Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

<<

Anoniem155

Bericht 28 Apr 2016 09:23

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Als je gewoon normaal kookt, zonder pakjes en zakjes, dan is het niet moeilijk om je kind weinig zout te geven. Dan heb je dat helemaal zelf in de hand hoeveel je toevoegt. Kruiden gebruik ik wel, maar dus niet heel pittig of iets dergelijks, maar mildere kruiden zoals peterselie, basilicum, dille, bieslook, nootmuskaat etc. kun je prima gebruiken hoor.
<<

Anoniem168

Bericht 28 Apr 2016 13:12

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Elisa schreef:Kiatu, hier is zoon echt verzot op pasta. Heel veel groente erin, beetje vlees en een beetje pasta en hij vindt het geweldig. Zelfs met amper saus smult hij. Ook een beetje tom.puree erdoor vindt hij al lekker.
En ovenschotels gaat hier ook goed naar binnen. En dan vooral die zonder zakjes. Maar daar zoek ik op internet gewoon een recept van.
Bij agv vindt hij schnitzel altijd lekker.

Wat je kan doen is een ouderwets kookboek pakken. Staan veel lekkere dingen in zonder alles toegevoegd.
Ik heb standaard het ncb kookboek en wannee kookboek op het aanrecht liggen. Zijn echt basis kookboeken.


Pasta's eten we veel ja, is hier ook favoriet! Ik heb voor mn verjaardag het kookboek zonder pakjes en zakjes besteld, denk dat daar ook veel goede en lekkere recepten in te vinden zijn, en wat meer inspiratie voor bijvoorbeeld die ovenschotels.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Apr 2016 15:17

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Ja hier is pasta ook een hit. Ik probeer er veel mee te combineren, dan een keer lasagne met vis bijvoorbeeld, dan een keer een saus van geroosterde paprika, dan weer gevulde pasta ( vooral de vegetarische varianten vind ik lekker) dan weer pasta pesto met zelfgemaakte pesto en van de week ga ik een recept uitproberen van de AH van cannelloni gevuld met spinazie, ricotta, gehakt en nootmuskaat en dan tomatensaus over de rolletjes heen gieten en dat uit de oven.

Als het weer, weer wat beter wordt ga ik weer eens een lekkere pasta salade maken, ik denk dat dat er ook goed in zal gaan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem205

Bericht 29 Apr 2016 07:57

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Minoes, wij hebben woensdag jouw couscous gegeten. Heerlijk! Zoon lijkt helaas voor een ingredient allergisch, want hij moest meteen na het eten ervan overgeven :(

Pasta zonder iets is een hit hier. Zodra er ook maar iets qua saus of vlees bij komt weigert hij. :(
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 29 Apr 2016 19:29

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Wat een lekkere dingen komen hier voorbij!

Dit is ook een leuk blog: http://www.lifesabout.nl/category/zonde ... en-zakjes/
Zij maakt de knorr wereldgerechten na, maar dan dus zonder pakjes en zakjes. Wij hebben tot nu toe de lasagne en de paella geprobeerd. De lasagne was 't voor mij niet zo, maar D. vond beide gerechten heerlijk!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Apr 2016 20:29

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Oreo schreef:Minoes, wij hebben woensdag jouw couscous gegeten. Heerlijk! Zoon lijkt helaas voor een ingredient allergisch, want hij moest meteen na het eten ervan overgeven :(

:(

AH nee, wat sneu! En je hebt dus geen idee welk ingrediënt het is? Wat vervelend zeg!!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem205

Bericht 29 Apr 2016 21:54

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Vermoedelijk de avocado. Die gaan we volgende week in de allergietest meenemen. Zo zonde! Wij vonden het iig super lekker!
<<

Anoniem168

Bericht 30 Apr 2016 15:01

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Ah wat balen Oreo, jammer!

Wij aten gisteren de pilaf. Helaas had man er veel te veel bouillon ingedaan (wij hebben uit een potje) waardoor het voor allemaal eigenlijk te zout was. Zonde, want verder was het lekker. Zoon heeft alleen stukjes kip gegeten en daarna maar een boterham, haha. Volgende keer maak ik het zelf wel ;P
<<

Anoniem174

Bericht 03 Mei 2016 08:49

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Onze dochter eet ook volledig met de pot mee, alleen bij frietjes of pizza krijgt zij eerst een prakje en daarna een paar frietjes/stukjes pizza. Als we aardappels/groente/vlees (of iets anders wat goed in te vriezen is) eten bewaar ik altijd de restjes en die vries ik in voor dit soort dagen.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 20 Mei 2016 10:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem161

Bericht 03 Mei 2016 09:50

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Hier ging de linzensoep erin als pap!
<<

Anoniem245

Bericht 03 Mei 2016 10:28

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Mijn zoon at ook alles met de pot mee. Ik heb nooit ingewikkeld gedaan met kruiden en zo. Gewoon normaal gekookt zoals ik dat voor ons ook deed. Hooguit met pittig eten uitgekeken.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 04 Mei 2016 06:42

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Bij de Lidl zag ik een kookboek liggen voor kindergerechten, volgens mij €5.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Mei 2016 13:44

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Elisa schreef:Hier ging de linzensoep erin als pap!

Mijn broertje at vroeger amper/niks, maar linzensoep ging er bij hem ook heel erg goed in!
<<

Severien

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 21 Sep 2016 14:12

Bericht 21 Sep 2016 14:15

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

Dat is nu net het onderwerp van mijn blog: *link via pm op te vragen* (aangepast door BM). Daar schrijf ik over wat we samen met de kinderen eten en wat ze lekker vinden. Risotto met waterkerst en gedroogde hesp is een van de favorieten!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 21 Sep 2016 15:53

Re: Met de pot mee, wat eet je samen met je kind?

P eet eigenlijk alles mee. Behalve friet en pizza.
Favorieten zijn hier paella, pilav, pasta, spinazie stampot.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers