Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleenstaand en vakanties

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 18 Sep 2016 16:27

Alleenstaand en vakanties

Voor de dames die alleen zijn (of waren in het verleden) hoe doe jij dat met vakantie(s)? Ga je samen met vriendinnen/vrienden/familie op vakantie? Ga je helemaal alleen? Met een groepsreis mee of gewoon helemaal niet op vakantie?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 18 Sep 2016 16:47

Re: Alleenstaand en vakanties

Ik ben dit jaar voor het eerst met mijn vriend op vakantie geweest, daarvoor was ik (bijna) altijd vrijgezel (in elk geval nooit met relatie op vakantie geweest)
Ik heb altijd het geluk gehad dat er nog een paar vriendinnen ook single waren en van vakantie hielden, dus ik had altijd wel een reismaatje. Ik vond het wel lastig ieder jaar... Met wie zou ik gaan? Wie had er geld? Hadden ze geen andere plannen?
Als ik geen vriendinnen die mee wilden had gehad, dan had ik gekozen voor een groepsreis (singlereis). Hoewel dat wel een stuk duurder was dan ik wilde.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 18 Sep 2016 16:53

Re: Alleenstaand en vakanties

Ik heb eigenlijk alles weleens gedaan. Mijn meeste vriendinnen zijn getrouwd of hebben een vriend. Met hun maak ik alleen stedentripjes of soms een weekendje weg. Langere vakanties doe ik soms met mijn ouders, met mijn broertje en ik ben ook een keer op singlereis geweest. Voor mij hangt het af van waar ik heen wil.
Als ik gewoon even een paar dagen er tussenuit wil ga ik tegenwoordig trouwens ook gerust alleen (maar dan gewoon ergens in nl). Natuurlijk is het samen met iemand meestal gezelliger, maar ik maak dan de afweging of ik die dagen alleen thuis wil zijn of alleen in een hotel oid.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 18 Sep 2016 16:55

Re: Alleenstaand en vakanties

Gewoon alleen en dan lekker rondreizen / backpacken! Je ontmoet dan genoeg mensen. Maar je moet dus wel van backpacken houden dan. Ik zou er zelf niet aan moeten denken om 2 weken in een hotel aan het zwembad te liggen, maar dan zou ik ook niet willen als ik wel samen zou zijn.
<<

Anoniem282

Bericht 19 Sep 2016 17:40

Re: Alleenstaand en vakanties

Wisselend. Twee keer alleen naar Azië gegaan, waarvan ik de eerste keer wel een relatie had. Stedentrips of vakanties doe ik laatste keren met goede vriend, vriendin of zus. Volgende maand ga ik weer naar Azië; deze keer samen, maar ik verwacht over aantal maanden weer te moeten en dan ga ik alleen. Maar goed, dat is een rootsreis en dus wel anders dan vakantie.
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 19 Sep 2016 18:51

Re: Alleenstaand en vakanties

Ik ga binnenkort op vakantie, met een (single)groepsreis.

Vind het superspannend, maar dat zullen mijn reisgenoten vast ook hebben. Alleen op vakantie gaan zag ik niet zitten, deze reis sloot aan bij mijn wensenlijst dus zet me over de drempel heen en ga hopelijk lekker genieten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Sep 2016 20:04

Re: Alleenstaand en vakanties

Ik ben twee keer met een singel reis bezig geweest.

De eerste keer was een wintersport vakantie. Vrienden waarmee ik een paar keer op wintersport was geweest konden niet mee en ik had wel behoefte aan sneeuw en lichamelijke vermoeidheid. Het leuke is dat bijna iedereen in het zelfs schuitje zit. Binnen twee dagen hadden we onze ski groepjes gevormd en hebben we veel lol gehad.

Vorige zomer met estivant op actieve singelreis geweest. Wederom een gezellige groep zonder verwachtingen op relagje sfeer oid
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem221

Bericht 19 Sep 2016 20:42

Re: Alleenstaand en vakanties

In de tijd dat ik alleen was wilde ik nooit op vakantie. En ik had mezelf ervan overtuigd dat ik daar ook geen problemen mee had. Tot vriend en ik dit jaar tweemaal kort op vakantie gingen. Ik weet nu wat ik mis en ik had mezelf er nooit van moeten overtuigen dat ik er geen probleem mee had. Achteraf had ik gewoon met vrienden of alleen op vakantie gemoeten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Sep 2016 05:41

Re: Alleenstaand en vakanties

Ik ging alleen, of met of naar vrienden toe. Vaak genoeg alleen gereisd, vond het heerlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem184

Bericht 20 Sep 2016 06:07

Re: Alleenstaand en vakanties

Ik ben één keer alleen op reis geweest, als ik alleenstaand was, had ik het zo weer gedaan. Ik vind het alleen zo jammer dat alleen reizen verhoudingsgewijs zo duur is. Voor een hotelkamer betaal je gewoon de volledige prijs omdat dat meestal gewoon tweepersoonskamers zijn. Logisch natuurlijk, maar toch jammer.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:52

Bericht 20 Sep 2016 18:39

Re: Alleenstaand en vakanties

Toen ik net single was ben ik 3x met (verschillende) vriendinnen op vakantie geweest. 1 strandvakantie, 1 festivalvakantie en 1 stedentrip. Op zich allemaal prima, maar soms kan je gewoon even niet iemand vinden om mee op vakantie te gaan. En ik heb ervaren dat vriendinnen echt allemaal wel leuk en aardig zijn maar dag en nacht op elkaars lip zitten niet altijd bevorderlijk is voor een vriendschap ;)

Vorig jaar een keer een weekend (3 nachten) in m'n eentje weg geweest, naar Heidelberg (Duitsland) met de trein. Blij dat ik het gedaan heb, heb me prima vermaakt, maar 3 nachten vond ik ook lang zat in m'n eentje.

Nu heb ik ondertussen 3 groepsreizen gedaan. Waarvan 2 singlereizen met Estivant, en 1 groepsreis (dus naast alleengaanden ook stelletjes) met Sawadee en dat is me ook allemaal prima bevallen. Zit nu stiekem alweer rond te neuzen naar een volgende groepsreis. Vind het heerlijk dat het allemaal georganiseerd is (ben niet zo'n wereldreiziger), maar dat je helemaal zelf kunt bepalen waar je aan deel wilt nemen. Daarnaast fijn om mensen om me heen te hebben, maar ook de rust te kunnen opzoeken als ik daar de behoefte toe voel. Enige nadeel is wel dat zulke reizen altijd enorm aan de prijs zijn, maar goed, dat heb ik er dan voor over.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 22 Sep 2016 10:18

Re: Alleenstaand en vakanties

Ik ben single en ga altijd met vriendinnen op vakantie. Heb een aantal vriendinnen die ook single zijn en daarmee doe ik de wat langere vakanties. Weekendjes weg ook met vriendinnen die al wel een vent hebben. Toch lijkt het me wel stoer om ergens alleen heen te gaan, maar heb het nog nooit gedaan.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Sep 2016 17:08

Re: Alleenstaand en vakanties

Gewoon doen, Jeanette! Al ga je maar voor een paar dagen, dan ben je zo weer thuis als het je niet bevalt.
Zelf ben ik twee keer alleen op vakantie geweest. De eerste keer omdat ik vond dat ik dat eens een keer gedaan moest hebben, toen had ik nog een relatie. En de laatste keer omdat ik toen inderdaad alleen was.

Ik vind het lastig om met vriendinnen te gaan. Je zit toch continu op elkaars lip en ik ben bang dat er toch misschien wat frustraties komen ofzo en dat dadelijk je vriendschap eraan gaat.
En single of groepsreizen weet ik nog niet of ik dat wel zou willen. Ik vind dat best wel een stap. Bovendien heb ik het idee dat ik daar niet sociaal genoeg voor ben ofzo.Maar dat is misschien ook op niks gebaseerd, dat weet ik niet. Maar moet er toch maar eens over na gaan denken wil ik nog regelmatig op vakantie gaan.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 23 Sep 2016 08:02

Re: Alleenstaand en vakanties

Ik kom tegenwoordig inderdaad vaker mensen tegen die alleen reizen en vind dat dan zo stoer. Zo zat laatst een jongen naast mij in het vliegtuig en ging in zijn eentje naar Lissabon, zo stoer!

Ik kan ook niet met alle vriendinnen op vakantie hoor. Ik heb enkele vriendinnen waarbij dit wel super gaat, maar met sommige weet ik bij voorbaat al dat er irritaties gaan komen.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers