-10/u (dat Is langzamer dan mijn zone 1 tempo: dat lag rond de 10,5) en de andere keer tussen de 8,5-9/u. Veel langzamer is het nog niet geweest.
Aanvulling: ik liep net 5 km lekker relaxed in 32 minuten.

Ik twijfel nog of ik zondag 5 of 10 km ga doen bij een evenement. ik zal wel bijna laatste worden, maar dat boeit me niet. Die 24 minuten loop ik volgend jaar wel weer ;)

Ik zwem en fiets ook nog, dus dat blijf ik ook doen tot het niet meer gaat. Heel misschien mom in balance of zo als ik niet meer kan lopen of wat vaker naar de sportschool. Of geen vervanging, maar wandelen op mijn loopdagen. (Alleen wandelen in het donker straks lijkt me toch wat minder dan hardlopen)

@un niet alle lopen zijn groot en massaal. Een regionaal loopje is soms wat kleiner. Maar ik kan me voorstellen dat je er niet van houdt. Ik doe ook maar weinig mee met loopjes.

@liadian lekker dat je aan 1 stuk heb kunnen lopen! Nette tijd ook hoor! Niet te snel beginnen bij je loop, anders ben je na een kilometer al op. Kijken of je de laatste km nog wat kunt versnellen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 25 Sep 2016 20:44

Re: Het hardlooptopic

Misschien heb ik vandaag wel mijn laatste hardloop'wedstrijd ' gelopen. 5 kilometer. Het ging best goed :) ik was verbaasd dat ik nog 9e was van de 32.
Afbeelding
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 26 Sep 2016 19:45

Re: Het hardlooptopic

Oh wauw Jip wat knap zeg! En leuke foto ook!

UN, die tijd zou me eigenlijk niks moeten kunnen schelen maar ik ben te competitief ingesteld om zo te denken en wil tijdens de loop echt heel graag 'm in 32 minuten of minder lopen (al denk ik dat dat te hoog gegrepen is maar anders toch wel echt echt echt onder de 34 minuten). Tijdens trainingen maakt de tijd me trouwens niks uit en gaat het me er vooral om dat ik lekker loop.
Ik ben juist jaloers op jou dat jij het hardlopen gewoon elke keer weer doet, ik vind het vaak best lastig om me te motiveren om te gaan, daarom schrijf ik me ook af en toe in voor een loop want dan moet ik wel gaan trainen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Sep 2016 19:50

Re: Het hardlooptopic

In een wedstrijd kun je altijd iets harder. Als je dus maar niet te hard start! Of even goed inlopen, dan is het wat minder erg wanneer je wat harder start. Wanneeris je loop ook alweer?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

anoniem196

Bericht 26 Sep 2016 20:05

Re: Het hardlooptopic

Jip was dat een loop in a.l.mere?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Sep 2016 20:09

Re: Het hardlooptopic

Klopt knutsel!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 27 Sep 2016 07:12

Re: Het hardlooptopic

Leuk Jip!
Heerlijk dat je nog een loop hebt kunnen lopen :thumbup:

Mijn loop ging ook echt heel lekker.
Mijn eindtijd was 27.12, daar ben ik echt heel tevreden mee!
Op naar 30 oktober :)

UN, wat Jip zegt :). Plaatselijke loopjes zijn meestal niet zo massaal hoor! Niet 10 startvakken, maar gewoon een vak en een paar 100 man/vrouw.
Ik start zelf ook nooit helemaal vooraan, dan kom ik tenminste niet zo in het gedrang, haha. En de tijd wordt toch wel correct gemeten met de chip in je nummer.

Liadan, wat goed dat je 5km aan een stuk hebt gelopen!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 28 Sep 2016 09:22

Re: Het hardlooptopic

Jip, 2 oktober is de loop.

UN, de lopen die ik doe zijn ook niet de hele grote en ik vind het echt heel leuk om te doen. Al die mensen die langs de weg staan, de muziek en lopen met een chip aan je schoenen of buik, daar krijg ik energie van.
Ik start ook nooit vooraan want ik vind het fijner als ik wat mensen in kan halen in plaats van dat ik aan alle kanten ingehaald word. En de tijd wordt toch pas bijgehouden als je over de start komt.

Snirp, wauw wat een snelle tijd! 5 km toch? Fijn dat het lekker gin!

Ik ben vandaag weer gegaan, was sinds donderdag niet meer geweest omdat mijn dagen zo volgepland zaten. Vanmorgen heb ik eerst een half uur smoesjes zitten bedenken op de bank om niet te gaan maar uiteindelijk toch gelukkig mezelf een schop onder mijn kont gegeven.
Ik vond het niet lekker gaan, dacht de hele 5 km 'hoelang nog'. Maar ik heb wel de 5 km in 33 minuten kunnen lopen en heb elke km iets kunnen versnellen zag ik later.
Vrijdag denk ik nog een keer rustig lopen of zou een intervaltraining dan nog slim zijn of juist niet? En dan zondag de loop.
<<

anoniem196

Bericht 30 Sep 2016 10:02

Re: Het hardlooptopic

Jip schreef:Klopt knutsel!

Ik herkende de start nummers. Mijn zusje heeft ze 15 gelopen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Sep 2016 10:11

Re: Het hardlooptopic

Leuk! Nu ben ik wel benieuwd of ik je zusje misschien ken :-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 02 Okt 2016 15:31

Re: Het hardlooptopic

Ik ben ook even trots op mezelf. Vandaag voor het eerst 5 km hardgelopen bij de Bredase singelloop. Ik had als eindtijd 40 min en was binnen bij 39.35!!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 02 Okt 2016 16:02

Re: Het hardlooptopic

Goed gedaan Shally! Vond je het leuk? Mag je trots op zijn!

Vandaag heb ik ook meegedaan aan een 5 km loop en ik heb 'm gelopen in 32.04, prima dus en precies wat ik wilde. Het was erg leuk weer om te doen. Mijn man liep 'm net onder de 30 minuten en mijn kinderen hebben de 1 km gelopen in 6 minuten. Heel leuk om met z'n allen aan dezelfde loop mee te doen:-)
<<

Anoniem193

Bericht 04 Okt 2016 00:36

Re: Het hardlooptopic

Super leuk Liadan!
<<

anoniem196

Bericht 04 Okt 2016 21:58

Re: Het hardlooptopic

Jip schreef:Leuk! Nu ben ik wel benieuwd of ik je zusje misschien ken :-)


Ja jullie kennen elkaar. Ze vind de nieuwe profiel foto van jou man leuk op facebook :)
<<

Anoniem187

Bericht 05 Okt 2016 02:01

Re: Het hardlooptopic

Ik ben ook weer begonnen, benieuwd hoelang ik het volhoud deze keer! Heb in ieder geval les 1 en 2 van Start to run gedaan vanavond en dat ging goed! :D
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Okt 2016 05:52

Re: Het hardlooptopic

ikknutsel schreef:
Jip schreef:Leuk! Nu ben ik wel benieuwd of ik je zusje misschien ken :-)


Ja jullie kennen elkaar. Ze vind de nieuwe profiel foto van jou man leuk op facebook :)


Ni ben ik wel benieuwd! Ik heb alleen geen nieuwe profiel foto. Wel mijn omslag verandert ;-)

@ser: leuk dat je weer begonnen bent! Wat maakt dat je het niet vol houdt?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

anoniem196

Bericht 05 Okt 2016 07:05

Re: Het hardlooptopic

Niet jou profiel foto, de profiel foto van jou man.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 05 Okt 2016 07:47

Re: Het hardlooptopic

Liadan, dat was voor mij zeker een snelle tijd :) Een van mijn snelste 5km's!
Wat leuk om zo met z'n allen mee te doen aan een loop.
Ik kan niet wachten tot T. ook mee kan doen aan Kabouterloopjes ofzo, haha.

Serendipity, wat goed dat je weer begonnen bent! Lekker volhouden nu :)
Wanneer wil je les 3 gaan lopen?

Ik ben na de loop afgelopen vrijdag en gister weer gaan lopen.
Beide keren een rondje van 3km, ging prima.
Over 3,5 week en 7,5 week nog een loop en dan in december een Santa-Run, haha!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Okt 2016 09:07

Re: Het hardlooptopic

ikknutsel schreef:Niet jou profiel foto, de profiel foto van jou man.


Aha! Het is toch geen collega (geweest)? Haha, stuur anders een PM :)

Ik ben op vakantie heerlijk aan het niksen. Mijn vriend heeft toch stiekem z'n hardloopschoenen meegenomen. Ik fiets dan gezellig mee. Ik wil over twee weken weer een 5 proberen te lopen. Die zal wel langzamer zijn, de laatste was in 26:30.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

anoniem196

Bericht 05 Okt 2016 09:38

Re: Het hardlooptopic

Ik stuur je een pm
<<

Anoniem187

Bericht 05 Okt 2016 18:12

Re: Het hardlooptopic

Snirp schreef:Serendipity, wat goed dat je weer begonnen bent! Lekker volhouden nu :)
Wanneer wil je les 3 gaan lopen?


Ik wil zaterdag les 3 en 4 gaan doen achter elkaar. Ben benieuwd!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers