Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twijfel over aanhef.

<<

Anoniem282

Bericht 25 Sep 2016 19:34

Twijfel over aanhef.

Als je een sollicitatie richt aan een Prof. dr. Huppeldepup, welke aanhef is dan juist? Ik twijfel. Het gaat om een promotieplek en daarin schijnt dus ook weer qua aanhef onderscheid te worden gemaakt of je op een PhD solliciteert of een andere functie. Wat de logica hiervan is, weet ik overigens niet. Had het ook nooit eerder gehoord. Ik las het in een discussie terug op een ander forum, waar dus ook niemand uitsluitsel kon geven in meerdere topics die ik heb gelezen.

De opties zijn: hooggeleerde (Prof.) en weledelzeergeleerde (Dr). Ik las ook in meerder discussies dat het Geachte Professor Huppeldepup mag zijn, maar dit is toch helemaal geen formele aanspreektitel? Ik heb ook gekeken op Taaladvies en daar staan hierboven genoemde 2 opties; ik neig naar hooggeleerde (ook al vind ik dit heel archaïsch, net als weledelzeergeleerde).

Better safe than sorry, dus ik wil er niet op gokken dat deze persoon zelf niet hecht aan titulatuur. Anders bel ik morgen wel even naar de contactpersoon, maar wellicht dat iemand het hier weet? Er zitten hier mensen die dit traject ooit al eens hebben doorlopen, dus misschien kunnen jullie me verder helpen. :)
<<

Anoniem313

Bericht 25 Sep 2016 20:22

Re: Twijfel over aanhef.

Hooggeleerde is in dit geval correct maar niet gebruikelijk. 'Geachte professor X' is de gewoonte. Ik zou echter nagaan aan wie je de brief schrijft, dat is normaal gesproken niet aan de hoogleraar maar aan de sollicitatiecommissie en dan wordt het dus 'Geachte leden van de solliiciatiecommissie'. Ook zou ik ff checken of het wel de bedoeling is dat je een brief in het Nederlands schrijft, dat maak ik nooit mee.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Sep 2016 22:08

Re: Twijfel over aanhef.

Thnx! Ik zie dat ook nooit dat de procedure Nederlandstalig is, maar deze dus wel. Wellicht komt het doordat het een samenwerkingsverband is met de universiteit, maar het onderzoek wordt verricht bij 1 van de samenwerkingspartners (en dus niet de universiteit). Je valt ook onder een andere CAO dan van de universiteit. Ik zie normaal gesproken niet eens dat de vacature in het Nederlands wordt omschreven.

Er wordt alleen de naam genoemd van de Prof. dr. Huppeldepup en verder niets. Zal toch voor de zekerheid morgen even bellen, want ik kan me ook moeilijk indenken dat ik het aan deze persoon zelf moet richten.
<<

Anoniem313

Bericht 26 Sep 2016 07:13

Re: Twijfel over aanhef.

Succes, laat je weten hoe het gaat?
<<

Anoniem282

Bericht 26 Sep 2016 10:58

Re: Twijfel over aanhef.

Dank! Zal ik doen. :)

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron